ChristianMatch
 


Forum

klaagmuur
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 januari 2014, 22:28
 
Het zeikt van de regen... en er zit een klein wit monster in de mand me aan te staren met dit soort ogen:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 januari 2014, 22:43
 
JOL252 schreef:
Het zeikt van de regen... en er zit een klein wit monster in de mand me aan te staren met dit soort ogen:

herkenbaar.....zal ik hem overnemen..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 januari 2014, 22:52
 
Neem een kat.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 09:22
 
Te nat, te koud, he-le-maal geen zin om te lopen buiten en de trein te pakken daarna weer te lopen Twijfelende smiley

S. gaat zich opknappen enzo, warm aankleden en dan heerlijk naar buiten ja zo kan je het ook zien Lachende smiley , ja voelen doe ik het nog niet, maar ja, het zo al zien ja, eerst denk je iets dan voel je iets....

Update: Ga gezellig met me vriend namiddag, is veel gezelliger Lachende smiley
en dan 's ochtends Lachende smiley saampjes terug!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 januari 2014, 10:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 08:36
 
Mensen die zich ertegenaan gaan bemoeien als ik een auto wil kopen. Boze smiley

Trek me niets van aan, ga zometeen in brabant es even een dealer vlakbij bellen, heb een schattig autootje gezien Verliefde smiley . (hoop op voorraad, ja je hoort weleens van die enge verhalen dat je er drie maanden oid op moet wachten... Zieke smiley

En nog drie maanden met die trein, Smiley die vol vragen zit Zieke smiley

Net wat Zeeland zegt: luisterd naar je hart, het wijst je de weg. Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 5 februari 2014, 08:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 12:07
 
Even klagen over een anonieme beller die al maanden aan het bellen is.
In het begin zo`n 4 a 5 keer per dag. Nu nog eens per week. Wat bezielt zo iemand toch Zieke smiley

Zal wel een keer overgaan, als ik niet opneem heeft het toch geen zin om te blijven bellen lijkt me

Verder geen klagen over het weer vandaag Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 13:18
 
JANE410 schreef:
Even klagen over een anonieme beller die al maanden aan het bellen is.
In het begin zo`n 4 a 5 keer per dag. Nu nog eens per week. Wat bezielt zo iemand toch Zieke smiley

Zal wel een keer overgaan, als ik niet opneem heeft het toch geen zin om te blijven bellen lijkt me

Verder geen klagen over het weer vandaag Lachende smiley

Erg vervelend....

Sterkte, ik zal voor je bidden...

Ander nummer nemen een optie misschien?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 12 februari 2014, 13:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 17:26
 
SHANITA130 schreef:
Erg vervelend....

Sterkte, ik zal voor je bidden...

Ander nummer nemen een optie misschien?

Ja een ander nr kan natuurlijk, maar dat doe ik niet zo snel, zo`n gedoe om het weer aan iedereen door te geven.

Je mag wel bidden voor de beller Shanita dat die persoon wijsheid mag krijgen of inzicht dat diegene weet waar hij/zij mee bezig is.

Zou het dan een bekende zijn vraag ik me af, ik sta namelijk niet in het tel boek

Dankje dat je ervoor wil bidden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 19:33
 
JANE410 schreef:
Ja een ander nr kan natuurlijk, maar dat doe ik niet zo snel, zo`n gedoe om het weer aan iedereen door te geven.

Je mag wel bidden voor de beller Shanita dat die persoon wijsheid mag krijgen of inzicht dat diegene weet waar hij/zij mee bezig is.

Zou het dan een bekende zijn vraag ik me af, ik sta namelijk niet in het tel boek

Dankje dat je ervoor wil bidden

Ik had dat ook in me 1ste huwelijk, als me man opnam legde die neer, als ik opnam, nare dingen zeggen, belde 5 keer per nacht, toen 2de telefoon genomen, ja, de 1ste was van de zaak ook dus dat kon niet....

En toen dacht ik idd ook, ja wie? Iemand van het personeel, oid? Nee, leuk is het niet....

Zal bidden voor je...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 19:37
 
JANE410 schreef:
Even klagen over een anonieme beller die al maanden aan het bellen is.
In het begin zo`n 4 a 5 keer per dag. Nu nog eens per week. Wat bezielt zo iemand toch Zieke smiley

Zal wel een keer overgaan, als ik niet opneem heeft het toch geen zin om te blijven bellen lijkt me

Verder geen klagen over het weer vandaag Lachende smiley

http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/vaste-telefonie/privacy/ongewenste-anonieme-telefoontjes

Misschien valt er nog iets aan te doen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 22:20
 
@ Jol

Bedankt voor de link Jol. Ik heb al wel geinformeerd bij de profider en die vertelde dat ik alle anonieme nummers kan laten blokkeren.

Ik heb besloten om te wachten tot 3 maanden, als het dan nog niet gestopt is dan laat ik de anonieme nummers blokkeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 13 februari 2014, 06:43
 
JANE410 schreef:
@ Jol

Bedankt voor de link Jol. Ik heb al wel geinformeerd bij de profider en die vertelde dat ik alle anonieme nummers kan laten blokkeren.

Ik heb besloten om te wachten tot 3 maanden, als het dan nog niet gestopt is dan laat ik de anonieme nummers blokkeren.

Je hebt wel mega geduld zeg. Maar misschien inderdaad goed om even aan te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 februari 2014, 17:22
 
Geklaag op straat...

De onvrede hangt in de lucht zoals de mensen om de flat van Benno L hangen. Gisteravond was zo'n avond met grote groepen mensen op straat, politie met motoren, busjes. Geschreeuw, gedreig. En daar in die flat woont de huidige personificatie van pedofilie.. hoe gaat het met hem?
De Facebookpagina die opgericht is om Benno L de stad uit te krijgen staat bol van de doodswensen compleet met beschrijving hoe dat dan moet gebeuren, evenals levenslange martelingen... als de mens inderdaad God zou zijn was de wereld nu een doodsakker. En hoe veel anders is de mens die zulke zieke uitlatingen kan hebben dan de mens die veranderde in het monster voor kinderen en verstandelijk beperkten...
Vanmiddag zo'n middag dat ik even rondhing tussen de "hangers rond Benno" ... nog meer dan de haat tegen deze man hoor ik de onvrede en de frustraties over de Nederlandse wetten, de overheid... het jaren wachten op een woning, terwijl deze man gewoon een woonruimte krijgt. Het gedoe rond instanties, uitkeringen, belastingcenten die betaald moeten worden... "en hij die daar 4 hoog woont leeft nu van de belastingcenten van de Nederlandse bevolking zijn leven"..... de verhalen moeten worden verteld, de journalist die erbij staat registreert ...


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 19 februari 2014, 17:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 19 februari 2014, 19:27
 
Ik vraag me af wie hier nu de beschaafde is???
De man met de zieke geest, die misschien zelf als kind heftig is misbruikt en daardoor verkeerd gevormd verder?
De burgers die er een soort heksenjacht van maken?
Hmmm, volgens mij was de enigste beschaafde Jol die er door heen liep en de politie die voorkomen dat burgers het eigen recht in handen nemen.
En als je dat dan wil doen , met gruwelijke martelingen etc... dan ben je net zo als de dader...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 19 februari 2014, 19:53
 
JOL252 schreef:
Geklaag op straat...

De onvrede hangt in de lucht zoals de mensen om de flat van Benno L hangen. Gisteravond was zo'n avond met grote groepen mensen op straat, politie met motoren, busjes. Geschreeuw, gedreig. En daar in die flat woont de huidige personificatie van pedofilie.. hoe gaat het met hem?
De Facebookpagina die opgericht is om Benno L de stad uit te krijgen staat bol van de doodswensen compleet met beschrijving hoe dat dan moet gebeuren, evenals levenslange martelingen... als de mens inderdaad God zou zijn was de wereld nu een doodsakker. En hoe veel anders is de mens die zulke zieke uitlatingen kan hebben dan de mens die veranderde in het monster voor kinderen en verstandelijk beperkten...
Vanmiddag zo'n middag dat ik even rondhing tussen de "hangers rond Benno" ... nog meer dan de haat tegen deze man hoor ik de onvrede en de frustraties over de Nederlandse wetten, de overheid... het jaren wachten op een woning, terwijl deze man gewoon een woonruimte krijgt. Het gedoe rond instanties, uitkeringen, belastingcenten die betaald moeten worden... "en hij die daar 4 hoog woont leeft nu van de belastingcenten van de Nederlandse bevolking zijn leven"..... de verhalen moeten worden verteld, de journalist die erbij staat registreert ...

Misschien had de regering er verstandiger aan gedaan de samenleving erop voor te bereiden. Dit had op meerdere manieren gekund. Zo plompverloren handelen getuigt niet van inzicht in de gevoelens van de betrokkenen.
Dit is gewoon een oorzaak - gevolg reactie en het getuigt van weinig inzicht van de betrokken instanties, dat ze dit niet voorzien hebben.
De betrokken instanties zijn hier m.i. verantwoordelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 februari 2014, 20:32
 
ANNETTE050 schreef:
Misschien had de regering er verstandiger aan gedaan de samenleving erop voor te bereiden. Dit had op meerdere manieren gekund. Zo plompverloren handelen getuigt niet van inzicht in de gevoelens van de betrokkenen.
Dit is gewoon een oorzaak - gevolg reactie en het getuigt van weinig inzicht van de betrokken instanties, dat ze dit niet voorzien hebben.
De betrokken instanties zijn hier m.i. verantwoordelijk.


Men moet toch iets en hij moet toch ergens kunnen wonen. Ik vind ook dat men steken liet vallen, een man als hij is naast een kinderboerderij een woning geven, in de nabijheid van scholen etc. is vragen om protesten en terecht in mijn ogen.
Maar de hetze erom heen lijkt gevoerd te worden door mensen met veel frustratie en woede die elkaar alleen maar voeden en niet de andere kant bekijken van het dilemma.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 19 februari 2014, 20:48
 
Het is makkelijk populair worden als je over deze man je woede uitspreekt, je zult geen tegenstand hebben, want zo lekker is hij natuurlijk niet. Justitie zou mijns inziens wel toestemming kunnen geven om hem naar Duitsland te laten gaan en hem daar anoniem te houden. Maar goed, deze nodeloze ellende oogt ook niet erg smaakvol. Het kan snel escaleren.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 19 februari 2014, 23:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 februari 2014, 21:07
 
THOMAS968 schreef:
Het is makkelijk populair worden als je over deze man je woede uitspreekt, je zult geen tegenstand hebben, want zo lekker is hij natuurlijk niet. Justitie zou mijns inziens wel toestemming kunnen geven om hem naar Duitsland te laten gaan en hem daar anoniem te houden. Maar goed, deze nodeloze ellende oogt ook niet erg smaakvol. Het kan snel escaleren.

Thomas

Die escalatie vrees ik wel. Vanavond even niet alleen met m'n doggie uit.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/19-02-2014/samenscholingsverbod-leiden-rond-woning-benno-l


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 20 februari 2014, 07:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEKE325





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 19 februari 2014, 21:15
 
Het is natuurlijk niet zo dat er geen vuiltje aan de lucht is. De burgemeester heeft zoveel vertrouwen in de situatie, dat hij zijn functie ervan afhankelijk maakt.
Als de burgemeester echter zóveel vertrouwen in de situatie heeft, had dat ook in enige mate bewerkt kunnen worden in de buurt waar het zich nu allemaal afspeelt.


Laatst aangepast door
INEKE325
op woensdag 19 februari 2014, 21:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 februari 2014, 22:20
 
INEKE325 schreef:
Het is natuurlijk niet zo dat er geen vuiltje aan de lucht is. De burgemeester heeft zoveel vertrouwen in de situatie, dat hij zijn functie ervan afhankelijk maakt.
Als de burgemeester echter zóveel vertrouwen in de situatie heeft, had dat ook in enige mate bewerkt kunnen worden in de buurt waar het zich nu allemaal afspeelt.

Het grappige is dat veel buurtgenoten hier de hetze overdreven vinden. De mensen die komen demonstreren komen veelal van buitenaf en vanmiddag hoorde ik dat de boel wordt aangezwengeld door een groepering die zich in deze situaties sterk maakt en dan op komt draven.

Overigens, zedendelinquenten staan zoals bekend onder aan de ladder, zowel in samenleving als in de bajes. Er is maar weinig voor nodig om mensen in rep en roer te brengen als ze weten dat er een pedofiel in de buurt is. Indianenverhalen genoeg hier, zoals dat hij al bij een school is gesignaleerd... boeiend want het is vakantie, geen kind op het schoolplein.

Ik heb respect voor de burgemeester die met zijn fietsje aan komt peddelen en midden in een mensenmassa rustig probeert uit te leggen en te redeneren. Het is iemand die nadenkt over de voors en tegens om iemand op te nemen in de stad. En naar mijn mening... doe je het in de ogen van de meeste mensen als gezaghebbende nauwelijks goed.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 20 februari 2014, 08:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 20:09
 
Ik denk dat kinderen meer kans lopen om in hun eigen huis verwaarloosd, mishandeld en misbruikt te worden, dan door een onder toezicht gestelde zedendelinquent als Benno L. Wat hij gedaan heeft is afschuwelijk, het leed dat hij veroorzaakt heeft is ongekend en nooit goed te praten, maar de volksopstand en de verwensingen die nu richting Benno L. geuit worden, zijn werkelijk buiten alle proporties.
Mensen die in onze democratische rechtstaat veroordeeld zijn en hun straf hebben uitgezeten, moeten weer in de samenleving worden opgenomen. Er is recht gesproken, hij heeft zijn staf uitgezeten, maar staat nog wel onder toezicht. Je zou het volk dat zich nu voor de flat van Benno L. ophoudt, en roept om wraak en vergelding, maar als buren in je straat krijgen.
Dat het NRC als eerste de naam en woonplaats van Benno L. publiceerde is ook niet echt handig te nomen.
Er is besloten dat Benno L. in Leiden mag blijven, ik vraag me af of dat voor hem nog wel mogelijk en veilig is.


Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 21 februari 2014, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELINE392





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 15:09
 
JANS221 schreef:
Ik denk dat kinderen meer kans lopen om in hun eigen huis verwaarloosd, mishandeld en misbruikt te worden, dan door een onder toezicht gestelde zedendelinquent als Benno L. Wat hij gedaan heeft is afschuwelijk, het leed dat hij veroorzaakt heeft is ongekend en nooit goed te praten, maar de volksopstand en de verwensingen die nu richting Benno L. geuit worden, zijn werkelijk buiten alle proporties.
Mensen die in onze democratische rechtstaat veroordeeld zijn en hun straf hebben uitgezeten, moeten weer in de samenleving worden opgenomen. Er is recht gesproken, hij heeft zijn staf uitgezeten, maar staat nog wel onder toezicht. Je zou het volk dat zich nu voor de flat van Benno L. ophoudt, en roept om wraak en vergelding, maar als buren in je straat krijgen.
Dat het NRC als eerste de naam en woonplaats van Benno L. publiceerde is ook niet echt handig te nomen.
Er is besloten dat Benno L. in Leiden mag blijven, ik vraag me af of dat voor hem nog wel mogelijk en veilig is.

Heel goed verwoord, dank je Jans!! Zo denk ik er ook over!!

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 19:19
 
Is er nog plaats voor Benno L?

Deze predikant in onderstaand schrijven vind ik getuigen van moed




Deze week is er veel ophef over de voor pedofiel veroordeelde Benno L. die nu hij na zijn vrijlating een huis zoekt, wordt opgejaagd en nergens welkom is. Als tegenreactie besloot predikant en theoloog Rikko Voorberg een Facebook-pagina te openen waarop hij Benno L. uitnodigt in zijn straat te komen wonen. Voorberg vindt de discussie over de boze menigten die op L. jagen te vrijblijvend. Alleen het 'afwijzen van volkswoede is niet genoeg', schrijft hij op een speciale Facebookpagina 'Benno L. welkom in onze straat.'


Rikko op Facebook: "Als vader van een jongetje van drie durf ik dit niet zo goed te zeggen, omdat de Leidenaren ook niet gek zijn. Toch geloof ik er niet in. In de woede en het verzet. Het afkeuren van de volkswoede is niet genoeg. Er moeten genoeg mensen zijn die zeggen: 'welkom in mijn straat' - desnoods met angst om het hart. Zelfs het opzetten van deze pagina kostte me de grootste moeite. En het is maar zo'n klein gebaar. Daarom is 't ie er nu. Omdat we ook deze symboliek misschien wel nodig hebben."


Tegenover Trouw zegt de theoloog: "'??Ik heb flink geworsteld met de vraag of ik dit wel moest doen. Volgens mij sta ik dichter bij de woedende menigten dan ik wil toegeven. Toch doe ik deze oproep. De ophef over Benno L. deed me denken aan wat de theoloog Stanley Hauerwas ooit zei over christenen die protesteerden bij abortusklinieken: je moet je mond houden zo lang je niet bereid bent om de zorg van het kind op je te nemen."


Voorganger Jan Wolsheimer schrijft op zijn blog ook over de situatie: "Ik geloof niet in volksoproer als medicijn voor kapotte mensen, noch geloof ik in Facebook likes. Het is me net iets te simpel. Het doet me denken aan het verhaal van de blindgeborene uit Johannes 9. De leerlingen van Jezus gebruiken de situatie van deze man om een theologisch punt te maken: “Wie heeft er gezondigd, hijzelf of zijn ouders”. De man zelf is louter een objectles voor het gesprek over grote zaken, zonder dat één van de leerlingen een vinger uitsteekt. Jezus reageert anders. Hij veegt de vloer aan met het simplisme van de leerlingen en geneest de blindgeborene. Jezus verbindt zich terwijl de leerlingen slechts willen “liken” of “disliken”. Benno L. is een objectles geworden van ons denken. Zijn we voor of tegen? In hoeverre is genade ook beschikbaar voor daders van seksueel misbruik?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 20:38
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 23 februari 2014, 22:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 22:03
 
Quote post Jane:

In hoeverre is genade ook beschikbaar voor daders van seksueel misbruik?"

Mijn mening: in zoverre als ze toegeven en spijt betuigen.

En: Hoeveel mensen stoppen met misbruik zodra het kind gaat 'praten', rond het 5de levensjaar?

Hoe groot is dan de schade? Hoeveel mensen herinneren zich niets en hebben wel alle symptomen? En kunnen het niet plaatsen zodat ze voor gek worden verklaard, ik ken iemand die kreeg pas op zijn 29 zijn/haar geheugen terug, omtrent dat gebeuren voor haar/zijn 5de, mbv een psycholoog....
Hoeveel mensen zeggen niet, 'je kan alles doen als de politie er maar niet achter komt?'

En dan, mag je blij zijn als je er met de genade Gods een keer uitkomt en alsnog gelukkig kan worden.

Zegens!

Ps: En toegeven als je toch al betrapt bent, nee dat bedoel ik niet, toegeven als alleen het slachtoffer zich het herinnert en je ermee confronteert, en dan spijt hebben en er alles aan doen in je vermogen om het goed te maken...dát is pas dapper...(en niet juist het tegenovergestelde doen...)

De slachtoffers van B. hebben iig, nog hun ouders, wat als een van de ouders dader is? Naar wie moet je dan, wie troost en helpt je dan?

Behalve gemeentes die zéggen van dat jij moet vergeven en wel nu meteen?

Het is geen overtreding, het is een misdaad....(als men met teksten komt van dat je mensen hun overtredingen moet vergeven....

Komt bij, zoiets is een proces wat niet in een leven hoeft en kan worden volbracht.

Gelukkig, God is rechtvaardig en kom je er als slachtoffer niet uit in dit leven dan wel in de Hemel.

S. sommige mensen beseffen niet wat voor een schade seksueel misbruik aanbrengt door (een van de) ouders, juist in de 1ste levensjaren.

Maar ja, we leven in een gebroken wereld, waar dit een aspect is van de ellende, misbruik(met name door (een van) de ouders) en onbegrip en moeten vergeven, met alle schade van dien.

Daarom nogmaals: Gods Zegen voor alle slachtoffers waarvan dan ook, dat ze een punt in hun leven mogen bereiken dat ze kunnen zeggen 'ik ben eruit'.

Het ga jullie goed, nogmaals Bedankt, iedereen, voor de fijne goede en leerzame tijd hier. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 22:22
 
JANE410 schreef:
Is er nog plaats voor Benno L?

"


Fraaie posting, Jane. Het is een consequent doorgevoerde christelijke opstelling. Maar Gij geheel anders, toch een kerntekst in de Bijbel, komt hier goed naar voren. Mooi staaltje van inclusief denken ook.

Toch moet er wel evenwicht zijn. Kindermisbruik mag nooit en moet ten allen tijde worden voorkomen of tegengegaan.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 23 februari 2014, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 23:18
 
@ Shanita,

Shanita, ik wil jou niet kwetsen, begrijp ook jou kant heel goed. Ik ben God zij dank zelf nooit slachtoffer geweest. Misschien zou ik dan niet zo reageren, dat ik deze predikant wel moedig vindt.

Ik vind het verschrikkelijk wat deze Benno L heeft gedaan, ja wie niet laat dat duidelijk wezen. Zo iemand is ziek of gestoord, ja moeilijk te bevatten waarom deze mensen kwetsbare kinderen dit aandoen. Maar bij God kan er altijd vergeving zijn als je berouw hebt.

Iemand zei eens: stel dat Hitler op zijn sterfbed zijn zonden had beleden, oprecht berouw had betoond en Jezus aangenomen had, dan zou hij in de hemel mogen komen.

`k Wilde dit nog even zeggen, zijn zulke moeilijke kwetsbare dingen.

Zegens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 06:49
 
JANE410 schreef:
@ Shanita,

Shanita, ik wil jou niet kwetsen, begrijp ook jou kant heel goed. Ik ben God zij dank zelf nooit slachtoffer geweest. Misschien zou ik dan niet zo reageren, dat ik deze predikant wel moedig vindt.

Ik vind het verschrikkelijk wat deze Benno L heeft gedaan, ja wie niet laat dat duidelijk wezen. Zo iemand is ziek of gestoord, ja moeilijk te bevatten waarom deze mensen kwetsbare kinderen dit aandoen. Maar bij God kan er altijd vergeving zijn als je berouw hebt.

Iemand zei eens: stel dat Hitler op zijn sterfbed zijn zonden had beleden, oprecht berouw had betoond en Jezus aangenomen had, dan zou hij in de hemel mogen komen.

`k Wilde dit nog even zeggen, zijn zulke moeilijke kwetsbare dingen.

Zegens Knipoog smiley

Hai Jane,

Je kwetste me juist niet...

Ik bedoelde, deze man heeft iig bekend, zei het dan misschien dat ie wel moest, omdat ie betrapt was...En ik kan de predikant wel begrijpen ook zelfs.

Ik bedoelde juist de slachtoffers die niets kunnen bewijzen. en degene die zich niets kunnen herinneren, niet iedereen krijgt zijn herinnering terug uit zijn eerste jaren. En kunnen dan dingen niet plaatsen.
Eigenlijk bedoelde ik dus degene die hun eigen kinderen misbruiken in de eerste kinderjaren....en stoppen als zo'n kind begint te praten...

Deze kinderen hebben iig nog ouders die hun troosten waar ze terecht kunnen. Ik bedoelde wat als de dader iemands eigen ouder is..én in de eerste levensjaren? Dat dat nog veel erger is(zo mogelijk dan). Snappie? Ja, moest me nog even van het hart voordat ik grijs ben, dacht ik zal dat om middernacht al zijn.

Dus nee, jij kwetste niemand!!!! Ik voegde iets toe aan deze 'problematiek'. Das alles!

Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 24 februari 2014, 06:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 08:10
 
SHANITA130 schreef:
Deze kinderen hebben iig nog ouders die hun troosten waar ze terecht kunnen. Ik bedoelde wat als de dader iemands eigen ouder is..én in de eerste levensjaren? Dat dat nog veel erger is(zo mogelijk dan). Snappie? Ja, moest me nog even van het hart voordat ik grijs ben, dacht ik zal dat om middernacht al zijn.

Dus nee, jij kwetste niemand!!!! Ik voegde iets toe aan deze 'problematiek'. Das alles!

Zegens!

Ik mag het voor ze hopen, Shanita. Wat als dat niet zo is? Dan is de ramp ook niet te overzien. Laat staan dat ik niet de vergelijking aan zou durven gaan wat erger is.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 24 februari 2014, 08:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 11:47
 
JOL252 schreef:
Ik mag het voor ze hopen, Shanita. Wat als dat niet zo is? Dan is de ramp ook niet te overzien. Laat staan dat ik niet de vergelijking aan zou durven gaan wat erger is.

Ik ga ervanuit dat de meeste ouders hebben, daar het, wat ik denk, en hoop, nog steeds uitzonderingen zijn die geen ouders, of dan iig liefhebbende medewerkers van een tehuis.

Als dat niet zo is, ja, dan is de ramp dus zeker niet te overzien, dat wou ik ook zeggen over kinderen voor hun 5de misbruikt en als ze gaan praten, dan stopt de dader.....

Laat ik het anders zeggen, ben ook zo onhandig in dingen formuleren soms...'Het is te hopen dat ze liefhebbende ouders hebben, en therapie krijgen, hoe vroeger hoe beter.

Dan zijn ze er minder slecht aan toe als kinderen waarvan het misbruik door de eigen ouder(s) rond het 5de levensjaar stopte, en die er dan, normaal gesproken, nooit achter zullen komen...alleen bij toeval...rond hun 30ste bijvoorbeeld, dan is de intelligentie het hoogst.
Maar die dan wel alle symptomen van misbruik hebben.

Minder slecht aan toe, dus nog steeds niet te overzien.

Het heet niet voor niets, dat je dan levenslang hebt...

Er is een docu over zedendelinquenten die hun straf en tbs erop hebben zitten en niet meer naar buiten wíllen omdat ze geen slachtoffers meer willen maken, daar zijn faciliteiten voor...Nog even een noot bij de film, een jongen wou graag terugkeren, enkele anderen die zeiden ook, ze willen niet de maatschappij terug in, omdat ze zichzelf een gevaar vinden.
Een man zei ook, dat hij het ergste vond van wat dat hij deed, dat het hetzelfde was wat anderen bij hem deden...(zijn misdrijf dus) familie bij en met hem een afreageren dus...


Als ik hem vind zet ik ff de link.
Ik bedoel hiermede, voor deze gasten heb ik wel respect...

Link: http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/l/ncrv-dokument-longstay.html?playurn=urn:vpro:media:program:6010720

ps: Er staat dat ze nooit vrij komen, doch gedurende de uitzending krijg ik de indruk dat ze niet wíllen vrijkomen, behalve een jongen, vandaar mijn tekst boven de link.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 24 februari 2014, 15:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5