ChristianMatch
 


Forum

Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:09
 
CARMEN073 schreef:
Waar komt toch die overtuiging vandaan dat de Geest van God uitsluitend lieve zachte woordjes spreekt en nooit iets of iemand veroordeelt?

In Johannes 16 staat over de Heilige Geest: "En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel; van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; van gerechtigheid, omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is."

Deze tekst spreekt helemaal niet over het toestaan van zonde, noch over het oprekken van normen of waarden. Integendeel!!

De overste van deze wereld is geoordeeld. Daar wordt satan mee bedoeld. Hij en zijn trawanten zijn volledig openbaar tentoongesteld, ontwapend en overwonnen. Zowel de satan als de duisternis en de werken van de duisternis zijn einde verhaal. De werken van de duisternis worden niet langer getolereerd in het Lichaam (of de kerk) van Jezus Christus. En, als Jezus terugkomt ook niet meer op deze aarde.
Uiteindelijk zal iedereen die de duisternis doet heel verkeerd eindigen en het is veel verstandiger om daar nu alvast rekening mee te houden.


Ik heb het over stil worden en helemaal niet over lieve zachte woordjes??????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:08
 
CHATULIEM619 schreef:
tja Pieter denk je dat iedereen die gave heeft?

Nee, Chatuliem, lang niet iedereen, alle christenen Verraste, verbaasde smiley

Alleen die in de Geest gedoopte werdegeboren voorgangers en bijbellerraars zoals jij bijvoorbeeld Zieke smiley , díe hebben dat.



sarcastich bedoeld, of cynisch, je kan kiezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2