ChristianMatch
 


Forum

Gebed gevraagd voor kracht en motivatie huishouden
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik gaf mijn mening, en die schop onders iemands kont is niet aan ons, ook niet aan jou.. Of moeten we dat ook schrijven bij alles wat jij hier schrijft????



Van jou wil ik gerust een schop onder mn kont hoor W-tje. Lachende smiley



En Mario misschien ook wel Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 17:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben het helemaal met je eens Roelande, ik heb met verbazing de reacties gelezen......net of als je iets niet op kunt brengen een schop onder je kont het beste werkt......
Dan kan je ook wel tegen mensen zeggen die niet of weinig werken, hup schop onder je kont en aan het werk! Was het maar zo simpel.....

Hai Willemijn,

Haha, ja, was het maar zo simpel.

Ja, ik heb eventjes nagedacht over wat Roelande zei, en ben ook even terug in de tijd gegaan...

Ja, er ís(zijn) ook iets anders(andere dingen) aan de hand..waar ik elke keer weer tegenaanloop.

Maar ja, ik kan echt zeggen door het geloof leef ik.

Ik zal eventjes een gewoon dagelijks klein voorbeeld geven, als ik me ff niet goed voel(vertaling: als ik me echt beroerd voel), dan kijk in even een aflevering 'kleine huis op de prairie, 1 of 2 afleveringen, en ja, dan voel ik me weer goed, ja, zelfs gelukkig.

Met andere woorden door het geloof ben ik al jaren in staat om mezelf óók gelukkig te voelen, zeer gelukkig zelfs.

Wel begrijp ik ook de uitdrukking 'schop onder je kont'. Da's eigenlijk hetzelfde als 'stok achter de deur'.

En ik voel ook aan dat zij dat wel goed bedoelen.

En ik ben ook al zover: ieder huis heeft zijn kruis: iedereen heeft wel dit of dat....

Als ik écht niet meer kan, en dan gebed vraag, doet mij dat goed.. ook de eerste reacties. En ook de reacties van jou en Roelande, want je denkt, nou ja 'schop onder je kont ja was het maar zo simpel...
Maar ja, ik kan dat op 2 manieren opvatten, en ja, ik ken de mensen al wat langer hier dus ik kan inschatten hoe ze dat bedoelen, goed dus..

Maar ja, voor hetzelfde geld, had ik het wel 'verkeerd' op kunnen vatten, en daarom dank!

Ja, en dan word ik geconfronteerd in het dagelijkse leven met zaken die ik nog veel erger vind dan waar ik op dit moment onder lijd.

Want wát moet je zeggen?

Iig, mij deden de reacties goed, ik kijk ook tussen regels door, beseffende dat de reageerders ook hún kruis hebben, ook al weet ik niet wat.

Snappie?

Zegens en het beste, en iedereen bedankt voor de reacties, alle reacties deden mij erg goed!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 9 december 2012, 17:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 19:25
 
SHANITA130 schreef:
Hai Willemijn,

Haha, ja, was het maar zo simpel.

Ja, ik heb eventjes nagedacht over wat Roelande zei, en ben ook even terug in de tijd gegaan...

Ja, er ís(zijn) ook iets anders(andere dingen) aan de hand..waar ik elke keer weer tegenaanloop.

Maar ja, ik kan echt zeggen door het geloof leef ik.

Ik zal eventjes een gewoon dagelijks klein voorbeeld geven, als ik me ff niet goed voel(vertaling: als ik me echt beroerd voel), dan kijk in even een aflevering 'kleine huis op de prairie, 1 of 2 afleveringen, en ja, dan voel ik me weer goed, ja, zelfs gelukkig.

Met andere woorden door het geloof ben ik al jaren in staat om mezelf óók gelukkig te voelen, zeer gelukkig zelfs.

Wel begrijp ik ook de uitdrukking 'schop onder je kont'. Da's eigenlijk hetzelfde als 'stok achter de deur'.

En ik voel ook aan dat zij dat wel goed bedoelen.

En ik ben ook al zover: ieder huis heeft zijn kruis: iedereen heeft wel dit of dat....

Als ik écht niet meer kan, en dan gebed vraag, doet mij dat goed.. ook de eerste reacties. En ook de reacties van jou en Roelande, want je denkt, nou ja 'schop onder je kont ja was het maar zo simpel...
Maar ja, ik kan dat op 2 manieren opvatten, en ja, ik ken de mensen al wat langer hier dus ik kan inschatten hoe ze dat bedoelen, goed dus..

Maar ja, voor hetzelfde geld, had ik het wel 'verkeerd' op kunnen vatten, en daarom dank!

Ja, en dan word ik geconfronteerd in het dagelijkse leven met zaken die ik nog veel erger vind dan waar ik op dit moment onder lijd.

Want wát moet je zeggen?

Iig, mij deden de reacties goed, ik kijk ook tussen regels door, beseffende dat de reageerders ook hún kruis hebben, ook al weet ik niet wat.

Snappie?

Zegens en het beste, en iedereen bedankt voor de reacties, alle reacties deden mij erg goed!!



Ik twijfel ook helemaal niet aan de goede bedoelingen maar het viel me op dat een ieder vanuit zijn/haar eigen situatie reageert.. En geen één situatie is hetzelfde en dus is er ook geen pasklaar antwoord voorhanden....
Jouw situatie is volgens mij best complex dus ik waag me niet aan schoppen onder je kont of wat dan ook.Ik hoop alleen van harte dat je leven weer de goede kant op mag gaan en dat je mensen om je heen hebt die je daar bij kunnen helpen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 20:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik twijfel ook helemaal niet aan de goede bedoelingen maar het viel me op dat een ieder vanuit zijn/haar eigen situatie reageert.. En geen één situatie is hetzelfde en dus is er ook geen pasklaar antwoord voorhanden....
Jouw situatie is volgens mij best complex dus ik waag me niet aan schoppen onder je kont of wat dan ook.Ik hoop alleen van harte dat je leven weer de goede kant op mag gaan en dat je mensen om je heen hebt die je daar bij kunnen helpen.....

Ken daar alleen maar Amen op zeggen!!!
En dat op de zondag Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 21:12
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik twijfel ook helemaal niet aan de goede bedoelingen maar het viel me op dat een ieder vanuit zijn/haar eigen situatie reageert.. En geen één situatie is hetzelfde en dus is er ook geen pasklaar antwoord voorhanden....
Jouw situatie is volgens mij best complex dus ik waag me niet aan schoppen onder je kont of wat dan ook.Ik hoop alleen van harte dat je leven weer de goede kant op mag gaan en dat je mensen om je heen hebt die je daar bij kunnen helpen.....

Ja, die opmerking had verkeerd kúnnen vallen, van 'schop onder je kont'...en zéker bij mensen die niet doorhebben, in de trant wat Roelande ook zei....was het maar zo makkelijk, tis niet gewoon ff geen zin hebben, al komt dat natuurlijk ook voor.
Het is een psychisch niet op kunnen brengen nu en dan, en ook vaak, en weer periodes van minder vaak, dus erg wisselend.
En als je het dan toch doet, loop je dikke kans op acute migraine, ernstige duidzeligheid en misselijkheid, angst paniek etc.

Ik sta op de lijst voor H. Houdelijke hulp.

Ja, ik zou soms iets ook anders zeggen, maar ja, dat had ik jaren geleden ook niet hoor, dat komt door veel lezen en ervaringen.

Enfin, dat is het voordeel als je mensen zoals op een forum zoals dit langer kent, ja, dan weet je, ik dus dat ze het postief bedoelen.
Net zoals je ook zei dat je daaraan niet twijfelt, en jij jezelf niet zou wagen aan deze uitspraken.
Ja, ik ook niet.

En idd belangrijk is, dat het wel goed bedoelt is, ja, dat voel je aan he?
En andere zinnen mij wel erg goed doen, en ja, er zit wel een gedeeltelijke waarheid in. De keren dat ik het wel op kan brengen, me beter voel, ja, dan wil ik ook idd dingen doen, en niet verschuilen achter een soort valse 'ziektewinst', en ipv iets te doen, nog ff te slapen oid.

Ja, en dan zijn die postings voor mij erg veel waard, ook al staat er een zin in, die ik zelf anders of niet zou zeggen Knipoog smiley

Kijk even wat voorbeelden: doorzettingsvermogen is erg belangrijk...zelfmedelijden: het ís goed om, tot een bepaalde hoogte zelfmedelijden te hebben.
Bijvoorbeeld mede te voelen met wat het kind in jezelf heeft moeten ondergaan.
Alleen, en dit is wat ik denk dat Leanne bedoelt...dat moet men natuurlijk niet elk dag de gehele dag doen.
Maar nu en dan op zijn tijd, passie voor mezelf te hebben, mezelf te begrijpen, dat lijkt me erg gezond ook voor me vooruitgang.

Mijn reformatorische psycholoog was bezorgd; ik zat de wreedste dingen die mij waren overkomen te vertellen alsof ik het over het weer had. zonder een greintje emotie.
En hij vroeg bezorgd of ik weleens huilde...

De andere kant is volledig doorslaan en alleen nog maar negatief zijn, dat is niet goed voor jezelf en omgeving.

Ook daar: de gezonde balans-middenweg.

Kijk en dit vind ik dan heel tof ook:
Quote:
Leanne: Ik heb vandaag een K..dag dus heb ik mijn mooiste kleren aangetrokken,opgetut,eten klaargezet voor de kinderen en nu ga ik lekker werken,als ik dan thuiskom is de dag al bijna om en kan ik een beetje trots op mezelf zijn Knipoog smiley

Go for it!

Hier zit zoveel waarheid in, je ondanks hoe K@# je je voelt, toffe kleding aandoen, je haar doen, en dan, ervoor gaan. Wat het ook is dat je moet en of wil doen op dat moment.

En dan Annette Verliefde smiley :
Quote:
Je hebt helemaal gelijk Leanne, niet alles in het leven is leuk en regelmatig moet er gewoon iets gebeuren waar je geen zin in hebt.
Zet de radio aan of een cd op en hup, met frisse tegenzin aan de slag. Als je eenmaal bezig bent is het zo gebeurd en is het lang zo erg niet als dat je er tegenaan zit te hikken.

Ja, het is een opbeurende posting. Dat ík niet de enige ben, iedereen heeft 't nu eenmaal(weleens, de een veel, weing, ertussenin) moeilijk, dus oa geen zin in dingen die moeten gebeuren, en ja, als het klaar is, bén je blij, dat is een feit!

En ja, uit ervaring wéét ik dus dat aan de gang gaan veel beter is dan uitstellen.

Dus ja, dat beurt me op, net als de posting van Leanne, ik denk gevoelsmatig aan te voelen dat het zo bedoelt is, en dat feit alleen al doet mij zo goed :)

Eveneens Erika: ze omschrijft het goed; je zelf bijmekaar rapen...Ja, soms moet dat.
Maar ja, zoals zovaak heb je én, én.
Je kan jezelf wel bijmekaar rapen, maar ja dan moet je je toch wel redelijk voelen, voel je je slecht gaat deze vlieger niet op. Met slecht, bedoel ik ook écht slecht.

En dan weer Annette:
Quote:
Is dat misschien niet juist het probleem, dat je zoveel vrijheid hebt en er zoveel kan als je er zin in hebt, maar het moet niet?
Als er iets moet blijk je opeens veel meer te kunnen dan je denkt!

Helemaal waar! als iets moet, zet je er alles voor aan de kant.

Voorbeeld: Ik heb vanavond een filmavond afgezegd, want ik moet morgen werken, anders krijg ik mijn medicijnen niet meer.
Ja, die maatregel is ws ook uit wanhoop bij de hulpverlening geboren.
Maar ja, anders was ik wel film wezen kijken en ik was vrijdagavond ook al weg urenlang, dus ja, dan weet ik dat ik veel meer risico loop dat dat morgen niet gebeurt, en ja, nu hebben 'ze' er een stok achter de deur gedaan.

Ja en dan adviezen en ervaringen van Roady en Visser, Margreet en Zeeland, ja, ik leer ervan en doet me erg goed!!!!

En ja, enkele jaren geleden had ik er wat van gezegd: jezelf bij mekaar rapen en 'schop onder je kont', ja werkt niet als je écht niet meer kan...maar ja wel als je wel kan en geen zin hebt...
En de toon is positief en ik ken de mensen al langer... Knipoog smiley

En idd, wat Mar zegt:
Quote:
Daarna een bemoedigende chat van CM doet wonderen!... Clown smiley

Ja, ondanks de 'clown smiley'; het ís wel zo, ik ervaar het zo namelijk.

Mensen zouden elkaar (nog) meer moeten(willen, ik haat het woordje 'moeten';) bemoedigen en ervaringen uit wisselen.

Mij deden alle reacties erg goed, ook die van Roelande ROELANDE345 schreef:
Quote:
He Shanita, wou me er eerst niet mee bemoeien want je krijgt al zoveel advies, maar ik ben het wel met Willemijn eens. Voordat je je zelf allerlei stempels op g(l)aat plakken van geen doorzettingsvermogen, lui of teveel dvd's kijken: Als ik het goed begrepen heb ben je helemaal in de WAO, Dus een deskundige heeft officieel bevestigd dat jij niet kunt werken. Misschien moet je jezelf eens afvragen of je op dit moment wel in staat bent om je huishouden te doen. Natuurlijk weet je wel hoe het moet, maar ben je op dit moment 1 in staat om het te organiseren en2 te doen, dat is de vraag. Dat je het eerder wel kon betekent nog niet dat je het nu ook kunt. Praat er is met een hulpverlener over, misschien heb je wel meer hulp hierbij nodig. Wees in elk geval niet te streng voor jezelf meis,

Ja, klopt, gelukkig weet ik al zoveel dat ik me geen stempels laat opplakken ;), was eerst niet zo hoor...
En ja, men bedoelt het goed...!!!

Ik sta op de wachtlijst voor HH, door een P verpleegkundige, en ja, niet te streng....of overmoedig...leer je ook op therapie....een grens, is een wens, om verder, te gaan... Loesje....

Ik vind het wel moeilijk als mensen het nog moeilijker hebben dan ik, wat moet je dan zeggen?

Als iemand een erge ziekte heeft, zoals een zwager van mij, is het 'makkelijker' dat ie ongelovig is, want ja, dan kan je over de hemel praten.
Als derhalve iemand ziek is in je omgeving die al gelooft, ja, dan over de hemel beginnen?
Ook al geloof ik er zelf wel heilig in.

S. die moeite heeft als iemand een erge ziekte heeft, om wie ze geeft. Huilende smiley, smiley in tranen

Nogmaals, zo heel erg bedankt voor alle reacties, en al zo snel, dat doet en deed me zó goed!
(geen reactie had me ook geod gedaan omdat ik weet, men leest..)

Eigenlijk zou dit ook een forum van bemoedigen moeten zijn, ik weet dat dat via mail onderling al gebeurt.

Lachende smiley 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde.

EEuwig leven...Dus net zoals het heelal oneindig is...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 9 december 2012, 21:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:23
 
Precies Shanitha.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2