ChristianMatch
 


Forum

Doodstraf .......wat is erop tegen ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:21
 
CORTAZAR588 schreef:
Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....

Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.

Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet.
Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is.
Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.

Er is geen vergelding voor moord.
Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.

Ik niet iig.
Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.

Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone.
Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?

net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .

Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld.
Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.

Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.

Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen.

Waarom zou je waarden moeten hechten aan een eis van een officier van justitie of oordeel van een rechter, wetende dat alleen God kan, en zal oordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:31
 
tja
dan kunnen we meteen alle rechtbanken etc afschaffen.
Ook de rechterlijke macht is er om orde te houden.
In het oude testament of het eerste testament zoals de joden zeggen waren er Richteren die naast het leiden ook rechtspraak betrachtten.

En ook in het Joodse denken is de rechtspraak niet weg te denken.

Als je zegt dat God alleen oordeelt , dan is dat zo ......maar totdat God definitief oordeelt , zul je als maatschappij toch ook een beetje orde moeten scheppen.

En de zwakkere beschermen en de weduwen en wezen beschermen etc etc etc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:31
 
CORTAZAR588 schreef:
Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....

Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.

Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet.
Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is.
Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.

Er is geen vergelding voor moord.
Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.

Ik niet iig.
Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.

Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone.
Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?

net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .

Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld.
Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.

Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.

Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen.


"dat uitschot" Verraste, verbaasde smiley waar jij het over hebt... daar is Jezus voor gestorven...
en heeft de weg vrijgemaakt naar het hart van de Vader. Hoe wijzen wij de weg van genade aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:35
 
CORTAZAR588 schreef:
tja
dan kunnen we meteen alle rechtbanken etc afschaffen.
Ook de rechterlijke macht is er om orde te houden.
In het oude testament of het eerste testament zoals de joden zeggen waren er Richteren die naast het leiden ook rechtspraak betrachtten.

En ook in het Joodse denken is de rechtspraak niet weg te denken.

Als je zegt dat God alleen oordeelt , dan is dat zo ......maar totdat God definitief oordeelt , zul je als maatschappij toch ook een beetje orde moeten scheppen.

En de zwakkere beschermen en de weduwen en wezen beschermen etc etc etc

Met het beschermen, ben ik met je eens.
Alleen met het dood maken niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:15
 
PIETER649 schreef:
Aan de andere kant.... genoegdoening is leuk en aardig hoor.. maar weet je wat een levenslang gestrafte de samenleving kost eigenlijk?
Waarom moet oma in het verpleegtehuis 50 euri betalen voor een wandelingetje terwijl dat gajes graties onderdak heeft.. levenslang?

in china betaald de familie van de ter dood veroordeelde de kogel terug aan de staat...


ja ongeveer weet ik hoeveel dat kost. Je hebt zeker gelijk dat het scheef zit ten opzichte van oma.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:23
 
CORTAZAR588 schreef:
Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....

Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.

Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet.
Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is.
Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.

Er is geen vergelding voor moord.
Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.

Ik niet iig.
Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.

Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone.
Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?

net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .

Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld.
Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.

Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.

Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen.

Klein feitje: Mozes vermoordde koelbloedig iemand(s zoon/partner) en vluchtte weg, hij kwam nooit aan zijn straf toe. God koos hem wel uit om Israëls leider te worden.

Hoe kun jij zeggen dat "iedereen" hier vanuit zijn of haar comfortzone spreekt. Dat kun je toch niet weten? Wie weet is hier wel iemand met een beladen verleden! Of slachtoffer van een dader. En wie weet is hier op CM wel een moeder of vader van wie het hart bloedt voor zoon/dochter en woorden van genade en moed nodig heeft om voor haar/zijn kind te blijven strijden.

Er zijn profeten die de zonde zien... er zijn ook profeten die de wonde achter de zonde zien en zich vereenzelvigen met het volk dat vergeving nodig heeft en net als Mozes bemiddelen voor dat volk.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 16 oktober 2012, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:54
 
JOL252 schreef:
Er zijn profeten die de zonde zien... er zijn ook profeten die de wonde achter de zonde zien.

whow, dat is een mooie, jol!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 00:54
 
CORTAZAR588 schreef:
Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....

Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.

Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet.
Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is.
Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.

Er is geen vergelding voor moord.
Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.

Ik niet iig.
Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.

Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone.
Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?

net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .

Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld.
Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.

Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.

Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen.



"Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden."
Wat dacht je van 2000 jaar terug, iemand dat voor de hele "misdadige wereld" gestorven is????

Als ik jou verhaal en daarin zou moeten geloven? neig ik er toe om de bijbel uit het raam te gooien.
"wie zonder zonde is, werpe de eerste steen".

Doodstraf is zinloos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 03:06
 
Cortazar... Is het niet zo dat de bijbel ons voor houd dat bij gebrek aan liefde ons getuigenis hol is? I corinthe 13.... Een schallend koper. ' ik ware niets' .. bij jouw uitspraak dat hier wellicht sprake van is zou ik in 1e instantie eerst te rade gaan bij de Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:32
 
[quote=JOL252]Klein feitje: Mozes vermoordde koelbloedig iemand(s zoon/partner) en vluchtte weg, hij kwam nooit aan zijn straf toe. God koos hem wel uit om Israëls leider te worden.

He Jol dat verhaal ging iets anders. Mozes kwam op voor een joodse slaaf die geslagen werd door een Egyptenaar. Een van de onderdrukkers van zijn volk. Zoeen die een pasgeboren jongetje uit de armen van zijn moeder rukt en in de nijl verdrinkt. En die sloeg hij inderdaad dood. Maar hij kwam op voor onrecht en dat is wat God in zijn hart zag, waardoor Hij hem kon gebruiken. Ik vind trouwens 40 jaar verbanning ook wel straf


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 17 oktober 2012, 10:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:36
 
CORTAZAR588 schreef:
Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....

Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.

Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet.
Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is.
Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.

Er is geen vergelding voor moord.
Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.

Ik niet iig.
Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.

Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone.
Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?

net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .

Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld.
Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.

Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.

Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen.

Ik ben het helemaal met je eens Cortazar. En in Gods wetgeving vind je dit natuurlijk ook zo. Een moordenaar werd ter dood gebracht. Punt.
Alleen in byzondere gevallen waren er de vrijsteden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 12:41
 
[quote=ROELANDE345]\


Anyways.. toch bloed aan zijn handen. Hij vluchtte niet voor niets weg omdat hij wist wat hij gedaan had.
Corrie ten Boom werd ook voorgelegd om via haar verzetsgroep een vijand om het leven te brengen. Zij weigerde en liet het aan God over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 14:27
 
[quote=JOL252]

ja dat klopt maar wat wil je hiermee zeggen. Is Corrie ten Boom beter dan Mozes? Of wat bedoel je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 14:33
 
Doodstraf is itt tot het beleid wat in dit land wordt gevoerd veel effectiever.

Maar omdat ik het nogmaals zeg , dat de meesten hier , ik ook , vanuit de gemakkelijke stoel alles gade slaan , is het veel hypothetisch en weinig praktisch.

het is wel heel bijzonder dat ik weer van van alles en nog wat word beschuldigd ......
liefdeloos etc etc etc

heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?

afgezien nog van het feit , dat het een absolute farce is , als iemand 8 jaar de gevangenis in gaat voor een moord ,is het ook een belediging van de nabestaanden.

maar zoals ik al zei , als je het niet meemaakt , kun je gemakkelijk zeggen dat doodstraf onzinnig is en dat de dader een tweede kans moet hebben en wat dies meer zij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 14:34
 
CORTAZAR588 schreef:
Doodstraf is itt tot het beleid wat in dit land wordt gevoerd veel effectiever.

Maar omdat ik het nogmaals zeg , dat de meesten hier , ik ook , vanuit de gemakkelijke stoel alles gade slaan , is het veel hypothetisch gedelibreer en weinig praktisch ageren.

het is wel heel bijzonder dat ik weer van van alles en nog wat word beschuldigd ......
liefdeloos etc etc etc

heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?

afgezien nog van het feit , dat het een absolute farce is , als iemand 8 jaar de gevangenis in gaat voor een moord ,is het ook een belediging van de nabestaanden.

maar zoals ik al zei , als je het niet meemaakt , kun je gemakkelijk zeggen dat doodstraf onzinnig is en dat de dader een tweede kans moet hebben en wat dies meer zij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:22
 
CORTAZAR588 schreef:


oke...laten we zeggen dat je gelijk hebt, de doodstraf terug in voeren....
als je steelt, je hand eraf...ook een paperclipje is voldoende daarvoor,
als je naar een andere vrouw kijkt, je ogen er uit....
als je roddelt, je tong eruit....

want dat moet je dan ook toestaan.....

dus zo simpel is het allemaal niet...het is niet zwart of wit......
Ik ben blij dat ik niet op de stoel van de rechter hoef te zitten....
maar dat straffenn zwaarder/ langer kunnen? dat ben ik wel met je eens wat de strafmaat nu voor een moord is idd een lachertje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:49
 
[quote=TINK100]oke...laten we zeggen dat je gelijk hebt, de doodstraf terug in voeren....
als je steelt, je hand eraf...ook een paperclipje is voldoende daarvoor,
als je naar een andere vrouw kijkt, je ogen er uit....
als je roddelt, je tong eruit....

Waar in Gods wet staat dat je hand er af moet als je gestolen hebt??
Zo destructief is God niet. Nee als je gestolen had moest je het dubbel of zelfs vijfvoudig vergoeden. En als je niets had om t vergoeden werd je het eigendom van degene die je bestolen had lees exodus 22 maar. Lijkt mij heel wat leerzamer als straf dan een jaar of paar maanden opgesloten worden
Ook staat er volgens mij nergens in Gods wet dat je ogen uitgestoken moesten worden als je naar een ander vrouw kijkt of bij roddelen je tong eruit gerukt moet worden
[i]


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 17 oktober 2012, 15:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:50
 
[quote=ROELANDE345]

Je hebt gelijk, ik ben niet duidelijk. Eigenlijk heb ik te gehaast tussendoor gereageerd met een veelheid aan gedachten. Het waren twee verschillende zaken waarbij ik niet het één tegenover het ander wilde zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:54
 
CORTAZAR588 schreef:
Doodstraf is itt tot het beleid wat in dit land wordt gevoerd veel effectiever.

Maar omdat ik het nogmaals zeg , dat de meesten hier , ik ook , vanuit de gemakkelijke stoel alles gade slaan , is het veel hypothetisch en weinig praktisch.

het is wel heel bijzonder dat ik weer van van alles en nog wat word beschuldigd ......
liefdeloos etc etc etc

heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?

afgezien nog van het feit , dat het een absolute farce is , als iemand 8 jaar de gevangenis in gaat voor een moord ,is het ook een belediging van de nabestaanden.

maar zoals ik al zei , als je het niet meemaakt , kun je gemakkelijk zeggen dat doodstraf onzinnig is en dat de dader een tweede kans moet hebben en wat dies meer zij.

Wie beschuldigd jou waar van liefdeloosheid? Om het bij mijzelf te houden: ik ging in op jouw eigen uitspraak dat je wellicht gebrek aan liefde hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:06
 
CORTAZAR je kan heel veel hier neerzetten maar zou jij als beul het vonnis willen uitvoeren? Zou jij gelijk Pieter649 vroeg en ik de vraag herhaalde, dus zelf moordenaar willen zijn, omdat het volk dat zo graag ziet ?
Zou jij kunnen zeggen "in Jezzus naam voer ik dit vonnis uit" terwijl Jezus zelf vergeving vroeg voor hen die Hem aan het kruis sloegen, dus vermoorden?

Geef eens eerlijk antwoord op deze vraag,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:28
 
CORTAZAR588 schreef:


Wat bedoel je nou precies met het woord.... effectiever, in je eerste zin?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 19:33
 
omdat jullie het weer helemaal op de persoon spelen.
Ja ik zou dat kunnen.

Ik zou een verrader kunnen executeren.
Een kindermoordernaar een dodelijke injectie toedienen.

Wat deed de Profeet met Koning Agag?
Toen Saul hem in leven liet?

Hij hieuw hem in stukken ......

Was Samuel toen een moordenaar ?
Ja absoluut.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:27
 
CORTAZAR588 schreef:
omdat jullie het weer helemaal op de persoon spelen.
Ja ik zou dat kunnen.

Ik zou een verrader kunnen executeren.
Een kindermoordernaar een dodelijke injectie toedienen.

Wat deed de Profeet met Koning Agag?
Toen Saul hem in leven liet?

Hij hieuw hem in stukken ......

Was Samuel toen een moordenaar ?
Ja absoluut.

Het nieuwe Testament laat zien dat het ook anders kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:40
 
SVEN797 schreef:
Het nieuwe Testament laat zien dat het ook anders kan.


klopt... waren het niet Ananias en Safira die wegens liegen over een gift dood ter aarde storten?

Het grote verschil tussen oude en nieuwe testament is dat het oude testament voornamelijk de koningen en andere leiders ( profeten, richters ) beschrijft. Deze hadden het mandaat om in hun regering de doodstraf uit te spreken.
Het nieuwe testament gaat over het oprichten en uitdraaien van een nieuwe religie. En tja... kerken in opbouw hebben geen mandaat tot doodstraf.

Laat je nou niet in de maling nemen door die geitewollensokkenleraars... de wetten en zienswijze van GOD zijn door de eeuwen heen dezelfde gebleven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:44
 
PIETER649 schreef:
klopt... waren het niet Ananias en Safira die wegens liegen over een gift dood ter aarde storten?

Het grote verschil tussen oude en nieuwe testament is dat het oude testament voornamelijk de koningen en andere leiders ( profeten, richters ) beschrijft. Deze hadden het mandaat om in hun regering de doodstraf uit te spreken.
Het nieuwe testament gaat over het oprichten en uitdraaien van een nieuwe religie. En tja... kerken in opbouw hebben geen mandaat tot doodstraf.

Laat je nou niet in de maling nemen door die geitewollensokkenleraars... de wetten en zienswijze van GOD zijn door de eeuwen heen dezelfde gebleven.

AMEN Had niet verwacht het ooit nog eens zo hardgrondig met je eens te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:46
 
ROELANDE345 schreef:
AMEN Had niet verwacht het ooit nog eens zo hardgrondig met je eens te zijn

mooizo!! daten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:49
 
PIETER649 schreef:
mooizo!! daten?

Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:49
 
okay I change my view.
Voortaan is de doodstraf net als in de USA hip en kunnen we net als in de rechtse politiek aldaar ook hier toepassen met God in onze broekzak. Over genade en vergeving hebben we het dan al niet meer, dat is er niet.

Ik ga vanavond aan de zuup Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:50
 
PIETER649 schreef:
klopt... waren het niet Ananias en Safira die wegens liegen over een gift dood ter aarde storten?

Het grote verschil tussen oude en nieuwe testament is dat het oude testament voornamelijk de koningen en andere leiders ( profeten, richters ) beschrijft. Deze hadden het mandaat om in hun regering de doodstraf uit te spreken.
Het nieuwe testament gaat over het oprichten en uitdraaien van een nieuwe religie. En tja... kerken in opbouw hebben geen mandaat tot doodstraf.

Laat je nou niet in de maling nemen door die geitewollensokkenleraars... de wetten en zienswijze van GOD zijn door de eeuwen heen dezelfde gebleven.

Maar dat neemt nog steeds niet weg, dat het OOK anders kan.


Laatst aangepast door
SVEN797
op woensdag 17 oktober 2012, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:54
 
CORTAZAR588 schreef:
omdat jullie het weer helemaal op de persoon spelen.
Ja ik zou dat kunnen.

Ik zou een verrader kunnen executeren.
Een kindermoordernaar een dodelijke injectie toedienen.

Wat deed de Profeet met Koning Agag?
Toen Saul hem in leven liet?

Hij hieuw hem in stukken ......

Was Samuel toen een moordenaar ?
Ja absoluut.

Jammer dat je dus op de troon van God gaat zitten, God zelf bepaald wie en wanneer Hij vind, dat iemand de doodstraf verdiend.
Maar bedankt voor je eerlijke reactie. Ik prober het du smeer op Hoe Jezus wil dat we met elkaar omgaan.

Natuurlijk ben ik geen heilig boontje en heb zo ok mijn gebreken. Maar juist omdat wij mensener soms een potje van maken, zeg maar grote pot, heeft God door het Nieuwe Verbond in Jezus laten zien, Zijn Liefde voor ons mensen. Het verhaal van de overspelige vrouw staat niet voorniets vermeld in de Bijbel, hij geeft ook aan dat w eniet onbeperkt mogen zondigen. Overspel toentertijd stond de doodstraf op, wat zei Jezus tegen hen die recht zouden uitvoeren?

Hopelijk kun je nu een beetje begrijpen waarom er velen je standpunt niet kunnen delen. Letwel ik ben absoluut voor straffen en afzondering van demaatschappij, mensen moeten beschermd worden tegen zware criminelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6