ChristianMatch
 


Forum

Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 18:30
 
Het Nederlands,een van de rijkstalen,is in de laatste decennia verworden tot een verzameling loze kreten en nietszeggende uitdrukkingen die bij mij en ik denk ook bij vele anderen, onduidelijkheid en vooral ergernis opwekken.

Op nr 1: ''ergens klaar mee zijn'' dat is toepasbaar op alles ook op mensen schint,zegt niks en is erg beledigend.

Op nr 2: '' het gvoel hebben dat'' is en subjectief en tijdelijk,maar in onze praat cultuur erg in de mode en ......wordt te pas en vooooral onpas gebruikt.

Op nr 3: '' zoiets hebben van " helemaal jeuk verwekkend.
" Ik heb zoiets van ....." cq ik denk , ik heb de idee , de indruk....het vermoeden.

Op nr 4: " je ding doen '' ....................tja kan het nog waziger ?
is toepasbaar op alles mi van je behoefte doen tot je werk uitvoeren.
Erg onnozele, inhoudsloze opmerking

Op nr 5 : ''het voelt niet goed /het voelt goed " behoeft geen commentaar denk ik.
Ons geloof berust niet op onze gevoelens maar op het onwankelbare karakter van Christus

Zo een paar kreten,die in zwang zijn geraakt en behoren tot het woordenboek/woordenschat van vele mensen,maar zo inhoudsloos zijn dat in de dagelijkse omgang van mensen onderling en vooral het willen berispen of wijzen op een tekortkoming ,deze openingszinnen gewoon goed zijn geworden.

Wij zeggen in het Nederlands en Nederland liever niet waar het opstaat en als we het wel doen,dan vooral met deze dooddoeners, rhetorische kletskoek.

Waarom gebruiken mensen dit soort uitdrukkingen ?
omdat hun woordenschat tekort schiet ?
of omdat het lekker bekt ?

Zijn er misschien andere redenen ?

ben benieuwd .....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 18:59
 
Nee he........
Omdat het "lekker bekt"
Nog zo'n vreselijke uitdrukking waarbij de nederlandse taal om zeep geholpen wordt

Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley Clown smiley Lachende smiley Knipoog smiley

sorry kon het niet laten Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 19:04
 
ROELANDE345 schreef:
Nee he........
Omdat het "lekker bekt"
Nog zo'n vreselijke uitdrukking waarbij de nederlandse taal om zeep geholpen wordt

Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley Clown smiley Lachende smiley Knipoog smiley

sorry kon het niet laten Coole smiley met zonnebril

hihi Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 19:07
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 6 oktober 2013, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 19:14
 
Dat stond er toch al Annette?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 19:23
 
ROELANDE345 schreef:
Dat stond er toch al Annette?? Smiley die vol vragen zit

ja. ik maakte een foutje, excuus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 19:48
 
Supervaag... maar ik versta het wel. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 6 oktober 2013, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 22:44
 
Het "WWJD" te pas en te onpas gebruiken..............alleen die afkorting al,die vind ik om van te rillen.

Ik ben er klaar mee Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 00:24
 
LEANNE226 schreef:
Het "WWJD" te pas en te onpas gebruiken..............alleen die afkorting al,die vind ik om van te rillen.

Ik ben er klaar mee Knipoog smiley

Maak er dan WZJD van, wij als christenen zullen toch in Zijn voetstappen moeten leven, willen we Hem volgen en Hem als voorbeeld nemen, toch?

We kunnen en mogen geen eendaags christenen zijn (alle tijd opgeteld in een week die we aan God besteden, op welke wijze dan ook).

God wil als Vader betrokken blijven bij ons doen en laten zo ook overdag asl we druk zijn met onze zaken. Hij heeft liever als het tegen zit dat we ipv GVD, gewoon even "Heer help mij" zeggen,dit even als klein vooorbeeldje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 06:17
 
Ach verandert de taal niet door de eeuwen heen? De een beent het wat makkelijker bij dan de ander.


PS. als het ergernisgehalte nietszeggend hoog is, waarom hebben we het er dan over Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ANNA415
op maandag 7 oktober 2013, 06:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 10:15
 
ANNA415 schreef:
Ach verandert de taal niet door de eeuwen heen? De een beent het wat makkelijker bij dan de ander.


PS. als het ergernisgehalte nietszeggend hoog is, waarom hebben we het er dan over Knipoog smiley

Ach, ooit wel es de straattaal van nu gehoord die gebezigd wordt onder de jeugd? Als je goed luistert, haal je hun verhaal er wel uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 10:46
 
JOL252 schreef:
Ach, ooit wel es de straattaal van nu gehoord die gebezigd wordt onder de jeugd? Als je goed luistert, haal je hun verhaal er wel uit.

Jawel...maar haal je daar een verhaal uit?
Is het vaak niet een ""mee doen""...mee ""zeggen?
Er bij willen horen...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 11:32
 
jawel daar zitten meestal wel verhalen achter Zeeland
Ik heb via een zoon regelmatig een hele verzameling van die jongeren die aan de onderkant van de samenleving zitten zeg maar. Er eten er wel eens wat mee en dan lees ik soms uit de "Torrie van Mattie" het evangelie van Matheus in straattaal. Ze zijn dan altijd zeer verrast zo van he dit snap ik en is niet saai. Krijgen we soms hele leuke gesprekken door
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 11:54
 
Gelieve door te strepen wat van de gecursiveerde duo's beslist fout is: In doorsnee/gemiddeld genomen zijn artikelen in de krant praktisch / vrijwel foutloos. Soms, helaas, bevatten ze opvallende / in het oog lopende tekortkomingen, ook in landelijke / nationale dagbladen. Ze kunnen doelbewust / met een doel voor ogen veroorzaakt zijn, bijvoorbeeld om een komisch / komiek effect te bewerkstelligen. Maar als regel / in de regel ontstaan ze doordat de schrijver iets heeft overzien / over het hoofd heeft gezien: van een ontbrekend koppelteken in '7S-delig servies' / 'een servies van 75 stuks' tot een al dan niet verkapt / verholen germanisme.
In het spitsuur / drukste uur kan zo'n bedrijfsongeval / bedrijfsongeluk onontkoombaar / onontkomelijk zijn, zelfs voor de meest gewetenvolle / consciëntieuze Trouw-redacteur/redacteur van Trouw, hoezeer ook vervuld van een hang naar/neiging tot perfectie.
Dat hun krant hierdoor aan leesbaarheid inboet / verliest, vinden sommige lezers ontoelaatbaar / onduldbaar. Onomwonden / onbewimpeld uiten ze hun misnoegen. Een enkeling, niet bepaald liefdevol/ liefderijk gestemd, dringt zelfs aan op sanering / gezondmaking van de redactie oftewel op de beëindiging / het ten einde brengen van carrières.
Einde oefening. Niets doorgestreept, behalve onontkomelijk misschien? Zo zie je maar weer hoe de taal verandert.
Een kleine eeuw geleden verbood een stijlgidsje van de NRC, dat me toevallig in handen kwam, van alle gecursiveerde duo's de eerste helft. Alleen het tweede deel kwam voor publicatie in aanmerking.

Bron: NRC/

Thomas, dit is dus niet van mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 13:10
 
ZEELAND736 schreef:
Jawel...maar haal je daar een verhaal uit?
Is het vaak niet een ""mee doen""...mee ""zeggen?
Er bij willen horen...?

Deels. Maar er zit dus ook een behoefte achter wat ze zeggen. Dus alles-zeggend en waard om naar te luisteren en te beantwoorden als je je verdiept in hen.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 7 oktober 2013, 13:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 17:41
 
ja tuurlijk is er veel veranderd in de taal en het kenmerk van een levende taal is dat het evolueert.
maar betekent dat dan impliciet dat het een soort aaneenrijging van ongenuanceerde en vooral semi ludieke termen moet worden?

het Engelands is al erg vermoeiend, deze straat-turbo-neem nog een borrel uitspraken zijn dat niet minder.
ik weet dat het zeer delicaat is en gevoelig ligt,maar geen enkele taal behalve het engels van de VS denk ik, bevat zoveel stompzinnige uitdrukkingen als ons Nederlands.

afgezien nog van de vervuiling door het Amerikaans engels, is de nederlandse taal van wijlen Louis Couperus een schamele eenzame verdwaalde ruiter, die in de turbo/straattaal/ drugs gebruik wereld niet te zoeken heeft.

geen wonder dat onze zuiderburen doorgaans het grote Dictee winnen.
want in Belgie worden de nederlandse series en films ondertiteld.....

de belgen die niet vaak in Nederland vertoeven of als francofoon het nederlands slechts passief beheersen, snappen er geen iota van .......laat staan de tittel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 06:26
 
CORTAZAR588 schreef:
......
het Engelands is al erg vermoeiend, deze straat-turbo-neem nog een borrel uitspraken zijn dat niet minder.
ik weet dat het zeer delicaat is en gevoelig ligt,maar geen enkele taal behalve het engels van de VS denk ik, bevat zoveel stompzinnige uitdrukkingen als ons Nederlands.

afgezien nog van de vervuiling door het Amerikaans engels, is de nederlandse taal van wijlen Louis Couperus een schamele eenzame verdwaalde ruiter, die in de turbo/straattaal/ drugs gebruik wereld niet te zoeken heeft.

.........

de belgen die niet vaak in Nederland vertoeven of als francofoon het nederlands slechts passief beheersen, snappen er geen iota van .......laat staan de tittel.

- sinds wanneer was de Nederlandse taal van Louis Couperus en niet gewoon van het volk? (ps Louis is al een tijdje dood, dus wie heeft het van hem geërfd?)
- dus als je geen 'hoog' Nederlands spreekt , spreek je
de taal van de drugs wereld met wat dronken Amerikaans Engels erdoor?
- vanuit mijn werk heb ik veel met Belgen te maken, ze verstaan ons Nederlanders prima.
- oh ja Don Quijote was ook een schamele eenzame ruiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 06:47
 
ANNA415 schreef:
- sinds wanneer was de Nederlandse taal van Louis Couperus en niet gewoon van het volk? (ps Louis is al een tijdje dood, dus wie heeft het van hem geërfd?)
- dus als je geen 'hoog' Nederlands spreekt , spreek je
de taal van de drugs wereld met wat dronken Amerikaans Engels erdoor?
- vanuit mijn werk heb ik veel met Belgen te maken, ze verstaan ons Nederlanders prima.
- oh ja Don Quijote was ook een schamele eenzame ruiter

Oeh lekker op de vroege ochtend. Maakt schoensmeer actief? Clown smiley

Portugees of Spaans en Latijn door het Nederlands heen is voor velen hier ook ergerlijk nietszeggend. Ik snap er in ieder geval geen jota of tittel van. Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 8 oktober 2013, 06:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 07:52
 
CORTAZAR588 schreef:
Het Nederlands,een van de rijkstalen,is in de laatste decennia verworden tot een verzameling loze kreten en nietszeggende uitdrukkingen die bij mij en ik denk ook bij vele anderen, onduidelijkheid en vooral ergernis opwekken.

Op nr 1: ''ergens klaar mee zijn'' dat is toepasbaar op alles ook op mensen schint,zegt niks en is erg beledigend.

Op nr 2: '' het gvoel hebben dat'' is en subjectief en tijdelijk,maar in onze praat cultuur erg in de mode en ......wordt te pas en vooooral onpas gebruikt.

Op nr 3: '' zoiets hebben van " helemaal jeuk verwekkend.
" Ik heb zoiets van ....." cq ik denk , ik heb de idee , de indruk....het vermoeden.

Op nr 4: " je ding doen '' ....................tja kan het nog waziger ?
is toepasbaar op alles mi van je behoefte doen tot je werk uitvoeren.
Erg onnozele, inhoudsloze opmerking

Op nr 5 : ''het voelt niet goed /het voelt goed " behoeft geen commentaar denk ik.
Ons geloof berust niet op onze gevoelens maar op het onwankelbare karakter van Christus

Zo een paar kreten,die in zwang zijn geraakt en behoren tot het woordenboek/woordenschat van vele mensen,maar zo inhoudsloos zijn dat in de dagelijkse omgang van mensen onderling en vooral het willen berispen of wijzen op een tekortkoming ,deze openingszinnen gewoon goed zijn geworden.

Wij zeggen in het Nederlands en Nederland liever niet waar het opstaat en als we het wel doen,dan vooral met deze dooddoeners, rhetorische kletskoek.

Waarom gebruiken mensen dit soort uitdrukkingen ?
omdat hun woordenschat tekort schiet ?
of omdat het lekker bekt ?

Zijn er misschien andere redenen ?

ben benieuwd .....

Je ergert je dus aan nietszeggende hoog ergernis gehalte phrases. Persoonlijk zou ik het woord ``phrases`` in de titel, vervangen hebben door een Nederlands woord.
Ik krijg soms kromme tenen van spellings- en grammaticafouten, niet het minst bij mensen die zeggen zich te ergeren aan de Nederlandse taal die anderen bezigen.
Taal is wel een beetje zeg maar mijn ding en dan voelt dat niet goed. Maar ik heb ook zoiets van, laat iedereen nu maar zijn ding doen.
Mensch erger je niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 09:23
 
Zomaar drie dagen gratis van CM. Ik heb zoiets van: "Dat doe ik, weer even lekker mijn ding doen!" En ik moet zeggen: "het voelt goed!"
Maar ja, of dat voor anderen ook zo is? Voelt het voor jou wel goed? Zo niet, wees niet getreurd. Na die drie dagen ben ik er ook wel weer klaar mee!

Tess, taal is zeg maar best ook wel mijn ding...

En voor de sippe knarren onder ons...mijn bijdrage is louter humoristisch bedoeld. Het bekt namelijk zo lekker... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 oktober 2013, 09:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 14:28
 
Tess toch...maar even hier en dan zo terugkomen??? Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 14:28
 
TESSYBEAR731 schreef:
Zomaar drie dagen gratis van CM. Ik heb zoiets van: "Dat doe ik, weer even lekker mijn ding doen!" En ik moet zeggen: "het voelt goed!"
Maar ja, of dat voor anderen ook zo is? Voelt het voor jou wel goed? Zo niet, wees niet getreurd. Na die drie dagen ben ik er ook wel weer klaar mee!

Tess, taal is zeg maar best ook wel mijn ding...

En voor de sippe knarren onder ons...mijn bijdrage is louter humoristisch bedoeld. Het bekt namelijk zo lekker... Knipoog smiley

Welkom terug Tessy.
CM is wel veranderd vind ik................

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 14:55
 
MARY052 schreef:
Welkom terug Tessy.
CM is wel veranderd vind ik................

Mary

Dank jullie wel dames. Veranderd? Ach, verandert niet alles met de tijd? Zolang je het nog gezellig vind zou ik lekker blijven hangen hier, en in de komende drie dagen lees ik ff gezellig met je mee. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 15:26
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dank jullie wel dames. Veranderd? Ach, verandert niet alles met de tijd? Zolang je het nog gezellig vind zou ik lekker blijven hangen hier, en in de komende drie dagen lees ik ff gezellig met je mee. Knipoog smiley

Gezellig hoor!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 15:59
 
ja .......
phrase is een mooi grieks woord, oud Grieks wel te verstaan.
en dat is onze erfenis net als thermometer, batyscaaf, stethoscoop etc
dus de openings zin dat ik het woord " phrase" moet vervangen door een nederlands woord is net zo inhoudsloos als zeggen dat een sthetoscoop een borstkijker is. Vale ?

Het Spaans, Portugees en Frans met een snufje Latijn is ter uwer vermaak en lering........
eens wat anders dan het Engelands wat gemeengoed is in de semi intellectuele kringen.

Voorts .....Don Quijote is mij bekend,maar omdat ik de teergevoeligheid van u allen meen te kennen mbt aperte afwijzing van alles wat niet goed voelt en zoetgevooisd is, heb ik het aanhalen van deze figuur achterwege gelaten.

Don Quijote de la Mancha y su siervo Pancho Sanchez.

Dus in plaats van open deuren en inkoppers nu graag een volwassen reactie en geen onderbuikssentimenten .......

Endaksie / Gracias / Merci


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op dinsdag 8 oktober 2013, 15:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 16:08
 
CORTAZAR588 schreef:
ja .......
phrase is een mooi grieks woord, oud Grieks wel te verstaan.
en dat is onze erfenis net als thermometer, batyscaaf, stethoscoop etc
dus de openings zin dat ik het woord " phrase" moet vervangen door een nederlands woord is net zo inhoudsloos als zeggen dat een sthetoscoop een borstkijker is. Vale ?

Het Spaans, Portugees en Frans met een snufje Latijn is ter uwer vermaak en lering........
eens wat anders dan het Engelands wat gemeengoed is in de semi intellectuele kringen.

Voorts .....Don Quijote is mij bekend,maar omdat ik de teergevoeligheid van u allen meen te kennen mbt aperte afwijzing van alles wat niet goed voelt en zoetgevooisd is, heb ik het aanhalen van deze figuur achterwege gelaten.

Don Quijote de la Mancha y su siervo Pancho Sanchez.

Dus in plaats van open deuren en inkoppers nu graag een volwassen reactie en geen onderbuikssentimenten .......

Endaksie / Gracias / Merci

Alles wat jij wilt... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 17:26
 
Ach ik wil maar zeggen dat ik zeggen wil, dat het mij hier omgaat en niet anders bedoeld, het toch hier op neer komt en dat het niet zo is dat het anders zijn zal. met dientengevolge, dat het hier op neer komt, mijn inziens toch anders bekeken moet worden, wil men niet dat er verkeerde zaken besproken worden, had ik zo gedacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 17:39
 
PIETER619 schreef:
Ach ik wil maar zeggen dat ik zeggen wil, dat het mij hier omgaat en niet anders bedoeld, het toch hier op neer komt en dat het niet zo is dat het anders zijn zal. met dientengevolge, dat het hier op neer komt, mijn inziens toch anders bekeken moet worden, wil men niet dat er verkeerde zaken besproken worden, had ik zo gedacht.

Doet mij denken aan een uitspraak van mijn vader vroeger Knipoog smiley

Tis nu eenmaal zo gelegen,
komt de één de ander tegen.
En als t niet zo is,
dan loopt ge elkander mis!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 00:03
 
Als het gaat om taalgebruik...

De taal is het middel om de gedachten tot uiting te brengen via gesproken wordt. Dus luister goed, en ontdek wat er in iemands hart leeft.

Als ik luister, dan hoor ik veel leegte om me heen. Holle klanken. Een leegte vraagt altijd om een bepaalde opvulling. Compensatie.
Is het daarom dat bepaalde mensen met allerlei dure woorden smijten?
Is het daaromd dat bepaalde mensen maar blijven praten over "hun gevoelentjes"

Het zou een stuk makkelijker worden als we gewoon zouden doen wat we zeggen, en zeggen wat we doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 13:53
 
JOL252 schreef:
Oeh lekker op de vroege ochtend. Maakt schoensmeer actief? Clown smiley

Portugees of Spaans en Latijn door het Nederlands heen is voor velen hier ook ergerlijk nietszeggend. Ik snap er in ieder geval geen jota of tittel van. Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley

Zoiets had ik ook in gedachten(schoensmeerverhaal niet), maar je bent me voor.
Gewoon of zelf zijn is niets mis mee, soe ik yn it frysk gean skriuwen is der dochs foar jimme ek neat oan no?
Dus een ieder in zijn of haar gebrekkig Nederlands met hier en daar ingeburgerd woordje erbij, is wat mij betreft niet mis mee


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 9 oktober 2013, 13:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3