ChristianMatch
 


Forum

Filmfreaks
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 18:48
 
BAPPI605 schreef:
Blijkbaar zijn er niet zoveel filmfans hier!
Soms heb ik de indruk dat Christenen niet naar de bios durven vanwege besmettingsgevaar of zo Huilende smiley, smiley in tranen
Hoe zit dat bier?

Nou ik kan me bij besmettingsgevaar in de bioscoop niks voorstellen. In een refodrome wordt daar toch ook niet naar gevraagd? Hoe het bier zit weet ik niet precies, meestal verdwijnt dat uit zichzelf wel, En ja je zult wel willen weten hoe het hier zit.

Ik denk niet dat hier heel veel mensen zitten die nooit naar een bioscoop willen gaan. Vroeger was dat een bron des kwaads maar mensen laten zich niet meer bang maken er naar toe te gaan, denk ik maar mogelijk vergis ik me. Zelf ga ik wel maar alleen als er een echt goede film is. As it is in heaven heb ik op dvd.

La vita e bella.
As it is in heaven.
Novecento.
Scenes uit een huwelijk (Bergman),
Spartacus.
Schindlers list.
The pianist.

Thomas, niet te filmen die topics soms.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 29 mei 2013, 14:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:21
 
Eergisteren Suckerpunch gezien. Een van de meest bizarre films die ik zag maar visueel erg mooie en psychologisch eigenlijk ook best enge film (zeker de eerste 10 minuten).

Gisteren Sauna gezien. Was weinig aan maar dat dacht ik al. Ging over een sauna waar je zonden weggewassen werden. Tja.

Binnenkort Enemy at the Gates.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 19:21
 
Dat bier is inmiddels erg lauw denk ik Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ... die verrekte b staat venijnig onder de h dus je slaat wel eens mis! Gefrustreerde smiley

Thomas, wat vind je van de films van Ingmar Bergman?; De zevende zegel, en Wild strawberries staan nog op mijn kijklijst.

The Killing was een goeie serie!

Enemy at the gates was wel aardig.

Vandaag naar ''Quartet'' geweest; regiedebuut van Dustin Hoffman. Aandoenlijke film dat zich afspeelt in een exclusieve bejaardentehuis voor oude muzikanten. Vol met humor en melancholie, de mankementen van het ouder worden, maar toch door gaan. Schitterende rollen van Maggie Smith, Billy Connolly, Tom Courtenay en Pauline Collins.

Ook pas gezien en aanraders: ''Jean de Florette'' en ''Manon des sources''
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 20:23
 
Quote:
Thomas, wat vind je van de films van Ingmar Bergman?; De zevende zegel, en Wild strawberries staan nog op mijn kijklijst.

Ingmar Bergman:
Veel van gezien ja, heel goed, onthou vaak geen titels, dus ik zou ff moeten kijken. Lachende smiley

Ja, ik ga met iemand om die is film gek, en ja die weet bijna alle titles, ja, en dan kijk ik, en vaak weet ik de dag erop wel de film nog, maar titel en regisseur/schrijver vergeten, maar ja, die naam is wel blijven hangen als van heel erg goed.

Ja, ik kijk bijna altijd 2,3 of 4 films per weekend, dus ja, als ik dat niet goed afbaken van die is van die en heet dat en dat, ja, dan ga ik dus krijgen dat ik dingen door mekaar ga halen, ja alleen als ik de film nog een keer zie of een lang fragment ja, dan gaat er wel wat dagen.

En ja sommigen die ik al vaker heb gezien onthou ik ook wel.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 20:55
 
Shanita,
Interessant dat je de films van Bergman wel onthouden hebt. Dat zijn niet altijd toegankelijke films!

Ik ben een groot fan van regisseurs als Frank Capra, Billy Wilder en Alfred Hitchcock. Van de moderne regisseurs ga ik voor: Christopher Nolan, Michel Gondry en natuurlijk Steven Spielberg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 00:48
 
Gene Kelly, Clint Eastwood, Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn, Judy Garland, Orson Welles, Roman Polansky, Ingrid Bergman, Humphrey Bogart,
Grace Kelly, Ava Gardner, Fred Astaire, Frank Sinatra, ja de lijst is eindeloos lang met de allerbeste acteurs, actrices, regiseeurs, producenten, schrijvers, ja....allemaal meesterwerken, stuk voor stuk! Lachende smiley

En natuurlijk: Laurel and Hardy Clown smiley

S. Een leven zonder film kan niet. Lachende smiley

Ja, en eerst dacht ik: het leven ís zelf een film.... Knipoog smiley

Ik zou nog wel even door kunnen en willen gaan, maar ja ga nu even slapen. Slapende smiley en dromen Kwijlende smiley

En natuurlijk, B. Wilder en A. Hitchcock!!! Knipoog smiley

Trouwens, lezen is ook heerlijk, maar ja dan krijg je weer een hele lijst schrijvers Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 juni 2013, 00:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 18:29
 
Ik krijg altijd een goed gevoel bij de films van Frank Capra; films als ''It happened one night'', ''Mr.Deeds go to town'', You can't take it with you, Mr.Smith goes to Washington, It's a wonderful life enz. zijn prachtige klassiekers.
Actrices als Grace Kelly en Ingrid Bergman zie je tegenwoordig niet meer. Betoverend, mooie vrouwen die het hart van een man sneller lieten kloppen Verliefde smiley Kussende smiley ... elegant, vrouwelijk, mooi gekleed!
Ik vind Nicole Kidman, Naomi Watts, Natalie Portman, Anne Hathaway, Mila Kunis en Emma Blunt aardig in de buurt komen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 20:16
 
Ik kan ze wel gezien hebben, maar ja dan zou ik een korte inhoud eerst moeten lezen, Ik onthoud er wel veel, maar ja, lang niet allemaal natuurlijk.... ik onthoud wel weer namen van sterren, regisseurs en producenten, maar van films, ja als iemand een titel noemt moet ie vaak altijd even kort zeggen waar het over ging en dan heb ik wel zoiets van o ja nu weet ik het weer. Lachende smiley

Maar ja goede klassiekers blijven nu eenmaal fascinerend en niet te vergelijke met nu, uitzonderingen daar natuurlijk. Knipoog smiley

Mr. Smith Goes to Washington (1939) , Frank Capra, Director, (Regisseur)
die ga ik heel toevallig vanavond bekijken Knipoog smiley

Met James Stewart Lachende smiley

Ik vertel wel een keer hoe die was Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 juni 2013, 10:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 6 juni 2013, 11:04
 
Heb een andere gekeken die andere komt nog.

Chinatown,
Roman Polanski.

Jack Nicholson, Faye Dunaway

1974
Oscar onderscheiden script.
De film speelde naar mijn idee rond 1920, zoiets.

Crimineel Drama

Tijdloze Prachtfilm

Nou de film beschrijven doe ik toch niet, dan verraad ik een hoop.

Het is wel zo, je moet hem heel goed volgen want er zitten lagen boven lagen en daarboven, of onder, weer lagen.
Wat lijkt is niet zo, wat niet lijkt weer wel.

Waar het, mijns inziens uiteindelijk om ging was, dat de film liet zien hoe een heel politieapparaat, met een corrupte leider(lees rijke zakenman), die dus alles onder controle heeft.
Dus ja, alles gebeurd uiteindelijk wat één man zegt, in zijn voordeel, ten onrechte en ten nadeel van mensen zelfs een hele groep.

Waar ook, door hem onschuldige doden vallen, en de politie gehoorzaamt hem onvoorwaardelijk en weten vaak ook niet wat zich afspeelt boven aan.

Ja, en de macht van het geld, omkopen speelt ook een grote rol.

Degene met veel poen, hoofd van hoofden politie oa, die dus alles kon maken, ook omkoping etc, omdat ie zo rijk was,

die had zijn dochter verkracht op 15 jarige leeftijd, dochter zwanger en voldroeg het kind, was een meisje, dat kind noemde hij zijn 'kleinkind'....ziek, ziek en ziek, en ja, de moeder, dus zijn dochter die zijn dochter kreeg, ja, die vluchtte ook steeds voor hem...

Kijk, je hebt nu eenmaal deze zieke figuren die hun eigen omgeving alle geluk kapot Proberen te maken en daar dan ook nog van genieten.... Kwijlende smiley

Maar ja, als deze, zeer vriendelijke en aardige mensen Engeltje smiley (naar de buitenwereld toe dan), aan de macht komen, ja dan kan je wel uitrekenen...
Zieke smiley

Maar, God komt de wraak toe, en bij die gedachte: Kwijlende smiley en Coole smiley met zonnebril

Maar verder, heerlijke film, met een hele jonge Jack Nicholson, die zo jong is dat je hem bijna niet zou herkennen op het eerste gezicht.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 juni 2013, 14:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 14:12
 
Goed, tijd dus voor mijn lijst aan films die ik in mijn collectie heb zitten... Komtie...

complete 2 Fast 2 Furious-serie
bijna complete Steven Seagal-serie (niet alles van hem is even leuk)
complete James Bond-serie (Skyfall is inderdaad een topper)
complete Beverly Hills Cops-serie (ultieme mix van humor en aktie)
complete A-Team-serie
complete Knight Rider-serie
complete Prison Break-serie
bijna complete 24-serie
complete Home Alone-serie
complete Die Hard-serie
complete Crocodile Dundee-serie
complete Leathal Weapon-serie
complete Miami Vice-serie
complete Midsomer Murders-serie
complete Godfather-serie
complete Bourne-serie
complete Transporter-serie
en verder...
Air Force One
Double Impact
Heat
In The Line Of Fire
Jerusalem Countdown (must see!)
Mr.&Mrs. Smith (lekker droog)
Ocean's Eleven
Ocean's Thirteen
Shooter
Slumdog Millionaire
Speed
Spy Game
Taken 1&2 (Liam Neeson op z'n best)
The Edge
The Expandables 1&2 (ultieme spektakel!)
The Taking Of Pelham
The Count Of Monte Christo
The Sentinel
Training Day (Denzel Washington op z'n best)
Traitor
True Lies
88 Minutes
Eraser
Edge Of Darkness
Metro
16 Blocks
Colombiana (spannend van seconde tot seconde, must see!)
State Of Play
The Fugitive
Top Gun
The Unstoppable
War Lord
Walking Tall (geinspireerd door een waargebeurd verhaal)
Back To The Future
Guess Who
Miss Congeniality 1&2 (Sandra Bullock op haar best)
bijna alles van Mr. Bean
Rat Race
Road Trip
Shrek Trilogy
complete Taxi-serie
Fresh Prince Of Bell-Air compleet
The Bleus Brothers
The Pacifier
Tom&Jerry (45 filmpjes)
Ferris Bueller's Day Off
Gladiator
The Shawshank Redemption
After The Promise
The Horse Whisperer
Coming To America
Grease
Mr. Jones
The Bodyguard
The Terminal (über-droge humor)
Annie
Behind Enemy Lines (geinspireerd op een waargebeurd verhaal)
Blackhawk Down (geinspireerd op een waargebeurd verhaal)
Blood Diamond (waargebeurd)
Coach Carter (waargebeurd)
K-19 The Widowmaker (waargebeurd)
Raid On Entebbe (waargebeurd)
The Inn Of The Sixth Happiness (verfilming van "de vrouw met het Boek")
The Iron Lady (het beeld van een icoon in de avond van haar leven)
The Pianist
Wit Licht
World Trade Center (een ietwat spectaculair beeld van een gruwelijke gebeurtenis)
Erin Brockowich (waargebeurd)
Hotel Rwanda (waargebeurd en zeker niet voor tere zieltjes!)
The Brooke Ellison Story (waargebeurd, zeer ontroerend)
United 93 (een goed beeld van een gruwelijke gebeurtenis)
Amen
Band Of Brothers (compleet)
Ben-Hur
Conspiracy
Enemy At The Gates
Green Zone
Guns Of Navarone
Jarhead
Oorlogswinter
Patton
Pearl Harbor
Saving Private Ryan (een echte Steven Spielberg-film)
Schindlers List (deze trouwens ook)
Sink The Bismarck
Soldaat van Oranje
The Longest Day
The Hurt Locker (geeft een goed beeld van de oorlog in Irak)
Tour Of Duty (complete serie)
En verder nog wat documentaires over o.a. de Space Shuttle, de Concorde, Tsjernobyl, over 9/11 enz...


Laatst aangepast door
IFAN841
op zondag 9 juni 2013, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 15:57
 
Il y a longtemps que je t'aime, Claudel.

Twee zussen ontmoeten elkaar na 15 jaar, de een heeft wegens moord vijftien jaar vastgezeten. Maar ja, na vijftien jaar gevangenisstraf ben je grotendeels vergeten. Mooi acteerwerk en de film zet je aan het denken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 9 juni 2013, 15:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 18:16
 
Nou Thomas, wat een korte lijst Knipoog smiley
Ik zal mijn collectie maar niet neerpennen want dan ben ik morgen nog bezig. Geen oude klassiekers?
Vraagje: mag een Christen alles zien? Waar kijk je absoluut niet naar? Waarom niet/wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 20:04
 
BAPPI605 schreef:
Nou Thomas, wat een korte lijst Knipoog smiley
Ik zal mijn collectie maar niet neerpennen want dan ben ik morgen nog bezig. Geen oude klassiekers?
Vraagje: mag een Christen alles zien? Waar kijk je absoluut niet naar? Waarom niet/wel?

Wedervraag: Ansich snap ik je vraag. Maar mag je ook alles beluisteren? Michael Jackson bijvoorbeeld stond symbool voor een ranzige levensstijl. Maar de halve Refo-gezindte luistert wel zonder enige moeite naar de bekende klassieke componisten. Alsof daar alleen maar nette jongens tussen zaten...


Laatst aangepast door
IFAN841
op zondag 23 juni 2013, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 21:02
 
IFAN841 schreef:
Wedervraag: Ansich snap ik je vraag. Maar mag je ook alles beluisteren? Michael Jackson bijvoorbeeld stond symbool voor een ranzige levensstijl. Maar de halve Refo-gezindte luistert wel zonder enige moeite naar de bekende klassiek componisten. Alsof daar alleen maar nette jongens tussen zaten...

Nou ja, ik persoonlijk vind dat een Christen alles mag zien en horen. Het is maar wat je gelooft en hoe beinvloedbaar je bent. Vele Christenen willen absoluut geen horror zien, maar Ik heb wel eens gehoord van een prediker dat horrorfilms de meest religieuze films zijn die er bestaan. Het gaat vaak over het bovennatuurlijke, iets waar de Bijbel vol van staat. Dat je naar horrorfilms kijkt, wil toch niet zeggen dat je het ermee eens bent? Er wordt een verhaal vertelt en hoort geen effect op je te hebben. Als je er gevoelig voor bent, moet je zeker niet naar kijken. Als Christen behoor je de Bijbel goed te kennen en te weten wie je bent in Christus. Gods Woord is je zwaard waarmee je al die vieze demonen kan bestrijden. Met dat in je achterhoofd hoef je nergens bang voor te zijn. ik heb veel films gezien waar ik het totaal niet eens mee ben en het doet mij niets. Neem een film als ''The devil's advocate'', een typisch voorbeeld van hoe de duivel op subtiele wijze een niets vermoedende mens kan misleiden. Of ''The Exorcist''... een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
Hetzelfde geldt voor muziek. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 21:28
 
BAPPI605 schreef:
Nou Thomas, wat een korte lijst Knipoog smiley
Ik zal mijn collectie maar niet neerpennen want dan ben ik morgen nog bezig. Geen oude klassiekers?
Vraagje: mag een Christen alles zien? Waar kijk je absoluut niet naar? Waarom niet/wel?

Op 28 mei had ik een langer lijstje, dan heb je een indruk, lol. Indertijd was ik, als je het over oude klassiekers hebt, erg onder de indruk van Gaslight, maar ook van Casablanca en - dat zul je mogelijk merkwaardig vinden - The Guns of Navarone en Muiterij op de Bounty. Dat komt ook mogelijk door mijn achtergrond.

Ik leef te kort om slechte boeken te lezen of naar rotzooi te kijken. De televisie is al gedegradeerd tot het kijken naar reclamezenders met daartussen programma's voor de gemiddelde massa. Ik hou meer van het psychodrama of goede historische films. Horror en kneukfilms vind ik dus helemaal niks. Maar een film hoeft voor mij geen christelijk tintje te hebben om goed te zijn. Over een goed boek denk je na en over een goede film ook. As it is in Heaven bijvoorbeeld. Een goede film geeft je inzicht in het wezen van de mens.

Thomas, wat vind je van de films van Ingmar Bergman?; De zevende zegel, en Wild strawberries staan nog op mijn kijklijst.

Ik vind het heel toegankelijk en de Zweedse film is voor mij de top.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 9 juni 2013, 22:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 21:39
 
IFAN841 schreef:
Wedervraag: Ansich snap ik je vraag. Maar mag je ook alles beluisteren? Michael Jackson bijvoorbeeld stond symbool voor een ranzige levensstijl. Maar de halve Refo-gezindte luistert wel zonder enige moeite naar de bekende klassiek componisten. Alsof daar alleen maar nette jongens tussen zaten...

Frederik van Eeden schreef ooit: Ik heb de witte waterlelie lief. Het is een prachtige plant boven water maar daaronder niet om aan te zien. Toch is wat je ziet heel mooi. Veel componisten stierven aan toen onbehandelbare geslachtsziekten, denk aan Mozart en Chopin. Maar wat ze maakten was geweldig. Het rare gedoe over duivelse teksten die omgedraaid zijn opgenomen en ons stiekem zouden beinvloeden is ook al zoiets vreemds. Mensen willen kennelijk iets om bang voor te zijn. Geniet gewoon van muziek. Het beinvloedt je doorgaans op een positieve wijze, kijk maar naar het forum bij bijzonder lied. Als je niet bang bent voor jezelf kun je naar alles luisteren.

Zelfs de Paus is onder de indruk en wie niet: Mozart op zijn best, al komt het ook door Hiltsje natuurlijk:

http://www.youtube.com/watch?v=lGrUAA_tIgs

Wie dit duivels vindt omdat Mozart naar de lichtere dames ging en uiteindelijk aan de bij hen opgelopen ziekte bezweek, is niet goed bij zijn hoofd.

Thomas, een wereld zonder muziek daar moet je toch niet aan denken.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 13 juni 2013, 14:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 21:45
 
gisteren alvin en the chipmunks gezien hilarisch dubbel gelegen om ook maar eens wat neer te zetten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 22:10
 
NATASCHA642 schreef:
gisteren alvin en the chipmunks gezien hilarisch dubbel gelegen om ook maar eens wat neer te zetten Knipoog smiley

Moet toegeven... was wel leuk, schattig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 22:14
 
THOMAS968 schreef:
Op 28 mei had ik een langer lijstje, dan heb je een indruk, lol. Indertijd was ik, als je het over oude klassiekers hebt, erg onder de indruk van Gaslight, maar ook van Casablanca en - dat zul je mogelijk merkwaardig vinden - The Guns of Navarone en Muiterij op de Bounty. Dat komt ook mogelijk door mijn achtergrond.

Ik leef te kort om slechte boeken te lezen of naar rotzooi te kijken. De televisie is al gedegradeerd tot het kijken naar reclamezenders met daartussen programma's voor de gemiddelde massa. Ik hou meer van het psychodrama of goede historische films. Horror en kneukfilms vind ik dus helemaal niks. Maar een film hoeft voor mij geen christelijk tintje te hebben om goed te zijn. Over een goed boek denk je na en over een goede film ook. As it is in Heaven bijvoorbeeld.

Thomas

Casablanca... geweldige goed! Kussende smiley zo worden ze niet meer gemaakt! Ingrid Bergman is om te zoenen Verliefde smiley
Guns of Navarone, Mutiny on the bounty zijn ook prima te pruimen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 22:29
 
NATASCHA642 schreef:
gisteren alvin en the chipmunks gezien hilarisch dubbel gelegen om ook maar eens wat neer te zetten Knipoog smiley


Nou....moet toegeven....ik kijk niet veel, maar dit...WAS GENIETEN!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 22:44
 
http://www.youtube.com/watch?v=HM-E2H1ChJM

Casablanca, Tweede Wereldoorlog.

De Marseillaise is het Franse volkslied.
Je moet de film eigenlijk helemaal zien he.

En speciaal voor Bappie en de Bergmanfans:

http://www.youtube.com/watch?v=esb_R8IPZ8k

http://www.youtube.com/watch?v=kc02Y4xHWys

Thomas, dit moest even.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 9 juni 2013, 23:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 23:12
 
Bappie en anderen:

Als je in staat bent de Engelse ondertitels te vertalen een heel stel complete films:

http://www.youtube.com/results?search_query=ingmar+bergman+full+films&oq=ingmar+b&gs_l=youtube.1.7.0l10.1482690.1488210.0.1495338.18.10.5.3.3.0.220.893.9j0j1.10.0...0.0...1ac.1.11.youtube.Llc_ZkNCS7Q

Voor onze fundamentalistische gelovigen zou Fanny och Alexander wel eens erg confronterend kunnen zijn.

Ik vind Scenes uit een huwelijk geweldig, al heb je mogelijk gelijk wat de toegankelijkheid betreft.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 9 juni 2013, 23:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 08:58
 
Breakfast at Tiffany's (1961), met Audrey Hepburn...En de hele knappe, George Peppard, met een zo'n toffe uitstraling... Kwijlende smiley


George Peppard as Paul Varjak (nicknamed "Fred-darling" and "Fred-luv" by Holly, for his resemblance to her brother), (uncredited) as voice of Holly's drunk visitor

Betoverend mooie, ontzettende goede, bemoedigende film waardoor je jezelf ook meteen goed voelt en alles weer helemaal ziet zitten film.... Coole smiley met zonnebril

Juist en ook, omdat deze film zo ontzettend herkenbaar is voor mij, de houding en respons op dingen van de Hoodrolspeelster. Lachende smiley

De film staat beschreven als romantische komedie, ik vond hem meer spannend als grappig, al zat er wel humor door verweven.


Audrey Hepburn as Holly Golightly

De film werd vijf keer genomineerd en won daaruit twee Oscars.
De film kreeg een Academy Award for Original Music Score voor de muziek van Henry Mancini, Audrey Hepburn zong zelf Moon River in de film.
De film kreeg een Academy Award for Best Song voor het nummer "Moon River" van Henry Mancini (muziek) en Johnny Mercer (tekst).
Audrey Hepburn werd genomineerd voor Beste Actrice.
De film kreeg een nominatie voor de categorie Academy Award for Writing Adapted Screenplay.


Voor degenen die willen weten waar deze over gaat, hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Breakfast_at_Tiffany%27s_(film)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 13 juni 2013, 09:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 09:13
 
THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=HM-E2H1ChJM

Casablanca, Tweede Wereldoorlog.


@Thomas: Prachtfilm, ontroerend, heb hem zelfs al drie keer gezien...

Het is een Amerikaanse romantische dramafilm uit 1942 met Humphrey Bogart en Ingrid Bergman in de hoofdrollen, en geregisseerd door Michael Curtiz

Leuk die scene op YouTube Knipoog smiley Dat die fransen hun volkslied door die van de duisters gaan zingen, ontroerend mooi, en die blikken van Bergman naar haar echte man...... Verlegen lachende smiley

'Fanny en Alexander' staan ook nog op mijn lijst van nog te bekijken films...en die lijst in lang erg lang, ja er zijn ook zoveel goede films Knipoog smiley

Ja, ook gaaf dat hele speelfilms nu ook op YouTube staan Lachende smiley, kan je er toch een zien als tie niet verkrijgbaar is... , alhoewel er niets boven een Groot Led of Plasma scherm gaat met Blu Ray of HD kwaliteit Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 13 juni 2013, 09:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:58
 
Let's make love gisteren gezien, prachtige goed in mekaar gezette klassieker, met een heel erg goed verhaal, anders dan de titel doet vermoeden, uit 1960.



Klik op plaatje voor informatie.

Prachtig goed en knap acteerwerk van zowel Marilyn Monroe als Yves Montand.

Echte aanrader, ook en juist om meerdere keren te zien Lachende smiley

Trailer, Let's make Love, twee jaar voor haar dood...

Nog een 'aanbevolen' Knipoog smiley

Zó ontzettend goed dat je gewoon niet kán geloven dat ze dood is, wat ik eigenlijk ook niet doe. Marilyn is in Heaven!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 juni 2013, 21:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 21:48
 
Afgelopen weekend naar ''Man Of Steel'' geweest.
Superman is weer terug! Het verhaal gaat iets anders dan het origineel met Christopher Reeve, maar is wel spectaculair.
Van alle superhelden is superman de meest opofferingsgezinde. Al vanuit zijn thuisplaneet Krypton is hij degene die zijn volk moet redden en op aarde zelfs de mensheid verkiest boven zijn eigen volk.
Bij voorkeur te zien in IMAX en in 3D.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 23:42
 
Voor wie zin heeft in een goed drama:

Disconnect
Over de gevaren van het internet waarin jongeren en volwassenen elkaar ontmoeten in chatrooms, de diverse socialmedia, community en datingsites is al veel gezegd en geschreven. Iedereen kent de gevaren en/of valkuilen, maar toch blijven er velen problemen mee krijgen.
Deze film van regisseur Henry Alex Rubin laat op duidelijke en eerlijke manier zien hoe belangrijk de social media e.d. In het dagelijks leven is geworden en de echte communicatie en contact is vervaagt of zelfs verdwenen.
Rubin ( bekend geworden door de documentaires Who is Henry Jaglom en de stoere Murderball) kiest voor de mozaiekstijl waarin 3 verhalen worden verteld die in een of andere vorm met elkaar te maken hebben.
Het begint met de ambitieuze tv-journaliste Nina die, om een nieuw verhaal te krijgen, op een sekssite via de webcam contact probeert te krijgen met de 20 jarige Kyle. Tegen betaling stript hij en doet seksuele handelingen voor de camera. Nina wil echter alleen met hem praten en weet een interview te regelen om zijn verhaal te vertellen. De twee krijgen een emotionele band met elkaar, maar alles dreigt in de soep te lopen.
Ondertussen maken we kennis met het echtpaar Derek en Cindy Hull. Zij hebben het zeer moeilijk na de dood van hun kind. Communiceren met elkaar doen ze niet meer. Hij verdringt zijn pijn in z'n werk en online stevig te gokken. Zij zoekt haar heil in het chatten met een man die hetzelfde heeft beleefd. Op een gegeven moment ontdekt Derek dat hun creditcards zijn geblokkeerd, hun rekeningen geplunderd en hun persoonlijke gegevens gehackt. Hij zet ex-agent en cyberonderzoeker Mike in om de zaak te onderzoeken. Ook hier dreigt alles verkeerd af te lopen.
Dan is er nog de ongelukkige en eenzame 15 jarige puber Ben die online contact krijgt met Jessica en verliefd op haar wordt. Jessica is echter geen meisje, maar een grap van twee schoolgenoten Jason en Frye. Ze krijgen Ben zover dat hij een naaktfoto van zichzelf zogenaamd naar Jessica stuurt. De foto wordt echter naar alle leerlingen doorgestuurd en Ben in een hel terechtkomt. De arme jongen ziet maar 1 uitweg...
Dit ijzersterke drama grijpt je aan en drukt je weer op de feiten om goed uit te kijken met wat je allemaal van jezelf online plaatst, de mensen om je heen niet vergeet en ouders hun grip op hun kinderen niet zullen verliezen.
Natuurlijk gaat er ook een heleboel goed en valt er veel te leren en lol te beleven op internet, maar toch!
Een aanrader! Wat mij betreft de beste film van het jaar tot nu toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 23:21
 
Riding alone for thousands of Miles

Het maakt niet uit of je nou een film hebt uit Amerika, Europa, Afrika of Azië. Emoties en gevoelens zijn overal het zelfde. Overal heb je de culturele verschillen bij het uiten van emoties en gevoelens, maar het zijn universele uitingen. Zhang Yimou is een Chinese regisseur die graag emoties toont en daardoor een zeer toegankelijke en populaire filmmaker in het Westen is geworden.
Takata is een Japanse oude man die na de dood van z'n vrouw het contact met zijn zoon Kenichi is kwijtgeraakt omdat hij naar een afgelegen vissersdorpje is vertrokken om alleen te zijn. Nu krijgt hij een telefoontje van zijn schoondochter met de mededeling dat zijn zoon erg ziek is. Takata vertrekt naar Tokyo om een laatste poging zich te verzoenen met zijn zoon. Kenichi wil hem echter niet zien. Teleurgesteld en met een schuldgevoel wil Takata terug naar huis gaan, maar niet voordat z'n schoondochter hem een videoband geeft met daarop de favoriete hobby van zijn zoon. Misschien dat hij daarmee iets van zijn zoon zal begrijpen. Kenichi is nl een grote liefhebber van Chinese volksopera. Na het zien van de video besluit Takata naar de Chinese provincie Yunnan te gaan om daar een optreden van Kenichi's favoriete volksopera te filmen. Daar ontmoet hij diverse mensen waarbij geconfronteerd wordt met zijn eigen tekortkomingen als vader. Vooral de ontmoeting met het jongetje Yang Yang brengt emoties los. Hij probeert toch nog iets terug te doen voor zijn eigen zoon, maar misschien is het wel te laat.

Zhang Yimou heeft inmiddels prachtige films afgeleverd als Raise THE red lantarn, THE Road home en de spektakelfilms Hero, House of flying daggers en Curse of THE golden flower. Een kunstenaar die ook graag met kleur werkt en mooie decors gebruikt. Ondanks dat dit onbekendere (ondergewaardeerde) film niet de impact van z'n andere werk heeft, is het toch een klein pareltje. Een film over vaders en zonen en de soms moeilijke band ertussen. Mooi gespeeld met grotendeels amateuracteurs, sfeervolle muziek en prachtige plaatjes van een onbekend China.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 21:48
 
Ha Bap,

Bedankt voor de omschrijvingen.

Vooral en met name, Disconnect
Lijkt me echt heel goed, ook omdat het op waarheid is gebaseerd,

Zal eens kijken of ik hem kan kijken, als ik hem heb gezien zeg ik wel wat ik ervan vond enzo.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:33
 
THOMAS968 schreef:
Bappie en anderen:

Als je in staat bent de Engelse ondertitels te vertalen een heel stel complete films:

http://www.youtube.com/results?search_query=ingmar+bergman+full+films&oq=ingmar+b&gs_l=youtube.1.7.0l10.1482690.1488210.0.1495338.18.10.5.3.3.0.220.893.9j0j1.10.0...0.0...1ac.1.11.youtube.Llc_ZkNCS7Q

Voor onze fundamentalistische gelovigen zou Fanny och Alexander wel eens erg confronterend kunnen zijn.

Ik vind Scenes uit een huwelijk geweldig, al heb je mogelijk gelijk wat de toegankelijkheid betreft.

Thomas

Bedankt voor de tip!
Inmiddels ''Wild Strawberries'' gezien en zal zeer zeker verder kijken. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3