ChristianMatch
 


Forum

TRIN-partner Lubega heeft kinderen seksueel misbruikt.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 16:02
 
voorspelbaar jouw reactie shanita
eh heb net tijd zitten luisteren naar iemand die daar geweest is om het te onderzoeken shanita,
ken haar best wel goed, laatste wat ik van haar verwacht is dat zij achter zulke dingen staat die gebeuren zoals gg schrijft

maar jij denkt zo, ik zo
zo zijn we verschillend.....
en ik verdedig mensen die ik graag mag.....

wees maar blij, jij niet na afrika gaat ofzo om mensen proberen te helpen en projecten op te zetten en door de stront word gehaald met kritiek

petra die hun op hun woord geloofd, ze iets beter kent dan een keer zien met een preek of zo. en ook andere mensen kent die het dorp bezocht hebben, dus bazeer me oordeel op meerdere mensen, die daar zijn geweest.

het woord aan jullie overlaat. toch weer es effe de andere kant effe moest schrijven.....

eerlijk gezegd zou ik het niet durven, schrijven , iemand kinderen verkracht etc..... zonder bewijs, schrijf dan nog op zijn minst vermoeden...

en eerlijk gezegd, richt je op jezus, niet te veel verdiepen in sites als g.g.
want brengt het je dichter of verder bij jezus????

Buiten dit onderwerp om, vind ik persoonlijk die hele site, tja echt door mensen geschreven, door gods geest geleid..... dus niet. liefs

en nu maar hopen, ik nooit niet voor iemand bid en hele kudde zwijnen weg rennen of zo, want dan ben ik de lul, gaat gg nog over mij schrijven.....ma ja, verblijd u en verheugt u...etc.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 16:23
 
[quote=PETRA373]voorspelbaar jouw reactie shanita
eh heb net tijd zitten luisteren naar iemand die daar geweest is om het te onderzoeken shanita,
ken haar best wel goed, laatste wat ik van haar verwacht is dat zij achter zulke dingen staat die gebeuren zoals gg schrijft

maar jij denkt zo, ik zo
zo zijn we verschillend.....
en ik verdedig mensen die ik graag mag.....

wees maar blij, jij niet na afrika gaat ofzo om mensen proberen te helpen
Ik wou toen ik pas gelovig was alleen een ding en dat was naar Afrika mensen helpen, groot was dan ook mijn verbazing dat mijn toenmalige man, die hier een bedrijf heeft, dat niet wou. Ik had namelijk gedacht dat ie dat wel wou. Ja, je kent dat wel, voor ze met je trouwen willen ze alles als je maar trouwt, en ja daarna is de buit binnen...het was verder wel een goede man...daar niet voor, hij wou zijn bedrijf niet laten en ik, heel idyllisch/idealistisch, wou dus met hem naar Afrika, en omdat hij alles voor me over had was mijn verbazing, naïef als dat ik was groot toen die dat niet wou... en projecten op te zetten en door de stront word gehaald met kritiek

petra die hun op hun woord geloofd, ze iets beter kent dan een keer zien met een preek of zo. en ook andere mensen kent die het dorp bezocht hebben, dus bazeer me oordeel op meerdere mensen, die daar zijn geweest.

Ik geloof de mensen wel hoor die daar geweest zijn, ja dat wordt netjes aangekondigd, niemand mag ook maar één woord zeggen, op straffe van...hele erge dingen. dus ja, die kinderen , en ev personeel kijken wel uit.

En dan heb je daar nog Nederlands personeel dat ook gelooft dat er niets aan de hand is: dissociatieve dissonantie.


Waarom denk je dat ik 99% van de gevallen van seksueel kindermisbruik, de eigen familie het niet gelooft....en ja dan zou het hier anders zijn, terwijl het hier niet eens eigen familie betreft.

Ik denk: het kan die hele v/d Steen geen f@#$ schelen wat daar gebeurd, zolang de pegels maar binnen blijven stromen anders had ie allang alles op alles gezet, om die kinderverkrachter daar weg te krijgen, en te zorgen dat die daar nooit meer in de buurt kan komen van dat tehuis....



Maar ja, tis natuurlijk veel makkelijker en comfortabeler, om te doen alsof je neus bloed, en ja, je geweten sussen, want ja ondanks dat ze elke nacht....zijn ze iig veel beter af als dat ze op straat zouden slapen

en ja, wie goed is in bed, heeft het voorrecht om een goede opleiding te volgen, en als taak, de kinderen die klagen of iets zegen de mond te snoeren...Dat zijn dan de oudere jongens, ja, ik lees alle linken, en alles wat er maar over te lezen is, ook buiten GG om....vandaar mijn kennis....en ik spreek weer anderen....want ja, heb nog wel draadjes met het evangelisch wereldje..Maar ja als je alleen al de moeite zou nemen door te lezen wat GG schrijft en die linken te lezen...zou je al een heel eind komen...

Dat geloof ik ook, dat ze het net als jij menen....Dat is namelijk ook precies de bedoeling Duiveltje smiley dat ze dat geloven, en GoedGelovig zijn.

Ik geloof best, dat diegene die het daar bezocht hebben, ja, waarom zijn er geen 'degenen die er eens even een paar maanden gaan wonen om es te kijken..?

Toen wij de arbeidsinspectie konden verwachten was ook alles spik en span aankant...en dat was dan een gewoon bedrijf waar sowieso al niets mee aan de hand was, een vakbond.


het woord aan jullie overlaat. toch weer es effe de andere kant effe moest schrijven.....

eerlijk gezegd zou ik het niet durven, schrijven , iemand kinderen verkracht etc..... zonder bewijs, schrijf dan nog op zijn minst vermoeden...Ik ook niet

Nogmaals er IS bewijs, lees alle linken van GG maar eventjes door.

en eerlijk gezegd, richt je op jezus, niet te veel verdiepen in sites als g.g.
want brengt het je dichter of verder bij jezus????

Ik stel onrecht aan de kaak, hier op het forum, onder kopje 'christelijke levenswandel'. Ja, in dit geval zou het 'juist geen christelijke levenswandel' moeten heten, eigenlijk, maar ja, men weet wel wat ik bedoel...
Buiten dit onderwerp om, vind ik persoonlijk die hele site, tja echt door mensen geschreven, door gods geest geleid..... dus niet.

Nou ja, dan denk je gewoon, gelukkig is er nog TRin, wel door Gods geest geleid...

liefs

en nu maar hopen, ik nooit niet voor iemand bid en hele kudde zwijnen weg rennen of zo, want dan ben ik de lul, gaat gg nog over mij schrijven.....ma ja, verblijd u en verheugt u...etc.....

Haha, ja idd dat durven ze ook nog te zeggen, verblijd u en verheugt u wanner andere(zal t ff opzoeken) Mattheus(Hij heeft zijn naam ook mee trouwens) 5 11 Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om Mijnentwil. 12 Verblijdt u en verheugt u, want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij de profeten vóór u vervolgd.


Je hoeft niet bang te zijn dat GG over je gaat schrijven Beste Lieve Petra, die site heet 'Goedgelovig' en is gesticht door mensen die juist eerst alles geloofden als er maar 'christelijk' in voorkwam, en zeker 'evangelisch', en die te vaak van een koude kermis thuiskwamen, net iets té vaak...

Goedegelovig=als je bijna alles gelooft wat tegen je gezegd wordt Voorbeeld: `We luisterden goedgelovig naar zijn ellendige verhaal en gaven hem 100 euro. Nu blijkt hij een oplichter.` ...

En: GOEDGELOVIG
1) Blind 2) Lichtgelovig 3) Niets kwaad vermoedend 4) Naief om zo religieus te zijn 5) Naïef 6) Onnozel


En Liefs, ik kan jou, gelukkig, los zien....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 juni 2013, 16:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 17:22
 
Jij ook liefs shanita, hoop dat je met trin niet gelijk hebt, of liever gezegd goed gelovig....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 17:30
 
PETRA373 schreef:
Jij ook liefs shanita, hoop dat je met trin niet gelijk hebt, of liever gezegd goed gelovig....

Lieve Petra,

Het boeit me niet, ik kan niet van een ding wakker liggen als de hele wereld in brand staat, op die manier.(ja, ff tijdelijk, maar ja, ik moet dingen van me afzetten, net als iedereen, anders zou ik niet door kunnen gaan met mij leven)

En ja, ik beoordeel(als daar sprake van is natuurlijk, maar ja elke mensen mag iemand wel of niet, of ertussen), je op grond van wat ik van je lees, aan begrip en invoelingsvermogen, je vrolijke foto Lachende smiley en humor, en ja, ik mag je graag.

En ja, of we nu wel of niet hetzelfde denken inzaken trin, gg...ja, zal mij ff een zorg wezen.

Ik zal het zonde vinden als wij, daardoor ruzie krijgen.

Omdat ik je graag mag.

En niet, niet omdat je iets gelooft en denkt, wat ik enkele jaren geleden ook nog wel had kunnen geloven, bijvoorbeeld.

Snappie, en ik snap dat je dat hoopt Knipoog smiley , voorgaande waar je je post mee begon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:01
 
TRIN laat Lubega zitten

Joseph Lubega, de TRIN-partner die Oegandese weeskinderen seksueel misbruikt, is nog steeds actief als directeur van Bulamu Village. Dat blijkt uit Lubega’s Facebook-pagina waar hij regelmatige updates over het project post. Maar ook een bron in Oeganda heeft dit per e-mail bevestigd:


“I am so sorry to tell you that Joseph Lubega is still running the ministry Bulamu Children’s Village.”

http://goedgelovig.wordpress.com/2013/06/10/trin-laat-lubega-zitten/#more-36803
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 19 juni 2013, 06:19
 
Opvallend is hoe de relatie tussen Lubega en TRIN-directeur Mattheüs van der Steen is ontstaan. Van der Steen was met twee vrienden min of meer op de bonnefooi naar Oeganda gekomen, op zoek naar projecten om te steunen. Ze vonden nergens echt aansluiting, maar ontmoetten op de allerlaatste dag Lubega en zagen dit als een teken van God om te gaan samenwerken. Zonder de man te kennen of zijn achtergrond goed na te gaan. Had Van der Steen dat wel gedaan, dan had hij ontdekt dat Lubega al een track record van misbruik had. Maar je moet een goddelijke connectie niet kapot checken.

Nadat TRIN Lubega begon te financieren, werd al snel duidelijk dat deze liever geen pottenkijkers wilde en zich als een prins begon te gedragen. Elke vorm van toezicht en transparantie ontbrak. TRIN bracht haar sponsors foutieve en te optimistische informatie over het dorp. Signalen dat het niet goed ging, heeft TRIN lange tijd genegeerd, tot Kaja Foundation (een andere partner in het project) zich terugtrok. Lubega was een partner en verdiende vertrouwen.

Toen geruchten over misbruik naar buiten begonnen te komen, liet Lubega de oudere kinderen een bloedeed zweren om hem trouw te blijven in ruil voor speciale gunsten. Daarmee werden de kleinere kinderen stil gehouden. Wie toch praatte, werd bedreigd en geïntimideerd.

De visies van oa ook:
Falseteachers777

Ze gaan wat ver met hun kritiek, dat Trin een satanische organisatie is, wat ik me aan de ene kant wel kan voorstellen, dat je zulke dingen zegt uit boosheid Woedende smiley , want ja, er worden kleine kinderen misbruikt, En de enige die er wat aan kan doen, Trin, die laat de man die die kinderen misbruikt en een track record heeft van misbruik, daar gewoon 'werken'... Smiley die vol vragen zit

En De Nieuwe Koers

Verhalen misbruik consistent

Er zou wat aan gedaan worden door Trin, zeiden zij, wat alleen Trin kan, want die zijn hoofdverantwoordelijke, maar Trin laat dhr Lubega daar gewoon blijven 'werken'.. Smiley die vol vragen zit

Ook TRIN-woordvoerder Daniël Renger, tevens voorganger van Evangelisch Centrum Europoort, speelde een kwalijke rol. Hij stelde na een bezoek aan Oeganda dat er geen overtuigend bewijs is dat Lubega zich aan kinderen heeft vergrepen. In de Afrikaanse cultuur is het volgens hem niet ongebruikelijk is om bij een conflict met een leidinggevende met wilde beschuldigingen over seksueel misbruik te komen.

Voorlopig.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 19 juni 2013, 07:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 19 juni 2013, 07:15
 
LEANNE226 schreef:
Het is een intrieste zaak!
Er zijn wel degelijk (online)getuigenissen van de kinderen te vinden en van het wanbeleid van Lubega.
Trin gaat niet netjes met de situatie om,mengt zich wel in de stichting(van der steen is lid van bestuur) maar wast de handen in onschuld door te beweren dat ze alleen juridisch betrokken zijn bij de stichting......

Er zijn alleen maar kleine verliezertjes........en dat om de naam van wat egotistische mensen hoog te houden.

Idd.. Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3