ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FRANK363
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANK363
Auteur Bericht
FRANK363 (32)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 22:23
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
[quote=ANNA415]
Is het feit dat Jezus zichzelf heeft laten dopen niet alleen al een teken dat de doop goed is?
Wat gebeurde er naar de doop van Jezus? Hij ontving de heilige geest.
In Amerika, waar één van mijn zussen woont zijn afgelopen zondag 3 jongens gedoopt, die gedoopt werden met de heilige geest en uit zichzelf in tongen begonnen te praten.
Ik weet dat heel veel christenen in Nederland hier niet in thuis zijn of vinden dit zelfs raar, wat erg jammer is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK363 (32)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:39
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
JANE410 schreef:
Je hebt gelijk dat het niet in de bijbel staat Frank. Toen ik belijdenis deed voelde ik God zo dichtbij, zo aanwezig. God denkt zoveel groter dan wij, m.i. denkt God niet zo bekrompen als dat wij vaak doen en vind Hij het gewoon goed als je bewust een keuze voor hem maakt
De keuze voor hem is niet en nooit slecht, maar het is naar mijn mening geen vervanging voor volwassen doop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK363 (32)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:01
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
 
Je kan nummer 1 bijna zien als het vragen om een zwaard om mee te vechten, terwijl je al een zwaard in je hand hebt.

Laatst aangepast door
FRANK363
op dinsdag 22 oktober 2013, 13:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK363 (32)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:00
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
 
Even kort hierover: er is een verschil in bidden voor zieken.
1. Het vragen of God het weg wil nemen.
2. Autoriteit nemen die God ons gegeven heeft en bevelen dat de ziekte en de boze weg zal gaan.
Nummer twee heeft al vele malen in mijn leven geholpen en wonderen gedaan met vrienden en familie. (afgelopen zondag nog een jongen van 6 jaar wiens oorpijn onmiddellijk verdween)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK363 (32)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:18
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
De doop staat beschreven en word beoefend door Jezus. Waar zie je in de bijbel dat Jezus bemoedigt om kinderdoop te doen? Waar zie je in de bijbel een persoon belijdenis doen? Dit is een punt wat ''verzonnen'' is door een gemeente, aangezien kinderkoop ook werd toegepast. Ik vind, hoe hard dit ook kan klinken, niet helemaal juist. Je eigen regels maken, je eigen perspectief op alles vinden en toepassen. Je hebt God en de bijbel als leidraad, niet je eigen hersens als het gaat om de kerk.
Dopen is meer dan een symbool.


Laatst aangepast door
FRANK363
op dinsdag 22 oktober 2013, 12:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK363 (32)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:13
BerichtOnderwerp: Mannen waar knappen jullie op af bij een vrouw?
 
MANNA420 schreef:
Een vrouw met een mannelijk kapsel.

Mee eens.
Super kort haar, vind ik echt een afknapper bij vrouwen. Ook als vrouwen alleen maar over zichzelf praten. Zo lijkt het dat alles alleen om hen gaat, terwijl jij er ook nog bent.. :p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK363 (32)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:01
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
Vet, het geen wat je ''volslank'' of dik maakt, is ten eerste niet goed voor je lichaam. Dus waarom zal je het zijn? Van eten houden en dit te veel doen is een veelvoorkomend probleem, net zoals dat we tegenwoordig alles zo makkelijk doen dat we niet veel bewegen om het vet kwijt te raken.
Ik ben ook niet dun, maar volslanke vrouwen trekt mij niet aan, aangezien ik niet aangetrokken ben om voor een merendeel vet te zien. ik vind mijn eigen buikje ook niet mooi, dusja waarom zal ik dat op een vrouw willen zien..
Hopelijk dat t niet te hard aankomt, ik moet zelf ook meer sporten, maar alsnog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK363 (32)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 11:50
BerichtOnderwerp: Relatie met een ongelovige
 
JOSEF872 schreef:
Daar ben ik het helemaal meeeens! Zelf getrouwd geweest met een christen die wel de "christelijke" dingen doet maar de bijbel niet altijd serieus neemt. Uit eindelijk breekt het daar op.
Tja, maar een belofte blijft een belofte. Je zweert trouw te zijn tot de dood je scheid. Dit is tegenwoordig met een paar extra kleine regeltjes: Ook als hij/zij vreemd, ik een andere man/vrouw vind waar ik meer van houd, en ga zo maar door. Je moet dingen uitzoeken VOOR je gaat trouwen, of je met die persoon samen wil zijn, of je samen KAN zijn. Daarvoor is toch het stadium van 'verkering'.
Ik vind het zelf niet verstandig om een relatie te hebben met een ongelovige, ik zal altijd blijven geloven wat anderen ook zeggen, maar ik heb vaak genoeg situaties gezien waarbij de gelovige geen vrijheid heeft om Gods weg te volgen aangezien zijn of haar partner dat niet toestaat en daar niet open voor staat. Waarom zal je dit risico aangaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANK363
Pagina 1 van 1