ChristianMatch
 


Forum

Bevrijding!
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:22
 
Wie kent dat gevoel, als je voor jezelf opkomt, de ongelofelijke bevrijding die dát geeft.
Dat je luistert naar je hart, en niet hoe anderen Bijbelgedeelten invullen hoe je die moet opvatten.

Heerlijk, ik voel me zo opgelucht en ontdaan van een last dat wou ik toch ff delen!

En dit topic gebruiken voor ervaringen waar je je blij voelt door bevrijding van slavenjukken die je jezelf op hebt laten leggen.

Galaten 5 De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Is dat niet heerlijk, niemand anders kan met zijn Bijbeluitleggingen, etc, je een slaven juk opleggen.

Want we zijn vrij, ja ze kunnen het proberen maar ja het lukt niet als je het niet toelaat!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 19:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 06:39
 
Die blijheid blijft gewoon aanhouden.

Jaaahhaa, ik heb er weer zin in!

Met dank aan mensen die me ogen hebben meehelpen openen!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

En nu, een hapje eten, met 'kleine huis op de prairie'. Kwijlende smiley

En dan, me huis doen, want woensdag moet alles ok zijn hier.

Met een Katholieke Kerkdienst op TV Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 3 februari 2013, 06:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAM822





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:54
 
SHANITA130 schreef:
Wie kent dat gevoel, als je voor jezelf opkomt, de ongelofelijke bevrijding die dát geeft.
Dat je luistert naar je hart, en niet hoe anderen Bijbelgedeelten invullen hoe je die moet opvatten.

Heerlijk, ik voel me zo opgelucht en ontdaan van een last dat wou ik toch ff delen!

En dit topic gebruiken voor ervaringen waar je je blij voelt door bevrijding van slavenjukken die je jezelf op hebt laten leggen.

Galaten 5 De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Is dat niet heerlijk, niemand anders kan met zijn Bijbeluitleggingen, etc, je een slaven juk opleggen.

Want we zijn vrij, ja ze kunnen het proberen maar ja het lukt niet als je het niet toelaat!

Hoi Shanita,

Kun je dit toelichten... het lijkt er anders op dat Christus je vrij heeft gemaakt zodat je toch vooral zelf kan gaan doen waar je zin in hebt, puur laat leiden door je gevoel en verder niet voor correctie vatbaar bent. Uitsluitend hoe jij het ziet is de juiste zienswijze? Sta je ook open voor andere meningen dan? In verschillende topics merk ik steeds weer een houding van je van: "zij hebben het gedaan, zij hebben jou onoprecht en onheus behandeld/benaderd en anderen hebben het allemaal verkeerd". Je schrijft veel hier op het forum. Ik vraag me soms af waarom? Is het constructief of destructief bedoeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:17
 
SAM822: Hoi Shanita, (dingen die Shanita130 schrijft zijn in het ROOD.)

ha Sam,

Kun je dit toelichten... Waaat? TOELICHTEN WAT? het lijkt er anders ANDERS DAN WAT? op dat Christus je vrij heeft gemaakt zodat je toch vooral zelf kan gaan doen waar je zin in hebt, Inderdaad Kwijlende smiley En dat lijkt niet alleen zo, dat is zo!

puur laat leiden door je gevoel Nee hoor, ik heb ook nog mijn verstand, net als iedereen he? en verder niet voor correctie vatbaar bent. Wie zegt dat? en, waar staat dat? Uitsluitend hoe jij het ziet is de juiste zienswijze? Hoe ík iets zie is op dat moment voor mij, de juiste zienswijze...Dat heb je goed gezien!


JA, IK LOOP NIET MEER MEE MET DE EVANGELISCHE GEHERSENSPOELDE MASSA, HALLELUJA!
Sta je ook open voor andere meningen dan? IK STA ER OPEN VOOR, EN DAN BEPAAL ÍK, OF IK ER IN MEE GA OF NIET, EN GEEN LEIDER VAN DE EEN OF ANDERE SE..EEEH GROEP....EN OF LEDEN ERVAN. IK, IK IK EN IK ALLEEN!(sorry, caps lock bleef steken...)In verschillende topics merk ik steeds weer een houding van je van: "zij hebben het gedaan, zij hebben jou onoprecht en onheus behandeld/benaderd en anderen hebben het allemaal verkeerd" Wat bedoel je met allemaal? Wie is 'zij' en wie zijn 'anderen'?. Je schrijft veel hier op het forum. Ik vraag me soms af waarom? Is het constructief of destructief bedoeld?
Zo, vraag jij je dat soms af? JE MAG RADEN...

En het is ook ff handig als je erbij zegt wat je bedoelt.
En op welke postings je doelt...

En ja als je verder antwoord wil, zal je toch ff moeten quoten of kopiëren dat ik weet wát je bedoelt en waar je het over hebt, met datum erbij en in welke post, want zo weet ik niet waar je het over hebt, snappie?

La me raden, evangelisch........

ROOD BEN IK


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 09:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:52
 
SAM822 schreef:
Hoi Shanita,

Kun je dit toelichten... het lijkt er anders op dat Christus je vrij heeft gemaakt zodat je toch vooral zelf kan gaan doen waar je zin in hebt, puur laat leiden door je gevoel en verder niet voor correctie vatbaar bent. Uitsluitend hoe jij het ziet is de juiste zienswijze? Sta je ook open voor andere meningen dan? In verschillende topics merk ik steeds weer een houding van je van: "zij hebben het gedaan, zij hebben jou onoprecht en onheus behandeld/benaderd en anderen hebben het allemaal verkeerd". Je schrijft veel hier op het forum. Ik vraag me soms af waarom? Is het constructief of destructief bedoeld?



Wil ik wel iets aan toevoegen

Het is niet een slaven juk dat ik je opleg en het allemaal eens ben met bovenstaande maar één ding is een rode draad net als je letters die je schrijft ik ik ik las ik net nog even lieve shanita
Het is een geheel rode draad die door al je schrijven heen gaat en zegt wat je bent wie je bent , maar lees ook een mooie vrouw in wording ,
een parel die geslepen word dat schuurt doet pijn , als je kritiek krijgt of zo opvat , maar denk niet dat het zo bedoelt is .
we zijn allemaal met gebreken ook ik en niemand is goed en zonder zonder zelfs niet één dat kan ook niet .
maar ik weet wel probeer eens alleen te lezen en te bidden wat er bedoelt word God kan je inzicht geven als je niet begrijpt te vragen aan de mens wat bedoel je?
Ik zie en verbitterde vrouw in de rode draad als eerder gaf je al aan je kent me niet helaas jammer denk ik dan .
En ik zie ook wat ik al zei een vrouw die word geslepen en ik weet uit ervaring laat het toe .
het zal je die vrouw maken die God bedoelt heeft , en ik ben er ook nog lang niet maar laat toe dat mensen me vertellen wie ik ben en probeer dat aan te nemen , soms vraag ik aan God wat bedoelt ze/hij nu ?
En de Heer geeft me antwoorden in de bijbel .
Je hoeft ook niet alles te verstaan wat iemand zegt dat staat ook wat jij aan kan is goed ga niet zoeken en graven dat maakt je moe
En ik merk dat ook de hele dag hier op de pc mat af net als boeken lezen staat in het woord ,
Ik ga dingen doen en dan heb ik plezier dat het klaar is bijv mijn huis dat schoon is lekker fietsen als de zon schijnt wat erver kijk om je heen naar de bloemen de bomen die straks d eknoppen krijgen Gods schepping de kleine dingen meid
we hoeven niet groot te denken en alles te weten en te begrijpen .
sorry lang verhaal maar heb het gevoel dat ik je dit mag schrijven een tip lees haal er uit leg het bij God of vraag mij ?
maar probeer het tot je te nemen het is goed bedoelt uit een goed hart en ja wet je zegt JIJ Mag doen wat je er meer wilt

Blessings en groet anita




Romeinen 12 hele vers voor jou shanita als je er toch klaar voor bent, wil ik je dat graag meegeven en vooral vers 15
Verblijd u met hen die blij zijn , en huil met hen die huilen.

En verder mag je vrij zijn leg ik jouw geen slaven juk op want het woord van God is waarheid ten alle tijde .

Een slaven juk voor mij is dat wat ik heb gedaan me wat aangetrokken wat mensen zeggen dus leg ik dat op mezelf door te doen wat hun willen .
En God zegt ook in Romeinen 12 dat je genadegaven hebt gekregen en die mag je ook in de ander ontdekken en aannemen ,en soms is het goed te luisteren naar heb die echt spreken vanuit het woord .

Mijn juk is zacht mijn last is licht zeg de HEER
Allen die vermoeid en belast zijn daar is plaats voor bij het kruis
wat jezus gedaan heeft voor een ieder van ons die geloofd .

De enige waarheid is ook dat je geloofd dat Jezus voor jou is gestorven en weer is opgestaan en leeft NU .

Hij is om je heen onder je boven je naast je omringt je met zijn liefde en trouw er is niemand beter die dat kan geven dan HIJ
En Hij geeft eeuwige liefde en trouw dat wat in de wereld is gaat voor bij
is leegte onder de zon dan denk ik looft God prijst Zijn naam
en geen Hem de eer

Ik wens je dit allemaal toe als sterkte in je leven kracht voor vandaag en morgen en alle dagen die nog volgen.

Ik weet dat God voor mij alle wonden heelt er geen ander is die mij geneest en hersteld dat wens ik je toe en dan de tekst
ui romeinen vers 2 word niet gelijk vormig deze wereld maar word innerlijk veranderd vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat goed en kwaad is

Ik wil je bemoedigen met deze teksten dat het vrucht mag dragen in je leven het ga je goed meid

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op dinsdag 5 februari 2013, 00:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 00:00
 
Ha, Anita,
Lachende smiley
Wat een mooi woorden!

Doet me heel erg goed!

Heel erg bedankt!

Laterz!

En Zegens!

S.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 00:08
 
SHANITA130 schreef:
Ha, Anita,
Lachende smiley
Wat een mooi woorden!

Doet me heel erg goed!

Heel erg bedankt!

Laterz!

En Zegens!

S.



Ha je was snel zeg
dacht nog even toevoegen

Liefs mij anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op dinsdag 5 februari 2013, 00:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 00:35
 
Truste.
!!
Droom lekker Slapende smiley

tot morgen! Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 08:39
 
ALTJE848: Wil ik wel iets aan toevoegen Goedemorgen! (ik, SHANITA130 ben Rood)

Het is niet een slaven juk dat ik je opleg en het allemaal eens ben met bovenstaande maar één ding is een rode draad net als je letters die je schrijft ik ik ik las ik net nog even lieve shanita
Het is een geheel rode draad die door al je schrijven heen gaat en zegt wat je bent wie je bent , maar lees ook een mooie vrouw in wording ,Wat leuk dat je dat zegt!een parel die geslepen word dat schuurt doet pijn ,Zou een parel dat voelen denk je? Nou ja ik wéét wat je bedoelt...:) als je kritiek krijgt of zo opvat , maar denk niet dat het zo bedoelt is .Kritiek ís niet erg als het opbouwend is, als je er iets mee kan...maar een voor de hand liggend voorbeeld, Sam hierboven, vraagt eerst wat ik bedoel?, en gaat daarna alles zelf invullen, ja, dat konden die gasten vroeger met me doen toen ik `18 was en niet beter wist, maar nu niet meer.... Ik heb meestal wel het idee dat dingen hier goed worden bedoelt, ja nog hele tijd gemailt met Zoeker, wie had dat gedacht ;)we zijn allemaal met gebreken ook ik en niemand is goed en zonder zonder zelfs niet één dat kan ook niet . Alleen God is zonder gebreken :)
maar ik weet wel probeer eens alleen te lezen en te bidden wat er bedoelt word God kan je inzicht geven als je niet begrijpt te vragen aan de mens wat bedoel je? Dat deed ik hierboven in de post ook.
Ik zie en verbitterde vrouw in de rode draad als eerder gaf je al aan je kent me niet helaas jammer denk ik dan . Lieve meid ik ben niet verbitterd, ..maar bedankt voor je bezorgdheid!En ik zie ook wat ik al zei een vrouw die word geslepen en ik weet uit ervaring laat het toe .
het zal je die vrouw maken die God bedoelt heeft , en ik ben er ook nog lang niet maar laat toe dat mensen me vertellen wie ik ben en probeer dat aan te nemen , soms vraag ik aan God wat bedoelt ze/hij nu ?
En de Heer geeft me antwoorden in de bijbel .
Zo is dat God geeft antwoord, en soms mensen.
Je hoeft ook niet alles te verstaan wat iemand zegt dat staat ook wat jij aan kan is goed ga niet zoeken en graven dat maakt je moe
En ik merk dat ook de hele dag hier op de pc mat af net als boeken lezen staat in het woord , Ja, ik zat hier weleens 4 uur per dag achter, ja.Ik ga dingen doen en dan heb ik plezier dat het klaar is bijv mijn huis dat schoon is lekker fietsen als de zon schijnt wat erver kijk om je heen naar de bloemen de bomen die straks d eknoppen krijgen Gods schepping de kleine dingen meid
Zo is dat dat omschrijf je goed vind ik, lekker je huisje mooi maken, opgeruimt en schoon, en dan heerlijk naar buiten, ik heb dat ook als ik fiets naar mijn vrijw. Werk!we hoeven niet groot te denken en alles te weten en te begrijpen .
sorry lang verhaal maar heb het gevoel dat ik je dit mag schrijven een tip lees haal er uit leg het bij God of vraag mij ?
Jij bent erg duidelijk!
maar probeer het tot je te nemen het is goed bedoelt uit een goed hart Ja, dat voel ik aan Lachende smiley! en ja wet je zegt JIJ Mag doen wat je er meer wilt Idd, bedankt dat je dit wilde delen Knipoog smiley !!

Blessings en groet anita Zegens! en Laterz! S.




Romeinen 12 hele vers voor jou shanita als je er toch klaar voor bent, wil ik je dat graag meegeven en vooral vers 15
Verblijd u met hen die blij zijn , en huil met hen die huilen. Ook dat!
En verder mag je vrij zijn leg ik jouw geen slaven juk op want het woord van God is waarheid ten alle tijde . Ja Lachende smiley

Een slaven juk voor mij is dat wat ik heb gedaan me wat aangetrokken wat mensen zeggen dus leg ik dat op mezelf door te doen wat hun willen .
Idd, doen wat anderen willen me zelf als klein kind hebben laten behandelen(en zelfs tegen kinderen doe je zo niet is mijn mening), ja, dát gebeurd niet meer, die tijden zijn voorbij! Lachende smiley Ja, weet je, ik was erg jong en pas gelovig, en ja wist er niets van dus men kon mij echt vanalles wijsmaken; ik moest me gevoel uitschakelen, want me gevoel kwam van de duivel zo maakte men mij wijs, onvoorwaardelijk doen zonder vragen te stellen, zoveel mogelijk geld geven, want dat was dan voor de Here, en als ik hulp nodig had waren ze er niet...Denken wat de leiders dachten...ja, en nu voel ik me vrij Lachende smiley Ik had mij, wederom een slaven juk op laten leggen...zo zie ik dat...En God zegt ook in Romeinen 12 dat je genadegaven hebt gekregen en die mag je ook in de ander ontdekken en aannemen ,en soms is het goed te luisteren naar heb die echt spreken vanuit het woord .
Zo is dat! Naar hen die spreken vanuit het Woord!

Mijn juk is zacht mijn last is licht zeg de HEER
Allen die vermoeid en belast zijn daar is plaats voor bij het kruis
wat jezus gedaan heeft voor een ieder van ons die geloofd .
Idd, Zijn juk is zacht en Zijn last is licht Lachende smiley

De enige waarheid is ook dat je geloofd dat Jezus voor jou is gestorven en weer is opgestaan en leeft NU .
Lieve meid dat geloof ik al 20 jaar Knipoog smiley

Hij is om je heen onder je boven je naast je omringt je met zijn liefde en trouw er is niemand beter die dat kan geven dan HIJ
Ja, mooi is dat he en bemoedigend!
En Hij geeft eeuwige liefde en trouw dat wat in de wereld is gaat voor bij
is leegte onder de zon dan denk ik looft God prijst Zijn naam
en geen Hem de eer
Zo is dat! Knipoog smiley

Ik wens je dit allemaal toe als sterkte in je leven kracht voor vandaag en morgen en alle dagen die nog volgen.
Dank je wel! Dat wens ik jou ook!

Ik weet dat God voor mij alle wonden heelt er geen ander is die mij geneest en hersteld Ja, en het maakt niet uit hoe oud je bent ;) dat wens ik je toe en dan de tekst
ui romeinen vers 2 word niet gelijk vormig deze wereld maar word innerlijk veranderd vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat goed en kwaad is
Zo is dat! Onderscheidingsvermogen!

Ik wil je bemoedigen met deze teksten Dat vind ik wel zo aardig! dat het vrucht mag dragen in je leven het ga je goed meid
Jou ook, nieuwe dag, nieuwe ronde nieuwe kansen ;)

Anita

S.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 08:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 09:03
 
SAM822 schreef:
Hoi Shanita,

Kun je dit toelichten... het lijkt er anders op dat Christus je vrij heeft gemaakt zodat je toch vooral zelf kan gaan doen waar je zin in hebt, puur laat leiden door je gevoel en verder niet voor correctie vatbaar bent. Uitsluitend hoe jij het ziet is de juiste zienswijze? Sta je ook open voor andere meningen dan? In verschillende topics merk ik steeds weer een houding van je van: "zij hebben het gedaan, zij hebben jou onoprecht en onheus behandeld/benaderd en anderen hebben het allemaal verkeerd". Je schrijft veel hier op het forum. Ik vraag me soms af waarom? Is het constructief of destructief bedoeld?

Kijk Sam, als je me iets vraagt om toe te lichten en je licht het vervolgens zelf toe, ja, wát wil je daarmee bereiken, vraag ik me af.

Kun jij dat even toelichten?


Want jou toelichtingen over mij komt me over als een reeks Absurde beschuldigingen.
En ook, net alsof je tegen een minderwaardig iemand praat.
Ja, dat gedrag van jou komt mij erg bekend voor uit groepen die ook altijd alles beter wisten, ze wisten zelf beter dan ik zelf wat mijn motieven waren, wat ik ergens mee wou bereiken etc. Ze wisten zelfs beter wat ik dacht, en ja, de Heer zegt dit en dat tegen mij over jou, ach ik kan een boek schrijven, zo een als ooit EVANGELISCH EN JIJ BENT HET VOORBEELD...van hoe het niet moet....

Ik zal voor de duidelijkheid wat dingen quoten , wat beschuldigingen en insinuaties en vooronderstellingen, zeg maar vooroordelen.

Nou dat is niet nodig dan zou ik je hele post moeten quoten.

Het is namelijk een groot stuk beschuldigingen, aannames, vooroordelen, insinuaties etc.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 09:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 02:06
 
En als je je dan, ondanks alles goed voelt krijg je ook nog deze beschuldigingen:

Hoi Shanita,

Kun je dit toelichten... het lijkt er anders op dat Christus je vrij heeft gemaakt zodat je toch vooral zelf kan gaan doen waar je zin in hebt, puur laat leiden door je gevoel en verder niet voor correctie vatbaar bent. Uitsluitend hoe jij het ziet is de juiste zienswijze? Sta je ook open voor andere meningen dan? In verschillende topics merk ik steeds weer een houding van je van: "zij hebben het gedaan, zij hebben jou onoprecht en onheus behandeld/benaderd en anderen hebben het allemaal verkeerd". Je schrijft veel hier op het forum. Ik vraag me soms af waarom? Is het constructief of destructief bedoeld?

S, die zich heel goed kan voorstellen waarom men zo'n hekel aan christenen heeft.

En nou nog ff wachten op de idioten die zeggen dat als je ziek bent het je eigen schuld is of een straf van God is...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 februari 2013, 02:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1