ChristianMatch
 


Forum

Boek over echtscheiding en verder
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
INGRID410





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 22:49
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een weekje lid en behalve het 'rondkijken' geniet ik ook erg van het forum.
Fijn om op deze manier herkenbare verhalen te lezen, maar ook het gewoon " "bijkletsen" komt gezellig over.

Ik heb op een aantal profielen van mannen gelezen dat ze gescheiden zijn en daar moeite mee hebben.
Zelf ben ik ook gescheiden en heb daar nog steeds moeite mee, met name ook als christen zijn.

"Toevallig" kwam ik gisteren in de bibliotheek dit boek tegen: "Nieuwe levens, nieuw geluk" van Martine Mingelinckx.
De ondertitel is "van scheiding naar nieuw samengesteld geluk".

Het is geen christelijk boek, maar desalniettemin las ik veel herkenbare zaken over de schaamte die mannen en vrouwen voelen over het gescheiden zijn en welke emoties daar allemaal bij komen kijken.

Voor mij was het heel herkenbaar en heilzaam om te lezen , en daarom dus even deze post op dit forum.

Het tweede deel van het boek gaat over hoe je als nieuw, samengesteld gezin verder gaat: dit is voor mij een nog "veel-te-ver-van-mijn-bed-show", maar voor de daters onderons die al wat verder zijn en daar mee te maken hebben/krijgen, kan het wellicht ook van nut zijn.


Laatst aangepast door
INGRID410
op dinsdag 13 augustus 2013, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 00:05
 
Dank je wel...voor je tip!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOOR151





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 12:21
 
INGRID410 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een weekje lid en behalve het 'rondkijken' geniet ik ook erg van het forum.
Fijn om op deze manier herkenbare verhalen te lezen, maar ook het gewoon " "bijkletsen" komt gezellig over.

Ik heb op een aantal profielen van mannen gelezen dat ze gescheiden zijn en daar moeite mee hebben.
Zelf ben ik ook gescheiden en heb daar nog steeds moeite mee, met name ook als christen zijn.

"Toevallig" kwam ik gisteren in de bibliotheek dit boek tegen: "Nieuwe levens, nieuw geluk" van Martine Mingelinckx.
De ondertitel is "van scheiding naar nieuw samengesteld geluk".

Het is geen christelijk boek, maar desalniettemin las ik veel herkenbare zaken over de schaamte die mannen en vrouwen voelen over het gescheiden zijn en welke emoties daar allemaal bij komen kijken.

Voor mij was het heel herkenbaar en heilzaam om te lezen , en daarom dus even deze post op dit forum.

Het tweede deel van het boek gaat over hoe je als nieuw, samengesteld gezin verder gaat: dit is voor mij een nog "veel-te-ver-van-mijn-bed-show", maar voor de daters onderons die al wat verder zijn en daar mee te maken hebben/krijgen, kan het wellicht ook van nut zijn.

Er is ontzettend veel te lezen over echtscheiding. Zelf heb ik snel het boek 'en de kinderen scheiden mee' van de auteurs Neuman & Romanowski
besteld en gelezen. Dit het beste wat ik toen heb kunnen doen. Hoe houdt je de kinderen zoveel mogelijk uit de strijd en probeer je hen centraal te stellen. Het boek gaat over hoe kinderen een echtscheiding ervaren gezien door hun ogen. Ook over de periode na een echtscheiding, nieuwe partners enz. heeft dit boek veel te bieden.

Voor de verwerking heb ik veel aan Cambriana gehad. Wat ook echt hielp was inzicht krijgen in het echtscheidingsproces. Je probeert antwoorden te krijgen en weten wat je te wachten staat. In Belgiƫ -het land in Europa met de meeste echtscheidingen- is veel onderzoek gedaan mbt dit onderwerp.

www.scheidingsritueel.be/gallery/documents/antenne-scheiden.pdf
Enorm boeiend om te lezen voor iedereen, ongeacht men is gescheiden of niet.


Laatst aangepast door
FLOOR151
op maandag 2 september 2013, 20:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1