ChristianMatch
 


Forum

TRIN-partner Lubega heeft kinderen seksueel misbruikt.
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 17:35
 
TRIN-partner misbruikt weeskinderen.

TRIN-partner Joseph Lubega, directeur van het weeshuis Bulamu Vilage in Oeganda, heeft kinderen die aan zijn zorg waren toevertrouwd seksueel misbruikt. Mensen die hierover aan de bel trokken zijn door de Harderwijkse organisatie TRIN niet erg serieus genomen en zelfs tegengewerkt. Ook organisatorisch en financieel was Bulamu Village naar nu blijkt niet op orde. Onderzoeksjournalist Karel Smouter publiceerde vandaag in De Nieuwe Koers een uitgebreide reconstructie hoe het zo mis kon gaan. Deze staat in zijn geheel online en is behoorlijk ontluisterend.

Hier

Houdt het dan nooit op, is er niets nieuws onder de zon, eerst de katholieke kerk, nu dit....ik word er wel verdrietig van...

Ja, een wereldse instelling dacht ik eerst, ja, logisch, maar een christelijke...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 11:33
 
SHANITA130 schreef:
TRIN-partner misbruikt weeskinderen.

TRIN-partner Joseph Lubega, directeur van het weeshuis Bulamu Vilage in Oeganda, heeft kinderen die aan zijn zorg waren toevertrouwd seksueel misbruikt. Mensen die hierover aan de bel trokken zijn door de Harderwijkse organisatie TRIN niet erg serieus genomen en zelfs tegengewerkt. Ook organisatorisch en financieel was Bulamu Village naar nu blijkt niet op orde. Onderzoeksjournalist Karel Smouter publiceerde vandaag in De Nieuwe Koers een uitgebreide reconstructie hoe het zo mis kon gaan. Deze staat in zijn geheel online en is behoorlijk ontluisterend.

Hier

Houdt het dan nooit op, is er niets nieuws onder de zon, eerst de katholieke kerk, nu dit....ik word er wel verdrietig van...

Ja, een wereldse instelling dacht ik eerst, ja, logisch, maar een christelijke...


Dit is natuurlijk wereldwijd een probleem, niet alleen bij christenen...het zijn net echte mensen, christenen.....Je zal het niet van ze verwachten dat is een ander verhaal....en aan de andere kant, als mensen die je lief zijn van iets verdacht worden geloof je het dan gelijk? Of kom je voor ze op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 12:01
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dit is natuurlijk wereldwijd een probleem, niet alleen bij christenen...het zijn net echte mensen, christenen.....Je zal het niet van ze verwachten dat is een ander verhaal....en aan de andere kant, als mensen die je lief zijn van iets verdacht worden geloof je het dan gelijk? Of kom je voor ze op?

Ja, idd.

Het maakte me verdrietig, met name deze zinnen
: ‘Normaal gesproken zouden we ze zelf gaan ophalen, maar we kunnen ons daar niet meer vertonen.’
Chris van den Berg vertelt waarom: ‘de vorige keer dat we daar waren bleek een achterwiel losgedraaid te zijn. Twee kilometer verder kwam onze auto met een klap tot stilstand.’ Het was niet de enige waarschuwing aan het adres van degenen die in mei dit jaar aan de bel trokken over de gang van zaken in het dorp. ‘Samuel, de jongen die nu zijn broers uit het dorp haalt, is een belangrijke getuige. Hij vond, nadat hij met ons gepraat had, een dode kat op zijn drempel, en zag een tijd lang driemaal daags dezelfde jongens rond zijn huis lopen. In dreigtelefoontjes kreeg hij te horen, dat zijn broers zouden boeten voor zijn openheid van zaken.’

Die man kan die kinderen alles wijsmaken, mensen die voor de kinderen opkwamen werden vervloekt in kerkdiensten en als heksen gezien, ja, zo'n oudere man kan die kleine kinderen van alles wijsmaken.

Ik vind het zo verdrietig, het had zo'n mooie dorp kunnen worden, en nu durven mensen die tonnen geld van giften hebben geïnvesteerd, niet eens in de buurt te komen....
En dit vind ik schrijnend: 'Van der Steen, in die tijd zelf een rijzende ster in de evangelisch-charismatische wereld, betaalde uit de opbrengst van enkele grote collectes in Nederland Lubega’s schulden af en stelde hem in staat voor een snel groeiende groep kinderen te zorgen'.

Helemaal niet eerst checken, uitgebreid onderzoek doen, meteen denken dit is van God. Ja, en krijg die man daar nu maar eens weg....hij is er ook zo makkelijk ingekomen...
En een medewerkster: ‘Ik merkte al gauw dat er iets niet in de haak was in het dorp. Er heerste een angstige sfeer, waarin niets zonder de goedkeuring van Joseph mocht gebeuren. Het was mijn taak om de families op te zoeken van de kinderen, die zich bij ons gemeld hadden. Maar daar kwam nauwelijks iets van terecht. De boekhouding was nauwelijks op orde, en er was structureel te weinig geld beschikbaar om bijvoorbeeld eten te kopen. Ook het selectiebeleid deugde van geen kant: meisjes die dagenlang huilend aan de poort stonden stuurde hij harteloos weg, terwijl hij een oudere jongen die hij als ‘high potential’ aanduidde probleemloos binnenhaalde, terwijl die gewoon twee levende ouders had.’
Mathilde ondernam actie en maakte herhaaldelijk melding van hetgeen ze aantrof, maar werd daarbij structureel tegengewerkt door haar werkgever Trin, te Harderwijk. ‘Op een gegeven moment mailde ik over dit voorval naar Harderwijk. ‘Dit is toch een weeshuis, in plaats van een kostschool’, hield ik ze voor. De mailtjes werden stuk voor stuk vertaald door Trinmedewerkers in Harderwijk en direct naar Joseph opgestuurd. ´Die zat twee meter verder en gaf mij direct een uitbrander. ‘Dat heb je toch niet écht gezegd, hè?’

Dan ga je naar je betreffende organisatie mailen van dit klopt niet, dat niet, die gaan dat dan fijn vertalen, en naar degen sturen over wie het gaat....
Dan denk ik, zo ga je toch niet met je vrijwillige medewerksers om....


Iig, ja, je kan wel denken gebeurd overal, maar ja, dit had ik gevolgd, en ik wordt hier gewoon heel verdrietig van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICOLLE231





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 00:34
 
nu kinderen sexueel misbruiken wordt ik boos over.

Hoe is het nu in dat kindertehuis?
en met Lubega?
ik heb nl net ! een kind gesponsort DAAR bij st trin!.
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 05:37
 
NICOLLE231 schreef:
nu kinderen sexueel misbruiken wordt ik boos over.

Hoe is het nu in dat kindertehuis?
en met Lubega?
ik heb nl net ! een kind gesponsort DAAR bij st trin!.
Geschokte, onthutste smiley

Ja, het is Trin zelf niet natuurlijk die kinderen misbruikt: Mattheus van de Steen is te snel met Mr Lubega in zee gegaan zonder hem eerst te checken.
Dacht te snel dit is van de Heer, en nu is er erg veel geld ingepompt, na eerst alle schulden te hebben afbetaald, in een kinderdorp, samen met nog 2 andere organisaties, die Trin hielpen zeg maar.
Bij de link, in de openingpost is het wel duidelijk weergegeven.

Ik werd er verdrietig van....boos nee, ik heb niet het idee dat ze bij Trin kinderen misbruiken, tegendeel, ze wouden juist helpen....

Lees vooral ook het commentaar, zou ik aanbevelen, voor een duidelijker beeld, iig, dat hielp mij wel voor een duidelijker beeld.

Kijk, Mr Lubega ving al kinderen op, in een kerk, en is er uit gezet, omdat wat er zich 's nachts afspeelde.

Afijn, tis een echte journalist die het onderzocht, nadat veel mensen van Trin en Stichting Kaja en Wilde ganzen ea. Maar ja, Trin was degene die ermee begon en alle vertrouwen in die man(kinderopvanger/hulp) stelde zonder vooraf onderzoek. Die man is zich als een koning gaan gedragen en ja, van het een kwam het ander. Mensen die verhalen van kinderen serieus namen, werden vervloekt, bedreigt, etc.

Afijn lees zelf maar.

Groetjes!

NB: als je echt voor desbetreffende kinderdorp/tehuis een kind hebt gesponsord, ja, dat is niet oké.
Mattheus heeft het op zich gehaald en moet ermee dealen. Wat natuurlijk wel moeilijk is als je leven in gevaar loopt dan, maar dit kan ook niet.

Hier nog ff de link, met daar weer linken naar onderzoeken, extra bronnen etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 10:46
 
NICOLLE231 schreef:
nu kinderen sexueel misbruiken wordt ik boos over.

Hoe is het nu in dat kindertehuis?
en met Lubega?
ik heb nl net ! een kind gesponsort DAAR bij st trin!.
Geschokte, onthutste smiley

Trin organiseert partner avonden, daar is inzicht in wat ze doen, ook de financiën.
je kan ook gewoon je vraag effe na trin mailen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 13:42
 
Trin is veel te goed van vertrouwen geweest volgens mij. Ze hebben dhr uit het slob gehaald, al zijn schulden betaald en stonden niet zo open voor kritieken over hem...Hoorde ik van een Trinlid persoonlijk
Het lastige is dat je het wel over geld hebt wat anderen geven aan Trin.......daar kan je niet zorgvuldig genoeg mee omgaan.
Hoe zou jij het vinden als jouw geld voor dit soort zaken wordt gebruikt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 13:58
 
Ja dat is natuurlijk beroerd denk je geld te geven voor een goed doel gebeurt er dit. Maar oke het is maar geld.
Veel erger vind ik dat zo'n kind wordt toevertrouwd aan iemand, die geacht wordt dit kind te helpen, zorg te verlenen, Christus aan dat kind te laten zien in zijn daden. En dan wordt het kind misbruikt. Hoe langer ik er over nadenk hoe misselijker ik er van word
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 14:18
 
Deze meneer Lubega, grote vriend van Dhr v/d Steen die nu bang is dat hem zelfs iets overkomt, en het geheel maar onder het vloerkleed veegt.

Want dat kinderdorp, + mister Lubega staan gewoon, nog steeds gezellig op de site van Trin, waar er met geen woord over gerept wordt.
En men kan nog steeds geld storten.

Ja, alleen GG, maar die moet je niet geloven, volgens sommigen, die zijn er namelijk op uit..???

(Ja, S. maakt zich ook ff boos)


Je kan zelfs een boek kopen:


Dit indringende boek geeft een bijzonder kijkje in de belevingswereld van weeskinderen in Oeganda en hun harde leven op straat. De kinderen vertellen openhartig over hun verleden van bedelen, mishandeling, hekserij en hun levensveranderende onmoeting met Joseph Lubega van het Bulamu Childrens Village.

Klik hier om te bestellen

prijs: 9,95 + porto

Ach, what the heck, als het geld maar binnen blijft stromen.

Meisjes komen er ook niet in, ja, dhr houdt nu eenmaal, valt nu eenmaal op jongetjes, die een beetje milking er wel voor over hebben om niet meer op straat te hoeven slapen.
Een hemel op aarde voor dhr, zoveel jongetjes allemaal tot zijn beschikking... Kwijlende smiley

Misschien net zo iets als vroeger mensen een harem hadden, zoiets. Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 14:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 14:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Trin is veel te goed van vertrouwen geweest volgens mij. Ze hebben dhr uit het slob gehaald, al zijn schulden betaald en stonden niet zo open voor kritieken over hem...Hoorde ik van een Trinlid persoonlijk
Het lastige is dat je het wel over geld hebt wat anderen geven aan Trin.......daar kan je niet zorgvuldig genoeg mee omgaan.
Hoe zou jij het vinden als jouw geld voor dit soort zaken wordt gebruikt?

Dat denk ik ook, dat ze te goed van vertrouwen zijn geweest. Zelf daar komende denk ik ja, matheus is super enthousiast in zijn geloof, aan de ene kant geweldig, aan de andere kant een zwakheid als je te goed in vertrouwen ben. Aan de andere kant komen er meer eigenschappen bij om zo,n organisatie te doen dan alleen geloof, goede samenwerking, eh huiswerk ,voor je geld in een project stopt
Waar is een kerk waar. Geen fouten worden gemaakt? Het blijft Godswerk terrein, door mensen heen die fouten maken?
Zelf ben ik ook partner, laats was ik dingen aan het opruimen na partneravond, nooit zelf er na toegeweest, maar zag een bijna boek met verslag en fnancieen, te veel werk vond ik het om effe door te lezen, volgende keer toch Es' doen,
Dat er ook fouten daar worden gemaakt en dingen kunnen worden verbeterd
ben ik het ihelemaal mee eens,
Toch tot nu toe, is het nog steeds mijn gemeente waar ik na toe ga om de goede dingen, zal het wel wat kritischer bekijken in het vervolg
De fout van Daniël renger die ik las vind ik ook tragisch, hoop dat ze er wat leren. Van deze fouten die ze gemaakt hadden.
Ma ja, das dan weer het verhaal van gg. En hoe ver moet je die serieus nemen?
Zelf die twee wel Es' bezig ziende matheus en Daniël. Komen ze over als enthousiaster gelovig en. Dicht bij Jezus.
Enfin Petra die nog nooit perfecte kerk heeft gezien en darom ook nooit niet klakkeloos leiders volgt, dit wel een ernstig iets vind wat er gebeurt is.


Laatst aangepast door
PETRA373
op woensdag 29 mei 2013, 14:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 14:39
 
SHANITA130 schreef:
Ja, idd.

Het maakte me verdrietig, met name deze zinnen
: ‘Normaal gesproken zouden we ze zelf gaan ophalen, maar we kunnen ons daar niet meer vertonen.’
Chris van den Berg vertelt waarom: ‘de vorige keer dat we daar waren bleek een achterwiel losgedraaid te zijn. Twee kilometer verder kwam onze auto met een klap tot stilstand.’ Het was niet de enige waarschuwing aan het adres van degenen die in mei dit jaar aan de bel trokken over de gang van zaken in het dorp. ‘Samuel, de jongen die nu zijn broers uit het dorp haalt, is een belangrijke getuige. Hij vond, nadat hij met ons gepraat had, een dode kat op zijn drempel, en zag een tijd lang driemaal daags dezelfde jongens rond zijn huis lopen. In dreigtelefoontjes kreeg hij te hore
n, dat zijn broers zouden boeten voor zijn openheid van zaken.’

Die man kan die kinderen alles wijsmaken, mensen die voor de kinderen opkwamen werden vervloekt in kerkdiensten en als heksen gezien, ja, zo'n oudere man kan die kleine kinderen van alles wijsmaken.[/i

[i]Ik vind het zo verdrietig, het had zo'n mooie dorp kunnen worden, en nu durven mensen die tonnen geld van giften hebben geïnvesteerd, niet eens in de buurt te komen....

En dit vind ik schrijnend: 'Van der Steen, in die tijd zelf een rijzende ster in de evangelisch-charismatische wereld, betaalde uit de opbrengst van enkele grote collectes in Nederland Lubega’s schulden af en stelde hem in staat voor een snel groeiende groep kinderen te zorgen'.

Helemaal niet eerst checken, uitgebreid onderzoek doen, meteen denken dit is van God. Ja, en krijg die man daar nu maar eens weg....hij is er ook zo makkelijk ingekomen...
En een medewerkster: ‘Ik merkte al gauw dat er iets niet in de haak was in het dorp. Er heerste een angstige sfeer, waarin niets zonder de goedkeuring van Joseph mocht gebeuren. Het was mijn taak om de families op te zoeken van de kinderen, die zich bij ons gemeld hadden. Maar daar kwam nauwelijks iets van terecht. De boekhouding was nauwelijks op orde, en er was structureel te weinig geld beschikbaar om bijvoorbeeld eten te kopen. Ook het selectiebeleid deugde van geen kant: meisjes die dagenlang huilend aan de poort stonden stuurde hij harteloos weg, terwijl hij een oudere jongen die hij als ‘high potential’ aanduidde probleemloos binnenhaalde, terwijl die gewoon twee levende ouders had.’
Mathilde ondernam actie en maakte herhaaldelijk melding van hetgeen ze aantrof, maar werd daarbij structureel tegengewerkt door haar werkgever Trin, te Harderwijk. ‘Op een gegeven moment mailde ik over dit voorval naar Harderwijk. ‘Dit is toch een weeshuis, in plaats van een kostschool’, hield ik ze voor. De mailtjes werden stuk voor stuk vertaald door Trinmedewerkers in Harderwijk en direct naar Joseph opgestuurd. ´Die zat twee meter verder en gaf mij direct een uitbrander. ‘Dat heb je toch niet écht gezegd, hè?’

Dan ga je naar je betreffende organisatie mailen van dit klopt niet, dat niet, die gaan dat dan fijn vertalen, en naar degen sturen over wie het gaat....
Dan denk ik, zo ga je toch niet met je vrijwillige medewerksers om....











Iig, ja, je kan wel denken gebeurd overal, maar ja, dit had ik gevolgd, en ik wordt hier gewoon heel verdrietig van.

Weet je, en deze informatie, is die betrouwbaar? Zelf kan ik een vrouw die laatst nog na Afrika is geweest, haar dochter heeft vrijwillig een half jaar in het dorp gewerkt, niets was daar mis, of dingen zoals hier beschreven, zelf is ze daar met haar man gaan wonen en heeft in een ander dorp ook een weeshuis opgericht, is nog klein, ze doet het anders, laat de kinderen opvoeden door Afrikaanse vrouw, iemand uit hun eigen cultuur,
Maar daar gaat het niet om, gaat om als ej zoiets leest dat ej denkt? Eh die vrouw ken de zou e het echt wel eerlijk zeggen als er iets mis was, Enfin ben nu niet zo fit door me kies, maar meestal zie ik haar om de twee weken, toch Es' vragen wat zei hier van vind allemaal.
Dat is ook het punt, iemand kan wel wat zeggen, maar is het de waarheid?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 15:07
 
SHANITA130 schreef:
Deze meneer Lubega, grote vriend van Dhr v/d Steen die nu bang is dat hem zelfs iets overkomt, en het geheel maar onder het vloerkleed veegt.

Want dat kinderdorp, + mister Lubega staan gewoon, nog steeds gezellig op de site van Trin, waar er met geen woord over gerept wordt.
En men kan nog steeds geld storten.

Ja, alleen GG, maar die moet je niet geloven, volgens sommigen, die zijn er namelijk op uit..???

(Ja, S. maakt zich ook ff boos)


Je kan zelfs een boek kopen:


Dit indringende boek geeft een bijzonder kijkje in de belevingswereld van weeskinderen in Oeganda en hun harde leven op straat. De kinderen vertellen openhartig over hun verleden van bedelen, mishandeling, hekserij en hun levensveranderende onmoeting met Joseph Lubega van het Bulamu Childrens Village.

Klik hier om te bestellen

prijs: 9,95 + porto

Ach, what the heck, als het geld maar binnen blijft stromen.

Meisjes komen er ook niet in, ja, dhr houdt nu eenmaal, valt nu eenmaal op jongetjes, die een beetje milking er wel voor over hebben om niet meer op straat te hoeven slapen.
Een hemel op aarde voor dhr, zoveel jongetjes allemaal tot zijn beschikking... Kwijlende smiley

Misschien net zo iets als vroeger mensen een harem hadden, zoiets. Smiley die vol vragen zit

Kan me niet voorstellen, dat als dit echt allemaal waar is, matheas er gewoon mee zou doorgaan.
Dan zullen het vast valse beschuldigingen zijn geweest, en laten e hem darom niet vallen.

Vergis je niet dat gelovigen die in het veld staan ook flink wat tegenstand krijgen door tegenstanders en gemene roddels,
Stel het echt zo is, waren er vast mensen op gesprongen om die kinderen weg te halen daar en een einde aan die toestand te maken.
Als het alleen goedgelovig is......die een ander geluid laat horen.. Tja...
Ma ja daar hebben we een verschil van denken over gg

Vind het ook raar dat de dochter van die vrouw die ik kan daar dan niets van gemerkt heeft, van sommigge dingen die beweerd worden.
Blijf erbij beste is zelf oordelen, tot nu toe, zie ik niets veroordelende in de trin spin zoals gg hun beschrijven, maar natuurlijk volg ik ze kritisch......toch vind ik niks, vind ik het nog steeds een fijne plek, waar Gods geest door heen werkt door sommigge mensen.
Natuurlijk zie ik ook wel Es' dingen waarvan ik denk, dat kan beter, ma ja Elf ben ik ok cristen, met vallen en opstaan, fouten makende, gg zou hele lappen Tekst kritiek over me kunnen schrijven, als je er dan nog wat woorden bij verdraaid, wat leugens tussen gooit....
Welke charamistissche leider doet het eigenlijk wel goed bij trin? Als een leider een fout maakt, springen E er op in, vergroten de fout, verdraaien woorden, zo zie ik ze....

Laten we hopen dat trin hierin een juiste beslissing heeft genomen, tot nu toe, vertrouw ik hun, ook al ken ik deZe zaak niet. In al hun andere dingen zie ik niets verkeerds.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 15:11
 
En sorry voor de vee spelfouten, valt niet mee goed typen met kaak die zit te bonken.
Maar Shanita ondanks verschil van mening, even goeie vrienden hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 15:19
 
Oh ja dank voor je stukje Petra, ik was er al vanuit gegaan dat het inderdaad zo was. had het niet verder onderzocht dan dat wat hier op het forum staat. Maar je hebt gelijk, het kan ook een valse beschuldiging zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 15:47
 
Kan hè, denk dat als ik ze er om vraag, ik te horen krijg dat het valse beschuldigingen waren.
Ik weet de waarheid ook niet, kan alleen de mensen vertrouwen op hun woord die ik kan. Zitten ook mensen bij die het dorp wel Es' bezocht hebben.

Beter ga ik er ook niet meer op in, op dingen van goedgelovig

Blijf erbij, als jeZus nu op aarde liep, ze druk hadden met dingen over hem schrijven,
Een bezetene die geneest en kudde zwijnen in de Afgrond, zie het al voor me hoe ze er over zouden schrijven.
Zoiets als hoe de farizeeën reageerden toen Jezus er was, en daarbij iedere leugen en roddel plaatsen
Zelfs over opwekkings liederen schrijven ze kritiek, spotten met opwekkings lied 666
Kan hun eigenlijk niet echt sereius nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 15:50
 
En ooit schreven ze voor de grap hoe ouweneel door UFO werd opgezogen...
Yeahhhh en onderhand in een duek van het lachen liggen dat je lezers dat geloofden.
was voor de grap.
Zegt wat over de schrijvers bij goedgelovig...... Heet niet voor niks
Goedgelovig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 15:55
 
PETRA373 schreef:
En ooit schreven ze voor de grap hoe ouweneel door UFO werd opgezogen...
Yeahhhh en onderhand in een duek van het lachen liggen dat je lezers dat geloofden.
was voor de grap.
Zegt wat over de schrijvers bij goedgelovig...... Heet niet voor niks
Goedgelovig...

Ging zoiets als matheas en ouweneel die beweerden door UFO straal te Zijn opgezogen.
Velen gingen daar serieus op in, dachten dat het waar was......geloofden het meteen ze dat beweerden.
Enfin zou er over ophouden .....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 16:21
 
PETRA373 schreef:
Dat denk ik ook, dat ze te goed van vertrouwen zijn geweest. Zelf daar komende denk ik ja, matheus is super enthousiast in zijn geloof, aan de ene kant geweldig, aan de andere kant een zwakheid als je te goed in vertrouwen ben. Aan de andere kant komen er meer eigenschappen bij om zo,n organisatie te doen dan alleen geloof, goede samenwerking, eh huiswerk ,voor je geld in een project stopt
Waar is een kerk waar. Geen fouten worden gemaakt? Het blijft Godswerk terrein, door mensen heen die fouten maken?
Zelf ben ik ook partner, laats was ik dingen aan het opruimen na partneravond, nooit zelf er na toegeweest, maar zag een bijna boek met verslag en fnancieen, te veel werk vond ik het om effe door te lezen, volgende keer toch Es' doen,
Dat er ook fouten daar worden gemaakt en dingen kunnen worden verbeterd
ben ik het ihelemaal mee eens,
Toch tot nu toe, is het nog steeds mijn gemeente waar ik na toe ga om de goede dingen, zal het wel wat kritischer bekijken in het vervolg
De fout van Daniël renger die ik las vind ik ook tragisch, hoop dat ze er wat leren. Van deze fouten die ze gemaakt hadden.
Ma ja, das dan weer het verhaal van gg. En hoe ver moet je die serieus nemen?
Zelf die twee wel Es' bezig ziende matheus en Daniël. Komen ze over als enthousiaster gelovig en. Dicht bij Jezus.
Enfin Petra die nog nooit perfecte kerk heeft gezien en darom ook nooit niet klakkeloos leiders volgt, dit wel een ernstig iets vind wat er gebeurt is.



het gebeuren op zich kan natuurlijk bij iedere kerk gebeuren. nu is het toevallig Trin maar het gaat me meer om het gegeven. Je kan teleurgesteld zijn in mensen die je je vertrouwen geeft en wat is waar en niet waar? feit is dat mensen hun geld hebben gegeven en nog erger: er zijn kinderen misbruikt.......en dat gegeven is erg...Of het nu bij Trin is of bij een andere kerk.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:17
 
PETRA373 schreef:
En ooit schreven ze voor de grap hoe ouweneel door UFO werd opgezogen...
Yeahhhh en onderhand in een duek van het lachen liggen dat je lezers dat geloofden.
was voor de grap.
Zegt wat over de schrijvers bij goedgelovig...... Heet niet voor niks
Goedgelovig...

Ach... die site is ook niet zomaar zonder reden en waar rook is is meestal (smeulend) vuur, alhoewel je zelf natuurlijk altijd kritisch moet blijven als lezer in wat je tot je neemt. Vragen blijven stellen bij wat je voorgeschoteld krijgt is altijd goed. Misschien beetje off topic want het gaat hier over kostbare kinderlevens waar de impact een leven lang is... maar deze heren konden er ook wat van wb geld en mensen bedriegen en de schrijvers kunnen zich beroepen op bewezen feiten:
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/05/28/allarts-krijgen-meer-straf/#more-36739


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 mei 2013, 17:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:28
 
PETRA373 schreef:
En ooit schreven ze voor de grap hoe ouweneel door UFO werd opgezogen...
Yeahhhh en onderhand in een duek van het lachen liggen dat je lezers dat geloofden.
was voor de grap.
Zegt wat over de schrijvers bij goedgelovig...... Heet niet voor niks
Goedgelovig...

Dat was dus een geintje...

Nav, de grove leugens en grote onzin die hij verspreide met die eindtijdstudie...

Zo van nou als men dat gelooft, kan men dit van die Ufo ook geloven zoiets, als parodie op de leugens van Ouweneel.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 17:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
het gebeuren op zich kan natuurlijk bij iedere kerk gebeuren. nu is het toevallig Trin maar het gaat me meer om het gegeven. Je kan teleurgesteld zijn in mensen die je je vertrouwen geeft en wat is waar en niet waar? feit is dat mensen hun geld hebben gegeven en nog erger: er zijn kinderen misbruikt.......en dat gegeven is erg...Of het nu bij Trin is of bij een andere kerk.....

Zo is dat!!!

En nog steeds worden die kinderen daar misbruikt, want dhr 'werkt' daar nog gewoon, is namelijk de 'baas' daar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:34
 
JOL252 schreef:
Ach... die site is ook niet zomaar zonder reden en waar rook is is meestal (smeulend) vuur, alhoewel je zelf natuurlijk altijd kritisch moet blijven als lezer in wat je tot je neemt. Vragen blijven stellen bij wat je voorgeschoteld krijgt is altijd goed. Misschien beetje off topic want het gaat hier over kostbare kinderlevens waar de impact een leven lang is... maar deze heren konden er ook wat van wb geld en mensen bedriegen en de schrijvers kunnen zich beroepen op bewezen feiten:
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/05/28/allarts-krijgen-meer-straf/#more-36739

Ja, dank je Jol, ja, en toch blijven mensen van Jaah, kan niet, en dan over GG, spuien, ze hebben niet door dat GG bestaat uit gelovigen over heel Nederland, om nu eens eindelijk de misstanden in mn de evangelische hoek aan te pakken en aan het licht te brengen...ja, en dát vind niet iedereeen even leuk, natuurlijk.

Zitten daar gewoon echte journalisten.

Bulamu Village heet het, en staat onderaan de Trin site onder kopje "buitenland", en als je dan doorklikt krijg je een hele mooi foto van de weldoener, met wie die is enzo, dus het gaat gewoon door.

En dát snap ik niet?

Mét reklame voor dit indringende boek: Vergeten Kinderen - Door Ingrid van Diest



Dit indringende boek geeft een bijzonder kijkje in de belevingswereld van weeskinderen in Oeganda en hun harde leven op straat. De kinderen vertellen openhartig over hun verleden van bedelen, mishandeling, hekserij en hun levensveranderende onmoeting met Joseph Lubega van het Bulamu Childrens Village.

Klik hier om te bestellen

prijs: 9,95 + porto

Oa dit staat er ter promotie van het geven van uw giften:
Oeganda is een schitterend land. Het wordt met haar prachtige natuur ook wel de groene parel van Afrika genoemd. Helaas is het naast een mooi land, ook een land dat met veel problemen te kampen heeft. Zo leeft 38% van de bevolking onder de armoedegrens. Dit maakt het voor veel ouders moeilijk om goed voor hun kinderen te zorgen, met als gevolg dat bijna 40% van de kinderen in Oeganda ondervoed is. Daarnaast lijdt Oeganda enorm door de gevolgen van het HIV-aids virus. In 2007 zijn ongeveer 77.000 mensen overleden aan de gevolgen van aids. 60% van de vrouwen in Oeganda zijn besmet met het HIV-virus. Hierdoor komen kinderen vaak al heel jong op eigen benen te staan. Oeganda telt 2,3 miljoen weeskinderen waarvan 1,2 miljoen kinderen hun ouders hebben verloren aan de gevolgen van aids. De meeste kinderen zwerven daarom op straat en hebben geen kans op een waardige toekomst.

Te midden van dit alles is een oegandees, Joseph Lubega, actief om de kinderen van Oeganda te helpen. Het begon met een paar kinderen totdat er 10 tallen in zijn huis leefden. Er kloppen er elke dag nieuwe straatkinderen bij Joseph aan om hulp en onderdak. Joseph had de droom om een een dorp te starten voor deze kinderen. Momenteel wordt er gebouwd aan dit dorp en worden er al zo'n 200 kinderen opgevangen. De bedoeling is dat het dorp uiteindelijk 300 weeskinderen een veilige plek gaat bieden. Daarnaast zullen ze er een opleiding krijgen en zal er ruimte zijn om hun eigen voedsel te verbouwen en vee te houden. Er is nu ook een bron voor water waarmee ze zich kunnen wassen en wat ze kunnen drinken. Daarnaast is er nu ook elektriciteit waardoor niet alleen het dorp, maar ook de hele omgeving een veiligere plek wordt. Momenteel staan er al 3 huizen en de bedoeling is dat er nog veel meer zullen komen. De tuin en het sportterein worden langzaam maar zeker goed gemaakt.

Het nieuwe dorp heeft de naam Bulamu Children's Village gekregen, Bulamu betekent 'Leven'.

Zieke smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:52
 
SHANITA130 schreef:
Zo is dat!!!

En nog steeds worden die kinderen daar misbruikt, want dhr 'werkt' daar nog gewoon, is namelijk de 'baas' daar.

Toch lees ik niets over daadwerkelijk bewijs
Shanita , harde feiten, harde bewijzen, vind dat goede journalisten zich daar mee bezig moeten houden,
Voor ze oordelen dat er misbru.ik word gemAakt van kinderen, zelf heb ik een Gruwelijke hekel aan zulk soort praktijken, maar iemand zomaar beschuldig en zonder voldoende bewijs , schrijf dan dat er een vermoeden is, is iets anders dan iemand beschuldig en

Jij schrijft hier nu een beschuldiging dat die kinderen worden misbruikt nog steeds. Heb je echt bewijs?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:55
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dank je Jol, ja, en toch blijven mensen van Jaah, kan niet, en dan over GG, spuien, ze hebben niet door dat GG bestaat uit gelovigen over heel Nederland, om nu eens eindelijk de misstanden in mn de evangelische hoek aan te pakken en aan het licht te brengen...ja, en dát vind niet iedereeen even leuk, natuurlijk.

Zitten daar gewoon echte journalisten.

Bulamu Village heet het, en staat onderaan de Trin site onder kopje "buitenland", en als je dan doorklikt krijg je een hele mooi foto van de weldoener, met wie die is enzo, dus het gaat gewoon door.

En dát snap ik niet?


Precies, daar zitten ook professionals dus.

Ach weet je, ooit heb ik een gemeentevergadering meegemaakt waar duidelijk bewijzen en slachtoffers aanwezig waren van misbruik door de (ook aanwezige) voorganger. Ter plekke werd voorgesteld "alles te bedekken met de mantel der liefde"... en zo denken nog heel veel "goed-gelovigen".


Jol, ging aan het eind van die avond groengeelmisselijkbedorven naar huis.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 mei 2013, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 17:59
 
PETRA373 schreef:
Toch lees ik niets over daadwerkelijk bewijs
Shanita , harde feiten, harde bewijzen, vind dat goede journalisten zich daar mee bezig moeten houden,
Voor ze oordelen dat er misbru.ik word gemAakt van kinderen, zelf heb ik een Gruwelijke hekel aan zulk soort praktijken, maar iemand zomaar beschuldig en zonder voldoende bewijs , schrijf dan dat er een vermoeden is, is iets anders dan iemand beschuldig en

Jij schrijft hier nu een beschuldiging dat die kinderen worden misbruikt nog steeds. Heb je echt bewijs?

http://goedgelovig.wordpress.com/2012/11/17/trin-partner-misbruikt-weeskinderen/

NASCHRIFT: Geconfronteerd met de laatste feiten, laat Mattheüs van der Steen zijn Oegandese partner, die hij eerder door dik en dun verdedigde, toch maar vallen. Lubega moet opstappen, aldus een reactie van de TRIN-CEO. “Als je een kind iets aandoet, stelt de Bijbel, dan is het beter dat er een touw met een steen om je nek wordt gedaan, en dat je vervolgens in een diep meer wordt gegooid.”

Daarmee pleit Van der Steen zichzelf min of meer vrij. Ten onrechte, hij was degene die Lubega aanstelde en financierde. Van der Steens eigen positie zou dus ook ter discussie moeten staan.


En dit was heel lang geleden, en dhr werkt daar gewoon nog steeds, ja waarom zou je een melkkoe ombrengen? en je eigen nek erin steken?

Melkkoe=bron van inkomsten


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 mei 2013, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:00
 
PETRA373 schreef:
Toch lees ik niets over daadwerkelijk bewijs
Shanita , harde feiten, harde bewijzen, vind dat goede journalisten zich daar mee bezig moeten houden,
Voor ze oordelen dat er misbru.ik word gemAakt van kinderen, zelf heb ik een Gruwelijke hekel aan zulk soort praktijken, maar iemand zomaar beschuldig en zonder voldoende bewijs , schrijf dan dat er een vermoeden is, is iets anders dan iemand beschuldig en

Jij schrijft hier nu een beschuldiging dat die kinderen worden misbruikt nog steeds. Heb je echt bewijs?


Goed, dan moet er nog meer onderzoek worden gedaan naar aanleiding van de (verworven) informatie van deze beroepsjournalisten. Ik ben het met je eens dat dat soort zaken zorgvuldig moet worden aangepakt en het kan niet grondig genoeg gebeuren. Laat men dan gebruik maken van hun rechten en aangifte doen tegen deze journalisten die dus blijkbaar anderen in diskrediet brengen. (?)


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 mei 2013, 18:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:01
 
SHANITA130 schreef:
http://goedgelovig.wordpress.com/2012/11/17/trin-partner-misbruikt-weeskinderen/


Deze kinderen hebben dus geloof nodig en erkenning (én gerechtigheid plus genoegdoening).


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 mei 2013, 18:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:05
 
Enfin , ik keek effe na jouw link, jol en wat verder, alles word feitelijk gecheckt.... Feiten. Bewijs van mail contact met medewerkster na trin bv?
Etc. Noem maar op.tot hoe ver hebben ze de feiten gecheckt? Link van jouw gaat over een andere zaak, niet over gedoe Afrika

En ja we hebben een vrij land, hier mag je van alles bijna schrijven, ze beSchuldiggen, geven ook ergens toe dat er geen echte bewijzen zijn, van daar uit schrijven ze hun oordeel weer, dat misbruik gewoon door gaat.
het is de stijl van schrijven die me tegenstaat van goedgelovig,

Heeft niets te maken met geen kritiek aan kunnen tegen de evangelische wereld, ben zelf ook best kritisch jol. het is de manier waarop.

Eh wat, vind jij dan als cristen trouwens over opwek Ming 666?
Moet je daarnou mee spotten denk ik dan,?

En hoop Shanita dat je geen gelijk hebt, want dan is het inderdaad heel erg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:10
 
JOL252 schreef:
Goed, dan moet er nog meer onderzoek worden gedaan naar aanleiding van de (verworven) informatie van deze beroepsjournalisten. Ik ben het met je eens dat dat soort zaken zorgvuldig moet worden aangepakt en het kan niet grondig genoeg gebeuren. Laat men dan gebruik maken van hun rechten en aangifte doen tegen deze journalisten die dus blijkbaar anderen in diskrediet brengen. (?)

We kunnen de vraag ook omdraaien, warom doet gg er niets aan, als ze dan denken dat er echt misbruik is? Gaan die niet met hun feiten na de rechter?
Als ik de feiten had, wist ik de rechter wel te vinden, blijkbaar intereseert hun die kinderen niet zo, gaat het dus toch meer om het artikel....zou je denken


Enfin zo kunnen we wel doorgaan, niemand van ons weet echt de waarheid toch? Laten we niet te snel oordelen zonder echte harde bewijzen vind ik.

En tja gg, ieder zijn ding, mijn ding niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 18:11
 
PETRA373 schreef:
Enfin , ik keek effe na jouw link, jol en wat verder, alles word feitelijk gecheckt.... Feiten. Bewijs van mail contact met medewerkster na trin bv?
Etc. Noem maar op.tot hoe ver hebben ze de feiten gecheckt? Link van jouw gaat over een andere zaak, niet over gedoe Afrika

En ja we hebben een vrij land, hier mag je van alles bijna schrijven, ze beSchuldiggen, geven ook ergens toe dat er geen echte bewijzen zijn, van daar uit schrijven ze hun oordeel weer, dat misbruik gewoon door gaat.
het is de stijl van schrijven die me tegenstaat van goedgelovig,

Heeft niets te maken met geen kritiek aan kunnen tegen de evangelische wereld, ben zelf ook best kritisch jol. het is de manier waarop.

Eh wat, vind jij dan als cristen trouwens over opwek Ming 666?
Moet je daarnou mee spotten denk ik dan,?

En hoop Shanita dat je geen gelijk hebt, want dan is het inderdaad heel erg.


Wat is er met opwekking 666? Iets vanwege het getal?
Ik zei ook in mijn reactie dat mijn link off topic was, en dat het hier ging om kostbare kinderlevens. Het was alleen een aanvulling en het ging hier om een zaak die berust op feiten.

Het kan zijn dat de manier waarop tegenstaat, zo is er nog een site, weet even de naam niet, dat staat me qua stijl en toon ook tegen. Maar wát ze aankaarten komt wel ergens vandaan en is de vrucht van alle schijn binnen kerkelijk Nederland, in welke hoek dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3