ChristianMatch
 


Forum

2 Korinthe 12
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 19:13
 
In vers 1 tot 11 lezen we dat Paulus in de hemel werd opgenomen. Hij hoorde daar 'onuitsprekelijke woorden die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken'. M.a.w. God verbood hem erover te spreken, Paulus kreeg zelfs een angel in zijn vlees om hem te verootmoedigen.

God is vandaag dezelfde God als gisteren, en Hij komt nooit op Zijn Woord terug.

Met bovenstaande in mijn achterhoofd vraag ik mij af waarom er heden ten dage mensen zijn die uitgebreide hemelervaringen hebben gehad en daar gedetailleerd over vertellen terwijl Paulus dit expliciet niet mocht? Denk bv aan Jesse Duplantis, Don Piper en Todd Bentley.

Hoe denken de mede-cm'ers hier over?

God's zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 20:17
 
Over hemelervaringen mag je niets vertellen...
Maar over dromen mag je altijd vertellen natuurlijk... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 20:29
 
Ik wandel elke dag in de hemel, onze wandel is in de hemelen zegt de Bijbel nl. Dat geloof ik. Alleen zie ik het nog niet. Dat komt gelukkig nog!

Als iemand mij verteld dat hij of zij in de hemel is geweest en daar allerlei ervaringen heeft opgedaan en daarover gaat vertellen dan zou ik zeer argwanend worden. Ja maar hij verteld toch de boodschap van Jezus? Ja mijn neus, daar heb ik niet iemand voor nodig die in de hemel is geweest (of die in de hel is geweest, die heb je ook)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 21:29
 
hallo
ik heb hier ook een paar dingen overgeopend op deze pagina.
ik weet niet hoe je er zelf over denkt ,maar als je iets onder de aandacht wil brengen zou ik het hier niet doen.

1, het wordt niet geloofd

2, het is verspilling van tijd om hierover te praten.

ik heb verschillende getuigenissen van mensen , die zowel in de hemel als in de hel zijn geweest.
deze mensen en liegen niet en hebben geen financiele bijbedoelingen en komen niet uit Amerika .
toch zijn er hier op deze pagina mensen , die zonder dat ze deze mensen gezien hebben of hun getuigenissen kunnen verstaan , de waarheid al in twijfel trekken.

er zijn mensen die in beide zijn geweest.

wat Paulus niet mocht zeggen , weten we niet.
wat deze mensen vertellen is hoe de hemel of de hel eruit ziet,
niet hoe God Zijn werk doet.

ik geloof dat God mensen meer laat zien om hen op het rechte pad terug te kt\rijgen.

maar in dit land waar iedereen overal vestand van heeft wordt het op voorhand al afgewezen als onzin.
daarmee maak je mensen , die meer voor Jezus over hebben dan wij allemaal
bij elkaar belachelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 21:39
 
Ik ben juist tegen dit soort dingen daar ze schriftuurlijk niet onderbouwd kunnen worden. Het Woord is ons anker, het Woord overtuigt ons, en niet de mens.

God's zegen


Laatst aangepast door
JEFFREY984
op dinsdag 30 oktober 2012, 22:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 00:31
 
JEFFREY984 schreef:
In vers 1 tot 11 lezen we dat Paulus in de hemel werd opgenomen. Hij hoorde daar 'onuitsprekelijke woorden die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken'. M.a.w. God verbood hem erover te spreken, Paulus kreeg zelfs een angel in zijn vlees om hem te verootmoedigen.

God is vandaag dezelfde God als gisteren, en Hij komt nooit op Zijn Woord terug.

Met bovenstaande in mijn achterhoofd vraag ik mij af waarom er heden ten dage mensen zijn die uitgebreide hemelervaringen hebben gehad en daar gedetailleerd over vertellen terwijl Paulus dit expliciet niet mocht? Denk bv aan Jesse Duplantis, Don Piper en Todd Bentley.

Hoe denken de mede-cm'ers hier over?

God's zegen

Ja, daar noem je ook wat namen op, die zijn er alleen om te cashen.
Een soort amerikaanse Ouwenelen, zeg maar.... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 01:48
 
schriftuurlijk onderbouwd?

waar staat in de bijbel dat het niet kan?
ik ken de bijbel ool maar nergens wordt vermeld , dat God aan een geheimhoudingsplicht wordt gehouden.

maar goed ik ga er ook geen tijd of energie aan besteden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 09:47
 
JEFFREY984 schreef:
Ik ben juist tegen dit soort dingen daar ze schriftuurlijk niet onderbouwd kunnen worden. Het Woord is ons anker, het Woord overtuigt ons, en niet de mens.

God's zegen

Hoe stel je dit voor dat mensen dit onderbouwen vanuit de Bijbel?
Ik heb in mn leven ook aardig wat beelden/dromen gehad waarvan ik denk dat ze van God zijn. Hoe onderbouw ik dat Bijbels? Er zijn beelden die ik heb gehad die inmiddels echt gebeurt zijn. Is dat een bewijs?
Hoe stel je je dat voor?


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 31 oktober 2012, 09:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 10:35
 
Een toetssteen is, dat alles er toe moet leiden, dat je innerlijk veranderd, gelijkvormig worden aan Jezus, ons voorbeeld en groeit in de onvoorwaardelijke liefde, waar Paulus het in 1 Cor.13 over heeft.
Zo gauw mensen gaan roemen en zichzelf geweldig gaan vinden, innerlijk/uiterlijk is er gevaar voor hoogmoed.
Wij moeten ons eigen leven, onze eigen eer verliezen en centraal moet komen staan dat de Here alle eer krijgt.
Die angel in het vlees van Paulus moet erg veel pijn gedaan hebben. Ik heb eenmaal een angel van een wesp op een gevoelige plek gehad. Wat heeft dát een pijn gedaan, Paulus had die angel zijn hele leven, zo kastijdde God hem, om hem voor hoogmoed te bewaren. Het was God's Liefde voor Paulus.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 6 november 2012, 18:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 10:56
 
JEFFREY984 schreef:
Ik ben juist tegen dit soort dingen daar ze schriftuurlijk niet onderbouwd kunnen worden. Het Woord is ons anker, het Woord overtuigt ons, en niet de mens.

God's zegen

Euhm... kun je je aanwezigheid op een datingsite wel schriftuurlijk onderbouwen?

En nee; ut is niet flauw bedoeld. Staat er niet geschreven: "Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd."
Er valt dus wel degelijk iets af te dingen op al dat gegluur naar mekaar. Ik ben van mening dat een datingsite, behalve de mooie dingen die ook ontstaan, ook veel minder fraais in de hand werkt.

B.o.t.; als je gelooft dat alleen die zaken geoorloofd zijn die in de bijbel genoemd worden dan moet je dat ook consequent toepassen.
Vind ik.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 31 oktober 2012, 16:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 11:12
 
CARMEN073 schreef:
Euhm... kun je je aanwezigheid op een datingsite wel schriftuurlijk onderbouwen?


Kun je je reactie onderbouwen? beetje uit de comtext, denk ik? jammer.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 1 november 2012, 09:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 19:26
 
@ Shanita; Ik wil niet direct de lijn doortrekken naar de Ouwenelen, feit is wel dat er complete carrieres worden gebouwd op hun ervaringen.

@ Cortazar; Er staat idd nergens in de Bijbel dat God zich aan een geheimhoudingsplicht dient te houden, God is almachtig en heeft geen plichten naar de mens toe. Paulus had echter wel een geheimhoudingsplicht omdat hij onuitspreekbare woorden hoorde en dingen heeft gezien.

@ Roelande; Met beelden en dromen is niets mis hoor. Dit topic gaat over mensen die claimen in de hemel te zijn geweest en er uitgebreid over vertellen terwijl Paulus zijn mond moest houden.

@ Carmen; Een datingsite valt niet te onderbouwen maar daar gaat dit topic ook niet over.

@ Anette; Het is onze opdracht te toetsen en elkander te vermanen. Dit vermanen dient idd plaats te vinden uit liefde. Leuk dat je 1 Korinthe 13 aanhaalt.

God's zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 07:23
 
Een theologie moet op zoveel mogelijk bijbelteksten worden onderbouwd. Wat Paulus hoorde mocht niet gedeeld worden. Maar Johannes is ook 'behoorlijk ver' in de hemel geweest. Keer op keer werd hij er aan herinnderd dat hij alles moest opschrijven (voor ons). De 7 donderslagen mocht hij als enige uitzondering niet noteren.

Mijn conclusie: er zijn natuurlijk predikers die met hemelervaringen aan de haal zouden gaan, maar zoals met meer dingen: we kunnen leren van misstanden, maar dat is iets anders dan je te laten leiden door misstanden. Dat zou hetzelfde zijn als mensen die weigeren iets aan ELKE armenzorg te doen, omdat er soms sprake is van fraude binnen instellingen.

Wat voor mij (ook) buiten kijf staat is dat elke geestesuiting NOOIT in tegenspraak mag zijn met de bijbel. Door de geestesuitingen kunnen zaken in de bijbel bevestigd worden, of er kunnen onderbelichte zaken uit de bijbel voor het voetlicht worden gehaald. Maar er mogen NOOIT leerstellingen uit geestesuitingen worden gehaald, die niet vanuit het Woord kunnen worden bevestigd.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op donderdag 1 november 2012, 11:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 09:34
 
Sorry, foutje... Zieke smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 1 november 2012, 09:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 14:00
 
CHRISTIAN146 schreef:
Een theologie moet op zoveel mogelijk bijbelteksten worden onderbouwd. Wat Paulus hoorde mocht niet gedeeld worden. Maar Johannes is ook 'behoorlijk ver' in de hemel geweest. Keer op keer werd hij er aan herinnderd dat hij alles moest opschrijven (voor ons). De 7 donderslagen mocht hij als enige uitzondering niet noteren.

Mijn conclusie: er zijn natuurlijk predikers die met hemelervaringen aan de haal zouden gaan, maar zoals met meer dingen: we kunnen leren van misstanden, maar dat is iets anders dan je te laten leiden door misstanden. Dat zou hetzelfde zijn als mensen die weigeren iets aan ELKE armenzorg te doen, omdat er soms sprake is van fraude binnen instellingen.

Wat voor mij (ook) buiten kijf staat is dat elke geestesuiting NOOIT in tegenspraak mag zijn met de bijbel. Door de geestesuitingen kunnen zaken in de bijbel bevestigd worden, of er kunnen onderbelichte zaken uit de bijbel voor het voetlicht worden gehaald. Maar er mogen NOOIT leerstellingen uit geestesuitingen worden gehaald, die niet vanuit het Woord kunnen worden bevestigd.

Goeie reactie Christian helemaal mee eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 november 2012, 11:31
 
ROELANDE345 schreef:
Goeie reactie Christian helemaal mee eens

Dank je wel!


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op vrijdag 2 november 2012, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 21:57
 
CHRISTIAN146 schreef:
Een theologie moet op zoveel mogelijk bijbelteksten worden onderbouwd. Wat Paulus hoorde mocht niet gedeeld worden. Maar Johannes is ook 'behoorlijk ver' in de hemel geweest. Keer op keer werd hij er aan herinnderd dat hij alles moest opschrijven (voor ons). De 7 donderslagen mocht hij als enige uitzondering niet noteren.

Mijn conclusie: er zijn natuurlijk predikers die met hemelervaringen aan de haal zouden gaan, maar zoals met meer dingen: we kunnen leren van misstanden, maar dat is iets anders dan je te laten leiden door misstanden. Dat zou hetzelfde zijn als mensen die weigeren iets aan ELKE armenzorg te doen, omdat er soms sprake is van fraude binnen instellingen.

Wat voor mij (ook) buiten kijf staat is dat elke geestesuiting NOOIT in tegenspraak mag zijn met de bijbel. Door de geestesuitingen kunnen zaken in de bijbel bevestigd worden, of er kunnen onderbelichte zaken uit de bijbel voor het voetlicht worden gehaald. Maar er mogen NOOIT leerstellingen uit geestesuitingen worden gehaald, die niet vanuit het Woord kunnen worden bevestigd.

Nette reactie broer,

Ik kan mij deels in je reactie vinden. Het Nieuwe Testament kent drie verslagen van mensen die een blik in de hemel mochten werpen. Stefanus die werdt gedood en een blik mocht werpen alvorens hij ontsliep, Paulus die expliciet niets mocht zeggen en Johannes die moest schrijven. Het is ook best verwarrend als je niet toetst. Maar als ik de Bijbel als leidraad en het ultieme Woord neem, wat ook onze opdracht is, kan ik al deze 'ervaringen' gewoon niet rijmen met de Bijbel. Ik laat mij overigens niet leiden door dit soort misstanden. Ik probeer mensen juist te laten toetsen, zoals het hoort. (Hand.17:11)

God's zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 17:37
 
en de predikers die je aanhaalt zoals Todd Bentley en Jessu DuP
zijn geen mensen waar ik ook maar iets van zou aannemen.
een prediker als Todd B is niet verwerpelijk om zijn uiterlijk alleen maar ook om de leestellingen de het geweld wat hij gebruikt.

JduP laten we daar ook maar over zwijgen.

Een dienstknecht van de Heer moet , als hij pretendeert een hemelse of infernale ervaring te hebben gehad iig zijn leven aan te passen en zich te vernederen voor God.

Ik weet dat het verspilde moeite is wat ik doe maar ik zal nog een keer
de namen noemen van mensen , die ook in de hemel en helzijn geweest en itt de 2 bovengenoemden , geen geld als water verdienen , noch hun eigen eer najagen, maar als prediker en dienstknecht hun verhaal , vaak onder tranen brengen .

Ik noem :
\
Angelica Zambrano in het Spaans en het Engels te zien en te horen
Carmelo Brenes in het Spaans te beluisteren

Wilmer Liendo eveneens in het Spaans
Yonara in het Portugees

Daarnaast nog vele anderen die hun verhaal vertellen , zich hebben bekeerd en niet liegen.

Maar ik weet dat het geen zin heeft om het hier te noemen want wat de boer niet snapt laat hij in de grond zitten ......

helaas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 17:52
 
JEFFREY984 schreef:
Nette reactie broer,

Ik kan mij deels in je reactie vinden. Het Nieuwe Testament kent drie verslagen van mensen die een blik in de hemel mochten werpen. Stefanus die werdt gedood en een blik mocht werpen alvorens hij ontsliep, Paulus die expliciet niets mocht zeggen en Johannes die moest schrijven. Het is ook best verwarrend als je niet toetst. Maar als ik de Bijbel als leidraad en het ultieme Woord neem, wat ook onze opdracht is, kan ik al deze 'ervaringen' gewoon niet rijmen met de Bijbel. Ik laat mij overigens niet leiden door dit soort misstanden. Ik probeer mensen juist te laten toetsen, zoals het hoort. (Hand.17:11)

God's zegen

Ik denk dat Stefanus erg blij geweest is met zijn ervaring. Gestenigd worden, denk je dat eens in. Het was het begin van de vervolgingen en ook de enige keer dat Jezus gaat staan, anders staat er altijd dat Jeuzs zit aan de rechterhand van God.
Johannes kon zichzelf niet verheffen naar anderen want hij was verbannen naar een onbewoond eiland en Paulus kreeg een doorn in het vlees....wie wil erg nu nog graag een hemelse ervaring????
Hemelse ervaringen gaan m.i. gepaard met heftig lijden of vice versa. M.I. hebben ze ook niet expliciet te maken met bekeringen, maar juist met het vervuld zijn met de Heilige Geest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:04
 
CORTAZAR588 schreef:
en de predikers die je aanhaalt zoals Todd Bentley en Jessu DuP
zijn geen mensen waar ik ook maar iets van zou aannemen.
een prediker als Todd B is niet verwerpelijk om zijn uiterlijk alleen maar ook om de leestellingen de het geweld wat hij gebruikt.

JduP laten we daar ook maar over zwijgen.

Een dienstknecht van de Heer moet , als hij pretendeert een hemelse of infernale ervaring te hebben gehad iig zijn leven aan te passen en zich te vernederen voor God.

Ik weet dat het verspilde moeite is wat ik doe maar ik zal nog een keer
de namen noemen van mensen , die ook in de hemel en helzijn geweest en itt de 2 bovengenoemden , geen geld als water verdienen , noch hun eigen eer najagen, maar als prediker en dienstknecht hun verhaal , vaak onder tranen brengen .

Ik noem :
\
Angelica Zambrano in het Spaans en het Engels te zien en te horen
Carmelo Brenes in het Spaans te beluisteren

Wilmer Liendo eveneens in het Spaans
Yonara in het Portugees

Daarnaast nog vele anderen die hun verhaal vertellen , zich hebben bekeerd en niet liegen.

Maar ik weet dat het geen zin heeft om het hier te noemen want wat de boer niet snapt laat hij in de grond zitten ......

helaas

Ik zal de namen die je aanhaalt een keer opzoeken en lezen.

Ik weet ook wel van een ongelovige oom, die zag ook het een en ander waarvan je als christen wel genoeg weet dan.
En tuurlijk, er zijn engelen en demonen. Ik heb ook dingen meegemaakt, maar ja, ik heb de neiging alle nare dingen te blocken; ik kan niet altijd bij alle informatie op een moment.

Iig, bedankt, ik ga ze eens opzoeken als ik me zo voel zeg maar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:13
 
Maar ja, op deze site misschien tijdverspilling, het gaat er hier toch alleen maar om hoe snel een man een vrouw tussen de lakens kan krijgen....of niet dan?!? Sorry!Ja, idd, ik hoorde es een keer van iemand op een hele andere site dan deze hoor, ja, die man had een etentje betaald, en daarom eiste die min of meer dat die vrouw wel met hem naar bed zou gaan.

Idioten, en dan zeggen dat ze christelijk zijn, ja, die man deed ook iets met theologie studeren.

Als je klassiekers kijkt, zie je altijd heel veel respect voor de man naar de vrouw, en niet voor wat hoort wat Zieke smiley

Dit dat ik dingen hoor hier en daar, maakt dus dat ik nauwelijk nog durf af te spreken Boze smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 november 2012, 17:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 12:50
 
JEFFREY984 schreef:
Nette reactie broer,

Ik kan mij deels in je reactie vinden. Het Nieuwe Testament kent drie verslagen van mensen die een blik in de hemel mochten werpen. Stefanus die werdt gedood en een blik mocht werpen alvorens hij ontsliep, Paulus die expliciet niets mocht zeggen en Johannes die moest schrijven. Het is ook best verwarrend als je niet toetst. Maar als ik de Bijbel als leidraad en het ultieme Woord neem, wat ook onze opdracht is, kan ik al deze 'ervaringen' gewoon niet rijmen met de Bijbel. Ik laat mij overigens niet leiden door dit soort misstanden. Ik probeer mensen juist te laten toetsen, zoals het hoort. (Hand.17:11)

God's zegen

Toetsen is heel belangrijk en dat gebeurt te weinig en bij toetsen valt heel veel af. Wat ik soms ook zie is dat mensen toetsen vanuit de denominatie-leer, of dogma's. Dan heb je feitelijk gewoon een dogmatische discussie en niet perse toetsing.

In het oude testament waren de grootste profeten ONDERDEEL van het woord van God. Jesaja, Daniel etc., in het Nieuwe Testament staan profeten ONDER het Woord van God. Bijvoorbeeld Agabus. Agabus profeteerde over een hongersnood, zodat gemeenten daar rekening mee konden houden (overeenkomst met Jozef, de zoon van Jakob). Over Timotheus waren profetieen uitgesproken (ongetwijfeld getoetst door de oudsten van de gemeente). Paulus vermaande hem daar rekening mee te houden. Zie brieven aan Thimotheus, met name de laatste hoofststukken.

Als ik profetieen beoordeel dan kijk ik naast het bijbels zijn van de profetie of de profeet of profetes in kwestie al eerder accuraat en TOETSBAAR correct heeft geprofeteerd. Dan valt heel veel af, waarbij ik niet te hard wil zijn voor mensen die zich nog aan het oefenen zijn in profetie.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op donderdag 8 november 2012, 12:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1