ChristianMatch
 


Forum

gebed gevraagd voor werken
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 10:15
 
Hallo,

Ik wou vragen voor gebed, om te kunnen werken.

Ja, werken, in alle vormen, ook huis schilderen etc. is voor mij ontzettend moeilijk. vaak, als ik opsta, typ wat op de pc, en ga dan gewoon weer terug naar bed een gat in de dag slapen.

Nou wou ik vragen voor gebed; ja, ik ben na beëindiging relatie toch wel behoorlijk ingestort, en ik wil nu dingen opppakken.(neehee, ligt niet aan die relatie. Is vaak makkelijk, de schuld geven door dit en dat, ligt gewoon, vind moeilijk te beginnen en door te gaan.

Vast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 13:46
 
SHANITA130 schreef:
Hallo,

Ik wou vragen voor gebed, om te kunnen werken.

Ja, werken, in alle vormen, ook huis schilderen etc. is voor mij ontzettend moeilijk. vaak, als ik opsta, typ wat op de pc, en ga dan gewoon weer terug naar bed een gat in de dag slapen.

Nou wou ik vragen voor gebed; ja, ik ben na beëindiging relatie toch wel behoorlijk ingestort, en ik wil nu dingen opppakken.(neehee, ligt niet aan die relatie. Is vaak makkelijk, de schuld geven door dit en dat, ligt gewoon, vind moeilijk te beginnen en door te gaan.

Vast bedankt!

Hallo Shanita,

Heb voor je gebeden voor nieuwe kracht en energie. Het kan ontzettend moeilijk zijn na beeindiging van relatie. De wil is er vaak wel maar de energie ontbreekt misschien.
Nou, veel mensen hier op de site zullen nu wel voor je gaan bidden.

Wens je veel sterkte en GODS ZEGEN toe.

Hartelijke groet,Jane


Laatst aangepast door
JANE410
op dinsdag 23 oktober 2012, 16:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 15:58
 
SHANITA130 schreef:
Hallo,

Ik wou vragen voor gebed, om te kunnen werken.

Ja, werken, in alle vormen, ook huis schilderen etc. is voor mij ontzettend moeilijk. vaak, als ik opsta, typ wat op de pc, en ga dan gewoon weer terug naar bed een gat in de dag slapen.

Nou wou ik vragen voor gebed; ja, ik ben na beëindiging relatie toch wel behoorlijk ingestort, en ik wil nu dingen opppakken.(neehee, ligt niet aan die relatie. Is vaak makkelijk, de schuld geven door dit en dat, ligt gewoon, vind moeilijk te beginnen en door te gaan.

Vast bedankt!


Nou, gaaf dat je in ieder geval weer wilt oppakken... ! Bidden daarbij helpt dus ga ik ook doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 18:15
 
SHANITA130 schreef:
Hallo,

Ik wou vragen voor gebed, om te kunnen werken.

Ja, werken, in alle vormen, ook huis schilderen etc. is voor mij ontzettend moeilijk. vaak, als ik opsta, typ wat op de pc, en ga dan gewoon weer terug naar bed een gat in de dag slapen.

Nou wou ik vragen voor gebed; ja, ik ben na beëindiging relatie toch wel behoorlijk ingestort, en ik wil nu dingen opppakken.(neehee, ligt niet aan die relatie. Is vaak makkelijk, de schuld geven door dit en dat, ligt gewoon, vind moeilijk te beginnen en door te gaan.

Vast bedankt!

Gebed is wel het minste wat we kunne doen, dus doe ik mee.
sterkte met alles en vooral Gods zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 08:49
 
PIETER619 schreef:
Gebed is wel het minste wat we kunne doen, dus doe ik mee.
sterkte met alles en vooral Gods zegen


gebed is vaak het MEESTE, wat we kunnen doen, pieter.......... Knipoog smiley

ik weet overigens dat je dat volledig met me eens bent, hoor! de uitdrukking klopt alleen niet helemaal in dit verband.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 13:37
 
Hai,

Bedankt voor de reacties en de gebeden.

Ik was ontroerd toen ik de reacties zag.

Ja, het gaat beter.

Ja, ik heb een iemand die me helpt. Wat inhoud elke week ff praten, mee iets kopen, helpen met administratie ed.

Ja, ik zat in een impasse, rook niet meer, dus ben begonnen met me plafond. Maar ja, de impasse was: ik wou en moet rustig aan doen, én ik kan er nu absoluut niet tegen als mijn huis niet geschilderd is.
Maar keihard werken de hele dag lukt me ook niet.

Dus, ik woon hier toch alleen: netjes me vloer afgeplakt, spullen netjes klaar, en nu en dan doe ik een stukje.

En dan ga ik door, omdat ik het leuk vind, maar wat een werk:), het afplakken, ladder op, en af, je kan niet alles met zo'n telescooproller doen.

Iig, de wanhoop is weg. Ik zie het weer zitten.

Dank! Voor het bidden!

Ja, iemand die ik ken heeft net operatie ondergaan, hoor ik net, en ja, dan denk ik, wat een tranendal. Denk ík dat ik het moeilijk heb. Hoor ik van iemand die, in mijn ogen, alles voor mekaar heeft, kinderen, goede baan, etc. en die moet ineens, onverwacht een operatie ondergaan. Bij toeval is er iets ontdekt. Dan denk ik, wat een tranendal.

Ik heb een hele mooie christelijke film gezien, ik zet hem vanavond onder kopje christelijke films.(The Apostel, Regie en hoofdrol: Robert Duvall, met oa. Farrah Fawcett en Billy Bob Thornton..



Ja, deze film is zooo goed dat je hem eigenlijk gezien moet hebben, ja, ik zet niet zomaar een film neer, en zeker geen christelijke alleen als tie écht is, en écht goed....was tot tranen toe geroerd..


Ja, dan denk ik, waar zijn wij zonder geloof....(Wat natuurlijk helemaal niet inhoud dat niet-gelovigen geen oke leven kunnen hebben of gelukkig kunnen zijn.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 24 oktober 2012, 14:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 16:39
 
SHANITA130 schreef:
Hallo,

Ik wou vragen voor gebed, om te kunnen werken.

Ja, werken, in alle vormen, ook huis schilderen etc. is voor mij ontzettend moeilijk. vaak, als ik opsta, typ wat op de pc, en ga dan gewoon weer terug naar bed een gat in de dag slapen.

Nou wou ik vragen voor gebed; ja, ik ben na beëindiging relatie toch wel behoorlijk ingestort, en ik wil nu dingen opppakken.(neehee, ligt niet aan die relatie. Is vaak makkelijk, de schuld geven door dit en dat, ligt gewoon, vind moeilijk te beginnen en door te gaan.

Vast bedankt!


Shanitha, bij jou is de knopje "schuldgevoel" in gedrukt.
Dat herken ik in jou reactie. Het gaat gepaart met verdriet, boosheid, angst, onzekerheid, heen en weer vliegen van emotie's en gevoelens enz.....
Je bent een "parel" in Gods ogen meid. Houdt dat voor je.



[klik hier]


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 24 oktober 2012, 16:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 19:29
 
Hoi Maritime,

Ja, ze zingt 'pijn is te diep om te beschrijven'.

Ja, zo voel ik dat. Ja, ik heb een vriend hier wonen, ja, echt 2 minuten lopen. Daar kan ik, in principe, altijd terecht, maar ja, omdat ik 'm al 15 jaar ken, is het eigenlijk familie.

En ja, dan ga ik zitten en even een half uurtje huilen, en dan gaat het weer.

Ja, bij mij is het knopje 'schuldgevoel' niet ingetikt, maar de knop 'oneindig veel verdriet'. en lang niet altijd hoor.
zo nu en dan.

Want, schuldgevoel....kijk áls ik al fouten heb gemaakt, is er vergeving bij God.
En ik heb begrip voor mezelf.
Maar ik weet wel wat je bedoelt, schuldgevoel kan pijn doen, als je iemand pijn hebt gedaan. totdat je, of als je erachter komt, dat dat helemaal niet express was.

Kijk, ff een voorbeeld, als je je vrouw hebt bedrogen of je man, kan je je schuldig voelen, maar vreemd gaan, doe je niet zomaar, ik heb zelfs eens gelezen, dat sommigen mensen vreemd gaan als afleiding om de een of andere pijn niet te voelen.
Ja, en als iemand daar dan achter komt, ja, dan kan je jezelf wel vergeven, en weten dat God je vergeeft.

Maar ik snap wel wat je bedoelt :)

Maar ja, bij mij is nu en dan es de knop 'oneiding veel verdriet' ingedrukt.

Wat ik ook weleens merk, als ik best wel behoorlijk kan dealen met situaties en dingen, juist en mede door het geloof, dat de pijn die ik in de ogen van hulpverleners zie,(of denk te zien) dat me dat verdrietig maakt.
Ja, dan moet ik hun overtuigen, als het ware dat het goed gaat, en ja, als ze dat weleens niet snappen, ja, dan moet ik wel iets over het geloof uitleggen :)

Bedankt voor het mooie nummer :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET739





Berichten: 52

BerichtGeplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 19:31
 
Ha Shanita,

Ieder huisje heeft z'n kruisje,
Ieder huisje kent z'n smart,
En aan ieder van zo'n kruisje
zit een bepaald gewichtje vast.
't Een weegt zwaarder dan het ander,
maar toch komt het er vaak op neer:
Kon je het met een ander ruilen,
dan nam je ws toch je eigen weer.

Ook al ziet het er bij een ander rooskleurig uit, hoeft dat nog niet altijd zo te zijn, hoor. Iig heel veel sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 20:18
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Maritime,

Ja, ze zingt 'pijn is te diep om te beschrijven'.

Ja, zo voel ik dat. Ja, ik heb een vriend hier wonen, ja, echt 2 minuten lopen. Daar kan ik, in principe, altijd terecht, maar ja, omdat ik 'm al 15 jaar ken, is het eigenlijk familie.

En ja, dan ga ik zitten en even een half uurtje huilen, en dan gaat het weer.

Ja, bij mij is het knopje 'schuldgevoel' niet ingetikt, maar de knop 'oneindig veel verdriet'. en lang niet altijd hoor.
zo nu en dan.

Want, schuldgevoel....kijk áls ik al fouten heb gemaakt, is er vergeving bij God.
En ik heb begrip voor mezelf.
Maar ik weet wel wat je bedoelt, schuldgevoel kan pijn doen, als je iemand pijn hebt gedaan. totdat je, of als je erachter komt, dat dat helemaal niet express was.


Kijk, ff een voorbeeld, als je je vrouw hebt bedrogen of je man, kan je je schuldig voelen, maar vreemd gaan, doe je niet zomaar, ik heb zelfs eens gelezen, dat sommigen mensen vreemd gaan als afleiding om de een of andere pijn niet te voelen.
Ja, en als iemand daar dan achter komt, ja, dan kan je jezelf wel vergeven, en weten dat God je vergeeft.

Maar ik snap wel wat je bedoelt :)

Maar ja, bij mij is nu en dan es de knop 'oneiding veel verdriet' ingedrukt.

Wat ik ook weleens merk, als ik best wel behoorlijk kan dealen met situaties en dingen, juist en mede door het geloof, dat de pijn die ik in de ogen van hulpverleners zie,(of denk te zien) dat me dat verdrietig maakt.
Ja, dan moet ik hun overtuigen, als het ware dat het goed gaat, en ja, als ze dat weleens niet snappen, ja, dan moet ik wel iets over het geloof uitleggen :)

Bedankt voor het mooie nummer :)


Het rode gedeelte daar bedoel ik "rouw verwerking" mee....
Het is een emotie en gevoel bij jezelf dat voortkomt uit een situatie van relatie verlies.
Als je iets iemand vergeven hebt dan kom je er ook niet op terug!!!!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 24 oktober 2012, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 01:52
 
[quote=MARITIME853]Het rode gedeelte daar bedoel ik "rouw verwerking" mee....
Ja, idd, precies, zo zou ik het ook kunnen benoemen gedeeltes.
Het is een emotie en gevoel bij jezelf dat voortkomt uit een situatie van relatie verlies.
Ja, idd, onder andere ook relatieverlies en andere verdrietigheden.
Als je iets iemand vergeven hebt dan kom je er ook niet op terug!!!!
Nee, natuurlijk niet. als je er wel op terug zou komen, dan heb je het mi niet vergeven. Logisch dat je er dan niet op terugkomt....Zou ook niet eerlijk zijn naar degene toe, andersom zou ik ook balen als iemand elke keer iets zou blijven herhalen wat ie me zou hebben vergeven....

Wat ik eigenlijk in de kern, als belangrijkste bedoelde in me post naar jou was dat ik niet zozeer met schuldgevoel deal, al heb ik dat gevoel wel gekend, alsmeer met diep verdriet.
Nou kan schuldgevoel ook een diep verdriet geven.
Ik bedoelde het 'vreemdgaanvoorbeeld' als een voorbeeld.
Als iemand zich schuldig voelt heeft hij/zij berouw, anders voel je je niet schuldig, en dus is er vergeving bij God, waardoor de noodzaak, reden om je nog schuldig is verdwenen.
Heb je/iemand met daden een naaste verwond, ja, dan kan je alleen je vergeving aanbieden.
Ja, als ik zie en voel dat iets echt is, vergeef ik wel meteen, want ja, het is dus echt.
En andersom, als iemand door iets wat ik deed verdriet heb, en ja, dan kan ik als ik berouw heb vergeving vragen aan God, en aan mijn naaste zeg maar.
Maar ja, met schuldgevoelens lopen hoeft niet meer, door het volbrachte werk van Christus: Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.

En verder, alle teksten in het NT over vergeving, daar zie je dat er sprake is van berouw van de dader.

Dus wat ik eigenlijk wou zeggen, als je iemand naar degene waar je je schuldig over voelt echt alles doet om het goed te maken en oprecht berouw hebt, en niet gespeeld, wat je weleens ziet, zo "van dan moet je me nu dan maar vergeven", zoiets....
Ja, dan is er vergeving bij God. En van de persoon, dat hangt van dingen af, maar met vergeving vragen en berouw tonen, dus echt en niet als een parodie ofzo, ja, dan hoeft iemand, wie dan ook zich niet schuldig te voelen.

Want verdriet is één ding, maar je schuldig blijven voelen kan heel naar aanvoelen. Ja, dus ik zou denken, eerst kijken wáarom deed ik iets, en dan alles doen, vergeving vragen, zeggen dat het spijt, wat dan ook, op iemand zijn eigen manier.

Want schuldig voelen kan dus echt je leven behoorlijk verzieken, veel meer nog dan alleen verdriet.

Er staat ergens in het NT: "Het is beter te lijden om wat je wordt aangedaan, als te lijden omdat je iemand iets hebt aangedaan".

Ik zoek de tekst later op.

Trusten!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 25 oktober 2012, 02:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 02:02
 
MARGREET739 schreef:
Ha Shanita,

Ieder huisje heeft z'n kruisje,
Ieder huisje kent z'n smart,
En aan ieder van zo'n kruisje
zit een bepaald gewichtje vast.
't Een weegt zwaarder dan het ander,
maar toch komt het er vaak op neer:
Kon je het met een ander ruilen,
dan nam je ws toch je eigen weer.

Ook al ziet het er bij een ander rooskleurig uit, hoeft dat nog niet altijd zo te zijn, hoor. Iig heel veel sterkte!

Hai Magreet!

Ja, dat is een mooi gedicht. Ja, ik ken het Zelfs uit ervaring, met dat gras wat je denkt dat groener is...

Tuurlijk neem je je eigen weer :)

Ach ja, er zijn moeilijke dagen en makkelijke dagen en ertussen.

Ik heb gewoon heel erg veel steun aan de reacties hier!!

En zelfs, al waren er geen reacties, ik wéét dat mensen lezen en bidden, ja, dat voel ik, dan staat het er.

Het zijn ook niet de problemen he, want ja, die kent echt wel iedereen, maar de houding tov de problemen.

Bedankt!!! :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:41
 
JANE410 schreef:
Hallo Shanita,

Heb voor je gebeden voor nieuwe kracht en energie. Het kan ontzettend moeilijk zijn na beeindiging van relatie. De wil is er vaak wel maar de energie ontbreekt misschien.
Nou, veel mensen hier op de site zullen nu wel voor je gaan bidden.

Wens je veel sterkte en GODS ZEGEN toe.

Hartelijke groet,Jane

Dank, lieve Jane!
Voor je bemoedigende reactie! Knipoog smiley
En je gebed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:41
 
JOL252 schreef:
Nou, gaaf dat je in ieder geval weer wilt oppakken... ! Bidden daarbij helpt dus ga ik ook doen.

Thx! ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:42
 
PIETER619 schreef:
Gebed is wel het minste wat we kunne doen, dus doe ik mee.
sterkte met alles en vooral Gods zegen

Daaaank je wel! :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:43
 
HANNAH810 schreef:
gebed is vaak het MEESTE, wat we kunnen doen, pieter.......... Knipoog smiley

ik weet overigens dat je dat volledig met me eens bent, hoor! de uitdrukking klopt alleen niet helemaal in dit verband.

Ja, da's waar, gebed is het meeste ;)

Thx!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:51
 
[quote=MARITIME853]Shanitha, bij jou is de knopje "schuldgevoel" in gedrukt.
Dat herken ik in jou reactie. Het gaat gepaart met verdriet, boosheid, angst, onzekerheid, heen en weer vliegen van emotie's en gevoelens enz.....
Je bent een "parel" in Gods ogen meid. Houdt dat voor je.

Hai Maritime,

Hai, lief dat je dat zegt, dat ik een parel ben ik God's ogen.

Weet je wat mijn échte problemen zijn, hoe ik die nu voel: dat is heeel veel verdriet, en heel veel stress.
En dan natuurlijk niet doorlopend aan een stuk door, maar ja, nu en dan dan weer vaker, dan weer minder, maar wel intens, en zodanig dat ik het nu en dan erg moeilijk heb.

Maar ja, heb iemand van de WMO, een psychiatrisch verpleegkundige, ja, die komt me elke week met me praten en ja, dan maken we afspraken wat ik doe die week.
En ja, dus ik doe dan wat meer, ben gemotiveerd, en ja, dan heb ik dus weer zoveel afleiding dat de stress en verdriet gewoon verdwijnen.
En ja, als iets echt niet lukt is dat ok, ik kan niet tegen druk.
En ja, als ik de 'plannen' wijzig is dat ook ok natuurlijk.

Gaat erom dat ik wat bemoediging heb, omdat de primaire steungroep ontbreekt, maar die wordt wel voor een groot gedeelte gecompenseerd door vrienden waarvan ik enkele al 20 jaar ken.

Thx!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1