ChristianMatch
 


Forum

Waarom reageren zo weinig jongeren op het forum
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:59
 
Deze vraag werd gesteld in een ander topic. Misschien is het leuk om hier van gedachten te wisselen.

Zelf zie ik het zo. CM geeft je drie mogelijkheden om jezelf aan anderen te laten zien. 1 op 1 chatten, het forum en de chatbox. En ik zie dat relatief weinig mensen gebruik maken van al deze mogelijkheden. De meesten zitten 1 op 1, daar is niks mis mee, maar waarom zou je ook geen gebruik maken van het forum of de algemene chatbox???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:10
 
CHATULIEM368 schreef:
Deze vraag werd gesteld in een ander topic. Misschien is het leuk om hier van gedachten te wisselen.

Waarom er zo weinig jongeren reageren op het forum? Lees je mijn bijdragen niet? Ik doe toch mijn best dacht ik zo................. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 14:28
 
JANS221 schreef:
Waarom er zo weinig jongeren reageren op het forum? Lees je mijn bijdragen niet? Ik doe toch mijn best dacht ik zo................. Engeltje smiley

Tja en ik ben ook al hartstikke oud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:51
 
Waarom reageren zo weinig jongeren op het forum?

Met alle respect: als ik zelf 18 zal zijn(ff terugdenken dus), zal ik zelf dus even niet op een forum gaan zitten met mensen 2x zo oud als ik za ma zeggen.

Dus ja, ik zelf begrijp het wel....je zit dan in een andere levensfase, en kijk, mensen tussen 30 en 60 zeg maar, door de band genomen, gemiddeld 40/50, hebben mekaar nu eenmaal meer te zeggen dan iemand van 18 tegen diegenen, en andersom, je mist gewoon een stuk, bij mij zou het 23 jaar!!!!! zijn aan levenservaring, als iemand van 18 met mij in discussie zou gaan.

Dus ja, ik wéét gewoon dat iemand van rond 40/50 jaar mij veel beter zal begrijpen alleen al door de levenservaring.

Wat weer zeker niet uitsluit dat jongeren (18-25 jaar?) niet veel wijzer kunnen zijn dan iemand van la ma zeggen 40/50.

Alleen, en als je je daar beide bewust van bent, de een heeft dus wél meer levenservaring en kan daardoor dingen hebben doorleeft die iemand van 18-25 weer niet heeft, gewoonweg omdat diegene daarvoor te jong is, om meer dan 20 jaar levenservaring te kunnen hebben.

En ja, ik weet nog, ik sprak weleens met iemand van 25 die was net afgestudeerd, en ja, ze leerde me dingen die ik, niet afgestudeerd, wel begreep, en er niet meteen opkwam, ook al omdat ik in een geheel andere tijd dan haar op ben gegroeid.
Dit is één voorbeeld.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 4 januari 2014, 15:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:04
 
JANS221 schreef:
Waarom er zo weinig jongeren reageren op het forum? Lees je mijn bijdragen niet? Ik doe toch mijn best dacht ik zo................. Engeltje smiley
Tja ik weet dat leeftijd een gevoelig onderwerp voor vrouwen is. Voor jou creëren we een nieuwe categorie. De (ietwat) "oudere jongere".


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 16:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TUTELUUT401





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 20:34
 
Tja.....geen idee waarom eigenlijk. Een enkele keer reageer ik, maar ik vind het vooral leuk om alle reacties te lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 01:29
 
CHATULIEM368 schreef:
Tja ik weet dat leeftijd een gevoelig onderwerp voor vrouwen is. Voor jou creëren we een nieuwe categorie. De (ietwat) "oudere jongere".

Boven de vijftig hoor je niet meer tot de oudere jongeren maar tot de jongere ouderen, Chat.


Thomas, zucht als hij dit leest Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TUTELUUT401





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 13:53
 
THOMAS968 schreef:
Boven de vijftig hoor je niet meer tot de oudere jongeren maar tot de jongere ouderen, Chat.


Thomas, zucht als hij dit leest Engeltje smiley

En Thomas neemt gelijk de benen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:32
 
Hopelijk niet voor lang...wat is een forum zonder Thomas?

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 januari 2014, 14:25
 
Het valt me op dat er opeens veel meer jongeren in de chatbox komen. Goede zaak!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 januari 2014, 17:15
 
TUTELUUT401 schreef:
En Thomas neemt gelijk de benen!!

Nou, nee hoor. Ik was er zondag niet en had het niet opgemerkt dat ik grijs stond. Ik heb een mailtje naar CM gestuurd en die stelden dat het een vergissing was. Waardoor het kwam vind ik uiteraard veel interessanter maar dat is niet door CM vermeld.

Mijn abo loopt nog tot augustus, ik heb uiteraard betaald en een ban heb ik ook niet, dus als CM ons niet uit de droom helpt, zullen we niet weten waardoor het kwam. Het moet haast een handmatige instelling bij CM geweest zijn. Het moet ook niet kunnen dat iemand zo maar op grijs kan staan. Waarom het wel zo was, weet ik helaas nog steeds niet. Je moet het dus nog een tijdje met me doen. Engeltje smiley

Thomas, heeft wel wat grijze haren inmiddels maar hier nou ook weer niet van.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 10 januari 2014, 17:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 januari 2014, 17:32
 
Je moet het dus nog een tijdje met me doen ...(Thomas)


(vreselijk vervelend Knipoog smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 10 januari 2014, 17:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 januari 2014, 19:18
 
Ik denk ook dat jongeren wat directer zijn en veelal kijken naar het een op een contact. Een chatbox was in het verleden toch een goede optie als je zo direct even niks aantrekkelijks zag. Veel mensen kwamen via de chatbox in contact. De chatbox was het cafe en vanuit de chatbox kon je even een op een gaan, zeg maar even ongestoord aan een tafeltje gaan zitten. Zelf ben ik wat minder van de chatbox, eerlijk gezegd.

De eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat het op de chatbox in de groepsdiscussie wel eens uit de hand liep en het kon ook chaotisch zijn daar.

Even refererend aan de uitspraak van Chat: Via het forum is wel indirect natuurlijk. Mensen vormen zich dan een beeld van de denkwereld van de schrijver. Veel is dan ook afhankelijk wat mensen op het forum laten zien. Ik heb wel gemerkt dat mensen wel contact met je opnemen naar aanleiding van wat je daar poneert. Overigens kan die beeldvorming ook in je nadeel werken. De manier waarop je schrijft en reageert, geeft wel een indruk van een persoon. Maar het forum is om verschillende meningen aan elkaar te toetsen en de beeldvorming daarbij zou bijzaak moeten zijn.

Mogelijk zijn jongeren minder bezig met meningsvorming, waar het forum in ieder geval naar mijn idee voor bedoeld is. Wellicht gieren de hormonen wat duidelijker. Engeltje smiley

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 13 maart 2014, 13:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VOSJE644





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 13 maart 2014, 12:03
 
Fora zijn gewoon uit. Ik heb menig fora gemaakt en onderhouden.. 't is blijkbaar niet interessant genoeg meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VWHOSTMAN204





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 14:24
 
dan zal ik omdat ik me zo jong voel ook maar even een reactie plaatsen.. als ik het forum hier doorblader zijn zo en zo alle reacties al een paar dagen oud.. en de leeftijdscategorie 40+ die wel reageert en berichten plaatst is voor mij niet bepaald aantrekkelijk. Daar komt bij dat de categorieën en onderwerpen vaak ook zodanig serieus zijn dat ik er gewoon overheen lees. maar die twee dingen staan wel redelijk in verband met elkaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 15:29
 
VWHOSTMAN204 schreef:
dan zal ik omdat ik me zo jong voel ook maar even een reactie plaatsen.. als ik het forum hier doorblader zijn zo en zo alle reacties al een paar dagen oud.. en de leeftijdscategorie 40+ die wel reageert en berichten plaatst is voor mij niet bepaald aantrekkelijk. Daar komt bij dat de categorieën en onderwerpen vaak ook zodanig serieus zijn dat ik er gewoon overheen lees. maar die twee dingen staan wel redelijk in verband met elkaar

In ieder geval goed dat je reageert. Ik ben het wel met je eens dat het forum niet erg meer leeft, de periode dat het berichten regende is voorbij. Het zeer stevig modereren heeft weliswaar meer fatsoen in de reacties opgeleverd maar er is ook geen echte discussie meer. Mensen die graag wilden schrijven hielden er maar mee op omdat ze teveel restricties ervoeren. Zo stil als nu is het inderdaad nog nooit geweest en dat spijt me meer dan kan zeggen. Veel mensen die met daten wat minder bezig waren, bleven vaak langer vanwege de chatbox of het forum. Veel mensen die even drie dagen terugkeren en indertijd aangaven veel van het forum geleerd te hebben, besluiten om niet meer te verlengen omdat ze al die dingen missen.

Ik zou zeggen: start een discussie over wat jongere mensen meer bezighoudt. Verder vind ik het begrijpelijk dat je mensen van boven de veeertig voor daten niet aantrekkelijk vindt maar voor een beargumenteerde discussie maakt leeftijd niet uit. Ik luister net zo hard en soms nog liever naar jongeren.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 16 maart 2014, 16:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VWHOSTMAN204





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 17:24
 
ik doelde er niet direct het daten mee, maar goed..

40+ is qua discussie vaak wat serieus .. die mensen weten toch alles beter.
maar goed.. we kunnen altijd een poging wagen ;)

kleine aanvulling: (voorbeeld)

kijk eens naar deze discussie:
https://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3529&lastPage=t#btm

daar ga je je als jongere toch niet in mengen?


Laatst aangepast door
VWHOSTMAN204
op zondag 16 maart 2014, 17:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 20:04
 
Waarom niet???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VWHOSTMAN204





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 20:27
 
MARIO216 schreef:
Waarom niet???

ik persoonlijk vind het totaal niet interessant kort gezegd.
zullen er vast wel meer met me eens zijn.

komt bij.. het is een christelijke site, alleen dat betekend niet dat maar liefst elk forumonderwerp met geloof te maken moet hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Pagina 1 van 1