ChristianMatch
 


Forum

Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis......
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 7 april 2013, 16:30
 
Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis.

Bekende frase me dunkt.
Wat betekent deze de facto ?
Is het alleen gebrek aan bijbel kennis ?

Of is het meer ?
Wat is gebrek aan kennis en waar leidt het toe?
In veel opzichten en veel wetenschappen is gebrek aan kennis vooral terug te vinden in het NIET herkennen.
Wie geen voldoende beheersing heeft van een taal , van een bepaald onderwerp of wat dies meer zij , zal , indien geconfronteerd met deze materie of geen iota begrijpen van wat er gezegd wordt of geen benul hebben wat er werkelijk bezig is zich te voltrekken.

Wie een taal leert , zal eerst de basisgrammatica moeten beheersen.
Dat is een conditio sine qua non.
Zonder goede basis valt het gebouw om.

Ook in de geestelijke wereld , die mi vele malen echter en tatsbaarder is , dan veel mensen denken, is het herkennen van signalen , tekenen etc heel belangrijk.

Als God in Zijn woord stelt dat het volk ten onder gaat aan gebrek aan kennis , dan lijkt mij in dit opzicht Deut 18 heel belangrijk.
Daarin wordt door God ,op straffe van de dood , verschillende zaken verboden die , in de tijd van toen heel gebruikelijk waren.
Nu zijn van deze zaken verschillende nog in zwang.
Echter er zijn ook (pseudo) nieuwe occulte praktijken bijgekomen.

Maar , wie zal deze herkennen als occult , als men geen kennis heeft?
Een voorbeeld: het oproepen van de " doden " is verboden.
Staat in de Bijbel in Deut. 18.

Maar is het kijken naar programmas op de Tv waarin gepretendeerd wordt in contatct te treden met doden , is dat ook verboden ?
Of valt het onder : ver van mij , ik kijk ernaar maar ik ben er niet bij betrokken?

Het lezen van een Horsocoop ?
Onschuldig zegt de een , flauwekul zegt de ander , ik geloof er niet in zegt weer een ander.
Maar wat is de mening van God ?

Het bezoeken van alternatieve genezers ?
Is dat : Baat het niet , dan schaadt het ook niet ?

Het dragen van amuletten , het hebben in huis van een boeddha beeld, een talisman , boeken met bedenkelijke inhoud en strekking?

Want wij Nederlanders , nuchter en arrogant als we zijn , denken wellicht :
ik geloof niet in deze zaken dus ik word er niet mee besmet.

Een ketting met een zgn Vredesteken cq Nero Kruis , is dat ook onschuldig ?
Er zijn legio mensen , die sieraden dragen , die een ronduit occulte typologie bezitten.

Mogen christenen , althans degenen , die de Bijbel letterlijk nemen , deze zaken op hun lichaam dragen ?
Of is het allemaal gewoon een pot nat en kun je het wel dragen zoalng je er geen waarde aan hecht ?

Gebrek aan kennis is niet alleen te weinig bezitten , maar ook het niet kunnen toepassen cq de zaken op zijn merites beschouwen.

Of zijn wij , de gemiddelde mens , toch te ver geevolueerd , dat we niet meer geloven in BIJGELOOF ?

Wellicht iets om te overdenken?
En de dingen te onderzoeken alvorens te zeggen dat het niet goed is om zich ermee bezig te houden?
Paulus zei het reeds .....onderzoekt alles , maar behoudt het goede.
En vraag God wat Hij van de dingen denkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 7 april 2013, 16:42
 
Dat is duidelijk, men moet en mag nooit te laks wezen in de houding die je als christen pretendeerd. Men kan op heel geniepige wijze de verkeerde kant wordne uit geduwd zonder besef daarvan.

Dus wees op uw hoede en blijf Gopd ten alle tijde betrekken bij wat men doet, Hij wil als Liefhebbend Vader ons helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1