ChristianMatch
 


Forum

The roman empire rules today!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 00:28
 
JOSEF872 schreef:
Jezus schreef dat wij aan de olijfboom(Israël) kunnen zien waar wij zijn. De staat is op gericht en de strijd om Jeruzalem is al begonnen. De derde tempel is al in onderdelen klaar gemaakt en kan in korte tijd gebouwd worden.
Aardbevingen, natuurrampen, oorlogen geruchten van oorlogen. Nog nooit zoveel profetische tekens als nu die duidelijk wijzen dat het de laatste dagen zijn.
Ik vind dat niet zo plausibel, temeer dat Jezus zei, dat dit barensweën zijn, meer einde is nog niet aahgebroken.'
'
Én wat weten we nu van natuurverschillen, aardbevingen of klimaatveranderingen. Deze wetenschap relatief is niet zo oud en is het echt de vraag of er meer aardbevingen zijn, of dat dat wel meevalt.

Het allerbelangste criterium om de zoeken naar de eindtijd, is zending. Jezus zou pas terug als aan elke volk het evangelie gebrachr over Jezus
En dan zie ik een heleboel mogelijkheid: laptop, internet en ga zo maar door..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 09:09
 
SAVIOR412 schreef:
Ik heb het niet over de hel in die reactie, maar over de bewustwording dmv o.a deze video's met informatie over profetiën die uitkomen.

Mensen bewust maken, teksten laten zien in de bijbel en laten zien dat God echt bestaat en dat de bijbel 100% betrouwbaar is. Dat het goede nieuws is dat ze gered kunnen worden door Jezus Christus.

Behoed je voor het doemdenken, niet christenen proberen te overtuigen dat God bestaat. Met teksten uit de Bijbel zal je niet lukken al hoe waar ze ook zijn, het heeft eerder een averechts effect.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 10:07
 
PIETER619 schreef:
Behoed je voor het doemdenken, niet christenen proberen te overtuigen dat God bestaat. Met teksten uit de Bijbel zal je niet lukken al hoe waar ze ook zijn, het heeft eerder een averechts effect.

Mbt evangeliseren is mijn ervaring dat je persoonlijke getuigenis nog de meeste indruk maakt. Daarbij luisterend naar de persoon en de Heilige Geest die je de juiste woorden wil ingeven.

Toch bedenk ik me ook weleens dat men toch echt niet meer om de bijbel als profetisch boek heen kan. Zoveel voorspellingen komen uit en dat wordt alleen maar meer naarmate de tijd vordert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 10:50
 
JOSEF872 schreef:
Tjonge jonge CM wij gaan Saviour niet vereren. Klein beetje in perspectief reageren mag ook wel.

Chatuliem is hier aangesproken, omdat hij hier een duidelijke aanzet gaf om reacties uit te spelen tegen elkaar. Vandaar de opmerking over de (verkapte) beschuldigingen. Blijf gewoon on-topic dan gebeurt dit ook niet.

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 15:06
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Chatuliem is hier aangesproken, omdat hij hier een duidelijke aanzet gaf om reacties uit te spelen tegen elkaar. Vandaar de opmerking over de (verkapte) beschuldigingen. Blijf gewoon on-topic dan gebeurt dit ook niet.
Sorry, dit gaat me ff tever. Ik heb alleen maar een pasbekeerde willen bemoedigen door hem op andere dingen te wijzen. En dat er ook mensen zijn die het fijn vinden hoe hij bezig is. Dat ik daarmee andere reacties wilde uitlokken, vind ik niet terecht...
En als je aan ons de regel oplegt om niet persoonlijk aan te vallen, waarom doen jullie het wel tegenover mij?


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op maandag 6 januari 2014, 15:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 15:52
 
CHATULIEM368 schreef:
Sorry, dit gaat me ff tever. Ik heb alleen maar een pasbekeerde willen bemoedigen door hem op andere dingen te wijzen. En dat er ook mensen zijn die het fijn vinden hoe hij bezig is. Dat ik daarmee andere reacties wilde uitlokken, vind ik niet terecht...
En als je aan ons de regel oplegt om niet persoonlijk aan te vallen, waarom doen jullie het wel tegenover mij?

Josef vindt mijn reactie op jou niet in perspectief. Daarom leg ik uit waarom ik deze reactie heb gegeven. Waarom zou ik jouw naam dan niet noemen? Iedereen kan lezen wat jij geschreven hebt en lang niet iedereen vond deze reactie oké.

Misschien had ik het zó moeten verwoorden dat het erop leek dat jij aanzet gaf om reacties uit te spelen tegen elkaar.

Je schrijft:

CHATULIEM368 schreef:
En ga vooral door om van Hem te vertellen, want dat kun je. Dan kunnen mensen wel eens kritiek op je hebben, maar trek je er niks van aan, want je bereikt wel de harten van anderen.
Het zegt meer over de anderen hoe ze je benaderen
, maar het zegt niks over de liefde die jij voor de Heer voelt.

Je zou dit kunnen opvatten als een (verkapte) beschuldiging aan mensen die op het forum een kritisch geluid laten horen richting Savior. Wellicht was dit jouw bedoeling niet, maar zo kwam het wel over.

Vandaar mijn oproep om on-topic te blijven. Dan staat het onderwerp centraal en niet personen.

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 00:55
 
LAURA291 schreef:
Mbt evangeliseren is mijn ervaring dat je persoonlijke getuigenis nog de meeste indruk maakt. Daarbij luisterend naar de persoon en de Heilige Geest die je de juiste woorden wil ingeven.

Toch bedenk ik me ook weleens dat men toch echt niet meer om de bijbel als profetisch boek heen kan. Zoveel voorspellingen komen uit en dat wordt alleen maar meer naarmate de tijd vordert.

evangeliseren is een must en niets mis mee, dus gaat men getuigen van Jezus en hoe God helpt, doet men dat omdat men uit ervaring kan spreken.

Ik bedoel meer , als je tegen iemand zegt God bestaat, want in die en die tekst in de Bijbel staat zus en zo, zal averechts werken, maar als je getuigd hoe God helpt en geholpen heeft, zet mensen eerder tot nadenken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 09:32
 
PIETER619 schreef:
Ik bedoel meer , als je tegen iemand zegt God bestaat, want in die en die tekst in de Bijbel staat zus en zo, zal averechts werken, maar als je getuigd hoe God helpt en geholpen heeft, zet mensen eerder tot nadenken.

Ja idd wij kunnen mensen denk ik niet overtuigen dat God bestaat.

Wel denk ik dat, naarmate de tijd vordert de wereldsituatie zich steeds meer zal gaan ontvouwen zoals de bijbel voorspelt. Dat steeds duidelijker wordt wat duisternis is en wat licht. En dat bij steeds meer mensen de schellen van de ogen zullen vallen en zij alsnog voor het Licht zullen kiezen. In dat kader is het wel goed om het profetische Woord te kennen.zodat je mensen er op kunt wijzen en helpen het te begrijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 17:54
 
LAURA291 schreef:
Ja idd wij kunnen mensen denk ik niet overtuigen dat God bestaat.

Wel denk ik dat, naarmate de tijd vordert de wereldsituatie zich steeds meer zal gaan ontvouwen zoals de bijbel voorspelt. Dat steeds duidelijker wordt wat duisternis is en wat licht. En dat bij steeds meer mensen de schellen van de ogen zullen vallen en zij alsnog voor het Licht zullen kiezen. In dat kader is het wel goed om het profetische Woord te kennen.zodat je mensen er op kunt wijzen en helpen het te begrijpen.

Helemaal mee eens, veel profetieën komen uit. Onze dominee gaat als rode draad in zijn diensten het ook hebben over de eindtijd. Wij hebben een zeer gevarieerd programma dus niet elke zondag. Hij is afgelopen zondag begonnen en zei ik wil het nu hebben over de zekerheid die wij hebben als kinderen van God, en is begonnen met Openbaring 22.

Ik ben overtuigd dat Jezus Overwinning groter is dan wij beseffen mede ook door de gelijkenissen die Hij verteld heeft. Bij Jezus terug komst zal een ieder weten wie Jezus is door het werk van de Heilige Geest. Dan zullen vlen inzien dat ze fout zaten met hun beweringen dat God niet bestaat en Jezus alsnog gaan erkennen als hun Heer en Heiland , dus dat gelijk jij aangeeft hun de schellen van de ogen zullen vallen. Zelf denk ik dat het ook de symboliek van de misdadiger naast Jezus aan het kruis is,, vergeving krijgen op het allerlaatste moment, dus ook bij Zijn terug komst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3