ChristianMatch
 


Forum

Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 19:00
 
...

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:32
 
Oordelen of niet?
of : WZJD (Wat Zou Jezus Doen)?

M.V. Update 17-12-2008
De Heer Jezus in Mattheüs 23 (HSV):

En wie zichzelf zal verhogen, zal vernederd worden; en wie zichzelf zal vernederen, zal verhoogd worden. 13 Maar wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u sluit het Koninkrijk der hemelen voor de mensen; u gaat er immers zelf niet binnen, en hen die er binnen willen gaan, laat u er niet binnengaan. 14 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u eet de huizen van de weduwen op, en voor de schijn bidt u lang; daarom zult u des te zwaarder oordeel ontvangen. 15 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u reist zee en land af om
één proseliet te maken, en als hij het geworden is, maakt u hem een kind van de hel, tweemaal meer dan u bent. 16 Wee u, blinde leiders, die zegt: Wie gezworen heeft bij de tempel, dat betekent niets; maar wie gezworen heeft bij het goud van de tempel, die is aan die eed gebonden. 17 Dwazen
en blinden, want wat is meer, het goud of de tempel, die het goud heiligt? 18 En wie gezworen heeft bij het altaar, dat betekent niets; maar wie gezworen heeft bij de gave die daarop ligt, die is aan die eed gebonden. 19 Dwazen en blinden, want wat is meer, de gave of het altaar, dat de gave heiligt? 20 Wie daarom zweert bij het altaar, die zweert daarbij en bij alles wat daarop ligt; 21en wie zweert bij de tempel, die zweert daarbij en bij Hem Die daarin woont; 22 en wie zweert bij de hemel, die zweert bij de troon van God en bij Hem Die daarop zit. 23 Wee u, schriftgeleerden en
Farizeeën, huichelaars, want u geeft tienden van de munt, de dille en de komijn, en u laat het belangrijkste van de wet na: het recht, en de barmhartigheid en het geloof. Deze dingen zou men moeten doen en die andere dingen niet nalaten. 24 Blinde leiders, die de mug uitzift maar de kameel doorslikt. 25 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u reinigt de buitenkant van de drinkbeker en van de schotel, maar van binnen zijn ze vol van roofzucht en onmatigheid. 26 Blinde Farizeeër, reinig eerst de binnenkant van de drinkbeker en de schotel, zodat ook de
buitenkant daarvan rein wordt. 27 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u bent als de witgepleisterde graven, die van buiten wel mooi lijken, maar van binnen zijn ze vol doodsbeenderen en allerlei onreinheid. 28 Zo lijkt u ook wel van buiten rechtvaardig voor de mensen,
maar van binnen bent u vol huichelarij en wetteloosheid. 29 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeen, huichelaars, want u bouwt de graftekenen voor de profeten en versiert de grafmonumenten van de rechtvaardigen, 30 en u zegt: Als wij in de tijd van onze vaderen hadden geleefd, zouden wij er met hen niet aan meegedaan hebben het bloed van de profeten te vergieten. 31 Aldus getuigt u tegen uzelf, dat u kinderen bent van hen die de profeten gedood hebben. 32 Maakt ook u dan de maat van uw vaderen vol! 33 Slangen, adderengebroed, hoe zou u aan de veroordeling tot de hel ontkomen?

Wat zou de Heer Jezus vandaag zeggen?

Wee u, moderne apostelen en profeten! Slangen! Adderengebroed! Blinde leiders! Witgepleisterde graven! Huichelaars! …

Mag ik dan oordelen? Moet ik wel oordelen?

Een van de best gekende, meest misbegrepen en verkeerd toegepaste Schriftplaatsen is Mattheus 7:1-5: “Oordeelt niet”. Merk op dat deze woorden gericht zijn aan een hypocriet, niet aan hen die oprecht willen onderscheiden of een leraar of leer, waar is of vals volgens Gods Woord. En in plaats van een verbod tegen eerlijk oordelen is dit een ernstige waarschuwing tegen hypocriet oordelen. In feite beveelt het laatste deel van deze schriftplaats juist een oprecht oordeel aan: “dan zult gij bezien, om de splinter uit het oog van uw broeder uit te doen”.

Wij MOETEN oordelen, namelijk of een leer goed of fout is. Anders worden wij bedrogen door de Tegenstander:

1 Johannes 4:1: “Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten uitgegaan in de wereld”

2 Johannes 7, 10-11: “Want er zijn veel misleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de misleider en de antichrist. … Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in huis en begroet hem niet. Want wie hem
begroet, die heeft deel aan zijn boze werken”

1 Korinthiërs 5:12-13: “Het is toch niet aan mij om hen die buiten zijn, te oordelen? Oordeelt u niet alleen hen die binnen zijn? Maar hen die buiten zijn, oordeelt God. En doe de boosdoener uit uw midden weg”.

Efeziërs 5:11: “En neem niet deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer”.

1 Korinthiërs 11:31-32: “Want als wij onszelf zouden beoordelen, zouden wij niet geoordeeld worden. Maar als wij geoordeeld worden, worden wij door de Heere terechtgewezen, opdat wij niet met de wereld veroordeeld zouden worden”.

Wij moeten alles toetsen en beoordelen: Handelingen 17:11, 1 Thessalonicenzen 5:21, enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:33
 
Mooi dat je dat denkt Zwaan.

Ik mag dus aannemen dat je ook stopt met veroordelen op je homo-topic? Lachende smiley


FIJN !! Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:35
 
"Er bestaat een gevaar om te vervallen in een zacht en verwijfd christendom, onder het mom van een verheven en etherische theologie. Het christendom werd geboren voor lijdzaamheid; niet een exotische maar een geharde plant, diep verankerd door de felle wind; niet slap, noch kinderachtig, noch laf. Het gaat met sterke schreden en opgericht gestel; het is vriendelijk, maar vastberaden; het is zacht, maar eerlijk; het is kalm, maar niet meegaand; gedienstig, maar niet imbeciel; beslist, maar niet lomp. Het is niet bang het harde woord te spreken van de veroordeling tegen dwaling, noch zijn stem te verheffen tegen het omgevende kwaad onder het voorwendsel dat dit toch maar van de wereld is; het deinst niet terug voor het geven van een eerlijke berisping en vreest daarbij niet de beschuldiging van onchristelijk te handelen. Het noemt zonde zonde, bij wie die ook mocht gevonden worden, en riskeert liever de beschuldiging van gedreven te zijn door een slechte geest dan zijn plicht niet te doen. Laten we strenge woorden niet fout beoordelen in een eerlijk dispuut. Vanuit de hitte kan een adder komen, maar we schudden hem af en voelen geen letsel. De godsdienst van het Oude en het Nieuwe Testament is gekenmerkt door fervente, uitgesproken verklaringen tegen het kwade. Het spreken van zachte dingen in zulk geval kan sentimentaliteit genoemd worden, maar het is geen christendom. Het is een verraad van de zaak van de waarheid en de rechtschapenheid. Iemand die beslist, mannelijk, eerlijk en opgewekt is (niet bot of ruw, want een christen moet hoffelijk zijn en beleefd), die is het die heeft geproefd dat de Heer goedgunstig is, en hij verlangt een verhaasting van de komst van Gods dag. Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".
HORATIUS BONAR (1808-1889)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:36
 
PIETER649 schreef:
Mooi dat je dat denkt Zwaan.

Ik mag dus aannemen dat je ook stopt met veroordelen op je homo-topic? Lachende smiley


FIJN !! Kussende smiley



Wij MOETEN oordelen, namelijk of een leer goed of fout is. Anders worden wij bedrogen door de Tegenstander:

1 Johannes 4:1: “Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten uitgegaan in de wereld”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:40
 
PIETER649 schreef:
Mooi dat je dat denkt Zwaan.

Ik mag dus aannemen dat je ook stopt met veroordelen op je homo-topic? Lachende smiley


FIJN !! Kussende smiley


Denk aan je bloeddruk Pieter!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:42
 
De Heer Jezus Christus beval: “oordeelt een rechtvaardig oordeel” (Joh 7:24).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:55
 
“En neem niet deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer” - Ef 5:11

Oordeel niet naar wat voor ogen is, maar vel een rechtvaardig oordeel - Johannes 7:24


OORDELEN:

NEGATIEF OORDEEL
AFKEURING
VEROORDELING
MINACHTING
HAAT


Ps 5:6 Gij haat alle werkers der ongerechtigheid.
Ps 26:5 Ik haat de vergadering der boosdoeners, en bij de goddelozen zit ik niet.
Ps 31:7 Ik haat hen, die op valse ijdelheden acht nemen, en ik betrouw op de HEERE.
Ps 45:8 Gij … haat goddeloosheid
Ps 97:10 Gij liefhebbers des HEEREN! haat het kwade.
Ps 101:3 Ik haat het doen der afvalligen, het zal mij niet aankleven.
Ps 119:104 Uit Uw bevelen krijg ik verstand, daarom haat ik alle leugenpaden.
Ps 119:113 Ik haat de kwade ranken, maar heb Uw wet lief.
Ps 119:128 Daarom heb ik al Uw bevelen, in alles, voor recht gehouden; maar alle valse pad heb ik gehaat.
Ps 119:163 Ik haat de valsheid, en heb er een gruwel van; maar Uw wet heb ik lief.
Spr 8:13 De vreze des HEEREN is, te haten het kwade.
Spr 13:5 De rechtvaardige haat leugentaal; maar de goddeloze maakt zich stinkende, en doet zich schaamte aan.
Amos 5:15 Haat het boze, en hebt lief het goede.
Jh 12:25 wie zijn leven haat in deze wereld, zal het bewaren tot het eeuwige leven
Hb 1:9 Gij hebt rechtvaardigheid liefgehad, en ongerechtigheid gehaat.
Jd 1:23 haat de rok, die door het vlees bevlekt is
Op 1:6 Maar dit hebt u, dat u de werken van de Nikolaïeten haat, die ook Ik haat
Op 2:15 Zo zijn er ook onder u die zich houden aan de leer van de Nikolaïeten en dat haat ik

OORDELEN:

POSITIEF OORDEEL
GOEDKEURING
PRIJZING
ACHTING
LIEFDE

Ps 45:8 Gij hebt gerechtigheid lief
Ps 119:113 … maar heb Uw wet lief
Ps 119:128 Daarom heb ik al Uw bevelen, in alles, voor recht gehouden
Ps 119:163 … maar Uw wet heb ik lief
Amos 5:15 … hebt lief het goede.
Jh 14:15 Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden
Jh 14:21 Wie Mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het die Mij liefheeft
Jh 14:23 Als iemand Mij liefheeft, zal hij Mijn woord bewaren
Jh 15:10 Als u Mijn geboden bewaart, zult u in Mijn liefde blijven
Jh 15:14 U bent Mijn vrienden, als u doet wat Ik u gebied
Jh 17:17 Heilig hen in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid
Mt 28:19 Gaat dan heen, onderwijst al de volken …lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb
1Ko 13:6 De liefde verblijdt zich in de waarheid
1Ko 13:13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde
1Tm 6:11 Jaag naar [1] gerechtigheid, [2] godsvrucht, [3] geloof, [4] liefde, [5] volharding, [6] zachtmoedigheid
2Tm 2:22 Jaag naar [1] rechtvaardigheid, [2] geloof, [3] liefde, [4] vrede
Hb 1:9 Gij hebt rechtvaardigheid liefgehad
1Jh 2:4-5 maar zo wie Zijn Woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn
1Jh 5:3 Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren; en Zijn geboden zijn niet zwaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:23
 
ZWAAN995 schreef:
Wij MOETEN oordelen, namelijk of een leer goed of fout is. Anders worden wij bedrogen door de Tegenstander:

1 Johannes 4:1: “Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten uitgegaan in de wereld”




dan snap ik de titel van dit topic niet Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:37
 
zuchtje Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:40
 
PIETER649 schreef:
dan snap ik de titel van dit topic niet Smiley die vol vragen zit

Inkoppeltje van de topic titel dan kijken mensen juist snapie Coole smiley met zonnebril

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:52
 
ZWAAN995 schreef:
Inkoppeltje van de topic titel dan kijken mensen juist snapie Coole smiley met zonnebril

<><

Zwaan


tja... als half cm bij voorbaat jouw topics overslaat.. dan mot je wat he, om in de picture te blijven. Gefrustreerde smiley

ik zal je een tip geven: gebruik het woord sex in je topictitel, dan kijken ze nog sneller Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:06
 
PIETER649 schreef:
tja... als half cm bij voorbaat jouw topics overslaat.. dan mot je wat he, om in de picture te blijven. Gefrustreerde smiley

ik zal je een tip geven: gebruik het woord sex in je topictitel, dan kijken ze nog sneller Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Grapjas Clown smiley

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:13
 
ZWAAN995 schreef:
De Heer Jezus Christus beval: “oordeelt een rechtvaardig oordeel” (Joh 7:24).

beantwoord me vraag nou eens waar in d ebijbel staat dat homo zijn de hoogst verachtelijke zonde is want dat was in mijn ogen toch een onrechtvaardig oordeel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:18
 
PIETER649 schreef:
tja... als half cm bij voorbaat jouw topics overslaat.. dan mot je wat he, om in de picture te blijven. Gefrustreerde smiley

ik zal je een tip geven: gebruik het woord sex in je topictitel, dan kijken ze nog sneller Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nou daar zit wel wat in denk ik. Ik kijk eigenlijk ook nooit meerop Zwaans topics maar wat ook goed helpt is als jou naam erbij staat Pieter.
Dan kijk ik meteen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:26
 
ROELANDE345 schreef:
nou daar zit wel wat in denk ik. Ik kijk eigenlijk ook nooit meerop Zwaans topics maar wat ook goed helpt is als jou naam erbij staat Pieter.
Dan kijk ik meteen Knipoog smiley



lid nr 218 van mn fanclub op cm Verlegen lachende smiley
ik denk dat ik langzamerhand op twitter moet met al die volgers Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:27
 
PIETER649 schreef:
lid nr 218 van mn fanclub op cm Verlegen lachende smiley
ik denk dat ik langzamerhand op twitter moet met al die volgers Smiley die vol vragen zit

ja daar kijk ik nooit hoor Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:27
 
ROELANDE345 schreef:
nou daar zit wel wat in denk ik. Ik kijk eigenlijk ook nooit meerop Zwaans topics maar wat ook goed helpt is als jou naam erbij staat Pieter.
Dan kijk ik meteen Knipoog smiley

Kijk je toch niet je geeft wel antwoord Knipoog smiley

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:32
 
ROELANDE345 schreef:
nou daar zit wel wat in denk ik. Ik kijk eigenlijk ook nooit meerop Zwaans topics maar wat ook goed helpt is als jou naam erbij staat Pieter.
Dan kijk ik meteen Knipoog smiley

het is best interessant om sommigge cristenen te bestuderen op cm. het blijft mij verbazen. Hoe sommigge cristenen denken. maar ja dat zullen anderen weer van mij misschien vinden Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:41
 
PETRA944 schreef:
beantwoord me vraag nou eens waar in d ebijbel staat dat homo zijn de hoogst verachtelijke zonde is want dat was in mijn ogen toch een onrechtvaardig oordeel.

Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:50
 
CARMEN073 schreef:
Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.




Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.



Jij hoeft toch niet voor Zwaan te antwoorden? Kan ze best zelf toch??????

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:51
 
CARMEN073 schreef:
Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.

dat is niet een antwoord op een vraag, hoe je op een openbaar forum neer kan zetten dat god vind dat homofilie de hoogstverachtelijke zonde is in zijn ogen carmen. en aangezien zwaan het allemaal zo goed weet, denk ik dat ze zelf wel kan antwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij hoeft toch niet voor Zwaan te antwoorden? Kan ze best zelf toch??????

Engeltje smiley


MAGGUT?!!! Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij hoeft toch niet voor Zwaan te antwoorden? Kan ze best zelf toch??????

Engeltje smiley



dat is mij nooit opgevallen hoor... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:52
 
CARMEN073 schreef:
MAGGUT?!!! Woedende smiley


Is niet netjes he? Voor een ander antwoorden....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is niet netjes he? Voor een ander antwoorden....... Knipoog smiley

Je ertussen wringen om te stoken en ruzie te maken ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:54
 
CARMEN073 schreef:
Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.

eh het gaat hier trouwens over hoererij, prostititie is wat anders als homo zijn toch? en ik zelf denk ook dat homo zijn een afdwaling is, het gaat me om de manier warop sommiggen hier over homo,s schrijven. belachelijk voor woorden, bekrompen , niet zoals jezus tegen ze aankijkt, bv dit stukje, word homo zijn door jou vergeleken met hoererij, twee mannen die voor elkaar oprecht gevoelens hebben is wat anders als een hoer zijn toch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:56
 
CARMEN073 schreef:
Je ertussen wringen om te stoken en ruzie te maken ook niet.


Je antwoord toch voor een ander? Als je dat al stoken en ruzie maken vind heb je dat wel vaak.......kort lontje zeg......pfff Zie in liefde naar elkaar om......om maar even de Bijbel te gebruiken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:57
 
CARMEN073 schreef:
Je ertussen wringen om te stoken en ruzie te maken ook niet.


Je ertussen wringen om te antwoorden ook niet! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:01
 
en carmen je zal wel bedoelen omdat homo zijn dus sexuele zonde is, maar eh heteros kunnen ook flink zondiggen op dat gebied, nergens vind ik dat god zo over homo,s denkt zoals zwaan het verwoord.- Zie het al voor me, mensen die samenwonen en ind e kerk zitten, eh jullie zijn niet getrouwd, hebben de gruwelijkste zonde in gods ogen,zijn zoals hoeren, ha ha laatst hoorde ik een prediker daarover, sex terwijl je niet getrouwd bent is zonde, en toen vergeleek hij met david, eh dat was toch wat anders, david zag die vrouw stuurde haar man weg, soms vergelijken we dingen die eigenlijk niet vergelijkbaar zijn vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3