ChristianMatch
 


Forum

Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 00:05
 
CORTAZAR588 schreef:
@ Pieter .....

Tu es tres drole .......maintenant des phrases en Rusie,d'accord?
voce e muito legal .....nossa!!!

Yo pienso que la locura te ha tocado, joder hombre!!!!!!

Heb een klacht ingediend bij de redactie want hier ga je ver over de schreef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASIAM474





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 13:00
 
Mensen, ik begrijp oprecht niet waarom hier zo'n geruzie is. Ik kan verzekeren dat het hart van de beste blogger niet is en was om iemand te beledigen. Hij wilde een blog schrijven over een van zijn interesses: taal. Daar stelde hij vragen over en hij deelde dat hij het jammer vindt dat het pure van ons taal verloren lijkt te gaan. Daarmee wilde hij mensen niet veroordelen of afmaken. Dat anderen geen last hebben van dit 'taalverval', waar ook letterkundigen in Nederland veel over nadenken, hoeft denk ik geen reden te zijn om hem in het nauw te drukken....

Ook kun je in het profiel lezen dat hij passie heeft voor andere talen. Uiteraard heel lastig om te lezen als je deze talen niet spreekt en misschien niet heel sympathiek om in die talen te reageren, maar om zo enorm over de woorden en over iemands gedachten over taal te vallen, verbaast me oprecht. Zo ook het gedichtje als reactie op de reacties, maar losstaand van dat alles.....de wereld vergaat niet mensen. Er is alleen veel miscommunicatie en onbegrip..... Daar kun je doorheen prikken of in blijven hangen denk ik.

Natuurlijk is het vervelend dat mensen zich beledigd en gekwetst voelen, ik heb daar ook echt begrip voor, maar mijns inziens wordt dit momenteel over en weer gedaan en niet door één persoon. Als er dan toch bijbelse teksten bijgehaald worden: vergeef, heb je naaste lief als jezelf en maak elkaar niet af.....

Ik ben echt een beetje geshockeerd van alle reacties hier.....


Laatst aangepast door
ASIAM474
op zondag 13 oktober 2013, 13:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 14:45
 
CORTAZAR588 schreef:
@ Pieter .....

Tu es tres drole .......maintenant des phrases en Rusie,d'accord?
voce e muito legal .....nossa!!!

Yo pienso que la locura te ha tocado, joder hombre!!!!!!


Even kijken via een online vertaler...

Geschokte, onthutste smiley
Ik geloof dat er een beetje gescholden wordt met het tegenwoordig gangbare f* woord en de vraag of iemand waanzinnig is geworden? Klopt dat Cortazar? Zo niet zou je dan voor ons niet Spaans sprekenden de juiste vertaling willen neerzetten in het Nederlands? Engeltje smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 13 oktober 2013, 14:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 16:26
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 13 oktober 2013, 19:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 16:39
 
ANNETTE050 schreef:
Laten we een keuze maken die de Liefde uitdraagt, elkaar in Liefde de hand reiken.
ik begrijp ook niet waarom dit topic zo uit de hand loopt....en het is erg naar om het zo allemaal te lezen...het is gewoon een topic over een taalkundig onderwerp, meer niet.
We zijn allemaal christenen, laten we gewoon een keuze maken elkaar in Liefde te benaderen.


Annette, als je een tekst gaat neerzetten met F*** en zoiets als "ben je waanzinnig" ben je als topicstarter ook niet lekker bezig maar beledigend naar Pieter toe en mag dat dan wel? Hierdoor wordt deze topic voor mij echt niets zeggend want Cortazar doet gewoon mee aan wat hijzelf verfoeit. De "phrase" in liefde de hand reiken is hierop niet van toepassing.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 13 oktober 2013, 16:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 17:04
 
ANNETTE050 schreef:
Laten we een keuze maken die de Liefde uitdraagt, elkaar in Liefde de hand reiken.
ik begrijp ook niet waarom dit topic zo uit de hand loopt....en het is erg naar om het zo allemaal te lezen...het is gewoon een topic over een taalkundig onderwerp, meer niet.
We zijn allemaal christenen, laten we gewoon een keuze maken elkaar in Liefde te benaderen.

Zelf heb ik er opzich geen moeite mee, maar denk dat het komt omdat ik toch een zeer gevoelig iets heb aanraakt door Crotazar er op te wijzen, dat niet iedereen zo goed kan zijn als een ander wil en met "wie zich zelf verhoogd" hem op zeer heb getrapt. Zou dat zo zijn, is er veel mogelijk , en kan hij wat hem bezwaard gewoon in gebed naar de Heer brengen en daarna in Zijn Liefde een ander met respect blijven behandelen en taal gebruik gaan aanpassen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASIAM474





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 17:11
 
PIETER619 schreef:
Zelf heb ik er opzich geen moeite mee, maar denk dat het komt omdat ik toch een zeer gevoelig iets heb aanraakt door Crotazar er op te wijzen, dat niet iedereen zo goed kan zijn als een ander wil en met "wie zich zelf verhoogd" hem op zeer heb getrapt. Zou dat zo zijn, is er veel mogelijk , en kan hij wat hem bezwaard gewoon in gebed naar de Heer brengen en daarna in Zijn Liefde een ander met respect blijven behandelen en taal gebruik gaan aanpassen.

Mensen kunnen ook gewoon hun excuses aanbieden als dat wat ze zeggen kwetsend is :). Als je weet dat je daarmee kwetste is dat misschien een idee :). De vingers naar een ander blijven wijzen in een 'gesprek' waar je zelf ook deel van bent, heeft geen zin denk ik. Miscommunicatie komt altijd van twee kanten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 17:32
 
ASIAM474 schreef:
Mensen kunnen ook gewoon hun excuses aanbieden als dat wat ze zeggen kwetsend is :). Als je weet dat je daarmee kwetste is dat misschien een idee :). De vingers naar een ander blijven wijzen in een 'gesprek' waar je zelf ook deel van bent, heeft geen zin denk ik. Miscommunicatie komt altijd van twee kanten.

Een woord als f*** en ben je waanzinnig kan ik toch niet misverstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 18:15
 
ASIAM474 schreef:
Mensen kunnen ook gewoon hun excuses aanbieden als dat wat ze zeggen kwetsend is :). Als je weet dat je daarmee kwetste is dat misschien een idee :). De vingers naar een ander blijven wijzen in een 'gesprek' waar je zelf ook deel van bent, heeft geen zin denk ik. Miscommunicatie komt altijd van twee kanten.

Helemaal mee eens, mede daarom heb ik gereageerd omdat men denigrerend bezig was naar hen die niet zo taalkundig zijn dan topicstarter. Maar zou het miscimmunucatie geweest zijn, dacht het niet.
Desalniettemin, we moeten met repect met elkaar omgaan, dus met wat Jezus ons gaf en beviel en dat is gelijk jij ook aangeeft de naasteliefde.

Helaas ben ik maar een mens en bezondig mij er soms aan, om voor wat minder bedeelden van geneialliteit of zaakundigen op te komen. Mocht men mij verkeerd bezig zien, mag men gerust aan de bel trekken, ik ben soms even onduidelijk in wat ik schrijf en bedoel het soms toch wel anders
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 19:14
 
Aangezien het ergernisgehalte in dit topic alarmerend hoog is, wordt het gesloten.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3