ChristianMatch
 


Forum

God die de wereld oordeelt.
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 00:09
 
Er komt een punt waarop God de wereld gaat oordelen met allerlei rampen en plagen zoals in openbaring staat beschreven. Eigenlijk vanaf het moment van de kruisdood en opstanding van Jezus leven we nu ongeveer 2000 jaar in de genadetijd.

2Petrus3vers7 Maar de tegenwoordige hemelen en de aarde zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, ten vure bewaard tegen de dag van het oordeel en van de ondergang der goddeloze mensen.

8 Doch dit ene mag u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Here is als duizend jaar en duizend jaar als één dag. 9 De Here talmt niet met de belofte, al zijn er, die aan talmen denken, maar Hij is lankmoedig jegens u, daar Hij niet wil, dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen.


Ik denk de reden dat de oordelen zoals in openbaring niet zijn gebeurd is denk ik omdat God geduldig, lankmoedig is omdat het zijn verlangen is dat mensen tot bekering en gered worden door Jezus. Ik denk
da het oordeel van openbaring zijn laatste middel is dat mensen zich bekeren. Ik denk niet dat het God zijn intentie is om mensen te oordelen
maar juist te redden.

1 timoteus2vers3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen

Dat is wat ik lees hierin dat het juist zijn wil is dat mensen worden gered en door Jezus en de waarheid leren kennen.
Maar er komt een moment dat de maat van zonden vol is en dat God zijn oordelen over deze wereld uitstort. (wanneer dat moment is weet ik zelf niet) dit gaat dan over het mysterieuze babylon

openbaring18v5 Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht

Ik geloof de oorzaak hiervan is omdat ze de gelovigen in Jezus vervolgd en gedood hebben.

openbaring16vers5 En ik hoorde de engel der wateren zeggen: Rechtvaardig zijt Gij, die zijt en die waart, Gij Heilige, dat Gij dit oordeel hebt geveld. 6 Omdat zij het bloed der heiligen en der profeten vergoten hebben, hebt Gij hun ook bloed te drinken gegeven; zij hebben het verdiend!


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 9 februari 2013, 00:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1