ChristianMatch
 


Forum

eeuwigheid
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:37
 
Ik dacht weer even na over het begrip "eeuwigheid" en ervoer een zeer lichte schok die door me heenging. Dit omdat het mijn voorstellingsvermogen te boven gaat dat alles er altijd al was. Ofwel: het is nooit begonnen. En als het begonnen is, moet het uit iets ontstaan zijn, want dat het uit niets ontstaan is, dat geloven de evolutionisten, tenminste dat moet je ze even vertellen wat ze geloven (hahaha was een geleend grapje van Kent Hovind). Niet de eerste keer dat ik hierover even nadenk en vermoed niet dat ik hier ooit uitkom. En ook niet dat iemand hier een zinnig antwoord op heeft, hahaha Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:50
 
Ja idd, daar kom je als mens niet uit.
Wat ik daarin wel geloof, is dat God er altijd geweest is, en ook altijd zal blijven. En ook dat Hij Schepper van de tijd is. Op een door Hem bepaald moment is Hij kaders gaan scheppen, waarin een mens kan functioneren. Hij Wist tevoren al dat wij die kaders nodig hebben, evenals de dieren en alle planten, en met dat Hij het licht, de getijden, de zon, maan en sterren schiep, bepaalde hij ook die 24-uurscyclus waarin we vandaag de dag nog steeds functioneren.

Bijzonder daarin is dat dit bijna gelijktijdig geschapen moet zijn, en dus onmogelijk een kwestie van tig evolutionaire ontwikkelingen kan zijn, om zo perfect met elkaar in harmonie te kunnen functioneren, en daarmee bepalend te zijn voor heel veel processen in de verdere schepping.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 22:28
 
Eeuwigheid is de aanduiding voor een lange periode. In letterlijke zin wordt hiermee een periode zonder einde bedoeld. In religie en filosofie wordt er een speciale werkelijkheid mee aangeduid, die zich aan de normale tijdsduur onttrekt. In overdrachtelijke zin wordt bedoeld een periode waaraan geen eind lijkt te komen. Het bijvoeglijk naamwoord van eeuwigheid is eeuwig.

zo stond het wikipedia vond het wel wat hebben vooral dat eerste een aanduiding voor een lange periode haha ja heeeeeel lang Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 16:17
 
Als kind dacht ik na over het oneindige, ja oa. door de wiskunde lessen ;)

En daar was ik ook gefascineerd door.

Ik dacht, naah, kan niet, heelal oneindig. Moet een einde zijn.

En dat einde stelde ik me voor als een gewoon gemetselde muur.

Maar ja, toen dacht ja, wat is er dan daarna? Achter die muur ;) Ja, daar moet dan toch ook wat zitten?

Ja, en juist omdat je in de wiskunde oneindige getallen hebt, bewezen wetenschappelijk, en het heelal is ook oneindig, dat is ook bewezen.
Maar dat kan je zelf ook wel bedenken, want als er dus al een einde ís, ja, wat zit er dan áchter dat einde?

Ja, en dat heeft er ook aan bijgedragen dat ik ook in het oneindige, eeuwige leven geloof.
Want er zijn dus meer dingen, getallen, heelal, oneindig.

En dat vind ik ook het mooie aan het geloof, voor God is een dag als duizend jaar en duizend jaar als een dag.(Bijbeltekst)

Dus ja, een dag, kan in Gods ogen erg lang zijn.....

Dus ja, pik elke dag, geniet ervan...ook al heb je nog drie maanden te leven, in Gods ogen kunnen dat er 90.000 dagen zijn.

Dat zou ik zelf denken als ik ziek zou zijn.

Voor mij is het misschien makkelijker want ik heb, járen terug een korte periode gehad dat ik zoooo verdrietig was dat ik wou dat ik een ziekte kreeg, dat ik drie maanden nog te leven had. Want ja, ik wou naar de hemel bij God zijn. dus dat ik niet ineens dood zou zijn natuurlijk, maar ja, nog afscheid kon nemen van dingen en mensen en Ja, ik wéét van Morfine....en palliatieve zorg, want ik kan absoluut niet tegen pijn. mijn pijngrens is erg laag, zeggen sommigen...Dus ja Pijn is niet meer nodig.....en ja, je raakt in een gelukzalige roes, iig ik en anderen die ik ken, van Morfine(ja, beetje jeugd experimenten daarom weet ik dat;), er zijn ook veel Amerikaanse lofliedjes over Morfine.

Dwaal ik nu teveel af, ja, het een is met het ander verbonden vandaar.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:16
 
STEENTJE178 schreef:
Ja idd, daar kom je als mens niet uit.
Wat ik daarin wel geloof, is dat God er altijd geweest is, en ook altijd zal blijven. En ook dat Hij Schepper van de tijd is. Op een door Hem bepaald moment is Hij kaders gaan scheppen, waarin een mens kan functioneren. Hij Wist tevoren al dat wij die kaders nodig hebben, evenals de dieren en alle planten, en met dat Hij het licht, de getijden, de zon, maan en sterren schiep, bepaalde hij ook die 24-uurscyclus waarin we vandaag de dag nog steeds functioneren.

Bijzonder daarin is dat dit bijna gelijktijdig geschapen moet zijn, en dus onmogelijk een kwestie van tig evolutionaire ontwikkelingen kan zijn, om zo perfect met elkaar in harmonie te kunnen functioneren, en daarmee bepalend te zijn voor heel veel processen in de verdere schepping.


Maar zie jij de Eeuwigheid ook als de hemel? Of is dat weer iets anders?
Hoor je mensen weleens zeggen: hij/zij is naar de eeuwigheid.....en dan kom je bij het moeilijke begrip eeuwigheid of hemel.....en hoe vul je dat in in het hier en nu......waarom zeggen mensen het is de hemel op aarde of ik ben in de zevende hemel? Ik vraag het me af, ik weet het antwoord ook niet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar zie jij de Eeuwigheid ook als de hemel? Of is dat weer iets anders?
Hoor je mensen weleens zeggen: hij/zij is naar de eeuwigheid.....en dan kom je bij het moeilijke begrip eeuwigheid of hemel.....en hoe vul je dat in in het hier en nu......waarom zeggen mensen het is de hemel op aarde of ik ben in de zevende hemel? Ik vraag het me af, ik weet het antwoord ook niet.....

Ik zie de hemel als de woonplaats van God, waar Hij ook de zielen van Zijn overleden mensenkinderen laat komen. En de hemel, als verblijfplaats van God, is, volgens mij, eeuwig, net als dat God Eeuwig is. Aan Hem, en Zijn plaats, is nooit een begin geweest. Maar die hemel is uiteindelijk maar een tijdelijke verblijfplaats voor overledenen. Wanneer Christus terugkomt op aarde, mogen we met z'n allen wonen op Zijn vernieuwde aarde, waar de dood, zonde, verdriet, gebrek etc. niet meer zal zijn. Ook in Openbaringen lees je dat wanneer de Tijd van het Lam gekomen is, God weer onder de mensen zal wonen, in Zijn nieuwe Jeruzalem. Een plek, welke dan voor een ieder op die nieuwe aarde vrij toegankelijk zal zijn.

En over die uitdrukkingen "de hemel op aarde": ja, de hemel zál op aarde komen, op de Jongste Dag. Maar vooralsnog is dat wat wij "de hemel op aarde" kunnen noemen slechts een surrogaatversie van perfecte omstandigheden. We weten nóg niet beter. We kúnnen ook nog niet beseffen hoe het werkelijk zal zijn, wanneer Christus zal komen.

En die "zevende hemel" is een uitdrukking welke uit de Joodse Kaballa komt, een mystieke leer uit de Middeleeuwen, waar ze werkelijk geloofden in 7 hemelen. Telkens wanneer je een hemel verder bereikte, kwam je een trede hoger in het volmaakte, tot de volmaakte volmaaktheid in de zevende hemel, waar God en zijn engelen Zelf zouden wonen.
De Talmoed (Joodse wijsheid) en de Koran (Islam) kennen overigens vandaag de dag nog steeds meerdere hemelen, als soort groeiproces in volmaaktheid. Volgens mij is dat in strijd met wat de Bijbel ons leert, waaruit we de troost mogen putten dat, wanneer we sterven, we direct bij Christus Zelf mogen zijn.

Eeuwigheid..... ik denk dat we een eeuwigheid aan tijd nodig zullen hebben om de Eeuwige te leren kennen, en Hem te prijzen...... tot in Eeuwigheid! Knipoog smiley
Maar voor nu... kunnen we, denk ik, niet begrijpen wat Eeuwigheid is. Aan alles in ons mensenleven komt nu eenmaal een einde, en is een begin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1