ChristianMatch
 


Forum

vez zwolle
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:51
 
Avond,

Na ongeveer een half jaar kerkloos geweest te zijn (na 6 jaar kerkgang), heb ik mijn pijlen gericht op een andere gemeente: vez zwolle.

Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben: goed, slecht, of misschien wel neutraal. Dit omdat ik niet voor een 2e maal in een religieuze val ga trappen.

Rolf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:23
 
ROLF230 schreef:
Avond,

Na ongeveer een half jaar kerkloos geweest te zijn (na 6 jaar kerkgang), heb ik mijn pijlen gericht op een andere gemeente: vez zwolle.

Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben: goed, slecht, of misschien wel neutraal. Dit omdat ik niet voor een 2e maal in een religieuze val ga trappen.

Rolf




Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje vreemde vraag . Het lijkt mij dat voordat je je bij een gemeente aansluit eest naar die gemeente toe gaat .
Kijken en proeven wat voor gemeente het is en of je je daar thuis voelt .
Wat voor de één een hele fijne gemeente is , vindt een ander dat misschien wel niks .
Daarom kan ik het niet goed begrijpen dat je eerst de mening van een ander vraagt over een gemeente .
Maarja , ik ben een zeeuw , hoogstwaarschijnlijk denkt een ander daar anders over. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:37
 
Weer die Zeeuw he???
Zijn we dan anders Visser???

Ik denk er hetzelfde over hoor....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET739





Berichten: 52

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:47
 
Ik ben helemaal geen zeeuw, maar denk er precies zo over. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:50
 
Je kunt ook het een doen zonder het andere na te laten. Er waren wel meer mensen die een kerk aanvankelijk als een warm bad ervoeren en geleidelijk toch wat kritischer werden.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 23:04
 
ROLF230 schreef:
Avond,

Na ongeveer een half jaar kerkloos geweest te zijn (na 6 jaar kerkgang), heb ik mijn pijlen gericht op een andere gemeente: vez zwolle.

Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben: goed, slecht, of misschien wel neutraal. Dit omdat ik niet voor een 2e maal in een religieuze val ga trappen.

Rolf



Ik heb ook eens een kerkswitch gemaakt na lang wikken wegen overigens.
Wat mij daarbij hielp, natuurlijk bij het ter kerke gaan bij die gemeente want jij alleen kunt bepalen of je je daarbij wilt aansluiten, is jezelf en de mensen daar een eerlijke kans geven.
Wees vanaf het eerste moment waakzaam en open en blijf jezelf trouw. Blijf dichtbij wat je echt van waarde vindt. Dan is wat om je heen gebeurt en wat anderen zeggen en vinden niet zo heel belangrijk. het gaat om jouw eigen beleving tijdens de dienst.
Ik wens je een fijne tijd toe in een gemeente waarin je je op je plek voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 23:09
 
Wezenlijk is wel wat je religieuze val was he. Een andere kerk kan wel eens verfrissend zijn al moet je ook weten wat je achterlaat. Je raakt vaak meer kwijt dan alleen je ergernis.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 15 december 2012, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 23:12
 
ZEELAND736 schreef:
Weer die Zeeuw he???
Zijn we dan anders Visser???

Ik denk er hetzelfde over hoor....


Ik sprak even voor mn eigen hoor , niet in het algemeen .
Mag dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 23:18
 
THOMAS968 schreef:
Wezenlijk is wel wat je religieuze val was he. Een andere kerk kan wel eens verfrissend zijn al moet je ook weten wat je achterlaat. Je raakt vaak meer kwijt dan alleen je ergernis.

Thomas


Dat is zeker, zo. Wat je opgebouwd hebt met mensen lijkt misschien vanzelfsprekend, pas als je het kwijt bent realiseer je je vaak de waarde ervan. Ik heb er indertijd een paar jaar over gedaan om me los te maken van een groep mensen waaraan ik me ook was gaan hechten en heb de tijd genomen om dat als verlies met bijbehorende rouw te ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 23:26
 
THOMAS968 schreef:
Wezenlijk is wel wat je religieuze val was he. Een andere kerk kan wel eens verfrissend zijn al moet je ook weten wat je achterlaat. Je raakt vaak meer kwijt dan alleen je ergernis.

Thomas



uit ervaring weet ik dat het andersom ook zeer bevrijdend kan zijn .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 14:42
 
VISSER278 schreef:
uit ervaring weet ik dat het andersom ook zeer bevrijdend kan zijn .

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, met je eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1