ChristianMatch
 


Forum

Zelfmedelijden
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 17:45
 
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.

Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten ..... Zieke smiley

Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......

Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:36
 
LEANNE226 schreef:
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.

Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten ..... Zieke smiley

Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......

Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he Knipoog smiley

Wow hoe noem je die stoornis? Iets met theatraal, antisociaal etc. en nog wat etiketten... wat erg!! Maar ook, straks is er echt wat aan de hand en gelooft niemand hem meer. Pittige klus elke keer om uit te zoeken wat er van waar is en zeker een gigantische aanslag voor zijn naaste omgeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:41
 
LEANNE226 schreef:
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.

Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten ..... Zieke smiley

Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......

Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he Knipoog smiley

Ja, en dit soort verhalen waren 20 jaar geleden uitzonderingen voor me gevoel, maar ja, nu zie je het steeds meer die dingen...

Ja, het is ook heel erg voor jou, je broer, en ja, ook voor die vrouwen met of zonder kinderen..... Geschokte, onthutste smiley

Laterz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 19:38
 
LEANNE226 schreef:
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.

Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten ..... Zieke smiley

Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......

Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he Knipoog smiley

Quote:
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.

4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.

8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn

Kijk Leanne Je schrijft:
Quote:
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.
Nou wijs ik ook niet met vingertjes, maar ja, ik zit dan zo na te denken tijdens het een en ander te doen en ja, dan denk ík ja, die 2 stukjes cabaret, en zeker de laatste, ja, vind ik grappig en herkenbaar(niet altijd natuurlijk).
Maar ja, dat 'je druk maken over je gewicht, ja, ik wéét uit ervaring als je dat niet doet en jezelf accepteert, ja, dan is het geen obsessie meer, daardoor minder stress, en daardoor weer veel makkelijker om inderdaad daadwerkelijk af te vallen.
En ja, daar krijg je idd niet je figuurtje van 16 jaar mee terug, maar ja, het is wel prettig als een dikke buik geslonken is..

En ja, ik moest lachen, hou (ook) van die cabaret, en ja, ik weet anderen niet, niet iedereen, ja, er zijn er die vinden het aso bijvoorbeeld, of te plat oid.

Maar ja, het was on topic, want ja, hoeveel vrouwen en ook onder forum 'van alles en nog wat' zitten ermee dat ze willen afvallen?

IIg, ik vind het grappig, goed geacteerd wat Karin Bloemen, en Angela Groothuizen daar neerzetten! En het dekt de lading want zoveel vrouwen en soms mannen zitten steeds over hun gewicht....

Iig, ik zette deze Bijbeltekst erin, van bedenkt alles wat goed is, want ja, ik voelde me wel een beetje vern!@#$, want ja, de laatste bijdrages waren wel van mij, en ook nog eens goed bedoeld, en ja dat niet iedereen dat leuk vind, ja, daar kan ik niets aan doen.

Wat ik wou zeggen, toen ik net boodschappen liep te doen dacht ik ja, je wijst niet met een vingertje, maar ja, je hebt het wel over het einde(stranden) van dit topic, en ja als ik aan iets negatiefs denk ja, krijg ik een hoofdpijn ineens, dus ja, toen dacht ik aan de tekst ; bedenkt alles wat goed is etc.

Want dan zag ik het al helemaal voor me de reacties op het laatste stukje cabaret; schandalig, ordinair etc. Dat mensen dan dachten/denken...of mailen naar elkaar, ja er wordt wat afgemailt over anderen, heb ik uit betrouwbare bronnen....vandaar...ja, en ook in de chat, over anderen, veel te veel over anderen...

Dus eigenlijk een lesje voor mezelf, want zulke reacties blijf je/ik houden.
Of het nu echt is, ofdat ik denk dat het gebeurd...
En ja, met negatief denken, als het niet nodig is, of overbodig, of nutteloos, ja, dan heb ik letterlijk mezelf ermee..

Om daar niet over door te borduren, van: ja 'je wijst niet met een vingertje, maaar....je doelt wel op hoe het topic eindigt....en ja, die eindigde met 2 stukken cabaret die ik had geplaatst'.

Nogmaals, ik wijs ook niet met vingertjes, het is een goede les....'trek het je niet aan', want altijd, ook in het dagelijkse leven krijgt, iedereen wel denk ik, commentaar...hoe of wat je ook doet.
En dat stuk van Roos, ja, laatste regels: "niemand is zielig", ja, nou, ik ken toch echt wel mensen die dat wel zijn.
Ik moest laatst ergens zijn met meerdere liften en er zat een vrouw echt helemaal klem, in d'r scootmobiel tussen de liftdeuren, en ja...iedereen liep voorbij, liepen zich er zelfs aan te ergeren, en ja, ik hielp haar met haar telefoon te pakken en iemand te bellen....en bleef wachten tot er hulp kwam....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 februari 2013, 23:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 23:27
 
Shanita.........ik heb je filmpjes nog niet eens bekeken maar nu zal ik dat zeker gaan doen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 07:36
 
LEANNE226 schreef:
Shanita.........ik heb je filmpjes nog niet eens bekeken maar nu zal ik dat zeker gaan doen Knipoog smiley

Laatste 2 zijn cabaret, derde filmpje, ja, een korte verdrietige scene uit een film van 2 delen, die film duurt ongeveer, 2 delen bijmekaar iets van 3 á 4 uur.

1ste 2 films, ja die had ik er al en keer opgezet, ja waren eigenlijk reacties op een onderwerp waar ik niets me kon omdat ik dingen onterecht vind die er staan.

Ja, ik liep op straat, en dacht ff van wat zou je ermee kunnen bedoelen met 'topic strandde', volgens mij ís er geen topic als je een stuk plakt waar staat dat niemand zielig is.

Ja, ik snap mensen kunnen in totaal verschillende situaties zitten.

Ik dacht, heel even, en ja, dat is negatief denken, en ja, dat zou niet terecht zijn, denk ik , dat je bedoelde met je wijst niemand aan, dat je daarmee doelde op dat het topic was gestrand.
Door mijn laatste stukje.
Waar ik ook geen reacties op verwachte...
Wat een voorbeeld was van zelfmedelijden van te dikke vrouwen, die grappig werd uitgebeeld, vond ik dan.
Ja, ik vatte het heel even verkeerd op, en zag de reacties van schandalig en asociaal in mijn gedachten, laatste film. En ja, dát had ik even beter niet kunnen doen....want ja, daar heb ik mezelf heel erg mee, vandaar de tekst over positief denken want ja, die was eigenlijk voor mezelf bedoeld.
Omdat ik ergens wéét dat jij dat zo niet zou bedoelen, en ook als ik je zou mailen om iets uit te leggen dat jij het zou proberen te begrijpen. Of anders het eea zou proberen uit te leggen als ik iets zou vragen over hoe je iets bedoelt...


Iig, ik denk er is geen sprake van een topic als iemand een stuk plakt met aanname's van 'iedereen' is, en 'men' is en 'sommige mensen' zijn, en dan als bron, "ergens gelezen" neerzet.

Kijk, als TS er even bijzet waar ze heen wil ermee, dan is er duidelijkheid.
Nu kon ik alleen maar denken aan mensen die het erg moeilijk hebben, en ja dan kan je mi niet ff neerzetten van "niemand heeft het moeilijk", en "iedereen heeft wel tegenslagen" ed.
En dat 'men' klaagt en zeurt, terwijl "problemen van voorbijgaande aard zijn."
Wat lang niet áltijd zo hoeft te zijn.

Nou ja, dit wilde ik even kwijt, ja, en werk ze..


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 februari 2013, 23:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 13:22
 
LEANNE226 schreef:
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.

Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten ..... Zieke smiley

Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......

Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he Knipoog smiley

Das een heel heftig iets Leanne, et wat Jol schrijft straks heeft tie echt wat in gelooft niemand er meer in!!
Eh is het een extreme vorm van Bordeliner en hoe heet dat dat mensen zichzelf ziek praten en van alles zeggen te mankeren???
Sterkte ermee!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 13:34
 
LEANNE226 schreef:
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.

Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten ..... Zieke smiley

Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......

Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he Knipoog smiley

Oei, dat is heel heftig, Leanne... Dapper dat je het hier durft opschrijven!
Daarbij ook heel veel sterkte, geduld, moed en energie toegewenst om hiermee om te blijven gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:23
 
ERIKA129 schreef:
Das een heel heftig iets Leanne, et wat Jol schrijft straks heeft tie echt wat in gelooft niemand er meer in!!
Eh is het een extreme vorm van Bordeliner en hoe heet dat dat mensen zichzelf ziek praten en van alles zeggen te mankeren???
Sterkte ermee!!
Hypochonder, dacht ik dat dat heet.

Iig, ik denk te weten dat als iemand steeds denkt dat ie iets heeft, terwijl dat niet zo is, wel erg veel lijden heeft, want in diegene zijn geest ís het namelijk wel zo, en voelt het zo ook aan...smiley die verdrietig kijkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 00:18
 
Het is voor mij niet erg(meer)hoor,ik heb sinds oktober afstand genomen.........ik weet niet waar hij is/woont,of hij getrouwd is,hoe het met hem is.........rust......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 01:43
 
LEANNE226 schreef:
Het is voor mij niet erg(meer)hoor,ik heb sinds oktober afstand genomen.........ik weet niet waar hij is/woont,of hij getrouwd is,hoe het met hem is.........rust......

Ja, dat kan ik erg goed begrijpen, ja, iemand die zo ziek is kan zoveel beslag op je leggen, dat je als je geen afstand neemt er zelf mee aan onderdoor gaat.
Ja, en dan moet je, uit zelfbehoud zo iemand loslaten.

Idd, Rust...!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2