ChristianMatch
 


Forum

Zelfmedelijden
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:11
 
Ergens gelezen en wilde dit hier eens delen


ZELFMEDELIJDEN
Zelfmedelijden kan een vlucht voor de realiteit zijn. Sommige mensen kunnen zich niet of moeilijk neerleggen bij moeilijke situaties.
Men blijft in een vicieuze cikel draaien van ongeloof, ontkenning en zelfmedelijden. Men vindt zichzelf "zielig" en men is niet in staat om te veranderen. Partners, familie en vrienden kunnen dit gedrag versterken door er in mee te gaan. Men kan de persoon ook inzicht en positieve stimulansen geven.

Zelfmedelijden motiveert niet om een probleem aan te pakken, men relativeert niet meer. Er kunnen onbewuste processen aan ten gronslag liggen waardoor degene met zelfmedelijden zijn/haar problemen niet aanpakt.

Men klaagt en zeurt liever en men klampt veel mensen aan om het "zielige verhaal" te kunnen doen. Men krijgt daardoor veel aandacht en dat is prettig. Het geeft dus ook nog voordelen!!

Mensen blijven vaak doelloos en zonder plannen voor de toekomst in een onveranderlijke situatie. Het zwelgen in zelfmedelijden brengt mensen steeds verder in de problemen.

Niemand is "zielig" want iedereen krijgt in dit leven met tegenslag, ziekten en problemen te maken. Het is een kunst om steeds weer met moeilijke situaties om te gaan en om er niet in te blijven hangen.
Maar door steeds te denken hoe moeilijk het wel niet is en dat je er toch niet uit zult komen. En dat je de enige bent met dat probleem brengt je in ieder geval niet verder. Probeer te beseffen dat de situatie van voorbijgaande aard is en probeer het aan te pakken.


Laatst aangepast door
ROOS575
op dinsdag 19 februari 2013, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:44
 
ROOS575 schreef:
Ergens gelezen en wilde dit hier eens delen


ZELFMEDELIJDEN
Zelfmedelijden kan een vlucht voor de realiteit zijn. Sommige mensen kunnen zich niet of moeilijk neerleggen bij moeilijke situaties.
Men blijft in een vicieuze cikel draaien van ongeloof, ontkenning en zelfmedelijden. Men vindt zichzelf "zielig" en men is niet in staat om te veranderen. Partners, familie en vrienden kunnen dit gedrag versterken door er in mee te gaan. Men kan de persoon ook inzicht en positieve stimulansen geven.

Zelfmedelijden motiveert niet om een probleem aan te pakken, men relativeert niet meer. Er kunnen onbewuste processen aan ten gronslag liggen waardoor degene met zelfmedelijden zijn/haar problemen niet aanpakt.

Men klaagt en zeurt liever en men klampt veel mensen aan om het "zielige verhaal" te kunnen doen. Men krijgt daardoor veel aandacht en dat is prettig. Het geeft dus ook nog voordelen!!

Mensen blijven vaak doelloos en zonder plannen voor de toekomst in een onveranderlijke situatie. Het zwelgen in zelfmedelijden brengt mensen steeds verder in de problemen.

Niemand is "zielig" want iedereen krijgt in dit leven met tegenslag, ziekten en problemen te maken. Het is een kunst om steeds weer met moeilijke situaties om te gaan en om er niet in te blijven hangen.
Maar door steeds te denken hoe moeilijk het wel niet is en dat je er toch niet uit zult komen. En dat je de enige bent met dat probleem brengt je in ieder geval niet verder. Probeer te beseffen dat de situatie van voorbijgaande aard is en probeer het aan te pakken.

Mooi topic Roos, maar wat wil je hiermee bereiken? Wat is het doel hiervan? Ik kan nu alleen maar zeggen, het is zo waar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:53
 
CORNE927 schreef:
Mooi topic Roos, maar wat wil je hiermee bereiken? Wat is het doel hiervan? Ik kan nu alleen maar zeggen, het is zo waar!
Wat ik wil bereiken met deze topic? Wat mij doel is?
Met name een stukje herkenning, wie heeft er nooit eens last van?
De kunst is wel om er niet in te blijven hangen, misschien is het ook nog ter lering, dat zou het mooiste zijn toch?? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:32
 
Ik heb een heel zwaar leven, echt heel zwaar, moeilijk, moeilijk, moeilijk, moeilijk....

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:43
 
Ik heb ook zoveel spullen en dingen Huilende smiley, smiley in tranen

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 20:11
 
ROOS575 schreef:
Wat ik wil bereiken met deze topic? Wat mij doel is?
Met name een stukje herkenning, wie heeft er nooit eens last van?
De kunst is wel om er niet in te blijven hangen, misschien is het ook nog ter lering, dat zou het mooiste zijn toch?? Lachende smiley

Weet je Roos, je hebt helemaal gelijk, en best wel de moeite waard om het op cm te zetten, natuurlijk twijfelaars zijn er zat, ook of juist op cm.

Ook traumatische ervaringen neem je niet mee, of kan je beter niet mee nemen in een nieuwe toekomst.
Net als ingewikkelde vragen, die eigenlijk simpele antwoorden kunnen krijgen, maar simpelweg niet doordringen, door een nog niet verwerkt trauma.

Maar al te vaak zit je soms uren achter een schrijf bord, en begrepen wordt je nooit, omdat simpelweg antwoorden niet doordringen.
Soms doemen er vragen op, waar een weldenkend mens voor een ander geen invulling op kan geven.
Die gewoonweg zelf moeten worden ondernomen, en voel je soms zelf wel, wat kan, en wat niet kan, iedereen moet zich zelf verantwoorden, en niemand anders doet het voor je
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 21:08
 
GERRIT084 schreef:
Weet je Roos, je hebt helemaal gelijk, en best wel de moeite waard om het op cm te zetten, natuurlijk twijfelaars zijn er zat, ook of juist op cm.

Ook traumatische ervaringen neem je niet mee, of kan je beter niet mee nemen in een nieuwe toekomst.
Net als ingewikkelde vragen, die eigenlijk simpele antwoorden kunnen krijgen, maar simpelweg niet doordringen, door een nog niet verwerkt trauma.

Maar al te vaak zit je soms uren achter een schrijf bord, en begrepen wordt je nooit, omdat simpelweg antwoorden niet doordringen.
Soms doemen er vragen op, waar een weldenkend mens voor een ander geen invulling op kan geven.
Die gewoonweg zelf moeten worden ondernomen, en voel je soms zelf wel, wat kan, en wat niet kan, iedereen moet zich zelf verantwoorden, en niemand anders doet het voor je
Engeltje smiley

Wat ik bedoel met dit topic is niet de problemen maar wel wat doe je er voor jezelf mee.
Dus niet de oorzaak maar het gevolg.
Zelfbeklag is menselijk maar als je erin blijft hangen dan is het verwoestend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 21:19
 
ROOS575 schreef:
Wat ik bedoel met dit topic is niet de problemen maar wel wat doe je er voor jezelf mee.
Dus niet de oorzaak maar het gevolg.
Zelfbeklag is menselijk maar als je erin blijft hangen dan is het verwoestend.

Maar dat zeg ik ook, je moet je kop in de wind gooien, en niet telkens met het windje mee waaien.
Dat wordt te veel gedaan, en gekeken welke oplossing een ander te bieden heeft, maar meestal staan die zelf ook nog in die wind.
En waai je met zijn twee een doodlopende richting in, terwijl je eigenlijk zelf moet onderzoeken, een ander doet het niet voor je.
Vaak komen dan veel van de onbeantwoorde vragen, tot een eenvoudige oplossing, en behoud je vanzelf het goede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 21:45
 
GERRIT084 schreef:
Weet je Roos, je hebt helemaal gelijk, en best wel de moeite waard om het op cm te zetten, natuurlijk twijfelaars zijn er zat, ook of juist op cm.

Ook traumatische ervaringen neem je niet mee, of kan je beter niet mee nemen in een nieuwe toekomst.
Net als ingewikkelde vragen, die eigenlijk simpele antwoorden kunnen krijgen, maar simpelweg niet doordringen, door een nog niet verwerkt trauma.

Maar al te vaak zit je soms uren achter een schrijf bord, en begrepen wordt je nooit, omdat simpelweg antwoorden niet doordringen.
Soms doemen er vragen op, waar een weldenkend mens voor een ander geen invulling op kan geven.
Die gewoonweg zelf moeten worden ondernomen, en voel je soms zelf wel, wat kan, en wat niet kan, iedereen moet zich zelf verantwoorden, en niemand anders doet het voor je
Engeltje smiley

Weldenkende mensen schrijven zowiezo niet over traumatische ervaringen: ze vergeten dat wat je hebt meegemaakt, dát ben je zelf.

Het enige dat ze willen is zelfmedelijden en aandacht en erin zwelgen.
Ze vinden zichzelf zooo zielig.

Goed geschreven hoor Roos.

Ik vind dat alleen mensen die niets hebben meegemaakt, of er verder hun kop over houden hier kunnen blijven.

En als ze denken herkenning of erkenning of begrip te vinden moeten ze dat maar op een 'in zelfmedelijden zwelg forum' doen, maar niet hier de boel bevuilen van 'weldenkende mensen'.
Alleen voor de aandacht die ze prettig vinden...zoals je zo mooi omschreef.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 19 februari 2013, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 21:50
 
CORNE927 schreef:
Mooi topic Roos, maar wat wil je hiermee bereiken? Wat is het doel hiervan? Ik kan nu alleen maar zeggen, het is zo waar!

Ter lering schreef ze, Roos denkt mi dat ze gedachten kan lezen Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 22:03
 
@Roos: ik vind dat je komt met onterechte beschuldigingen en insinuaties, ja, uit een stukje, maakt me niet....

Quote: Men blijft in een vicieuze cikel draaien van ongeloof, ontkenning en zelfmedelijden. Men vindt zichzelf "zielig" en men is niet in staat om te veranderen

Quote: Zelfmedelijden motiveert niet om een probleem aan te pakken, men relativeert niet meer

Quote: Men klaagt en zeurt liever en men klampt veel mensen aan om het "zielige verhaal" te kunnen doen. Men krijgt daardoor veel aandacht en dat is prettig. Het geeft dus ook nog voordelen!!

Quote:
Mensen blijven vaak doelloos en zonder plannen voor de toekomst in een onveranderlijke situatie. Het zwelgen in zelfmedelijden brengt mensen steeds verder in de problemen.

Quote: Het is een kunst om steeds weer met moeilijke situaties om te gaan en om er niet in te blijven hangen.
Maar door steeds te denken hoe moeilijk het wel niet is en dat je er toch niet uit zult komen. En dat je de enige bent met dat probleem brengt je in ieder geval niet verder. Probeer te beseffen dat de situatie van voorbijgaande aard is en probeer het aan te pakken.

Als je nu eens iets zou schrijven over die 'kunst'. En met 'probeer dit en probeer dat....' wat denk je zelf, zou men dat niet allang geprobeerd hebben.

Stuk v/d laatste quote: En door te denken dat je de enige bent met dat probleem brengt je in ieder geval niet verder.

Even over dat laatste: ik denk dat iedereen wel weet dat ie juist niet de enige is....

Ik zelf denk persoonlijk dat dit stukje wat je 'ergens hebt gelezen', mensen iig niet verder brengt.
Ja, verder in de problemen.


Het zijn beledigingen: zelfmedelijden, zwelgen, zichzelf zielig vinden, men klaagt, men zeurt, men klampt veel mensen aan om het 'zielige ' verhaal te kunnen doen, men krijgt daardoor veel aandacht en dat is prettig. Het geeft dus ook nog voordelen!! Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 19 februari 2013, 22:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 22:08
 
SHANITA130 schreef:
Roos: ik vind dat je komt met onterechte beschuldigingen en insinuaties, ja, uit een stukje, maakt me niet....

Quote: Men blijft in een vicieuze cikel draaien van ongeloof, ontkenning en zelfmedelijden. Men vindt zichzelf "zielig" en men is niet in staat om te veranderen

Quote: Zelfmedelijden motiveert niet om een probleem aan te pakken, men relativeert niet meer

Quote: Men klaagt en zeurt liever en men klampt veel mensen aan om het "zielige verhaal" te kunnen doen. Men krijgt daardoor veel aandacht en dat is prettig. Het geeft dus ook nog voordelen!!

Quote:
Mensen blijven vaak doelloos en zonder plannen voor de toekomst in een onveranderlijke situatie. Het zwelgen in zelfmedelijden brengt mensen steeds verder in de problemen.


Quote: En door te denken dat je de enige bent met dat probleem brengt je in ieder geval niet verder.

Even over dat laaiste: ik denk dat iedereen wel weet dat ie juist niet de enige is....

Ik zelf denk persoonlijk dat dit stukje wat je 'ergens hebt gelezen', mensen iig niet verder brengt.
Ja, verder in de problemen.

Hoe bedoel je Shanita?
Ik wijs hier niemand aan, het is denk ik meer te vergelijken als een spiegel.
Daar heb ik ook weleens voorgestaan (figuurlijk bedoel ik dan) Knipoog smiley
en bedacht... waar ben je nu mee bezig eigenlijk!?
Een stukje zelf reflexie is nooit verkeerd toch?
Je omgeving kan dit soms ook perfect en inderdaad soms ook juist niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 22:24
 
ROOS575 schreef:
Hoe bedoel je Shanita?
Ik wijs hier niemand aan, het is denk ik meer te vergelijken als een spiegel.
Daar heb ik ook weleens voorgestaan (figuurlijk bedoel ik dan) Knipoog smiley
en bedacht... waar ben je nu mee bezig eigenlijk!?
Een stukje zelf reflexie is nooit verkeerd toch?
Je omgeving kan dit soms ook perfect en inderdaad soms ook juist niet!

Ik vind het negatief overkomen: als ik nog steeds problemen zou hebben, dan zou ik niet echt vrolijker worden van dit stuk.

Maar ja, dat was ook niet de bedoeling natuurlijk.

Als ik hier bij 'gebed' ofzo wat probs neerschrijf, of bij 'klaagmaar', of waar dan ook, en ik lees dit, ja, dan voel ik me de grond ingetrapt/zou ik me de grond ingetrapt voelen.

Er zit geen medeleven en begrip en invoelingsvermogen in je stuk alleen veroordelingen, van zwelgen in zelfmedelijden, voordelen van aandacht als je je aan iedereen vastklampt, jezelf zielig vinden, ed.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 19 februari 2013, 22:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 22:48
 
SHANITA130 schreef:
Weldenkende mensen schrijven zowiezo niet over traumatische ervaringen: ze vergeten dat wat je hebt meegemaakt, dát ben je zelf.

Spreek je nu jezelf niet een klein beetje tegen Shanita?


En het valt me ook erg op dat je in je ene reactie zegt:
Quote:
Goed geschreven hoor Roos.

En je volgende reactie
Quote:
Ik vind het negatief overkomen: als ik nog steeds problemen zou hebben, dan zou ik niet echt vrolijker worden van dit stuk.

Er zit geen medeleven en begrip en invoelingsvermogen in je stuk alleen veroordelingen, van zwelgen in zelfmedelijden, voordelen van aandacht als je je aan iedereen vastklampt, jezelf zielig vinden, ed.

Het zou wel fijn zijn als je een beetje rechtlijnig bent. Nu komt het zo dubbelzinnig over.

Heb je zelf ook wel 's last van zelfmedelijden...?


Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 19 februari 2013, 23:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 22:51
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind het negatief overkomen: als ik nog steeds problemen zou hebben, dan zou ik niet echt vrolijker worden van dit stuk.

Maar ja, dat was ook niet de bedoeling natuurlijk.

Als ik hier bij 'gebed' ofzo wat probs neerschrijf, of bij 'klaagmaar', of waar dan ook, en ik lees dit, ja, dan voel ik me de grond ingetrapt/zou ik me de grond ingetrapt voelen.

Er zit geen medeleven en begrip en invoelingsvermogen in je stuk alleen veroordelingen, van zwelgen in zelfmedelijden, voordelen van aandacht als je je aan iedereen vastklampt, jezelf zielig vinden, ed.

Dames, laat de gemoederen ff kalmeren.

Roos, dit was wat ik verwachtte, je stelde geen vraag om over te discussiëren en dan wordt het al gauw onduidelijk en rommelig.

Stel bijv. de vraag; Hoe gaan jullie om met personen die dit gedrag tonen? Of; zijn deze mensen te 'genezen' en zoja, hebben jullie tips?

Shanita, betrek het niet direct op jezelf he, das een valkuil waar je regelmatig in valt. Roos bedoelt het allemaal heel goed.

Wel beetje lief blijven voor elkaar he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 23:02
 
Als we allemaal de LIEFDE GOED zouden kennen heb je geen discussie nodig toch ?

Geen vragen meer Geen directe antwoorden hoe goed ook bedoelt maar meestal verkeerd over komt of via sms of via mail alles wat maar geschreven is er gaat niet voor niets zoveel mis nu in de wereld door MISCOMMUNICATIE

Ik wens iedereen hier op cm nog vele nuttige gesprekken toe die elkaar brengen bij het kruis en niet in de afgrond trappen.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 23:10
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind het negatief overkomen: als ik nog steeds problemen zou hebben, dan zou ik niet echt vrolijker worden van dit stuk.

Maar ja, dat was ook niet de bedoeling natuurlijk.

Als ik hier bij 'gebed' ofzo wat probs neerschrijf, of bij 'klaagmaar', of waar dan ook, en ik lees dit, ja, dan voel ik me de grond ingetrapt/zou ik me de grond ingetrapt voelen.

Er zit geen medeleven en begrip en invoelingsvermogen in je stuk alleen veroordelingen, van zwelgen in zelfmedelijden, voordelen van aandacht als je je aan iedereen vastklampt, jezelf zielig vinden, ed.

Dames, laat de gemoederen ff kalmeren.

Roos, dit was wat ik verwachtte, je stelde geen vraag om over te discussiëren en dan wordt het al gauw onduidelijk en rommelig.

Stel bijv. de vraag; Hoe gaan jullie om met personen die dit gedrag tonen? Of; zijn deze mensen te 'genezen' en zoja, hebben jullie tips?

Shanita, betrek het niet direct op jezelf he, das een valkuil waar je regelmatig in valt. Roos bedoelt het allemaal heel goed.

Wel beetje lief blijven voor elkaar he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 23:58
 
CORNE927 schreef:
Dames, laat de gemoederen ff kalmeren.

Roos, dit was wat ik verwachtte, je stelde geen vraag om over te discussiëren en dan wordt het al gauw onduidelijk en rommelig.

Stel bijv. de vraag; Hoe gaan jullie om met personen die dit gedrag tonen? Of; zijn deze mensen te 'genezen' en zoja, hebben jullie tips?

Shanita, betrek het niet direct op jezelf he, das een valkuil waar je regelmatig in valt. Roos bedoelt het allemaal heel goed.

Wel beetje lief blijven voor elkaar he Knipoog smiley

Phoephoe wat een consternatie...
Ik hoefde ook geen vraag te stellen want dat bedoelde ik ook niet met dit stukje.
Ik vind het persoonlijk een mooi stukje en het is misschien leerzaam voor wie het begrijpt.
Misschien is het te therapeutisch (daar is het althans wel van afkomstig)

Dat mensen het zich persoonlijk aantrekken, ja dat is een ander verhaal.
Wie het vat die vatte het.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 01:02
 
dinsdag 19 februari 2013, 22:48


SHANITA130 schreef:
Weldenkende mensen schrijven zowiezo niet over traumatische ervaringen: ze vergeten dat wat je hebt meegemaakt, dát ben je zelf.

Roady: Spreek je nu jezelf niet een klein beetje tegen Shanita?

Ik bedoelde: Veel mensen denken dat 'wat je hebt meegemaakt dat ben je', en das is natuurlijk niet zo.

Ja, was, in de haast, even onduidelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 01:11
 
GERRIT084 schreef:
Maar dat zeg ik ook, je moet je kop in de wind gooien, en niet telkens met het windje mee waaien.
Dat wordt te veel gedaan, en gekeken welke oplossing een ander te bieden heeft, maar meestal staan die zelf ook nog in die wind.
En waai je met zijn twee een doodlopende richting in, terwijl je eigenlijk zelf moet onderzoeken, een ander doet het niet voor je.
Vaak komen dan veel van de onbeantwoorde vragen, tot een eenvoudige oplossing, en behoud je vanzelf het goede.

Ja, dat vind ik weleens moeilijk als iemand met een prob naar me komt: Ja, ik heb dan geen pasklare oplossing behalve bidden.

Omdat ik zelf idd ook nog in de wind sta.

Daarom vroeg ik voor gebed, ja die optie is er: Forum Gebed: Op ChristianMatch bidden en danken we graag voor (en met) elkaar. Plaats hier gebedsverzoeken of post een gebedsverhoring.

En ja, de laatste keer, Petra zei 'natuurlijk Knipoog smiley ' op mijn vraag voor gebed, verleden donderdag en het gaat dus nog steeds goed Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 01:25
 
CORNE927 schreef:
Dames, laat de gemoederen ff kalmeren.

Roos, dit was wat ik verwachtte, je stelde geen vraag om over te discussiëren en dan wordt het al gauw onduidelijk en rommelig.

Stel bijv. de vraag; Hoe gaan jullie om met personen die dit gedrag tonen? Of; zijn deze mensen te 'genezen' en zoja, hebben jullie tips?

Shanita, betrek het niet direct op jezelf he, das een valkuil waar je regelmatig in valt. Roos bedoelt het allemaal heel goed.

Wel beetje lief blijven voor elkaar he Knipoog smiley

Nou, tis niet zozeer dat ik het op me persoonlijk betrek...als ik dat met alles en iedereen zou doen, ja, dan zou ik geen leven hebben.
Dát doe ik niet meer, en had eerst met sektegedoe te maken.

Ik bedoel, het was gewoon geen opbeurend bemoedigend stukje, maar een stuk vol veroordelingen, en verwijten.

En dan denk ik in de 1ste plaats aan broeders en zusters hier die ook prive zaken hebben neergezet en het (weleens?) moeilijk hebben.

Het hele stuk had zo herschreven kunnen worden dat het een grote bemoediging zou zijn.

Idd; heeft iemand tips voor mensen die het moeilijk hebben, of hoe kan je eruit komen en dan 'oplossingen' vragen, of dingen die mee kunnen werken.

En: de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen...zei een oma altijd

Er zit hier iemand die wil zelfmoord plegen, en ja, die heeft het er weleens over....
Stel: hij zou niets hebben gezegd, dan zou iedereen achteraf zeggen van had ie nou maar iets gezegd, hij kwam altijd zo vrolijk over enzo.

Daar is moed voor nodig om zoiets te zeggen, en ja, dan krijg je dit...'topic zelfmedelijden', vol met veroordelingen...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 februari 2013, 01:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 03:41
 
Soms is spreken zilver en zwijgen goud...
Roos die even zwijgt ipv een reactie geeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 08:52
 
SHANITA130 schreef:
Nou, tis niet zozeer dat ik het op me persoonlijk betrek...als ik dat met alles en iedereen zou doen, ja, dan zou ik geen leven hebben.
Dát doe ik niet meer, en had eerst met sektegedoe te maken.

Ik bedoel, het was gewoon geen opbeurend bemoedigend stukje, maar een stuk vol veroordelingen, en verwijten.

En dan denk ik in de 1ste plaats aan broeders en zusters hier die ook prive zaken hebben neergezet en het (weleens?) moeilijk hebben.

Het hele stuk had zo herschreven kunnen worden dat het een grote bemoediging zou zijn.

Idd; heeft iemand tips voor mensen die het moeilijk hebben, of hoe kan je eruit komen en dan 'oplossingen' vragen, of dingen die mee kunnen werken.

En: de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen...zei een oma altijd

Er zit hier iemand die wil zelfmoord plegen, en ja, die heeft het er weleens over....
Stel: hij zou niets hebben gezegd, dan zou iedereen achteraf zeggen van had ie nou maar iets gezegd, hij kwam altijd zo vrolijk over enzo.

Daar is moed voor nodig om zoiets te zeggen, en ja, dan krijg je dit...'topic zelfmedelijden', vol met veroordelingen...

Ik vind dat niet juist geredeneerd.
Iedereen kiest toch zelf wat ie leest? En wat niet? We hebben allemaal onze eigen verantwoordelijkheid.

Zo kan ook iedereen er zelf voor kiezen om ergens op te reageren, en ook HOE te reageren...

Nu roep je dat dit geen bemoedigend stukje is.
Dat hangt ook weer van de eigen manier van reageren af.
Als je zelf bijvoorbeeld inhaakt met eigen ervaringen over zelfmedelijden, en hoe je daar op een goede manier van bent losgekomen, dan wordt ook dit topic opbouwend en bemoedigend.

Helaas zie ik dat er dan op de "persoon" wordt gespeeld, en niet op de "bal". Niet echt sportief. Zegt in mijn ogen veel meer over jou, dan over de topicstarter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 08:53
 
SHANITA130 schreef:
dinsdag 19 februari 2013, 22:48


SHANITA130 schreef:
Weldenkende mensen schrijven zowiezo niet over traumatische ervaringen: ze vergeten dat wat je hebt meegemaakt, dát ben je zelf.

Roady: Spreek je nu jezelf niet een klein beetje tegen Shanita?

Ik bedoelde: Veel mensen denken dat 'wat je hebt meegemaakt dat ben je', en das is natuurlijk niet zo.

Ja, was, in de haast, even onduidelijk.

Misschien is het verstandig om wat minder haastig te reageren dan.
Het topic loopt niet weg...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 09:24
 
Och, ik heb altijd zo'n haast de hele dag, dat wil je niet wéten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 09:33
 
ROADY558 schreef:
Ik vind dat niet juist geredeneerd.
Iedereen kiest toch zelf wat ie leest? En wat niet? We hebben allemaal onze eigen verantwoordelijkheid.

Zo kan ook iedereen er zelf voor kiezen om ergens op te reageren, en ook HOE te reageren...

Nu roep je dat dit geen bemoedigend stukje is.
Dat hangt ook weer van de eigen manier van reageren af.
Als je zelf bijvoorbeeld inhaakt met eigen ervaringen over zelfmedelijden, en hoe je daar op een goede manier van bent losgekomen, dan wordt ook dit topic opbouwend en bemoedigend.

Helaas zie ik dat er dan op de "persoon" wordt gespeeld, en niet op de "bal". Niet echt sportief. Zegt in mijn ogen veel meer over jou, dan over de topicstarter.

Zelfmedelijden is geen iets waar je van 'los moet komen'.
Een tijd rouwen en een tijd gewoon niet in staat zijn dagelijkse dingen te doen, of misschien wel je hele leven niet, ja, dat kan komen door ernstige gebeurtenissen, en niet een keer een opzichzelfstaande gebeurtenis, maar ding op ding op ding...

En ik kies ff 'Hoe' ik reageer.

En dat jij vind dat of het stukje wel of niet bemoedigend is, afhangt van mijn reageren erop, ach ja....

En wat dat in jou ogen zegt, interesseert me hoegenaamd helemaal niets.

Ik ben eerlijk. Ook als ik iets van een stukje vind waarin dingen staan, ja, dan ga ik erop in, niet om te beredeneren wie kan ik nu tevreden stellen,..


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 februari 2013, 09:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 09:53
 
SHANITA130 schreef:
En wat dat in jou ogen zegt, interesseert me hoegenaamd helemaal niets.

Waarom reageer je er dan op?
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 10:16
 
ROOS575 schreef:
Phoephoe wat een consternatie...
Ik hoefde ook geen vraag te stellen want dat bedoelde ik ook niet met dit stukje.
Ik vind het persoonlijk een mooi stukje en het is misschien leerzaam voor wie het begrijpt.
Misschien is het te therapeutisch (daar is het althans wel van afkomstig)

Dat mensen het zich persoonlijk aantrekken, ja dat is een ander verhaal.
Wie het vat die vatte het.... Engeltje smiley

Precies, een goed verstaander, heeft volgens mij maar een half woord nodig, met wat jij bedoelde, met wat je zette.
Je kan bv ook lezen, en dan zetten wat je er van vindt, ben je het er niet mee eens, kan je tegengas geven toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:57
 
Het komt allemaal weer goed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 23:18
 
Alhoewel...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2