ChristianMatch
 


Forum

Jezus volgen betekend vervolging.
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:39
 
MAT170 schreef:
Ik denk die weg laten gaan bij de verloren zoon zie ik ook dat de vader hem laat gaan. Maar dit gaat erom dat mensen er ook goedkeuring aan geven je kunt als christen bv geen homohuwelijk inzegenen.

En Hij zeide: Iemand had twee zonen. 12 De jongste van hen zeide tot zijn vader: Vader, geef mij het deel van ons vermogen, dat mij toekomt. En hij verdeelde het bezit onder hen. 13 En weinige dagen later maakte de jongste zoon alles te gelde en ging op reis naar een ver land, waar hij zijn vermogen verkwistte in een leven van overdaad

Later zie je dat hij gelukkig weer terugkeert naar zijn vader en tot bekering komt. De andere kant wat ik bedenk is je moet natuurlijk wel baas in eigen huis blijven. Dit is wat er over diakenen wordt gezegd 1timoteus3vers12 Diakenen moeten mannen van één vrouw zijn, hun kinderen en hun eigen huis goed bestieren.

Mat, ik begrijp even niet wat de gelijkenis van de verloren zoon met het inzegenen van het homohuwelijk te maken heeft. Wat wil je daarmee zeggen?

En die tekst over diakenen begrijp ik ook niet.


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 5 januari 2013, 18:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:43
 
JANS221 schreef:
Mat, ik begrijp even niet wat de gelijkenis van de verloren zoon met het inzegenen van het homohuwelijk te maken heeft. Wat wil je daarmee zeggen?

En die tekst over diakenen begrijp ik ook niet.

Op het moment dat je je zoon laat gaan wil het niet zeggen dat je achter de keuze staat die hij maakt. Op het moment dat je een homohuwelijk inzegent geef je goedkeuring eraan. Dat van die diaken haalde ik aan omdat het betrekking heeft over je huis en dat het niet in opspraak mag zijn als je het bent. Was meer een vraag voor mezelf wat het dan betekend stel je hebt een gezin en hoe met bepaalde dingen om te gaan.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 5 januari 2013, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2