ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAT170
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAT170
Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 13:44
BerichtOnderwerp: Gods wil.
 
1 timoteus2vers3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.

Ik geloof uit de tekst te halen dat het Gods wil is om mensen te redden door zijn zoon Jezus en dat dit hij dit voor alle mensen wil. Wat niet automatisch betekend dat alle mensen gered worden, omdat ik geloof dat veel mensen het offer van Jezus niet willen en zich niet willen bekeren.


Laatst aangepast door
MAT170
op woensdag 27 maart 2013, 13:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 21:24
BerichtOnderwerp: welke gebeden van jou zijn verhoord?
 
Ik vroeg me al af waar Shanita was en dat bedoel ik positief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 21:09
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
THOMAS968 schreef:
Er zijn hier diverse topics over geweest, die vaak werden gesloten op een gegeven moment. Alle argumentatie voor en tegen is daar te vinden. wie echt iets nieuws heeft in te brengen kan reageren natuurlijk maar het onderwerp is al vreselijk uitgekauwd.

Thomas

Zoals ik al zei, ik geloof als volgeling van Jezus kun je niet voor zijn. Dan zou je namelijk iets wat slecht is goedkeuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 21:01
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Als volgeling van Jezus kun je niet voor het homohuwelijk zijn. Ik geloof dat God in de bijbel er heel duidelijk over is.

Leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

En vanuit het nieuwe testament uit romeinen.

romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

Ik zeg er ook bij gelukkig zijn er mannen/vrouwen die zo geleefd zijn tot geloof/bekering in Jezus zijn gekomen en vergeven en nu niet meer zo leven.

Dat veel mensen dit tegenwoordig volkomen normaal vinden, vind ik ook niet raar. Bv via de media, muziek wordt er constant propaganda voor gemaakt.


Als mensen je haten omdat je van de waarheid getuigt is een gevolg van hun boze werken.

Johannes7vers7 U kan de wereld niet haten, maar Mij haat zij, omdat Ik van haar getuig, dat haar werken boos zijn.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 maart 2013, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 17:07
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
THOMAS968 schreef:
Omdat er hier in Nederland een rechtsstaat is, vind ik een vergelijking met Noord-Korea ronduit ongepast. De grondwet garandeert vrijheid van godsdienst en dat betekent dat je je geloof niet alleen mag belijden maar ook je erediensten vrij kunt houden. ..

Nog wel, maar je hoeft maar een meerderheid te vinden om zoiets te kunnen verbieden. Dat de vervolging zoals in Noord Korea ook hier zou kunnen gebeuren is niet eens raar je hoeft er maar een meerderheid voor in de kamer te hebben.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 17:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 16:59
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
THOMAS968 schreef:
.... Je hebt geen meederheid meer achter je maar je houdt je vrijheid. En die situatie zou voor de Noord-Koreanen een ongekend geluk betekenen.


Thomas, voorstander van de in de grondwet vastgelegde scheiding van kerk en staat.

Ben ik totaal niet met je eens je ziet juist dat de vrijheid van de christenen verdwijnt. Alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert moet weg. Het afschaffen van die wet geeft juist een heel slecht signaal en zou kunnen lijden tot christenvervolging.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 17:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 16:54
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
THOMAS968 schreef:
Wat mij betreft had het artikel niet geschrapt hoeven te worden maar het is de consequentie van een niet-confessionele meerderheid in het parlement. Christen-democraten hebben in het verleden hun wil opgelegd aan niet-confessionelen en dat wreekt zich nu mogelijk. Overigens denk ik, als je de geschiedenis bekijkt als het gaat om veroordelingen op dit punt, dat er niet veel zal veranderen. Het artikel werd nauwelijks toegepast.


psalm2vers2 De koningen der aarde scharen zich in slagorde
en de machthebbers spannen samen
tegen de HERE en zijn gezalfde:
3 Laat ons hun banden verscheuren
en hun touwen van ons werpen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 16:49
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
Thomas er komt een dag waarop Jezus rechtvaardig oordeelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 14:30
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
Quote:
Wat inderdaad wel zo is, is dat Satan alleen dat kan doen waarin God het hem toestaat om te doen maar ik geloof dat er een tijd komt dat de antichrist over deze wereld gaat heersen. (voor zover God het hem toelaat)


Als je werkelijk denkt dat God satan gaat toelaten onheil te veroorzaken dan loop je voorbij aan de heilige Geest. Als je zo denkt, gelooft, zoals je hierboven beschreven hebt denk ik uit de grond van mijn hart dat je je beter aansluit bij een kerk waar de liefde van God verkondigt wordt. Want God is liefde. Niet meer of minder dan dat. En iemand die lief heeft stuurt niet het onheil op zijn geliefden af. Of ben ik nu zo naief om mijn stelling te geloven?

openbaring2vers10 Wees niet bevreesd voor hetgeen gij lijden zult. Zie, de duivel zal sommigen uwer in de gevangenis werpen, opdat gij verzocht wordt, en gij zult een verdrukking hebben van tien dagen. Wees getrouw tot de dood en Ik zal u geven de kroon des levens.

Dit zegt Gods geest tot de gemeente van Smyrna. Ik ben het helemaal ermee eens dat God liefde is. Er zijn genoeg gelovigen die met enorme vervolging in deze wereld te maken hebben. Ik denk bv aan Noord Korea, gelovigen hebben daar een enorm kruis te dragen en dat zou hier in Nederland ook zo kunnen gebeuren. Maar ik denk wel dat Jezus zijn kracht en liefde geeft om het te kunnen te doorstaan.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 14:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 14:10
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
[quote=FRANKT627]

Maar die beslissing uit de tweede kamer over de afschaffing van Godslastering is toch niet door gelovigen besloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 14:07
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
ROADY558 schreef:
Dat doet hij nu toch al?

2tessalonicenzen2vers3 Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs

Ik denk dat hier met afval de opname van de gemeente (gelovigen in Jezus) wordt bedoeld. Dat zou betekenen dat de mens der wetteloosheid (antichrist) in persoon zich pas kan openbaren na de opname van de gemeente. Om dit te doen vers4 de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.

Ik denk zelf dat hij dit in een derde joodse tempel gaat doen, die er op dit moment nog niet staat.

matteus24vers15 Wanneer gij dan de gruwel der verwoesting, waarvan door de profeet Daniël gesproken is, op de heilige plaats ziet staan – wie het leest, geve er acht op – laten dan wie in Judea zijn, 16 vluchten naar de bergen. 17 Wie op het dak is, ga niet naar beneden om zijn huisraad mede te nemen, en wie in het veld is, 18 kere niet terug om zijn kleed mede te nemen.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 14:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 12:41
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
LIES146 schreef:
Je citeert Openbaringen, maar als je het boek daadwerkelijk uitleest zie je dat alles zorgvuldig in het plan van God past. Jij schrijft in je eerste post: wat als satan de overhand krijgt? Maar we weten toch dat dat niet gebeurd? Alles staat allang opgeschreven! Dat er rampspoed op aarde plaats vindt betekent niet automatisch dat dat betekent dat satan de overhand krijgt

Wat inderdaad wel zo is, is dat Satan alleen dat kan doen waarin God het hem toestaat om te doen maar ik geloof dat er een tijd komt dat de antichrist over deze wereld gaat heersen. (voor zover God het hem toelaat)


Soms kan God zelfs vijanden van hem gebruiken om een oordeel uit te voeren over andere vijanden. Kijk maar eens in openbaring een oordeel over het mysterieuze babylon.

openbaringen17vers16 En de tien horens, die gij zaagt, en het beest, dezen zullen de hoer haten, en zij zullen haar berooid maken en naakt, haar vlees eten en haar met vuur verbranden. 17 Want God heeft in hun hart gegeven zijn zin te volbrengen en dit eensgezind te doen en hun koningschap aan het beest te geven, totdat de woorden Gods zullen voleindigd zijn.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 12:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 09:30
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
ROADY558 schreef:
Dat was in de tijd van het oude testament Mat. Toen liet God Zijn woede wel eens gaan. Nu ziet Hij een ieder door het offer van Jezus aan. Geloof je daarin, dan mag je je behouden weten, geloof je er niet in, dan BEN je al veroordeeld.

Ik ben het eens met Frank, wat er ook gebeurt, en zal gebeuren, wij dienen stand te houden tegen welke vorm van aanval, misleiding of verleiding ook.
God zal Zijn Geest niet terugnemen, dus is een ieder die Hem ontvangen heeft, beschermd, tenminste, als hij er goed mee omgaat.

Dat deze wet geschrapt wordt, is niet verbazingwekkend.
Volgelingen van Jezus zullen het zwaar krijgen.

Ik geloof in het offer van Jezus maar het is gewoon triest dat ze het in de kamer hebben geschrapt. citeer "Dat was in de tijd van het oude testament" ben ik niet met je eens. Lees openbaring maar eens daar komen allerlei oordelen over de wereld, dus er komt een moment dat bij God de maat vol is.

openbaring18vers5 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. 5 Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 08:31
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
FRANKT627 schreef:
De toehoorders, wij, jij en ik, zijn diegene die alleen de satan (ik vertik het om met een hoofdletter te schrijven) kunnen toelaten. Wij zijn het die voorrang geven aan de heilige Geest of aan de tegenhanger, satan.

God zal nooit zijn bescherming wegnemen. De angst-predikanten kunnen dat misschien wel beweren en overdragen op zijn volgelingen maar de werkelijkheid is Liefde.

Ben ik niet met je eens kijk maar eens naar bv Israel, God stuurde zijn profeten en in zijn geduld gaf hij mensen de tijd om tot bekering te komen. Totdat de maat vol was en dan kwam het oordeel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 06:59
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
 
bron :http://www.nu.nl/politiek/3375603/coalitie-met-schrappen-verbod-godslastering.html

De wet zelfs is denk ik meer een formaliteit uit een tijd, dat Nederland denk ik meer christelijker was. Maar in eerste instantie doet het me verdriet, eigenlijk is het niks anders als een vuist maken tegen God. Dat is trouwens wel vaker in de geschiedenis gebeurd en zoiets loopt nooit goed af.

Wat als God zijn bescherming wegneemt en Satan de overhand krijgt? Het enigste wat uit dat laatste voortkomt zijn slechte dingen.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 07:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:53
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
Je bent wel druk bezig met reacties geven Shanita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:21
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
HANNAH810 schreef:
dan zou het dus ook het protestantisme kunnen zijn mat? ook protestanten hebben voldoende kwaad gedaan.

In openbaring staat dit erover En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een geheimenis: het grote Babylon, moeder

Het gaat hier om de ergste de moeder van de gruwelen en een moeder heeft ook dochteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:19
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
ANNA415 schreef:
Of je plaatst die ook in de historische context. Vanuit Rome werden de christenen heftig vervolgd(beest). Rome op zichzelf was absoluut geen stad met christelijke zeden (hoer).

Vanuit het Romeinse rijk zijn inderdaad veel christenen maar de Rooms katholieke kerk heeft ook bloed aan zijn handen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 13:59
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
ANNA415 schreef:
Weet je Mat. Ik kan hier dus niets mee.
Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook.
Van Shanita moeten we vervolgens horen wat jij met welvaarts evenagelie bedoeld. (trouwens bedankt voor het zoekwerk Shanita).

Je zegt dat je van de blijde boddschap houdt, maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken. Onderstrepen dat je naar de hel gaat, en dat gelinkt aan de vorige verzen... Word ik moedeloos van.

Dan zijn bovenstaande teksten zo leeg. Want meen je het echt? Ken je me wel? Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Dus maak ik wel een kans in jouw ogen? Wanneer geldt de ene tekst en wanneer de andere?

Wees eens recht toe recht aan en vertel met eigen woorden hoe het volgens jou zit.

citeer " Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook." Als dit je conclusie is heb je denk ik niet begrepen wat ik bedoel.

citeer "Ken je me wel? Nee ik kan je niet in het echt.

citeer "Dus maak ik wel een kans in jouw ogen?" Wat bedoel je hiermee?

Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Ik weet niet wat je verdiend, het kan een probleem zijn maar hoeft niet. Bij de rijke jongeling in matteus19vers16 was zijn rijkdom een probleem om Jezus te volgen.

citeer " maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken." Het kan een wakkerschudden zijn, ik weet niet wat je situatie is maar God weet het wel. Stel jezelf de vraag of je op de smalle weg of op de brede weg loopt? Ik zag een getuigenis van een vrouw en de evangelist kwam ook met die tekst aan, later besefte ze dat
ze op de brede weg zat (werk van de heilige geest) ze kwam tot geloof/bekering in Jezus en besefte dat hij voor haar zonden was gestorven en ook weer opgestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:12
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
SHANITA130 schreef:
Ja, wij wéten. Maar de mensen die helemaal niets van het geloof afweten die niet eens weten wat kerst betekend, ja. die denken van ja, nou heb ik het gevonden, wat ook wel klopt, ze hebben het heel summier over het evangelie.

Maar ja, de nadruk ligt er echt op geven, en dan zogenaamd aan God, en ze blijven arm, en de Pastors hebben dikke huizen, baden in luxe.

Dan ga je dus krijgen dat de armen, die al zoveel hebben gegeven, het verwijt krijgen dat ze niet genoeg hebben gegeven anders waren ze nu ook wel rijk geweest.(als je geeft zal God je financieel, materieel zegenen)
En de Pastors, ja, die hebben blijkbaar wel genoeg gegeven want ze leven in luxe....

Bij de discipelen van Jezus was het andersom.

matteus19vers27 Daarop antwoordde Petrus en zeide tot Hem: Zie, wij hebben alles prijsgegeven en zijn U gevolgd; wat zal dan ons deel zijn? 28 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, gij, die Mij gevolgd zijt, zult in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen op de troon zijner heerlijkheid zal zitten, ook op twaalf tronen zitten om de twaalf stammen van Israël te richten. 29 En een ieder, die huizen of broeders of zusters of vader of moeder of kinderen of akkers heeft prijsgegeven om mijn naam, zal vele malen meer terugontvangen en het eeuwige leven erven.

In de hemel natuurlijk.

matteus6vers19 Verzamelt u geen schatten op aarde, waar mot en roest ze ontoonbaar maakt en waar dieven inbreken en stelen; 20 maar verzamelt u schatten in de hemel, waar noch mot noch roest ze ontoonbaar maakt en waar geen dieven inbreken of stelen. 21 Want, waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.

Daar moet ons hart toch op gericht zijn op de hemel, op Jezus.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 10:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:03
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
GERRIT084 schreef:
Er niet in mee gaan, lijkt mij, je kan tegenwoordig al aardig zien welke kant wij opgaan, neem maar het Turkse stel wat nu de media haalt.
Ik vind wel dat Erdogan van Turkije een punt heeft, de Islam en het Joodse geloof, hangen niet zo ver uit elkaar.
Het oude testament/Thora en de koran liggen wat God zegt ook bijna gelijk.

Achter de koran zit een antichristelijke geest het ontkent dat Jezus de zoon van God is.

Uit de koran soera17v111 Zeg: "Alle lof komt Allah toe Die Zich geen zoon heeft genomen en Die geen mededinger heeft in Zijn Koninkrijk noch heeft Hij enige helper wegens zwakheid." En verkondig Zijn Grootheid.

De bijbel 1Johannes2vers22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.

Dat is wat de koran doet het loochent de zoon en de vader.

Galaten4vers24 Dit is iets, waarin een diepere zin ligt. Want dit zijn twee bedelingen: de ene van de berg Sinai, die slaven baart, dit is Hagar. 25 Het (woord) Hagar betekent de berg Sinai in Arabië. Het staat op één lijn met het tegenwoordige Jeruzalem, want dat is met zijn kinderen in slavernij. 26 Maar het hemelse Jeruzalem is vrij; en dat is onze moeder.

Daarnaast staan ze onder de wet en een echte gelovige in Jezus staat niet onder de wet. De wet brengt slaven voort maar die door het bloed van Jezus zijn schoongewassen zijn toch zonen en dochters.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 10:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 07:10
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
GERRIT084 schreef:
Of ik dat vind van die valsheid op cm Smiley die vol vragen zit ik vind van wel...........
Talloze onderwerpen zijn de revue al gepasseerd op cm, die in de Bijbel worden, veroordeeld, of geoordeeld.
Dan komt het op forum van cm, en gaan wij elkaar een soort van goedkeuring vragen, en kan het in sommige gevallen toch.
Ga je er niet in mee, wordt je onderhand verketterd naar een soort ver... hoekje.
En als je er in mee gaat geknuffeld, dan zeg ik op mijn beurt soms, de schijnheiligheid ten top gespreid .

Er ligt daar wel degelijk een gevaar dat mensen op een gegeven moment alleen nog de dingen willen horen wat ze willen horen en daarbij leraren zoeken die precies vertellen wat ze willen horen.

2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

Geldt ook voor mezelf open te stellen wat God in zijn woord heeft te vertellen en niet voor dingen af te sluiten. Er staat ook naar hun eigen begeerten een voorbeeld waar ik aan moest denken is, misschien iemand die in een lesbische relatie zit maar die weet bv in die kerk (gemeente) keuren ze dat niet goed en gaat dan naar een gemeente waar dat bv geen enkel probleem is.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 07:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 07:06
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
SHANITA130 schreef:
14de minuut: geld/rijk zijn wordt verheerlijk en er wordt voor geapplaudisseerd.

Ik snap je wel Mat...

Vanaf 28ste minuut: de pastors zien zich als de ceo's(directeuren) van de kerk, de kerk ziet zich als een bedrijf van God, en Jezus is goed voor kerkbussiness.
De kerk ziet zichzelf als ondernemer, de omzet zou wel eens groter kunnen zij dan die van multinationals. etc. etc. etc.

Later: Jezus is een Merk...38.50 minuut...

En dan ontzettend grote villa van de Pastor, in vergelijking in die hutjes..

Dank Mat, dat je dat wou delen. Knipoog smiley

Ik denk dat je het wel goed hebt gezien, daarom noemde ik het ook vals.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 05:01
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
.

Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 07:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:16
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
JOL252 schreef:
Nee dat is zo. Alleen komen de stukken die geplaatst worden over als de oude hel en verdoemenis preken met bijbel waar het stof uit wordt geslagen en al. Weinig hoop gevend. De nadruk mag liggen op de liefde die de Vader heeft getoond.

Ben ik niet met je eens, als ik het in het licht zie want Jezus is het licht. Dan zie ik juist de liefde van hem, wat het hem gekost heeft.


Laatst aangepast door
MAT170
op vrijdag 15 maart 2013, 23:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:13
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
ANNA415 schreef:
Ik stop met geloven, maak toch geen kans om er te komen Gefrustreerde smiley


romeinen5vers9 Veel meer zullen wij derhalve, thans door zijn bloed gerechtvaardigd, door Hem behouden worden van de toorn.

openbaring5vers9 En zij zongen een nieuw gezang, zeggende:
Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen; want Gij zijt geslacht en Gij hebt (hen) voor God gekocht met uw bloed, uit elke stam en taal en volk en natie


Johannes6vers40 Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 05:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:03
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
SHANITA130 schreef:
Documentaire welvaarstevangelie tegenlicht, interessant, bedoelde je deze Mat?

welvaartsevangelie Tegenlicht

Om beter inzicht te krijgen in de ideologie achter deze expansie. Welke ideeën, gevoelens en tactieken drijven de opmars van de snelst groeiende religieuze beweging ter wereld? Regie: Bregtje van der Haak Research: Eva de Breed Productie: Helen Goossens Eindredactie: Henneke Hagen/ Frank Wiering

Ja ik had dat stuk voor driekwart gekeken daarna afgezet kon er niet meer verder naar kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:43
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
JANS221 schreef:
Ongetwijfeld zal er veel valsheid zijn of veel zijn wat onder de noemer valsheid geplaatst wordt, maar geef er dan niet zoveel aandacht aan, negeer het. Er is gelukkig ook veel goeds. Als je steeds maar alles blijft benoemen wat vals is, heb je zo weinig aan het Licht. Laat het Licht aan het licht komen en laat de valsheid voor wat het is. Het evangelie is een blijde boodschap, laat die eens horen.

Ben ik mee eens dat het evangelie een blijde boodschap is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:42
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
ERIKA129 schreef:
Zieke smiley
Wordt hier zo moe van he!!
Jij weet een mens echt depri te maken zeg!! Heb je weleens de bijbel gelezen met de bemoedigende teksten die staan er ook genoeg hoor!!

De Heere is mijn herder!

Ik vind dit geen ontmoedigende tekst als je weet dat de smalle weg Jezus is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 15:14
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien moet je eerst voor je een discussie begint het woordje vals eens uit je vocabulaire halen.....je gebruikt het mij net te vaak.....
Als iets niet jouw overtuiging is noem je het maar vals?

Ik denk dat er ook veel valsheid is.

matteus7vers13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAT170
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4