ChristianMatch
 


Forum

Eerste liefde verliezen.
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 19:01
 
Ik moest hierbij denken in openbaring waar aan de gemeente van Efeze word geschreven. Een aantal goede dingen die ze hadden was dat ze valse apostelen doorhadden en ook dat ze met verdrukking te maken hadden en daarmee aan de naam van Jezus vasthielden maar het belangrijkste waren ze kwijtgeraakt namelijk de liefde tot Jezus. Het gevaar is dat van de eerste liefde tot Jezus het geloof alleen nog maar een verstandszaak wordt. Je zou kunnen zeggen dat iemand met de leer precies goed zit en ook dingen doorheeft die niet deugen maar het belangrijkste heeft kwijtgeraakt en dat is de liefde tot Jezus.

Openbaring2vers1 Schrijf aan de engel der gemeente te Efeze:
Dit zegt Hij, die de zeven sterren in zijn rechterhand houdt, die tussen de zeven gouden kandelaren wandelt: 2 Ik weet uw werken en inspanning en uw volharding en dat gij de kwaden niet kunt verdragen en hen op de proef gesteld hebt, die zeggen, dat zij apostelen zijn, maar het niet zijn, en dat gij hen leugenaars hebt bevonden; 3 en gij hebt volharding en hebt verdragen om mijns naams wil en gij zijt niet moede geworden. 4 Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde verzaakt hebt. 5 Gedenk dan, van welke hoogte gij gevallen zijt en bekeer u en doe (weder) uw eerste werken. Maar zo niet, dan kom Ik tot u en Ik zal uw kandelaar van zijn plaats wegnemen, indien gij u niet bekeert. 6 Doch dit hebt gij, dat gij de werken der Nikolaïeten haat, welke ook Ik haat.

7 Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.

Wie overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs Gods is.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 5 januari 2013, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 19:02
 
Matteus22vers37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1