ChristianMatch
 


Forum

Talent...keuze.
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:58
 
Niet je talent bepaald wie je bent.
Maar de keuze die je maakt.

Ja,is deze uitspraak juist?

Logisch zit er een kern van waarheid in.
Talenten en keuzes zitten ze aan elkaar vast.
en ergens zijn het naar mijn gedachte,ook weer op zichzelf staande dingen.
Talenten krijg je,maar maak je je keuze's zelf?
ik wil er met jullie even over na denken.

doe je mee?:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:36
 
HEIDE115 schreef:
Niet je talent bepaald wie je bent.
Maar de keuze die je maakt.

Ja,is deze uitspraak juist?

Logisch zit er een kern van waarheid in.
Talenten en keuzes zitten ze aan elkaar vast.
en ergens zijn het naar mijn gedachte,ook weer op zichzelf staande dingen.
Talenten krijg je,maar maak je je keuze's zelf?
ik wil er met jullie even over na denken.

doe je mee?:)

Leuk je weer te lezen Heide Lachende smiley

Talenten krijg je idd volgens mij maar dan is het aan jezelf wat je ermee doet denk ik... De een kan goed musiceren maar houd het als hobby terwijl de ander er van droomt een musicus te worden..
Mijn talent is volgens mij dat ik goed me in kan leven in de medemens en kan luisteren... hier heb ik wat mee gedaan door in de zorg te gaan en geniet er nog dagelijks van!!! En tja soms droom je wel over dat je iets graag goed zou willen maar het niet kunnen...
Het is toch ook fijn om te dromen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:35
 
ERIKA129 schreef:
Leuk je weer te lezen Heide Lachende smiley

Talenten krijg je idd volgens mij maar dan is het aan jezelf wat je ermee doet denk ik... De een kan goed musiceren maar houd het als hobby terwijl de ander er van droomt een musicus te worden..
Mijn talent is volgens mij dat ik goed me in kan leven in de medemens en kan luisteren... hier heb ik wat mee gedaan door in de zorg te gaan en geniet er nog dagelijks van!!! En tja soms droom je wel over dat je iets graag goed zou willen maar het niet kunnen...
Het is toch ook fijn om te dromen Knipoog smiley

Dank je Erika!
en ja je hebt gelijk wat je hier schrijft.
iedereen hier kan zich op z'n tijd gelukkig voelen met wat er nog wel aan mooie dingen is.
En wat weg dromen is leuk.. maar houdt me wel wakker..


Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 8 oktober 2012, 22:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 00:12
 
[quote=HEIDE115]Niet je talent bepaald wie je bent.
Maar de keuze die je maakt.

Ja,is deze uitspraak juist?

De Heere God geeft ons talenten om te gebruiken. De gelijkenis met de munten die de ene slaaf vermeerderde en z'n collega ook, maar de luie collega slaaf stopte ze in de grond, laat dat ook duidelijk zien. Ieder die z'n talenten niet gebruikt toont daardoor hoe z'n instelling is. De keuzes die hij maakt bepalen dan dus wie je bent. Dankbaar voor je talenten of ondankbaar. Talenten die je niet hebt, kun je spijtig genoeg ook niet gebruiken. Wel kun je dan bepaalde vaardigheden aanleren. Ook daarin laat je zien wie je bent.
Fijn Erika, dat je dat talent gebruikt. En,... je hebt er vast wel meer gekregen. Dus misschien zitten daar ook wel tussen die je dromen laten uitkomen.


Laatst aangepast door
MAMY994
op woensdag 10 oktober 2012, 00:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 07:43
 
We hadden in de chatbox een vergelijkbaar gesprek.Waardoor kun je succes bereiken?Succes in de liefde,je werk of wat dan ook.
Alleen talent is niet genoeg,ook je achtergrond speelt een grote rol,welke kansen krijg je?Doorslaggevend is je eigen wil,is de wil er niet dan is het een hopeloze zaak.........

Ik denk dat we niet 1 talent krijgen maar meerdere en dat je dat talent op meerdere vlakken kunt inzetten.
Ik wilde vroeger naar de kunstacademie,daar lag mijn hart.......kon niet/mocht niet,toch heb ik dat talent later wel benut,ik ging op een creatieve manier kleding ontwerpen en maken,daar is een internetbedrijfje uit ontstaan waar ik mijn ziel en zaligheid in kwijt kon.Dat paste op een gegeven moment niet meer in mijn leven,ik heb een omschakeling gemaakt door weer te gaan leren,mijn talenten heb ik toen anders ingezet zeg maar.
Mijn ervaringen neem ik mee naar de rest van mijn leven en wie weet wat ik er ooit aan informatie uit put.
Het is belangrijk wat je er uit haalt,voldoening,geluk en........ja ook geld.........

Leanne,keep on dreaming Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:06
 
HEIDE115 schreef:
Niet je talent bepaald wie je bent.
Maar de keuze die je maakt.

Ja,is deze uitspraak juist?

Logisch zit er een kern van waarheid in.
Talenten en keuzes zitten ze aan elkaar vast.
en ergens zijn het naar mijn gedachte,ook weer op zichzelf staande dingen.
Talenten krijg je,maar maak je je keuze's zelf?
ik wil er met jullie even over na denken.

doe je mee?:)

Talenten bepalen toch enigzins wie je bent, denk ik. Je kwaliteiten hoe je om kan gaan met dingen, met mensen, handig bent of juist een makkelijke babbel hebt. Het heeft toch veel te maken met wie je bent, hoe er met je om gegaan wordt. Maar geeft ook aan hoe je met je talenten omgaat. We hebben als Christen een taak om je talenten goed te gebruiken, en hoe je ze gebruikt zegt wel iets over de persoon.

De keuzes die je maakt zijn van zoveel factoren afhankelijk. Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen keuze, maar een beslissing nemen is niet altijd even makkelijk. Stel, je bent verlamd, na een ongeluk zonder je eigen schuld, en kan je niet meer verplaatsen. De keuze kan zijn dat je hulpmiddelen aanschaft, maar daar moet je dan wel de middelen voor hebben. Ik kan zo nog even doorgaan, maar wil hiermee zeggen dat de keuze niet op zichzelf staat. En in alles geld, God regeert, maar dit wil niet zeggen dat we zelf geen verantwoording hebben, maar ook niet dat we overal wat aan kunnen doen.

Het zijn in mijn denken twee aparte dingen, welke wel elkaar beïnvloeden. Je talenten maken wel, dat je keuzes worden gemaakt met gebruik van je talenten, en talenten worden pas goed benut door de juiste keuzes te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:12
 
Mooie reacties..leerzaam ook!

groetjes Heide
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1