ChristianMatch
 


Forum

Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 19:32
 
LAVERDE524 schreef:
Ja roady dat is zeker waar en ook wat pieter zegt. Maar de reden dat ik ook naar Zuid Afrika toe wil gaan is omdat ik daar mijn vriendenkring heb opgebouwd. Via skype heb ik regelmatig contact met hen. Ik heb ook al enkele mooie en leuke vrouwen leren kennen daar, boeren vrouwen. Ik heb hele gesprekken met hun gehad en ze kunnen zich er niet bij dat ik zovaak afgewezen ben. En dan is t wel es leuk dat er toch vrouwen zijn die je toch schattig, lief, leuk en aardig vinden. Dat soort woorden hoor je niet zoveel hier. Maar goed... ondanks dat; ik heb een tijdje terug nog vast contact gehad met een jonge boermeisjie, dat is wat verwaterd aangezien ik druk heb gehad op werk hier. En wat mij steeds weer fascineert aan die boerenvolk van SA is dat zij zo Bijbelgetrouw(vooral oud testamentisch gericht) zijn, want dat is iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind. De studies die wij hebben en bezitten komen ook daar vandaan. In alles wat zij daar doen daar word het geloof altijd in betrokken geraakt. En dat vind ik zo uitzonderlijk.

Ik kan me soms er niet bij dat ons hollandse volk dat niet is. Ja misschien ligt het eraan omdat wij onder een andere maatschappij leven, maar toch... Ik heb al veel geproefd van het boerenvolk van SA. Volgend jaar krijgen ik en mijn ma zelfs bezoek van een boerenvrouw uit Zuid Afrika. Ik vind het heerlijk om met die mensen daar te praten en gesprekken te hebben. Ik heb nu al 2 jaar lang contact met het afrikaanse boerenvolk, en het is voor mij als een wonder, want ik heb nooit gedacht dat er zulke mensen nog zouden bestaan. Hun taal dat zo liefelijk is, ik hoor het nu al 2 jaar lang aan, maar het verveeld geen moment het is me wel normaal geworden nu maar het verveelt me niet, ik blijf het een bijzondere taal vinden.

En dan die beschaafdheid waarmee ze daar groot zijn gebracht. Ik heb nog nooit gedacht dat zoiets nog bestond. Kijk het gaat mij niet om de kennis. Maar is wel belangrijk. Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis zeggen de profeten. Maar bij mij gelden er 4 dingen, kennis, geloof, gehoorzaamheid en liefde. Maar de vraag is; welke liefde? Maar echt mijn geloof en intense liefde voor het geloof kan ik met die Boeren delen, ik heb t ook nog nooit eerder ervaren om zo het geloof intens te kunnen delen met een ander, zonder een aanstoot te wezen. Hier in Holland kan je soms wel als een aanstoot werken. En dat heb ik met dat Boerenvolk niet. Ja daar zijn ook genoeg problemen zoals de plaasmoorde. Maar goed, dat is ander koek. Het gaat mij meer om die cultuur van die boeren van zuid afrika. Ik schrijf zoveel op facebook en dan met Bijbelteksten erbij, en dan merk ik hoe de boeren genieten van de ontdekkingen die ik doe in de Bijbel. De Here zegt: overpeins Mijn Woord dag en nacht. En mijn streven is om steeds meer in die vreze voor mijn Here te staan.

Daarom zie ik er naar uit om naar zuid afrika toe te gaan.

kun je in 1 zin aangeven waarom je nu naar zuid afrika wil??? ik lees verschillende dingen......zoek je een vrouw...of zoek je de echtheid van Gods woord???
Begrijp me goed, ik veroordeel je niet, maar je enhousiasme voor het volk is meer dan je enthousiasme voor het vinden van een vrouw..als dat je doel zou zijn....en dan de benaming van Boerenvolk......hmmmmmm Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:11
 
Ja boerenvolk zo noemen ze hen. Ze staan officieel bekend als het blanke boerenvolk, onze oorspronkelijke volksgenoten. En ja het gaat ook om de afwijzingen. Maar mijn ervaring met die vrouwen daar is dat zij ook heel bijbelgetrouw zijn, ze zijn beschaafd en wijzen mannen zoals ik niet zo gauw af. Ik heb in het begin wel eens berichten gehad van jonge zuid afrikaanse boeren meiden die al helemaal verzot waren nadat ze mijn foto hadden gezien. Ik heb veel met hun gesproken toen der tijd via skype. Maar ik had toen in het begin geen werk dus ik zag toen al helemaal geen kans om te kunnen sparen, dus moest ik het hun duidelijk maken dat ik daar niet kon komen. Maar als ik er toen al heen gegaan was, dan was ik binnen de kortste keren al getrouwd. Aangezien ze oud testamentisch aangelegd zijn, wachten ze nooit zo lang met trouwen. Maar ja daaruit zijn vele vrouwen daar met verkeerde mannen getrouwd die drank problemen hebben. Want dat is daar heel erg onder de mannen. Maar ja ondanks dat blijven ze zich vast klampen aan de Bijbel, en dat is voor mij meer een kans om daar te slagen, eigenlijks had ik allang geslaagd kunnen zijn. Ik heb nu momenteel contact met een hele lieve vrouw, waarvan haar dochtertje net geleden van 8 jaar oud, is overleden. Ja deze vrouw heeft verder geen man, deze is toen vermoord tijdens één van die plaasmoorde. Zodoende is ze een weduwe geworden, maar nog heel jong. Ze is enkele jaren ouder dan mij, 30 jaar oud ofzo iets. En die was al vanaf het begin helemaal gek met mij, dat vond ik wel leuk. Ze werd enorm geraakt door mijn geschreven stukken, zodoende ook toegevoegd op skype en klessebesse natuurlijk. Maar ja het is de afstand die plaagt, kon ik maar met mijn vingers knipperen en hup dan daar wezen, hihi. Nee, maar ik heb er diep over nagedacht en ik richt mij echt wat meer op de emigratie gebeuren, ze vragen veel computer nerds daar, dus dat komt ook goed uit voor mij. Zodra ik daar kom heb ik ook meteen onderdak bij die ene meid waar ik net over had. Volgend jaar ben ik van een lening verlost, dat ga ik ook nooit weer doen, was ook stom van me. Maar goed, zodra ik daar van verlost ben kan ik weer volop sparen. En daar ga ik mij op richten, ik heb er al heel veel over nagedacht maar dat is echt mijn doel. En daar word ik gelukkig niet afgeschreven om wie ik ben door vrouwen.

Maar goed, wie weet dat ik nog sneller in SA ben dan ik me ooit kan voorstellen :-D.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:25
 
Ik zal het doen als ik jou was.
Kans op werk groot, je hebt daar contacten.
Het is mi een groot avontuur.
Als je hart het zegt kan je het doen mi.

Er zijn daar meerdere scenario's; je vind werk en een vrouw, je vind werk en geen vrouw, etc....je kan wel grote kans hebben.

Iig, mocht het eea niet lukken, ja, dat zie je, de ene emigratie lukt wel, een andere niet, ja, zorg dan wel dat je hier in Nederland weer terecht kan.

Het zou ook nog goed op je cv staan denk ik.

Veel wijsheid gewenst, en...alleen jij samen met God kan zoiets beslissen, anderen kunnen wel zeggen wat zíj ervan denken.
Beslissen doe je zelf... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 4 december 2012, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:35
 
TINK100 schreef:
kun je in 1 zin aangeven waarom je nu naar zuid afrika wil??? ik lees verschillende dingen......zoek je een vrouw...of zoek je de echtheid van Gods woord???
Begrijp me goed, ik veroordeel je niet, maar je enhousiasme voor het volk is meer dan je enthousiasme voor het vinden van een vrouw..als dat je doel zou zijn....en dan de benaming van Boerenvolk......hmmmmmm Twijfelende smiley

Alle mannen rond de leeftijd van Laverde zoeken min of meer toch een vrouw? En een gezin stichten?
Hij is een man, de leeftijd heeft hij ook. Ja, logisch, das de natuur, of, hoe je wil God.
Als God op Laverde's hart drukt dat ie naar Zuid Afrika kan, ja, ik kan me voorstellen dat ie enthousiast is, zeker omdat dat volk veel meer respect heeft, en veel dichter met de bijbel leeft.
En, hij heeft zijn hele leven nog voor zich, ik vind het nog dapper ook zo'n avontuur aangaan.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 4 december 2012, 20:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:42
 
Tja Laverde...

Ik kan een heel eind met je meedenken.
Het komt op mij nog steeds over dat je een bepaalde waardering van vrouwen zoekt.

Ik heb juist geleerd mijn waardering niet meer van mensen te laten afhangen. Dus ook niet van vrouwen. Christus alleen bepaalt mijn waarde.
De mening van een ander kan daar niets van afdoen, of aan toevoegen. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik blijf een gevoel houden dat je een hele belangrijke les probeert te ontlopen.

Desalniettemin: heel veel wijsheid en zegen gewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:52
 
Erika: Wat heel belangrijk is voordat je aan een relatie toe bent is kan je in je eentje gelukkig zijn??
Want als je zelf niet gelukkig bent hoe kan je een ander dan gelukkig maken??


Idd, mee eens.

Eerst zelf redelijk gelukkig zijn, als je dat namelijk alleen denkt te vinden 'áls je maar een relatie hebt' ja, dat voelt men aan, en kan daar op afknappen.

Dit heb ik uit ervaring, als ik een zelfverzekerde man zag, was die voor mij veel aantrekkelijker dan als ik aanvoelde dat ie niet gelukkig was en daarom iemand zocht.

Ja, dat voel je aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:47
 
LAVERDE524 schreef:
Ja roady dat is zeker waar en ook wat pieter zegt. Maar de reden dat ik ook naar Zuid Afrika toe wil gaan is omdat ik daar mijn vriendenkring heb opgebouwd. Via skype heb ik regelmatig contact met hen. Ik heb ook al enkele mooie en leuke vrouwen leren kennen daar, boeren vrouwen. Ik heb hele gesprekken met hun gehad en ze kunnen zich er niet bij dat ik zovaak afgewezen ben. En dan is t wel es leuk dat er toch vrouwen zijn die je toch schattig, lief, leuk en aardig vinden. Dat soort woorden hoor je niet zoveel hier. Maar goed... ondanks dat; ik heb een tijdje terug nog vast contact gehad met een jonge boermeisjie, dat is wat verwaterd aangezien ik druk heb gehad op werk hier. En wat mij steeds weer fascineert aan die boerenvolk van SA is dat zij zo Bijbelgetrouw(vooral oud testamentisch gericht) zijn, want dat is iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind. De studies die wij hebben en bezitten komen ook daar vandaan. In alles wat zij daar doen daar word het geloof altijd in betrokken geraakt. En dat vind ik zo uitzonderlijk.

Ik kan me soms er niet bij dat ons hollandse volk dat niet is. Ja misschien ligt het eraan omdat wij onder een andere maatschappij leven, maar toch... Ik heb al veel geproefd van het boerenvolk van SA. Volgend jaar krijgen ik en mijn ma zelfs bezoek van een boerenvrouw uit Zuid Afrika. Ik vind het heerlijk om met die mensen daar te praten en gesprekken te hebben. Ik heb nu al 2 jaar lang contact met het afrikaanse boerenvolk, en het is voor mij als een wonder, want ik heb nooit gedacht dat er zulke mensen nog zouden bestaan. Hun taal dat zo liefelijk is, ik hoor het nu al 2 jaar lang aan, maar het verveeld geen moment het is me wel normaal geworden nu maar het verveelt me niet, ik blijf het een bijzondere taal vinden.

En dan die beschaafdheid waarmee ze daar groot zijn gebracht. Ik heb nog nooit gedacht dat zoiets nog bestond. Kijk het gaat mij niet om de kennis. Maar is wel belangrijk. Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis zeggen de profeten. Maar bij mij gelden er 4 dingen, kennis, geloof, gehoorzaamheid en liefde. Maar de vraag is; welke liefde? Maar echt mijn geloof en intense liefde voor het geloof kan ik met die Boeren delen, ik heb t ook nog nooit eerder ervaren om zo het geloof intens te kunnen delen met een ander, zonder een aanstoot te wezen. Hier in Holland kan je soms wel als een aanstoot werken. En dat heb ik met dat Boerenvolk niet. Ja daar zijn ook genoeg problemen zoals de plaasmoorde. Maar goed, dat is ander koek. Het gaat mij meer om die cultuur van die boeren van zuid afrika. Ik schrijf zoveel op facebook en dan met Bijbelteksten erbij, en dan merk ik hoe de boeren genieten van de ontdekkingen die ik doe in de Bijbel. De Here zegt: overpeins Mijn Woord dag en nacht. En mijn streven is om steeds meer in die vreze voor mijn Here te staan.

Daarom zie ik er naar uit om naar zuid afrika toe te gaan.

Doe hetgeen dat de Heer je in het hart legt.
Zelf bekijk ik de dingen zoveel mogelijk buiten me eigen vleselijke behoefte en/of signalen dat op mij af komen.

Hetken veel in hetgeen dat je zegt, van mezelf van vroeger. Heb in de tijd dat ik gevaren heb, diezelfde emotie's, gevoelens en gedachten gehad.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 4 december 2012, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 12:11
 
Hai Laverde,

Wat je ook kan doen is een meisje hierheen halen. Dat je niet echt gaat emigreren, maar daar een date hebt, en er een paar weken heengaat.

Want met die plaatsmoorde heb ik mijn twijfels...ik heb daar namelijk een docu over gezien, da's niet leuk hoe nederlandse families, met kleine kinderen bedreigt worden, personeel vermoord...

Dan zit je wb Nederland veel veiliger...

Ja, dit schoot me zomaar inene te binnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:34
 
Ja klopt, die documentaire heb ik op youtube gezet. Die documentaire werd door de EO uitgezonden. Maar zij hebben blijkbaar heel veel dingen eruit geknipt dat hebben wij dus met tekst even recht gezet. In die documentaire was Kolonel Jooste de persoon die hun begeleidde door SA heen. Ik heb nauw contact met die Kolonel Jooste, hij brengt me nog altijd op de hoogte omtrent de plaasmoorde daar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:40
 
Ja zoals het nu lijkt komt ze volgend jaar hier naar toe op vakantie... dan ga ik haar voor t eerst ontmoeten, vertelde ze vandaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 00:00
 
LAVERDE524 schreef:
Ja zoals het nu lijkt komt ze volgend jaar hier naar toe op vakantie... dan ga ik haar voor t eerst ontmoeten, vertelde ze vandaag.

Spannend!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 18:01
 
Dit gebeurd overigens niet alleen in 'niet-Christelijke', kringen dit komt helaas ook voor in 'Christelijke Kringen'. Gewoon jezelf blijven, je kan niet meer doen dan je aankan. Je kan het wel proberen maar als het niet gaat... het is ook geven en nemen onder elkaar. Als je dat niet voor elkaar op kan brengen, niet aan beginnen dus. Twijfelende smiley

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2