ChristianMatch
 


Forum

Wat is er mis met volslanke mensen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 21:43
 
ff wat anders volslank kan mooi zijn als je er zelf achter sta en dat doe ik niet meer dus ...
nu heb ik het geluk bij ongeluk dat alles gluten vrij moet maar ben nu al ruim 3 kilo kwijt en moet zeggen voel me toppie Knipoog smiley

dus kom maar op ik lus je rauw grinzzzz Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 09:15
 
Nogmaals Lachende smiley

Ik vind dat er echt helemaal niets mis is met volslanke mensen....

Het maakt me zogezegd helemaal niets uit; ik kijk namelijk naar karakter of tie lief en goed is etc.

Mensen die echt alleen naar uiterlijk kijken ja, die mag ik ook niet zo, en dan helemaal in deze geseksualiseerde maatschappij, waar je, om de een of andere idiote reden dun moet zijn....daarom kijk ik ook geen tv....

De wereld zou zoveel mooier zijn als men daar es door heenkijkt.

Nou ja, dit was nog een keer me mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 17:34
 
De term volslank is al een rare. Je bent niet slank maar het mag kennelijk niet dik heten dus we noemen het maar volslank. Maar ja vol en slank is tegengesteld dus die kreet klopt niet. Dat geeft al aan dat slank de norm is.

Goed beschouwd zeg je dan al dat volslank kennelijk als minder goed wordt gezien. Helaas is daar medisch-technisch ook wel wat voor te zeggen. Zeker als het dikker zijn niet door aanleg komt maar door ongezonde leefgewoonten.

Bij mij was het zo dat ik na het ingaan van de zomertijd wandelde, zeilde etc waardoor ik gewicht verloor. Door de uitgesproken slechte zomer en over het afgelopen herfstige voorjaar hoeven we het al helemaal niet te hebben, was ik stiekem aangekomen. Niet bewegen is meer thuiszitten en meer tussendoor eten en dan kun je aankomen. Ik ben nu elf kilo kwijt en eigenlijk bevalt me dat prima al kon ik door mijn 1m90 wel wat hebben. Te veel gewicht is niet gezond, hoe dan ook. Je lichaam wordt onnodig zwaar belast.

Er zal wel weer hevig tegen dit wetenschappelijk inzicht geprotesteerd worden maar mensen zoeken vaak ook onbewust naar een partner met goede overlevingskansen. Je kunt er niet omheen dat overgewicht die kansen niet vergroten. Voor mensen die al aan een chronische ziekte lijden is een wat geringer gewicht zeker beter, denk hierbij bijvoorbeeld aan hartziekten, diabetes en mensen met longproblemen. Het gaat ook niet om hoe je in de markt ligt maar in eerste instantie om je eigen gezondheid.

De vraag is natuurlijk voor psychologen of en in hoeverre dit een rol speelt, dan wel of volslanke mensen op basis daarvan eerder afgewezen worden.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 september 2013, 00:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TUTELUUT401





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 21:57
 
Ook ik weeg een aantal kilo teveel. Diegene die mij 'krijgt' heeft veel om van te houden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK363





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:01
 
Vet, het geen wat je ''volslank'' of dik maakt, is ten eerste niet goed voor je lichaam. Dus waarom zal je het zijn? Van eten houden en dit te veel doen is een veelvoorkomend probleem, net zoals dat we tegenwoordig alles zo makkelijk doen dat we niet veel bewegen om het vet kwijt te raken.
Ik ben ook niet dun, maar volslanke vrouwen trekt mij niet aan, aangezien ik niet aangetrokken ben om voor een merendeel vet te zien. ik vind mijn eigen buikje ook niet mooi, dusja waarom zal ik dat op een vrouw willen zien..
Hopelijk dat t niet te hard aankomt, ik moet zelf ook meer sporten, maar alsnog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
Pagina 8 van 8