ChristianMatch
 


Forum

Gebed gevraagd voor kracht en motivatie huishouden
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 12:04
 
Hallo mede Broeders en Zusters,

Ik wou gebed vragen. Ik kan het niet opbrengen mijn huishouden te doen, en als ik het doe is het omdat iemand langskomt ff snel.

De motivatie en het plezier wat ik er eerst in had ontbeerkt.

(het is dus geen lui zijn, natuurlijk)

Ik wou vragen voor gebed, dat ik het regelmatig kan opbrengen en weer het plezier terugkrijg wat ik er eerst inhad.

Vast Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 12:20
 
SHANITA130 schreef:
Hallo mede Broeders en Zusters,

Ik wou gebed vragen. Ik kan het niet opbrengen mijn huishouden te doen, en als ik het doe is het omdat iemand langskomt ff snel.

De motivatie en het plezier wat ik er eerst in had ontbeerkt.

(het is dus geen lui zijn, natuurlijk)

Ik wou vragen voor gebed, dat ik het regelmatig kan opbrengen en weer het plezier terugkrijg wat ik er eerst inhad.

Vast Bedankt!

Is een schop onder je kont motivatie genoeg? Knipoog smiley
Gooi die dvd's aan de kant,internet uit en gewoon aan de gang gaan.Doorzettingsvermogen is wat je nodig hebt en geen zelfmedelijden..........sorry,klinkt misschien hard maar het is nou eenmaal zo........

Ik heb vandaag een K..dag dus heb ik mijn mooiste kleren aangetrokken,opgetut,eten klaargezet voor de kinderen en nu ga ik lekker werken,als ik dan thuiskom is de dag al bijna om en kan ik een beetje trots op mezelf zijn Knipoog smiley

Go for it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:08
 
LEANNE226 schreef:
Is een schop onder je kont motivatie genoeg? Knipoog smiley
Gooi die dvd's aan de kant,internet uit en gewoon aan de gang gaan.Doorzettingsvermogen is wat je nodig hebt en geen zelfmedelijden..........sorry,klinkt misschien hard maar het is nou eenmaal zo........


Je hebt helemaal gelijk Leanne, niet alles in het leven is leuk en regelmatig moet er gewoon iets gebeuren waar je geen zin in hebt.
Zet de radio aan of een cd op en hup, met frisse tegenzin aan de slag. Als je eenmaal bezig bent is het zo gebeurd en is het lang zo erg niet als dat je er tegenaan zit te hikken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:22
 
LEANNE226 schreef:
Is een schop onder je kont motivatie genoeg? Knipoog smiley
Gooi die dvd's aan de kant,internet uit en gewoon aan de gang gaan.Doorzettingsvermogen is wat je nodig hebt en geen zelfmedelijden..........sorry,klinkt misschien hard maar het is nou eenmaal zo........

Ik heb vandaag een K..dag dus heb ik mijn mooiste kleren aangetrokken,opgetut,eten klaargezet voor de kinderen en nu ga ik lekker werken,als ik dan thuiskom is de dag al bijna om en kan ik een beetje trots op mezelf zijn Knipoog smiley

Go for it!

Hai Leanne,

Bedankt voor je reactie...ja, die 'schop' of 'stok achter de deur', had ik nu vandaag wel, behandelaarster kwam, allemaal afspraken op papier gezet.

Ja, zelfmedelijden, dan lijdt ik mee met mezelf, haha...

Het is idd meer de gehele dag dvd's en zo kijken...gewoon, dat is dan het enige waar ik zin in heb,,

Maar ja, ik heb zelfs 2 plekken voor vrijwilligerswerk, waar ik zó heenkan, waar het gezellig is, ik de mensen ken, veilig, brengt ook nog iets op. (daar moet je je niet téveel van voorstellen, maar ja, is wel mooi meegenomen).
Kan zelf meeeten elke dag..

Maar ja, het is idd, hoe vroeg ik ook naar bed ga, ik kom er bijna niet uit, en als ik er dan uit ben, wil ik één ding en dat is weer terug...

Ja, idd, doorzettingsvermogen; het vermogen om door te zetten. Twijfelende smiley

Thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:31
 
ANNETTE792 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Leanne, niet alles in het leven is leuk en regelmatig moet er gewoon iets gebeuren waar je geen zin in hebt.
Zet de radio aan of een cd op en hup, met frisse tegenzin aan de slag. Als je eenmaal bezig bent is het zo gebeurd en is het lang zo erg niet als dat je er tegenaan zit te hikken.

Hai Annette,

Ja, idd niet álles in het leven is leuk, ja, men moet idd regelmatig tijden dingen doen, waar men helemaal geen zin in heeft.

En als je kan werken zoals ik, vrijwilligerswerk, waar ze rekening met me houden, en ja, ik ga niet, ja, ik heb an sich dan wel zin, maar ja, dat opstaan...

Ja, als je eenmaal bezig bent, valt het wel mee idd. Sterker nog, als je klaar bent, ben je nog gelukkig ook.

Nou ja, vandaag voor de zoveelste keer afspraken gemaakt...en omdat ik goed ben begonnen nu, ja, idd, kom ik uit op doorzetten.
En idd. iedereen heeft dingen waar die geen zin in heeft en toch moeten gebeuren, of je wilt wel dat ze gebeuren.

Maar ja, bij mij is het idd 'doorzetten'. Ik begin vaak goed, houdt dat enkele dagen vast, en dan sluipt het vele slapen en de hele dag dvd's kijken er weer in.

Nou ja, ik ben vandaag weer goed begonnen, en nu is het dus doorzetten en niet enkele dagen...

Bedankt voor je reactie!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:35
 
SHANITA130 schreef:
Hai Leanne,

Bedankt voor je reactie...ja, die 'schop' of 'stok achter de deur', had ik nu vandaag wel, behandelaarster kwam, allemaal afspraken op papier gezet.

Ja, zelfmedelijden, dan lijdt ik mee met mezelf, haha...

Het is idd meer de gehele dag dvd's en zo kijken...gewoon, dat is dan het enige waar ik zin in heb,,

Maar ja, ik heb zelfs 2 plekken voor vrijwilligerswerk, waar ik zó heenkan, waar het gezellig is, ik de mensen ken, veilig, brengt ook nog iets op. (daar moet je je niet téveel van voorstellen, maar ja, is wel mooi meegenomen).
Kan zelf meeeten elke dag..

Maar ja, het is idd, hoe vroeg ik ook naar bed ga, ik kom er bijna niet uit, en als ik er dan uit ben, wil ik één ding en dat is weer terug...

Ja, idd, doorzettingsvermogen; het vermogen om door te zetten. Twijfelende smiley

Thanks!


Is dat misschien niet juist het probleem, dat je zoveel vrijheid hebt en er zoveel kan als je er zin in hebt, maar het moet niet?
Als er iets moet blijk je opeens veel meer te kunnen dan je denkt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:57
 
Als je ergens moe en beroerd van wordt in je hoofd, is het wel de hele dag informatie eten Boze smiley

Kom op meid, zet je zelf 's op het spoor en ga ervoor.
Je kunt eten krijgen, je kunt jezelf inzetten voor iets en er wordt ook nog voor je gezorgd? En het verdient ook nog wat? Waarom pak je die kansen niet? Waarom laat je het allemaal versloffen? Zo kom je van de regen in de drup! Is dat wat je wilt?

Heb je geen gemeente? Daar moeten ze je kunnen helpen met pastorale gesprekken EN gebed.

Aan jou de keuze: maak je wat van je leven, of ga je liggen slapen totdat Jezus terugkomt?? Hoe langer je dat doet (dvd's kijken) hoe moeilijker het wordt om weer fit en gezond te worden. Dus pas op!

Wat mij ook helpt (heb tussen mijn diensten door soms ook best veel vrije tijd) is elke dag 1 of 2 keer een uur stevig wandelen buiten. Frisse lucht, licht, beweging en je ziet mensen.

Na een uur voel ik me een ander mens, dat kan ik je wel verzekeren.

Ik wens je veel zegen toe!


Laatst aangepast door
ROADY558
op woensdag 5 december 2012, 14:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 15:10
 
SHANITA130 schreef:
Hai Leanne,

Bedankt voor je reactie...ja, die 'schop' of 'stok achter de deur', had ik nu vandaag wel, behandelaarster kwam, allemaal afspraken op papier gezet.

Ja, zelfmedelijden, dan lijdt ik mee met mezelf, haha...

Het is idd meer de gehele dag dvd's en zo kijken...gewoon, dat is dan het enige waar ik zin in heb,,

Maar ja, ik heb zelfs 2 plekken voor vrijwilligerswerk, waar ik zó heenkan, waar het gezellig is, ik de mensen ken, veilig, brengt ook nog iets op. (daar moet je je niet téveel van voorstellen, maar ja, is wel mooi meegenomen).
Kan zelf meeeten elke dag..

Maar ja, het is idd, hoe vroeg ik ook naar bed ga, ik kom er bijna niet uit, en als ik er dan uit ben, wil ik één ding en dat is weer terug...

Ja, idd, doorzettingsvermogen; het vermogen om door te zetten. Twijfelende smiley

Thanks!

Shanita ik zit ondertussen ook twee jaar thuis en ja ik ben doodmoe wordt hier nu ook op onderzocht op meerdere dingen...
Maar ook ik moet mezelf dagelijks bij elkaar rapen en zeggen kom op aan de gang..
Maak een planning voor jezelf en hang deze daar waar je hem ziet.. regel dat je elke dag wat in je huishouden doet, plan daarin ook je vrijwilligers werk en alles...
Je zal zien dat het dan beter loopt... dat is de stok achter de deur en geef jezelf vooral die schop onder je gat Knipoog smiley

en ja doorzettingsvermogen is zeker belangrijk!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 18:36
 
SHANITA130 schreef:
Hai Leanne,

Bedankt voor je reactie...ja, die 'schop' of 'stok achter de deur', had ik nu vandaag wel, behandelaarster kwam, allemaal afspraken op papier gezet.

Ja, zelfmedelijden, dan lijdt ik mee met mezelf, haha...

Het is idd meer de gehele dag dvd's en zo kijken...gewoon, dat is dan het enige waar ik zin in heb,,

Maar ja, ik heb zelfs 2 plekken voor vrijwilligerswerk, waar ik zó heenkan, waar het gezellig is, ik de mensen ken, veilig, brengt ook nog iets op. (daar moet je je niet téveel van voorstellen, maar ja, is wel mooi meegenomen).
Kan zelf meeeten elke dag..

Maar ja, het is idd, hoe vroeg ik ook naar bed ga, ik kom er bijna niet uit, en als ik er dan uit ben, wil ik één ding en dat is weer terug...

Ja, idd, doorzettingsvermogen; het vermogen om door te zetten. Twijfelende smiley

Thanks!




Zelf zit ik dan in een ander schuitje omdat ik heel de dag van huis ben en aan het werk ben . Maar hier is er ook een huishouden wat bijgehouden moet worden . hier moet ook gestofzuigs worden , Plees schoongemaakt , afwas wegwerken, wasmachine draaien etc. etc. gebeuren .
En als je 's avonds om 18.00 uur thuis komt na een hele dag te hebben gewerkt is daar ook niet altijd de zin om dat te doen .
Vanaf het begin heb ik me voorgenomen om dat altijd op de maandagavond te doen . Gelijk alles goed zo dat je er de rest van de week niet meer naar om te kijken hebt . Tuurlijk , ook zaterdags moet de stofzuiger nog wel eens door de kamer . Daarom stem ik met vorige lezers in .... Planning maken , o zo belangrijk.

Visser die smaandagsavonds niet gestoord wil worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 19:31
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 5 december 2012, 20:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 19:34
 
VISSER278 schreef:
Zelf zit ik dan in een ander schuitje omdat ik heel de dag van huis ben en aan het werk ben . Maar hier is er ook een huishouden wat bijgehouden moet worden . hier moet ook gestofzuigs worden , Plees schoongemaakt , afwas wegwerken, wasmachine draaien etc. etc. gebeuren .
En als je 's avonds om 18.00 uur thuis komt na een hele dag te hebben gewerkt is daar ook niet altijd de zin om dat te doen .
Vanaf het begin heb ik me voorgenomen om dat altijd op de maandagavond te doen . Gelijk alles goed zo dat je er de rest van de week niet meer naar om te kijken hebt . Tuurlijk , ook zaterdags moet de stofzuiger nog wel eens door de kamer . Daarom stem ik met vorige lezers in .... Planning maken , o zo belangrijk.

Visser die smaandagsavonds niet gestoord wil worden.

Idd, Planning!

En dan niet gestoord worden...

Thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 19:55
 
ERIKA129 schreef:
Shanita ik zit ondertussen ook twee jaar thuis en ja ik ben doodmoe wordt hier nu ook op onderzocht op meerdere dingen...
Maar ook ik moet mezelf dagelijks bij elkaar rapen en zeggen kom op aan de gang..
Maak een planning voor jezelf en hang deze daar waar je hem ziet.. regel dat je elke dag wat in je huishouden doet, plan daarin ook je vrijwilligers werk en alles...
Je zal zien dat het dan beter loopt... dat is de stok achter de deur en geef jezelf vooral die schop onder je gat Knipoog smiley

en ja doorzettingsvermogen is zeker belangrijk!!!!

Hai Erika,

Ik wordt ook onderzocht, had afgelopen vrijdag voor uitslag van testen moeten komen bij de huisarts, niet gedaan wel netjes afgemailt.
Ja, kon het niet opbrengen...
Ja, ik moet(wil!) van de tijden dat ik me goed voel meer gebruik maken, zodat ik alvast dingen kan doen, zodat ik snel de deur uitkan. wordt helft van de keren zo, nou laat ik zeggen depri wakker, als ik dan snel weg kan scheelt dat.

Idd, wat jij zegt, zo voel ik het vaak: 'bij mekaar rapen'.

Ja, je moet als het ware jezelf aan het werk zetten...planning maken en ophangen dat je het duidelijk ziet, ja, dat is een goed idee!
En dan idd alles plannen, ook werk, afspraken etc.

Ja, het ging eventjes goed tijdje terug, toen zakte alles weer in mekaar, ja, daarom is die planning zo belangrijk.

En ja idd doorzettingsvermogen.

Ja, ik heb wel jarenlang gehad dat alles lukte en ging...en ja, ben helemaal inelkaar gezakt zeg maar.

Bedankt :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:12
 
[quote=ROADY558]Als je ergens moe en beroerd van wordt in je hoofd, is het wel de hele dag informatie eten Boze smiley
Ja, je bedoelt info van het net lezen, ja, dat moet je idd niet te lang doen :(
Kom op meid, zet je zelf 's op het spoor en ga ervoor.
Ja, vandaag een goede dag...en ja, nu doorzetten :)
Je kunt eten krijgen, je kunt jezelf inzetten voor iets en er wordt ook nog voor je gezorgd? En het verdient ook nog wat? Waarom pak je die kansen niet? Waarom laat je het allemaal versloffen? Zo kom je van de regen in de drup! Is dat wat je wilt?
Ja, en er wordt ook nog eens elke dag gezond en vers gekookt door kok(s) die in de wao zitten...Die niet meer elke dag kunnen werken maar bijvoorbeeld wel 2 dagdelen in de week, zoiets..

En ja, dat werk is gezellig, is bij tweede hands spullen zaak...krijg ook korting als je er werkt regelmatig dus, al is het één dagdeel, als het maar regelmatig is. En als je er elke dag enkele uren zit is best leuk, en ja, dan kom je ook lekker thuis.

Heb je geen gemeente? Daar moeten ze je kunnen helpen met pastorale gesprekken EN gebed.

Daar moeten ze me kunnen helpen met pastorale gesprekken EN Gebed?
Dus maw: EN is met caps lock omdat 'ze' me dáar moeten kunnen helpen, en ik niet met me gezeik hier moet komen?
Laat ik het zo zeggen; ik ben nog aan traumaverwerking bezig wb indocrinatie, manipulatie, leugens en noem maar op.
Zo ook evangelische klinieken.
Zoveel schade daarop gelopen dat Triggert me alleen.
GG krijgt mooie verhalen van mij te horen.

Ik kan wel weer oppikken de PKN hier om de hoek, ja, dat kan ik doen, normaal was de reden 'te vroeg'.
Aan jou de keuze: maak je wat van je leven, of ga je liggen slapen totdat Jezus terugkomt?? Hoe langer je dat doet (dvd's kijken) hoe moeilijker het wordt om weer fit en gezond te worden. Dus pas op!

Ja, idd...

Wat mij ook helpt (heb tussen mijn diensten door soms ook best veel vrije tijd) is elke dag 1 of 2 keer een uur stevig wandelen buiten. Frisse lucht, licht, beweging en je ziet mensen.
Ja, idd, moet ook wel end fietsen naar mijn werk..

Na een uur voel ik me een ander mens, dat kan ik je wel verzekeren.

Ja, lichaamsbeweging maakt een stofje aan he?

Ik wens je veel zegen toe!

Thanks!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 5 december 2012, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 10:47
 
Beste Shanita,

Ik begrijp goed dat je in een periode verkeert, dat je VEEL moet opruimen.
Gebruik die tijd goed en nuttig zou ik willen aanraden.

Vooral dat bewegen is erg belangrijk heb ik gemerkt.
Het gaat volgens mij niet zozeer om het aanmaken van een stofje, maar vooral ook om de gehele stofwisseling die door beweging op gang komt. En daar hoort vooral ook het afvoeren van afvalstoffen bij.

Het vele informatie-eten (internet, tv-kijken, gamen, lezen) kan mij soms een moe gevoel geven, waardoor ik het idee heb dat ik slaap nodig heb. Maar door lichamelijk in actie te komen, verdwijnt dat vermoeide gevoel, en word ik juist fitter.

Sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 13:01
 
Thank you, goede tips, en ja, stapje voor stapje...
en dan het verschil zien tussen weer afglijden én stapje voor stapje..

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 14:12
 
[quote=ROADY558]Beste Shanita,

Ik begrijp goed dat je in een periode verkeert, dat je VEEL moet opruimen.
Ja, idd...héél veel...Gebruik die tijd goed en nuttig zou ik willen aanraden.
Ja, idd, góed én nuttig..die combinatie in de juiste verhouding..Vooral dat bewegen is erg belangrijk heb ik gemerkt.
Het gaat volgens mij niet zozeer om het aanmaken van een stofje, maar vooral ook om de gehele stofwisseling die door beweging op gang komt. En daar hoort vooral ook het afvoeren van afvalstoffen bij.

Ja, idd bewegen is erg goed, ja, dat hoor je overal..
Ik beweeg ook; van mijn bed naar mijn beeldscherm en andersom..


geintju ;)


Ik weet wat je bedoelt...maandag begin ik weer met een poging tot werk, of althans, als ik niet werk..geen medicijnen, dus ja, ik weet dan uit ervaring dat ik, als de kop eraf is maandag dat ik dan doorga.

Waar mijn zwakke punt zit, is dat ik vaak sociale contacten vóór laat gaan. en dat, terwijl dat sociale contacten zijn, die ik áltijd kan hebben, dus ja, grenzen trekken, prioriteiten stellen.

Het vele informatie-eten (internet, tv-kijken, gamen, lezen) kan mij soms een moe gevoel geven, waardoor ik het idee heb dat ik slaap nodig heb. Maar door lichamelijk in actie te komen, verdwijnt dat vermoeide gevoel, en word ik juist fitter.

Ja, logisch dat men dan moe wordt, teveel aan prikkels, die het organisme wil verwerken.
Ja, en idd, ik herken het; als je dan ipv slapen iets gaat doen, ben je fitter.


Wat ik ook heb geleerd, is niet teveel hooi op je vork.
Ik heb een keer een programma gezien op TV, over gevoelige kinderen,
die ook moesten opletten.
Nou en daar werd het een en andere vergeleken met een (oude?) pc.
Kijk, dan kan je een programma aan hebben staan, dan gaat het goed.
Bij het tweede programma, ja, dan kán je al in de problemen komen als je niet voorzichtig bent.
En heel soms kan je een derde programma openen, maar ja, dan moet je écht wel uitkijken dat ie niet crahst..

En ja, zo ook in het leven, doe je teveel door en naast elkaar, ja, dan kan je echt letterlijk crashen. En ja, dan moet je wel een dag slapen, bijvoorbeeld, of heel veel gas terugnemen. En dan ben je verder van huis dan dat je wel voorzichtig deed en rustig.

Ja, weet je, ik dacht enkele jaren geleden dat ik 'het' allemaal wel voor mekaar had.
Dat was gedeeltelijk ook wel zo.
Maar ja, en sommigen zullen dat onzin vinden, maar ja, ik kwam ook in een soort midlife crises.
Ja, en dan moet je het beeld wat je van de wereld had en van jezelf veranderen.

Iig, bedankt voor je tips, daar is over nagedacht dat zie ik zo.

Met name: 'Gebruik die tijd goed en nuttig'
.
Sterkte! Bedankt dat je me sterkte toewenst.

En...als je de dingen doet, zoals tijd goed en nuttig besteden, ja, dan gaat het vanzelf goed. Weet ik uit ervaring.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 december 2012, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET739





Berichten: 52

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 16:35
 
Ik herken het wel een beetje, hoor Shanita, Maar ik merk zelf altijd, als ik veel moet werken, loopt mijn huishouding redelijk op rolletjes. Maar als ik langere tijd achter elkaar vrij ben, denk ik elke dag : "komt morgen wel".

Zelf doe ik ook meestal een soort belonen. bv als ik 3 mandjes was heb weggestreken, ga ik koffie drinken. Ik sop vaak 's middags tussen 2 en 4, dan is er een leuk programma op radio 5 en dan schiet ik zo door het huis heen.

En t is zeker waar: "na gedane arbeid is het goed rusten". ( en smaakt de koffie 10 x zo lekker!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 16:56
 
MARGREET739 schreef:
Ik herken het wel een beetje, hoor Shanita, Maar ik merk zelf altijd, als ik veel moet werken, loopt mijn huishouding redelijk op rolletjes. Maar als ik langere tijd achter elkaar vrij ben, denk ik elke dag : "komt morgen wel".

Zelf doe ik ook meestal een soort belonen. bv als ik 3 mandjes was heb weggestreken, ga ik koffie drinken. Ik sop vaak 's middags tussen 2 en 4, dan is er een leuk programma op radio 5 en dan schiet ik zo door het huis heen.

En t is zeker waar: "na gedane arbeid is het goed rusten". ( en smaakt de koffie 10 x zo lekker!!)

Klopt!!!
Heerlijk werken met je favo muziek op!!!!

(Doe ik trouwens ook tijdens het strijken)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 17:06
 
MARGREET739 schreef:
Ik herken het wel een beetje, hoor Shanita, Maar ik merk zelf altijd, als ik veel moet werken, loopt mijn huishouding redelijk op rolletjes. Maar als ik langere tijd achter elkaar vrij ben, denk ik elke dag : "komt morgen wel".

Zelf doe ik ook meestal een soort belonen. bv als ik 3 mandjes was heb weggestreken, ga ik koffie drinken. Ik sop vaak 's middags tussen 2 en 4, dan is er een leuk programma op radio 5 en dan schiet ik zo door het huis heen.

En t is zeker waar: "na gedane arbeid is het goed rusten". ( en smaakt de koffie 10 x zo lekker!!)

Daarna een bemoedigende chat van CM doet wonderen!... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:16
 
MARGREET739 schreef:
Ik herken het wel een beetje, hoor Shanita, Maar ik merk zelf altijd, als ik veel moet werken, loopt mijn huishouding redelijk op rolletjes. Maar als ik langere tijd achter elkaar vrij ben, denk ik elke dag : "komt morgen wel".

Zelf doe ik ook meestal een soort belonen. bv als ik 3 mandjes was heb weggestreken, ga ik koffie drinken. Ik sop vaak 's middags tussen 2 en 4, dan is er een leuk programma op radio 5 en dan schiet ik zo door het huis heen.

En t is zeker waar: "na gedane arbeid is het goed rusten". ( en smaakt de koffie 10 x zo lekker!!)

Hai Margreet,

Ja, ik heb anti depressiva gehad: Citalopram(dus géén pam, maar pram).

En ja, ik kreeg wel eerder anti depressiva maar merkte daar geen f@#$ van.

Dus, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft; ik wordt de laatste dagen vrolijk en vroeg wakker. maar anders wakker dan anders.
Niet dat depressieve, van ik zou zo wel weer me nest in willen, maar meer dat enthousiaste wat ik eerst had. toen was ik blij als het 5 uur was, want dan kon ik opstaan, was het niet té vroeg zeg maar.

In de bijsluiter staat dat prikkels meteen zuiver binnenkomen.
Maar ja, je moet ff niet naar de zeer vaak bijwerkingen kijken...

Maar goed, dan denk ik weer; God beschermt mij en zegent het middel.

Wat ik wél heel moeilijk vind, is als er mensen om wie ik geef en die ik ken, ineens een erge ziekte krijgen, dan denk ik, ja, en waarom beschermt God hún niet?

En dan de ellende in deze wereld; ja het voelt vaak bijna alsof ik mezelf alles persoonlijk aantrek...

Kom ook door de misleidende 'preken' van sekten, van als je gelooft gaat alles altijd goed, op alle fronten met je.
Grote leugen!!!

Je kan doen wat je kan doen en meer kan je niet doen. iedereen heeft eigen kruisen te dragen. en wat God je wel kan geven is kracht en rust en vrede, zelfs geluk, ondanks zeer moeilijke omstandigheden.

Dát is natuurlijk iets héél anders van je gelooft dus er kan je niets overkomen, en overkomt het je wel, ja, dan is er zonde in je leven, je geloof niet groot genoeg..
Misdadigers die dat verkondigen: health en wealth evangelie... Boze smiley

Nou goed, dit was de preek voor deze ochtend:)

En ja, ik herken wat je schrijft, als je veel werkt, bezigheden hebt en doet, ja, dan heb je ook veel meer zin om het huishouden te doen.
doe je daarintegen niet veel omdat je vrij bent, ja, dan ga je idd denken van 'komt morgen wel', zo herkenbaar.
En ja, je mag heus weleens nu en dan denken van 'komt morgen wel', maar ja, niet systematisch met alles.

Het beloningsysteem hoe jij het beschrijft herken ik ook, van voor mijn inzinking/burn out :)

Verder vind ik de reacties fijn, daar is dit forum ook voor bedoeld, en niet alleen om achter mannen aan te jagen, of vrouwen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik wens iedereen, mensen die ernstig ziek zijn, mensen die bang zijn, mensen die op wat voor manier dan ook dingen moeilijk vinden, of het moeilijk hebben, en ook de mensen die blij zijn en gelukkg, een fijn dag, met Gods aanwezigheid en Vrede. Lachende smiley

Laterz!!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 december 2012, 08:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:20
 
ZEELAND736 schreef:
Klopt!!!
Heerlijk werken met je favo muziek op!!!!

(Doe ik trouwens ook tijdens het strijken)

Jij bent idd ook vaak positief Knipoog smiley Lachende smiley

Terwijl je het ook nu en dan es moeilijk had, meende ik tussen de regels van je postings door te lezen..

Bemoedigend!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:24
 
MARITIME853 schreef:
Daarna een bemoedigende chat van CM doet wonderen!... Clown smiley

Hai Maritime,

Je zet er goedbedoeld een 'clown smiley' bij.

Maar ja, het ís natuurlijk wel zo wat je zegt.

Een bemoediging, of bemoedigingen, kunnen zeer versterkend werken en je een goed gevoel geven.

Waar staat dat ook alweer, zoiets van 'bemoedigt elkaar'?

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 december 2012, 08:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 13:12
 
SHANITA130 schreef:
Hai Margreet,
Ik wens iedereen, mensen die ernstig ziek zijn, mensen die bang zijn, mensen die op wat voor manier dan ook dingen moeilijk vinden, of het moeilijk hebben, en ook de mensen die blij zijn en gelukkg, een fijn dag, met Gods aanwezigheid en Vrede. Lachende smiley

Dank je wel Shanita, die neem ik dankbaar van je aan.

Ik hoop ook dat de mensen die dit lezen, ook zullen bidden voor jou en elkaar.

Shalom gewenst, dat is die vrede en rust in je innerlijk waar God Zijn plaats heeft. Die plek waar geen onrust, geen angst en geen spanning aanwezig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 18:09
 
ROADY558 schreef:
Dank je wel Shanita, die neem ik dankbaar van je aan.

Ik hoop ook dat de mensen die dit lezen, ook zullen bidden voor jou en elkaar.

Shalom gewenst, dat is die vrede en rust in je innerlijk waar God Zijn plaats heeft. Die plek waar geen onrust, geen angst en geen spanning aanwezig is.

Ja, zoist! Lachende smiley

Vrede en rust in je innerlijk waar God zijn plaats heeft.
De plek waar geen onrust, geen angst en geen spanning aanwezig zijn.

Mooi gezegd en bemoedigend! Knipoog smiley

En: ik denk dat waar Vrede en Rust is in je innerlijk, dat het logisch is dat God daar dan is, al het goede komt van God.

Maar ja...wat dan met de mensen die hun hele leven op God hebben vertrouwd, lieve mensen, die ineens heel ziek worden?

Ik vind dat heel moeilijk. Ik wens hun ook Vrede en Rust van God!!!
En géén angst en spanning en onrust, iig zo weinig mogelijk !!!

Ik denk dat we voor deze mensen kunnen bidden ja, want die zijn er wel in ons midden hier op cm.... Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 18:50
 
SHANITA130 schreef:
Thank you, goede tips, en ja, stapje voor stapje...
en dan het verschil zien tussen weer afglijden én stapje voor stapje..

Knipoog smiley

Ze vallen je nogal hard aan Shanita, ik heb niemand de vraag horen stellen of er een reden is waarom je het niet kan! Ik denk dat je je dat eens moet gaan afvragen... En niet iedereen kan zich soms bij elkaar rapen zoals men jou als advies meegeeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 18:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ze vallen je nogal hard aan Shanita, ik heb niemand de vraag horen stellen of er een reden is waarom je het niet kan! Ik denk dat je je dat eens moet gaan afvragen... En niet iedereen kan zich soms bij elkaar rapen zoals men jou als advies meegeeft

Toch geloof ik wel dat veel mensen hier weten dat Shanita met deze dingen moeite heeft...
Ze geeft hier zelf regelmatig verhaal van...
Dan hoeven we ook niet naar een reden te vragen...
We laten haar aan de andere kant ook weten...dat we daar allemaal wel eens moeite mee hebben...
(Ik in ieder geval wel)
Maar we geven ook dingen aan haar door hoe het wel kan...of waar we zelf ook tegenaan lopen en hoe WIJ dat proberen op te lossen....
En ja...soms is dat...Een schop onder ONZE....K

Zo te lezen is ze is blij en dankbaar met onze reacties....
Ze vroeg om gebed....en er zijn mensen die dat doen...


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 7 december 2012, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 19:04
 
ZEELAND736 schreef:
Toch geloof ik wel dat veel mensen hier weten dat Shanita met deze dingen moeite heeft...
Ze geeft hier zelf regelmatig verhaal van...
Dan hoeven we ook niet naar een reden te vragen...
We laten haar aan de andere kant ook weten...dat we daar allemaal wel eens moeite mee hebben...
(Ik in ieder geval wel)
Maar we geven ook dingen aan haar door hoe het wel kan...of waar we zelf ook tegenaan lopen en hoe WIJ dat proberen op te lossen....
En ja...soms is dat...Een schop onder ONZE....K

Zo te lezen is ze is blij en dankbaar met onze reacties....
Ze vroeg om gebed....en er zijn mensen die dat doen...


Ik gaf mijn mening, en die schop onders iemands kont is niet aan ons, ook niet aan jou.. Of moeten we dat ook schrijven bij alles wat jij hier schrijft????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 20:48
 
He Shanita, wou me er eerst niet mee bemoeien want je krijgt al zoveel advies, maar ik ben het wel met Willemijn eens. Voordat je je zelf allerlei stempels op g(l)aat plakken van geen doorzettingsvermogen, lui of teveel dvd's kijken: Als ik het goed begrepen heb ben je helemaal in de WAO, Dus een deskundige heeft officieel bevestigd dat jij niet kunt werken. Misschien moet je jezelf eens afvragen of je op dit moment wel in staat bent om je huishouden te doen. Natuurlijk weet je wel hoe het moet, maar ben je op dit moment 1 in staat om het te organiseren en2 te doen, dat is de vraag. Dat je het eerder wel kon betekent nog niet dat je het nu ook kunt. Praat er is met een hulpverlener over, misschien heb je wel meer hulp hierbij nodig. Wees in elk geval niet te streng voor jezelf meis,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:14
 
ROELANDE345 schreef:
He Shanita, wou me er eerst niet mee bemoeien want je krijgt al zoveel advies, maar ik ben het wel met Willemijn eens. Voordat je je zelf allerlei stempels op g(l)aat plakken van geen doorzettingsvermogen, lui of teveel dvd's kijken: Als ik het goed begrepen heb ben je helemaal in de WAO, Dus een deskundige heeft officieel bevestigd dat jij niet kunt werken. Misschien moet je jezelf eens afvragen of je op dit moment wel in staat bent om je huishouden te doen. Natuurlijk weet je wel hoe het moet, maar ben je op dit moment 1 in staat om het te organiseren en2 te doen, dat is de vraag. Dat je het eerder wel kon betekent nog niet dat je het nu ook kunt. Praat er is met een hulpverlener over, misschien heb je wel meer hulp hierbij nodig. Wees in elk geval niet te streng voor jezelf meis,

Dan voor de reacties, Willemijn!!! en Roelande!!! Lachende smiley

Ik reageer later!

Fijne Avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:21
 
ROELANDE345 schreef:
He Shanita, wou me er eerst niet mee bemoeien want je krijgt al zoveel advies, maar ik ben het wel met Willemijn eens. Voordat je je zelf allerlei stempels op g(l)aat plakken van geen doorzettingsvermogen, lui of teveel dvd's kijken: Als ik het goed begrepen heb ben je helemaal in de WAO, Dus een deskundige heeft officieel bevestigd dat jij niet kunt werken. Misschien moet je jezelf eens afvragen of je op dit moment wel in staat bent om je huishouden te doen. Natuurlijk weet je wel hoe het moet, maar ben je op dit moment 1 in staat om het te organiseren en2 te doen, dat is de vraag. Dat je het eerder wel kon betekent nog niet dat je het nu ook kunt. Praat er is met een hulpverlener over, misschien heb je wel meer hulp hierbij nodig. Wees in elk geval niet te streng voor jezelf meis,


Ben het helemaal met je eens Roelande, ik heb met verbazing de reacties gelezen......net of als je iets niet op kunt brengen een schop onder je kont het beste werkt......
Dan kan je ook wel tegen mensen zeggen die niet of weinig werken, hup schop onder je kont en aan het werk! Was het maar zo simpel.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 7 december 2012, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2