ChristianMatch
 


Forum

Wie je bent in Christus.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
REGINA565





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:41
 
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen (2 Kor. 5:17).

Weet jij hoe God naar je kijkt als je in Christus bent?

Ik wil met jullie nadenken over wat het betekent om een nieuwe identiteit te hebben (een nieuwe schepping te zijn) in Christus.

(zie ook: www.2minuten.net)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:20
 
REGINA565 schreef:
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen (2 Kor. 5:17).

Weet jij hoe God naar je kijkt als je in Christus bent?

Ik wil met jullie nadenken over wat het betekent om een nieuwe identiteit te hebben (een nieuwe schepping te zijn) in Christus.

(zie ook: www.2minuten.net)

Nieuw identiteit in Christus is gewoon dat je jezelf kan zijn, en worden ook, hoe God het heeft bedoeld, of iig, een benadering ervan.
Dat kan een proces zijn, met vallen en opstaan, en kan je hele leven duren.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 4 januari 2014, 13:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:59
 
Je krijgt dus een geheel nieuwe identiteit als je besluit om bewust Jezus te gaan volgen en probeert om Hem gehoorzaam te zijn.

Van verloren zondaar naar en kind van God is beslist een hele omslag. Pure genade en geen enkele verdienste door Jezus Offer en Overwinning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 14:49
 
REGINA565 schreef:
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen (2 Kor. 5:17).

Weet jij hoe God naar je kijkt als je in Christus bent?

Ik wil met jullie nadenken over wat het betekent om een nieuwe identiteit te hebben (een nieuwe schepping te zijn) in Christus.

(zie ook: www.2minuten.net)

Ik denk dat mijn nieuwe identiteit leeft vanuit geloof. Niet vanuit het vleesch dus. De wedergeboren mens bedenkt de dingen die boven zijn. Zoiets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REGINA565





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 18:03
 
LAURA291 schreef:
Ik denk dat mijn nieuwe identiteit leeft vanuit geloof. Niet vanuit het vleesch dus. De wedergeboren mens bedenkt de dingen die boven zijn. Zoiets.

Op het moment dat ik tot geloof kwam en besloot ik om een volgeling van Jezus te worden, ontdekte ik - zoals Shanita al aangeeft - dat ik mezelf mocht zijn. Ik deed mijn best om te leven op de wijze zoals God het heeft bedoeld. Ik probeerde Hem gehoorzaam te zijn en legde mezelf allemaal geboden op. Om eerlijk te zijn, raakte ik nogal gefrustreerd want het lukte vaak niet en ik werd me steeds meer bewust van mijn zondigheid.

Jij schrijft, Laura, dat het realiseren van deze nieuwe identiteit te maken heeft met geloof, wedergeboren zijn en het bedenken van de dingen die boven zijn. Ik geloof dat je daarmee een belangrijk punt aanhaalt. Welke dingen van boven bedoel je precies? Ervaar jij een stuk overwinning op jouw oude identiteit en de zonde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 01:04
 
REGINA565 schreef:
Op het moment dat ik tot geloof kwam en besloot ik om een volgeling van Jezus te worden, ontdekte ik - zoals Shanita al aangeeft - dat ik mezelf mocht zijn. Ik deed mijn best om te leven op de wijze zoals God het heeft bedoeld. Ik probeerde Hem gehoorzaam te zijn en legde mezelf allemaal geboden op. Om eerlijk te zijn, raakte ik nogal gefrustreerd want het lukte vaak niet en ik werd me steeds meer bewust van mijn zondigheid.

Jij schrijft, Laura, dat het realiseren van deze nieuwe identiteit te maken heeft met geloof, wedergeboren zijn en het bedenken van de dingen die boven zijn. Ik geloof dat je daarmee een belangrijk punt aanhaalt. Welke dingen van boven bedoel je precies? Ervaar jij een stuk overwinning op jouw oude identiteit en de zonde?

Je stelt veel vragen die ik niet zo eenduidig kan beantwoorden. Ik ervaar groei in mijn geloof en het kennen van God. Soms ervaar ik overwinning. Soms stel ik mijzelf teleur.

Met het zoeken van de dingen die boven zijn doel ik op het stellen van prioriteiten. Waar leef je voor? Waar besteed ik mijn tijd, geld en energie aan? In de bijbel staat dat wij geroepen zijn om de goede werken te doen die voor ons liggen. Wil je dat? Of trek je liever je eigen (levens-)agenda? Ben je bereid om offers te brengen voor Hem of hecht je nog teveel aan je comfortzone? Als je God liefhebt boven alles dan breng je met liefde de offers die Hij vraagt, dus niet gedwongen, omdat het moet of in de bijbel staat. Dingen die boven zijn, zijn volgens mij zaken zoals liefde, barmhartigheid, vergeving, liefdadigheid.

Zo een beetje verduidelijkt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 13:57
 
Ik zie vooral in de reacties wat wij doen en laten. Keuzes maken, vlees of Geest. Maar nergens dat wij door wedergeboorte in een totaal nieuwe positie zijn getild?! Ik heb sinds een klein weekje weer is een lijstje van Neil Anderson (De bevrijder) geopend en daaruit de bijbelse identiteit van de christen in een document geplakt. Deze zeg ik nu 2x dag hard op om helder te krijgen voor mijn ziel en de geestelijke wereld(lees:demonen) dat ik weet dat ze geen recht op mij hebben. Nu na een dag of vier merk ik al verandering in mijn keuzes en hartsgesteldheid ten opzichtte van momenten waar ik op moet reageren.
Lees is Joh.13:3-5
Jezus weet wie Hij is en vernederd zich om de ander te dienen.
Laat die gezindheid ook bij ons zo zijn!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:05
 
JOSEF872 schreef:
Ik zie vooral in de reacties wat wij doen en laten. Keuzes maken, vlees of Geest. Maar nergens dat wij door wedergeboorte in een totaal nieuwe positie zijn getild?! Ik heb sinds een klein weekje weer is een lijstje van Neil Anderson (De bevrijder) geopend en daaruit de bijbelse identiteit van de christen in een document geplakt. Deze zeg ik nu 2x dag hard op om helder te krijgen voor mijn ziel en de geestelijke wereld(lees:demonen) dat ik weet dat ze geen recht op mij hebben. Nu na een dag of vier merk ik al verandering in mijn keuzes en hartsgesteldheid ten opzichtte van momenten waar ik op moet reageren.
Lees is Joh.13:3-5
Jezus weet wie Hij is en vernederd zich om de ander te dienen.
Laat die gezindheid ook bij ons zo zijn!?

Denk dat je toch de reacties beter moet gaan lezen of de juiste interpretaties er aan gaan geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:14
 
PIETER619 schreef:
Denk dat je toch de reacties beter moet gaan lezen of de juiste interpretaties er aan gaan geven.

Ik heb ze weer gelezen en kom toch tot de conclusie. Dat de nadruk gelegd wordt op onze acties.
Jij Pieter schrijft dat je identiteit gegeven wordt door Jezus aan te nemen en te volgen. Ik zeg dat je een nieuwe identiteit hebt door de wedergeboorte.
Als je er voor kiest om na je wedergeboorte in je luie stoel te zitten veranderd er niets aan je positie. De wereld merkt weinig van je en kan vraagtekens zetten bij de echtheid van je wedergeboorte maar het zegt niets over je positie in Christus.

Ik heb geen probleem als wij hier over van mening verschillen. De afgelopen 2000 jaar hebben wij in de kerken over vele onderwerpen verschild van mening. Helemaal in Nederland met de meeste denominaties ter wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:45
 
REGINA565 schreef:
Op het moment dat ik tot geloof kwam en besloot ik om een volgeling van Jezus te worden, ontdekte ik - zoals Shanita al aangeeft - dat ik mezelf mocht zijn. Ik deed mijn best om te leven op de wijze zoals God het heeft bedoeld. Ik probeerde Hem gehoorzaam te zijn en legde mezelf allemaal geboden op. Om eerlijk te zijn, raakte ik nogal gefrustreerd want het lukte vaak niet en ik werd me steeds meer bewust van mijn zondigheid.

Jij schrijft, Laura, dat het realiseren van deze nieuwe identiteit te maken heeft met geloof, wedergeboren zijn en het bedenken van de dingen die boven zijn. Ik geloof dat je daarmee een belangrijk punt aanhaalt. Welke dingen van boven bedoel je precies? Ervaar jij een stuk overwinning op jouw oude identiteit en de zonde?

Ik ben blij dat je 't herkent...

Idd, je best doen om je aan allerlei regels te houden helpt niet, hou je niet vol, wel kan je stukkie bij beetje worden wie God wil dat je wordt(shaping).

Ik ervaar ook overwinning op de zonde, maar ja, proces. Pas toen ik ten volle had geaccepteerd en er ook mee kon leven en gelukkig mee was, dat ik nooit een partner zou krijgen na tig pogingen die op niets uitliepen, werd mij de perfecte partner in de schoot geworpen, ja perfect is niemand maar je weet wat ik bedoel, een man met goede intenties die echt om me geeft. En echt rekening met me houdt vanuit zijn hart, en die ik echt vertrouw, wb vreemdgaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:59
 
JOSEF872 schreef:
en te volgen. Ik zeg dat je een nieuwe identiteit hebt door de wedergeboorte.


Johannes 3 vers 16 is het geheel niet met je eens, jou insteek is dat ander bewust belijdende christenen, gelijk in een PKN of ander gemeenten per definitie verloren zouden zijn, omdat zij geen wedergeboren christen zouden zijn.

Voor mij staat vast dat een ieder die bewust in Hem gelooft een nieuwe identiteit krijgt en zo zich een kind van God mag noemen. Ik heb kennissen die door hun leed zo gegroeid zijn in hun geloof en vroeger ooit belijdenis hebben gedaan in hun toenmalige kerk en nu elke dag Hem ten diepste belijden en van Zijn werk getuigen.

Helaas worden dit deze mensen wel bestempeld als "vrienden van de gemeente". Ik denk dat ze toch ondanks niet "wedergeboren" zijn, bij het koninkrijk Gods horen, vooral omdat zij in Zijn Liefde leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:10
 
PIETER619 schreef:
Johannes 3 vers 16 is het geheel niet met je eens, jou insteek is dat ander bewust belijdende christenen, gelijk in een PKN of ander gemeenten per definitie verloren zouden zijn, omdat zij geen wedergeboren christen zouden zijn.

Voor mij staat vast dat een ieder die bewust in Hem gelooft een nieuwe identiteit krijgt en zo zich een kind van God mag noemen. Ik heb kennissen die door hun leed zo gegroeid zijn in hun geloof en vroeger ooit belijdenis hebben gedaan in hun toenmalige kerk en nu elke dag Hem ten diepste belijden en van Zijn werk getuigen.

Helaas worden dit deze mensen wel bestempeld als "vrienden van de gemeente". Ik denk dat ze toch ondanks niet "wedergeboren" zijn, bij het koninkrijk Gods horen, vooral omdat zij in Zijn Liefde leven.

Laten wij dit bijbelvers in het juiste perspectief lezen.
Even een heel harde bewering.
Satan gelooft ook dat de Heer de verlossing bewerkt heeft en zijn demonen ook. Maar toch zij zullen nooit deel hebben aan het verlossingswerk. (Zijn oordeel staat al opgeschreven)
Geloven en ons leven aan de Heer overdragen dat is reddend geloof.
Wat schrijft Jacobus over geloof. Geloof zonder werken is dood! Zeg ik dat de protestanten niet gered zullen zijn omdat ze het vooral van de genade leer moeten hebben.
Ik geloof ook dat lijden iets moois uitwerkt. De heer heeft trouwens ook gezegd dat dit ook de echte gelovige deel zal zijn. Vervolging.
Pieter ik geloof heus dat je het goed bedoeld en wij zijn heus niet zo ver van elkaar verwijdert hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:16
 
@Pieter: Een ieder die gelooft is wedergeboren Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 5 januari 2014, 15:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:25
 
SHANITA130 schreef:
@Pieter: Een ieder die gelooft is wedergeboren Lachende smiley

Je was me net voor Shanita.
Wedergeboren zijn is niet per definitie hetzelfde als gedoopt zijn als volwassene. En ik krijg het idee dat jij dat hier wel bedoeld, Pieter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:33
 
Jacobus 2:19-20
Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt?

Als iemand echt geloofd dan ga je dat merken uit zijn leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 16:21
 
ANTA961 schreef:
Je was me net voor Shanita.
Wedergeboren zijn is niet per definitie hetzelfde als gedoopt zijn als volwassene. En ik krijg het idee dat jij dat hier wel bedoeld, Pieter.

Ja weder geboren is wat mij betreft dus groot gedoopt zijn, Jezus voorbeeld volgen en met Hem zo "begraven zijn en weer opgestaan", zo een nieuwe leven cq identiteit beërven. Daar is denk ik, op zich niets mis mee. Letwel ik ben mij zeer bewust dat, als je vorige reactie van mij leest, men kan veranderen door bewuste keuzes te maken en zo ook een andere identiteit kan krijgen en dan dus beslist zich ook een kind van God mag gaan noemen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 5 januari 2014, 17:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:25
 
ANTA961 schreef:
Je was me net voor Shanita.
Wedergeboren zijn is niet per definitie hetzelfde als gedoopt zijn als volwassene. En ik krijg het idee dat jij dat hier wel bedoeld, Pieter.
Toevallig is dat vanuit Bijbels perspectief wel hetzelfde, in die zin, dat de wedergeboorte door God gegeven wordt aan een ieder die gelooft en gedoopt is.
De vraag is of mensen ook op een andere manier wedergeboren kunnen worden en daar geeft de Bijbel geen antwoord op. Toen hadden ze ook niet de kunstmatige constructie van kinderdoop en belijdenis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:59
 
CHATULIEM368 schreef:
Toevallig is dat vanuit Bijbels perspectief wel hetzelfde, in die zin, dat de wedergeboorte door God gegeven wordt aan een ieder die gelooft en gedoopt is.
De vraag is of mensen ook op een andere manier wedergeboren kunnen worden en daar geeft de Bijbel geen antwoord op. Toen hadden ze ook niet de kunstmatige constructie van kinderdoop en belijdenis.

De Heer was toch heel duidelijk over het opnieuw geboren worden.
Ook over de doop. Maar daar raken wij nooit over uit gepraat!! Zucht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:00
 
JOSEF872 schreef:
Ik zie vooral in de reacties wat wij doen en laten. Keuzes maken, vlees of Geest. Maar nergens dat wij door wedergeboorte in een totaal nieuwe positie zijn getild?! Ik heb sinds een klein weekje weer is een lijstje van Neil Anderson (De bevrijder) geopend en daaruit de bijbelse identiteit van de christen in een document geplakt. Deze zeg ik nu 2x dag hard op om helder te krijgen voor mijn ziel en de geestelijke wereld(lees:demonen) dat ik weet dat ze geen recht op mij hebben. Nu na een dag of vier merk ik al verandering in mijn keuzes en hartsgesteldheid ten opzichtte van momenten waar ik op moet reageren.
Lees is Joh.13:3-5
Jezus weet wie Hij is en vernederd zich om de ander te dienen.
Laat die gezindheid ook bij ons zo zijn!?

Er is over het leven in geloof idd veel meer te zeggen dan alleen welke keuzes wij maken en onze levenshouding. Gedrag vloeit daar wel uit voort; je geloof wordt zichtbaar uit je werken. Deze items zijn denk ik ook het makkelijkste te omschrijven.

Daarnaast zijn er geestelijke aspecten die wat moeilijker onder woorden te brengen zijn. Voor mij althans. De positie die je als wedergeboren kind van God inneemt, je autoriteit, het leven uit geloof is feitelijk een geestelijk leven en ik zou niet weten hoe ik dat moet uitleggen. Je denken wordt vernieuwd. En je gaat God aanbidden; je brengt tijd door met Hem. Je hebt een levende relatie met Hem. Zijn Woord gaat voor je open. En er is zoveel meer over te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:05
 
CHATULIEM368 schreef:
Toevallig is dat vanuit Bijbels perspectief wel hetzelfde, in die zin, dat de wedergeboorte door God gegeven wordt aan een ieder die gelooft en gedoopt is.
De vraag is of mensen ook op een andere manier wedergeboren kunnen worden en daar geeft de Bijbel geen antwoord op. Toen hadden ze ook niet de kunstmatige constructie van kinderdoop en belijdenis.



Wat apart; dat heb ik nooit geweten. Waar staat dat in de bijbel?

Brengt mij wel een dilemma, want waarom laat iemand zich dopen? Toch meestal omdat of nadat de persoon wedergeboren is. Zo is het bij mij wel gegaan.

Ik heb altijd gedacht dat de doop een teken was van de wedergeboorte. Niet het feitelijke gebeuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REGINA565





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:21
 
LAURA291 schreef:
Je stelt veel vragen die ik niet zo eenduidig kan beantwoorden. Ik ervaar groei in mijn geloof en het kennen van God. Soms ervaar ik overwinning. Soms stel ik mijzelf teleur.

Met het zoeken van de dingen die boven zijn doel ik op het stellen van prioriteiten. Waar leef je voor? Waar besteed ik mijn tijd, geld en energie aan? In de bijbel staat dat wij geroepen zijn om de goede werken te doen die voor ons liggen. Wil je dat? Of trek je liever je eigen (levens-)agenda? Ben je bereid om offers te brengen voor Hem of hecht je nog teveel aan je comfortzone? Als je God liefhebt boven alles dan breng je met liefde de offers die Hij vraagt, dus niet gedwongen, omdat het moet of in de bijbel staat. Dingen die boven zijn, zijn volgens mij zaken zoals liefde, barmhartigheid, vergeving, liefdadigheid.

Zo een beetje verduidelijkt?

Dank voor je reactie, Laura! Vooral het zinnetje "waar besteed ik mijn tijd, geld en energie aan?" herinner ik me van de Bijbelstudie over rentmeesterschap.

Ja, wij zijn geroepen om de werken te werken die God van te voren heeft bereid. Ik ken iemand die al jaren strijd tegen een zonde in zijn leven waar hij maar niet vrij van kan komen. Zal het zo kunnen zijn dat hij hier overwinning op kan krijgen als hij zijn focus anders legt? De dingen zoekt die boven zijn. Maar er kan mogelijk ook sprake zijn van een gebondenheid. In het laatste geval zal dit van invloed zijn op zijn identiteit in Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:31
 
REGINA565 schreef:
Dank voor je reactie, Laura! Vooral het zinnetje "waar besteed ik mijn tijd, geld en energie aan?" herinner ik me van de Bijbelstudie over rentmeesterschap.

Ja, wij zijn geroepen om de werken te werken die God van te voren heeft bereid. Ik ken iemand die al jaren strijd tegen een zonde in zijn leven waar hij maar niet vrij van kan komen. Zal het zo kunnen zijn dat hij hier overwinning op kan krijgen als hij zijn focus anders legt? De dingen zoekt die boven zijn. Maar er kan mogelijk ook sprake zijn van een gebondenheid. In het laatste geval zal dit van invloed zijn op zijn identiteit in Christus.

Ik denk/vind niet dat dit zijn identiteit in Christus beïnvloedt. Wel het ervaren ervan misschien. Maar hij is en blijft kind van God. Om te weten of iemand bevrijding danwel genezing nodig heeft is het belangrijk om daar samen met andere christenen voor te bidden die dat onderscheid kunnen maken. Het 1 sluit het ander natuurlijk niet uit; integendeel zelfs. Er is wel heel goed onderwijs over dit onderwerp.

Ik denk dat het zeker helpt wanneer je je focus verlegt. Hoe meer je wandel met God zich verdiept hoe verder je je van de zonde afbeweegt. Ik heb ook ervaren dat je na verloop van tijd bepaalde zondes gaat haten. Omdat je ziet wat het aanricht, of waar het vandaan komt. En dan taal je er niet meer naar.


Laatst aangepast door
LAURA291
op zondag 5 januari 2014, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REGINA565





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:43
 
JOSEF872 schreef:
De Heer was toch heel duidelijk over het opnieuw geboren worden.
Ook over de doop. Maar daar raken wij nooit over uit gepraat!! Zucht!


Het gesprek van Jezus met Nicodemus in Johannes 3 is daar een mooie illustratie van. In vers 5 zegt Jezus: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan.

Zijn Geest getuigt met onze geest dat we kinderen van God zijn : )
Ik weet even niet waar deze tekst in de bijbel staat maar ik weet wel dat de inwoning van Gods Geest, het begin is van de wedergeboorte.

Na mijn bekering en (volwassen)doop kwam er steeds een stem in mij die zei dat ik geen kind van God was. Ik kwam op een punt dat ik twee dingen kon doen, geloven dat dit waar was of op mijn knieën gaan voor God. Ik heb voor dit laatste gekozen en in geloof de Heer aangeroepen. De stem was daarna weg en ik heb er nooit meer aan getwijfeld dat ik een kind van God ben : ) Ik heb door deze ervaring ook begrepen dat er geestelijke strijd is en dat het belangrijk om de waarheid niet te laten roven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:15
 
REGINA565 schreef:
Het gesprek van Jezus met Nicodemus in Johannes 3 is daar een mooie illustratie van. In vers 5 zegt Jezus: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan.

Zijn Geest getuigt met onze geest dat we kinderen van God zijn : )
Ik weet even niet waar deze tekst in de bijbel staat maar ik weet wel dat de inwoning van Gods Geest, het begin is van de wedergeboorte.

Na mijn bekering en (volwassen)doop kwam er steeds een stem in mij die zei dat ik geen kind van God was. Ik kwam op een punt dat ik twee dingen kon doen, geloven dat dit waar was of op mijn knieën gaan voor God. Ik heb voor dit laatste gekozen en in geloof de Heer aangeroepen. De stem was daarna weg en ik heb er nooit meer aan getwijfeld dat ik een kind van God ben : ) Ik heb door deze ervaring ook begrepen dat er geestelijke strijd is en dat het belangrijk om de waarheid niet te laten roven!

Kan het deze zijn?
Romans 8:23
En niet alleen zij, maar ook wij zelf, [wij,] die de Geest als eerste gave ontvangen hebben, zuchten bij onszelf in de verwachting van het zoonschap:de verlossing van ons lichaam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:39
 
LAURA291 schreef:
Wat apart; dat heb ik nooit geweten. Waar staat dat in de bijbel?

Brengt mij wel een dilemma, want waarom laat iemand zich dopen? Toch meestal omdat of nadat de persoon wedergeboren is. Zo is het bij mij wel gegaan.

Ik heb altijd gedacht dat de doop een teken was van de wedergeboorte. Niet het feitelijke gebeuren.
In Titus staat bv:
Titus 3:5 schreef:
en heeft hij ons gered, niet vanwege onze rechtvaardige daden, maar uit barmhartigheid. Hij heeft ons gered door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwende kracht van de heilige Geest,
Met deze zin laat hij meteen de twee dopen zien: de doop in water en de doop in de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REGINA565





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 18:49
 
JOSEF872 schreef:
Kan het deze zijn?
Romans 8:23
En niet alleen zij, maar ook wij zelf, [wij,] die de Geest als eerste gave ontvangen hebben, zuchten bij onszelf in de verwachting van het zoonschap:de verlossing van ons lichaam.

Je zat aardig in de buurt. Het staat in Rom. 8: 16 'De Geest Zelf getuigt met onze geest dat wij kinderen van God zijn'.

Vandaag op www.2minuten.net de eerste overdenking van twee minuten beluistert over dit onderwerp. Daarin wordt uitgelegd hoe God in Christus naar mij kijkt.

Jezus nam tijdens Zijn sterven de zonden van ons af en 'opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem' (2 Cor. 5:21 HSV).

Als je dit diep tot je door laat dringen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REGINA565





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 21:57
 
[quote=LAURA291]Ik denk/vind niet dat dit zijn identiteit in Christus beïnvloedt. Wel het ervaren ervan misschien. Maar hij is en blijft kind van God.


Ja, door ons geloof zijn we 100 % goedgekeurd door God. Het zal zijn identiteit in dat geval niet schaden. Hij ziet Jezus in ons Lachende smiley In Christus zijn we rein, heilig, rechtvaardig en volmaakt! Volgens mij gaat het er om dat we leren om vanuit deze zekerheid te leven. Dit zal overwinning brengen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEKE325





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 21:12
 
Er waren eens twee baby's in de baarmoeder van een moeder. De ene vroeg de ander; "Geloof jij in een leven na geboorte"? De ander antwoordde: "Natuurlijk er moet iets zijn na geboorte". Misschien zijn we hier om ons klaar te maken voor wat we later zullen zijn. "Onzin", reageerde de ander. "Er is geen leven na geboorte, wat zou dat leven moeten zijn"? "Ik weet het niet, maar er zal meer licht zijn dan hier, misschien lopen we met onze benen en eten we met onze mond". De ander riep: "Dat is absurd!, lopen is onmogelijk en eten met onze mond, waanzin! De navelstreng zorgt voor voeding, leven na geboorte is onmogelijk, de navelstreng is te kort". "Ik denk dat er iets is en misschien is het er anders dan hier. De ander reageerde: "Niemand is ooit teruggekeerd van daar/ Geboorte is het einde van het leven en na geboorte is er niets anders dan donkerte en angst en het brengt ons nergens"/ "We weten het niet", reageerde de ander. "Maar zeker zullen we moeder zien en zij zal voor ons zorgen". "Moeder?? Geloof jij in moeder? Waar is ze nu? "Ze is helemaal om ons heen, het is in haar waar wij leven, zonder haar zou deze wereld er niet zijn". "Ik zie haar niet, dan is het logisch dat ze niet bestaat". Waar de ander op reageerde: "Soms als je in je stilte bent, dan kun je haar horen, dan kun je haar ontvangen. "Ik geloof dat er een realiteit is na geboorte en wij zijn hier om onszelf klaar te maken voor die realiteit"....

Laatst aangepast door
INEKE325
op zaterdag 8 februari 2014, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REGINA565





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 februari 2014, 18:31
 
INEKE325 schreef:
Er waren eens twee baby's in de baarmoeder van een moeder. De ene vroeg de ander; "Geloof jij in een leven na geboorte"? De ander antwoordde: "Natuurlijk er moet iets zijn na geboorte". Misschien zijn we hier om ons klaar te maken voor wat we later zullen zijn. "Onzin", reageerde de ander. "Er is geen leven na geboorte, wat zou dat leven moeten zijn"? "Ik weet het niet, maar er zal meer licht zijn dan hier, misschien lopen we met onze benen en eten we met onze mond". De ander riep: "Dat is absurd!, lopen is onmogelijk en eten met onze mond, waanzin! De navelstreng zorgt voor voeding, leven na geboorte is onmogelijk, de navelstreng is te kort". "Ik denk dat er iets is en misschien is het er anders dan hier. De ander reageerde: "Niemand is ooit teruggekeerd van daar/ Geboorte is het einde van het leven en na geboorte is er niets anders dan donkerte en angst en het brengt ons nergens"/ "We weten het niet", reageerde de ander. "Maar zeker zullen we moeder zien en zij zal voor ons zorgen". "Moeder?? Geloof jij in moeder? Waar is ze nu? "Ze is helemaal om ons heen, het is in haar waar wij leven, zonder haar zou deze wereld er niet zijn". "Ik zie haar niet, dan is het logisch dat ze niet bestaat". Waar de ander op reageerde: "Soms als je in je stilte bent, dan kun je haar horen, dan kun je haar ontvangen. "Ik geloof dat er een realiteit is na geboorte en wij zijn hier om onszelf klaar te maken voor die realiteit"....

Het gesprek van deze twee baby`s in de baarmoeder over het leven na de geboorte, is een prachtige illustratie van 'leven vanuit geloof'. Ik moet daarbij ook denken aan de tekst uit Hebreeën 11 waar staat 'Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt en het bewijs der dingen, die men niet ziet' (vers 1).

Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die de korte overdenkingen van Wilkin v.d. Kamp volgen op www.2minuten.net. Zelf word ik daar enorm door opgebouwd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 12:12
 
REGINA565 schreef:
Het gesprek van deze twee baby`s in de baarmoeder over het leven na de geboorte, is een prachtige illustratie van 'leven vanuit geloof'. Ik moet daarbij ook denken aan de tekst uit Hebreeën 11 waar staat 'Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt en het bewijs der dingen, die men niet ziet' (vers 1).

Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die de korte overdenkingen van Wilkin v.d. Kamp volgen op www.2minuten.net. Zelf word ik daar enorm door opgebouwd!

Ja, ik lees ze ook elke dag en heb ook het boekje gekocht: wie je bent in Christus om zo steeds meer te beseffen wat mijn identiteit is in Hem.

Vrijdag weer eens naar de conferentie in Zelhem met als thema: Gods tegenwoordigheid geneest!!!!

`k Heb er zin in, zijn altijd zulke fijne dagen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2