ChristianMatch
 


Forum

daten
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 3 februari 2014, 21:24
 
daten...warom doen we het eigenlijk???

Echt soms denk ik waarom ben ik zo, diep in me hart altijd zoekende na die ene
hoe optimistisch kun je zijn?
als je al 48 jaar mee gaat?
ha ha en jee warom ben ik niet gewoon gelukkig met me zelf, ben ik ook vaak, maar toch liever een leuke man als maatje.
warom heb ik van die momenten dat je om je heen kijkt na mannen als eventueel slachtoffer... zou ik maar zeggen?

Omdat we niet compleet zijn alleen???
dat ik uit een stuk d.n.a. ben gemaakt van een mannenrib? Twijfelende smiley
God zag adam, maakte eva, toen was het beter, completer.
paulus voelde zich zelf prima alleen, waarom? omdat hij een geweldigge relatie had met god en zich daardoor compleet voelde?

Soms kom ik vrouwen tegen die vinden het prima alleen, maar ik, ik ken me zelf... diep in me hart blijf ik zoeken... wat zoeken we eigenlijk, liefde, een stukje geborgenheid? Waarom is het soms moeilijk om alleen te zijn?

En die vrouwen zijn die echt tevreden alleen ,diep in hun hart? of hebben ze gewoon de hoop opgegeven????
enfin gewoon wat gedachten die mischien interesante discusies teweeg brengen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 3 februari 2014, 21:34
 
ach lees net mooie zin op topic van mario:

in je eentje kun je jezus zomaar verliezen, maar samen verliezen zelfs twee blinden hem niet uit het oog Lachende smiley

ja, samen ben je sterker, kun je elkaar opvullen, opbouwen etc...
elkaar helpen met elkaars zwakheden... in je eentje, doe je het allemaal alleen... duhhh ha ha toch completer dan alleen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELINE392





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 3 februari 2014, 22:57
 
Ach Petra: zo raar vind ik het niet, een partner willen hebben/zoeken... De meeste mensen willen iemand 'hebben' wiens partner ze zijn, iemands 'tegenover'.... Dat verlangen zit in heel veel mensen. En wat betreft degene die 'happy single' zijn.... Ja, dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet van mezelf dat ik eerst een paar jaar nodig heb gehad om met mezelf ( en God) tot rust te komen, om m'n ritme te vinden. Nu is er ruimte in mijn hart en leven (2 van de 3 kinderen de deur uit) om uit te kijken / te zoeken naar een partner. En dan is het zo van: 'wat de toekomst brenge moge'.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 3 februari 2014, 23:05
 
En wat was nou het eerste dat niet goed was in de Bijbel? De ongehoorzaamheid? Welnee, voor die tijd lees je al wat dat was.

Het is wel opvallend dat het eerste dat vermeld werd, als zijnde niet goed, was en is:

Het is niet goed dat de mens alleen is.

Zou dat niet iets betekenen, Petra?

Thomas, is het wel met God eens Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 4 februari 2014, 00:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 06:49
 
THOMAS968 schreef:
En wat was nou het eerste dat niet goed was in de Bijbel? De ongehoorzaamheid? Welnee, voor die tijd lees je al wat dat was.

Het is wel opvallend dat het eerste dat vermeld werd, als zijnde niet goed, was en is:

Het is niet goed dat de mens alleen is.

Zou dat niet iets betekenen, Petra?

Thomas, is het wel met God eens Engeltje smiley

De man was alleen en dat was niet goed voor hem Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 09:26
 
ohh whaaa whaa anna, geweldig grappigge opmerking Lachende smiley

maar serieus ja, alleen is maar alleen. Vooral in deze maatschappij, waar we allemaal zo langs elkaar heen leven.

Ma ja, ik ben al negen jaar gescheiden, soms denk ik wel e s, geef het op, accepteer nu maar gewoon dat je alleen bent.
En ja heb hele lading kinderen, leuke kennissen. ach ik zie wel, wat het leven me brengt een maatje of zonder maatje Smiley die vol vragen zit
Eigenlijk vooral als je tussen allerlei mensen zit die wel een relatie hebben denk je wel es... dat wil ik ook. Of soms denk ik, wat zitten jullie t e klagen, staan niet overal alleen voor.
Soms ben ik blij ik geen relatie heb, als ik sommigge relaties om me heen zie, soms krijg ik zo,n aanval van ik ga zoeken... ik wil ook een mooie relatie.. en dan heb je soms advies van mensen om je heen, die zeggen niet zoeken gewoon tegen komen...makkelijk gezegd als je zelf niet al jaren alleenstaande bent....enfin voorlopig probeer ik maar te accepteren dat ik voorlopig alleen ben. Maar ik vraag me wel es af, zijn sommigge mensen nou e cht 100 procent blij met hun alleenstaande status??? of ben ik nou zo,n idioot? die blijft dromen soms
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 13:23
 
Ik was erg gelukkig alleen.

Nu met zijn tweeën.

Wat een verschil, ja de mijnes werkt, jeetje mén, wat gaat daar een tijd inzitten in dat werken ja, niet normaal, 9 uur per dag dus......négen uur.....

Ja, als je zoals ik, in fase drie zit(nooit meer aan het werk), ja,...dan moet je toch wat, dus, flierefluiten met mensen die ook al decennia niet werken. je weet wel die inloopcentra, en dag actieviteiten dingen.

Ik vond het al heel wat als ik vijf uur lang weg was geweest....

Dus nu zit ik alleen, tis me woonbegeleider komt morgen, dus ja, dan moet ik me naar de trein slepen(een autootje zou zo gek niet zijn maar ja dan sta je in de file, ja, of je moet zo doen, gaan rijden als de files zijn opgelost).

Afijn, ik zal je zeggen, ik mis mijn 'fierefluitleventje', en ik zit hier alleen te zitten.
Ik zit met me ziel onder me arm, weet niet eens wat dat precies betekend, maar ja, zo voelt het wel, nee, ongelukkig, dat ben ik natuurlijk ook weer niet: 'geloof', en 'vriend'.


Nee, meid, met, of zonder, ja, je zou toch zélf je leven moeten maken.

Ik bedoel het goed, juist heel goed!

En, komt bij, ik wil niet meer alleen in me huis slapen, dus, gebedspunt, laat me vriend aub iets vinden in Brabant.

Autootje zal, een (dure) oplossing wezen voor mij....Kijk, dan kan ik elke dag op en neer(ja, hehe, met die auto bedoel ik dus).

Nou ja, een mzzl, me vriend begrijpt me, dat ik nu pas me nest uitben, nog niets gedaan heb(wat ik zelf nota bene had aangeboden, van hem hoef ik sowieso niets te doen).

Dus ja, met/door begrip kan ik verder....

(Zal ik toch die auto aannemen? Lachende smiley met blinkend witte tanden Kwijlende smiley , ja blijft een dure grap, maar kan wel gaan en staan, behalve in filetijd, waar ik wil Knipoog smiley

S. Toch ff snuffelen bij de wat kleinere boodschappenwagentjes Knipoog smiley, én ik doen dan wat, én ik heb weer perspectief: het hele 'trein en er naar toe loop' gebeuren is dan voorbij Lachende smiley

Kijk, Leuker kunnen we het niet maken, over no time is die auto er. (zsm dus Knipoog smiley

Ik vind het trouwens jammer dat Heide er niet meer is op het forum....Ja, als ik aan auto's denk, denk ik ineens aan Heide... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 4 februari 2014, 15:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 14:21
 
Ja, blijft moeilijk Petra en anderen. Ik heb ook die momenten dat ik weer iemand zou willen tegenkomen en andere keer denk ik: al die vrijheid die ik nu heb is ook wel lekker. Lekker flierefluiten zoals Shanita zegt en toen ook gelukkig was met dat leventje. Maar wij hebben niet net als zij een paar exen waar je veel contact mee hebt. Knipoog smiley

Maar ik denk wel dat je er hard aan moet werken. Als ik wel eens een mailtje krijg zeg ik nogal makkelijk dat het op dit moment niet zo uitkomt omdat.........nou vul maar in. Eigenlijk gewoon een beetje angst overgehouden na de laatste verbroken relatie. Is toch al 5 jaar geleden, maar heeft een behoorlijke inpact gehad.

Ik laat het los en kijk b.v. naar Shanita en Roelande Verliefde smiley , het kan opeens zomaar uit de lucht komen vallen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 14:39
 
JANE410 schreef:
Ja, blijft moeilijk Petra en anderen. Ik heb ook die momenten dat ik weer iemand zou willen tegenkomen en andere keer denk ik: al die vrijheid die ik nu heb is ook wel lekker. Lekker flierefluiten zoals Shanita zegt en toen ook gelukkig was met dat leventje. Maar wij hebben niet net als zij een paar exen waar je veel contact mee hebt. Knipoog smiley

Maar ik denk wel dat je er hard aan moet werken. Als ik wel eens een mailtje krijg zeg ik nogal makkelijk dat het op dit moment niet zo uitkomt omdat.........nou vul maar in. Eigenlijk gewoon een beetje angst overgehouden na de laatste verbroken relatie. Is toch al 5 jaar geleden, maar heeft een behoorlijke inpact gehad.

Ik laat het los en kijk b.v. naar Shanita en Roelande Verliefde smiley , het kan opeens zomaar uit de lucht komen vallen

Hai Jane Lachende smiley

Kijk, ik heb exen, en ja, later noemde ik dat vrienden, ja klinkt toch ff wat christelijker, zeg maar.

Maar ja, ik heb dus weer geen kinderen die ik zo nu en dan soms iets meer, soms iets minder zie.

Ik denk zelf: ja kan wel daten, en houdt goed voor ogen, een kennismaking, meer niet Knipoog smiley

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 14:46
 
THOMAS968 schreef:
En wat was nou het eerste dat niet goed was in de Bijbel? De ongehoorzaamheid? Welnee, voor die tijd lees je al wat dat was.

Het is wel opvallend dat het eerste dat vermeld werd, als zijnde niet goed, was en is:

Het is niet goed dat de mens alleen is.

Zou dat niet iets betekenen, Petra?

Thomas, is het wel met God eens Engeltje smiley

Jij lijkt mij wel een ideale man. je hebt leuk werk, geschiedenis, kan je veel vertellen ik hou van luisteren.
Je kan lekker koken Kwijlende smiley
Vrij intelligent Knipoog smiley

Enzokanik nog even doorgaan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 15:49
 
JANE410 schreef:
Ja, blijft moeilijk Petra en anderen. Ik heb ook die momenten dat ik weer iemand zou willen tegenkomen en andere keer denk ik: al die vrijheid die ik nu heb is ook wel lekker. Lekker flierefluiten zoals Shanita zegt en toen ook gelukkig was met dat leventje. Maar wij hebben niet net als zij een paar exen waar je veel contact mee hebt. Knipoog smiley

Maar ik denk wel dat je er hard aan moet werken. Als ik wel eens een mailtje krijg zeg ik nogal makkelijk dat het op dit moment niet zo uitkomt omdat.........nou vul maar in. Eigenlijk gewoon een beetje angst overgehouden na de laatste verbroken relatie. Is toch al 5 jaar geleden, maar heeft een behoorlijke inpact gehad.

Ik laat het los en kijk b.v. naar Shanita en Roelande Verliefde smiley , het kan opeens zomaar uit de lucht komen vallen

Roelanda was aan het daten jane, dus kwam niet uit de lucht vallen...oke Shanita had mazzel.. ha ha en begrijp wat je bedoelt met soms denk ik yeahhh love me vrijheid... da,s het punt... blijven date... of er gewoon maar es mee kappen en zie wel... ha ha
en date is een ramp.... ook al is het maar gewoon kennismaken..van te voren.... duhh pffff ha ha komt vanzelf een tijd ik denk, word te oud voor dat gedoe denk ik... ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 20:36
 
PETRA373 schreef:
Roelanda was aan het daten jane, dus kwam niet uit de lucht vallen...oke Shanita had mazzel.. ha ha en begrijp wat je bedoelt met soms denk ik yeahhh love me vrijheid... da,s het punt... blijven date... of er gewoon maar es mee kappen en zie wel... ha ha
en date is een ramp.... ook al is het maar gewoon kennismaken..van te voren.... duhh pffff ha ha komt vanzelf een tijd ik denk, word te oud voor dat gedoe denk ik... ha ha

Ach als jij jezelf al te oud vind Petra dan kan ik wel helemaal inpakken, nou lekker bemoedigend hoor

Ik zeg me abbo wel weer op Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Oh heb net een mailtje gehad voor kennismaken Verraste, verbaasde smiley , toch maar blijven dan Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
JANE410
op dinsdag 4 februari 2014, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 20:49
 
JANE410 schreef:
Ach als jij jezelf al te oud vind Petra dan kan ik wel helemaal inpakken, nou lekker bemoedigend hoor

Ik zeg me abbo wel weer op Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Oh heb net een mailtje gehad voor kennismaken Verraste, verbaasde smiley , toch maar blijven dan Smiley die vol vragen zit

tuurlijk blijven, we volgen graag de ontwikkelingen op dit forum Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 21:16
 
Ik heb inderdaad redelijk vaak gedate. Ik probeerde zo 1 keer per maand.
Gewoon ontspannen kennismaken. heb het altijd heel leuk gevonden.
En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat Lachende smiley
Toch heb ik "de ware" alsnog per ongeluk gevonden via een andere site waar ik slechts voor 1 week op was op uitnodiging van een oud CM lid.
Mijn vriend heeft daar zelfs maar 2 dagen op gezeten. Dus je ziet het kan raar gaan.
Wel denk ik dat je door regelmatig te daten er goed achterkomt wat je nu eigenlijk zoekt. Bij mij was dat tenminste zo
Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik heel erg op zoek was naar foute mannen. Toen ik dat door had heb ik alleen nog maar hele saaie mannen gedate. Haha maar die waren soms zo saai dat ik er bijna bij in slaap viel Slapende smiley
En nu heb ik de perfecte mix de perfecte man Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 21:16
 
JANE410 schreef:
Ach als jij jezelf al te oud vind Petra dan kan ik wel helemaal inpakken, nou lekker bemoedigend hoor

Ik zeg me abbo wel weer op Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Oh heb net een mailtje gehad voor kennismaken Verraste, verbaasde smiley , toch maar blijven dan Smiley die vol vragen zit

ha ha, bij jou kost het niet zoveel energie effe date, ha ha bij mij wel, eerst voor de spiegel uiterlijke crises, dan de keuze wat je moet aandoen enzo, en dan bijna zenuwinzinking, dat maakt je wel oud ha ha al die stress...
oke, dan gooi je je hart open, laat die weer breken... mwhaa ga romantische film kijken, daarna nog in vettere dip zitten, zit gewoon effe in dipje , en ag voorlopig effe niet meer date... tot het lente word en duhhh Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 21:18
 
ROELANDE345 schreef:
Ik heb inderdaad redelijk vaak gedate. Ik probeerde zo 1 keer per maand.
Gewoon ontspannen kennismaken. heb het altijd heel leuk gevonden.
En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat Lachende smiley
Toch heb ik "de ware" alsnog per ongeluk gevonden via een andere site waar ik slechts voor 1 week op was op uitnodiging van een oud CM lid.
Mijn vriend heeft daar zelfs maar 2 dagen op gezeten. Dus je ziet het kan raar gaan.
Wel denk ik dat je door regelmatig te daten er goed achterkomt wat je nu eigenlijk zoekt. Bij mij was dat tenminste zo
Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik heel erg op zoek was naar foute mannen. Toen ik dat door had heb ik alleen nog maar hele saaie mannen gedate. Haha maar die waren soms zo saai dat ik er bijna bij in slaap viel Slapende smiley
En nu heb ik de perfecte mix de perfecte man Verliefde smiley Verliefde smiley

whaa haaa saaie mannen daten , mischien ga ik toch es dat boek ooit zoeken van weet hoe je date
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 22:46
 
ROELANDE345 schreef:
Ik heb inderdaad redelijk vaak gedate. Ik probeerde zo 1 keer per maand.
Gewoon ontspannen kennismaken. heb het altijd heel leuk gevonden.
En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat Lachende smiley
Toch heb ik "de ware" alsnog per ongeluk gevonden via een andere site waar ik slechts voor 1 week op was op uitnodiging van een oud CM lid.
Mijn vriend heeft daar zelfs maar 2 dagen op gezeten. Dus je ziet het kan raar gaan.
Wel denk ik dat je door regelmatig te daten er goed achterkomt wat je nu eigenlijk zoekt. Bij mij was dat tenminste zo
Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik heel erg op zoek was naar foute mannen. Toen ik dat door had heb ik alleen nog maar hele saaie mannen gedate. Haha maar die waren soms zo saai dat ik er bijna bij in slaap viel Slapende smiley
En nu heb ik de perfecte mix de perfecte man Verliefde smiley Verliefde smiley


Dus een beetje fout en een beetje saai, of bedoel je dat niet Roelande Lachende smiley

En waarom was je op zoek naar foute mannen? is dat niet vragen om moeilijkheden? En wat zijn dan precies foute mannen?

Maar wel leuk dat je nu de goeie/ware hebt gevonden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 23:20
 
goeie vraag... wat zijn foute mannen precies????
ooit kocht ik boek: het monsterverbond... helaas verbrand, ging ook over foute mannen ha ha wat waren foute mannen nu ook alweer Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 23:26
 
m "overkomt" mij dit steeds? Ben jij ook zo iemand die te lang in destructieve relaties blijft hangen? Wil je weten hoe je de "foute" man herkent? Door jarenlange ervaringen met het bovenstaande heb ik hier het antwoord voor je.

Waarom zijn foute mannen zo aantrekkelijk?
Om te beginnen is iets dat onbereikbaar is altijd aantrekkelijker dan iets wat voor het grijpen ligt. En wie is er onbereikbaarder dan een foute man? Onbewust voel je die energie die jou vertelt dat die man op wat voor een manier dan ook onbereikbaar is en is per definitie aantrekkelijker als je daar gevoelig voor bent. Een foute man hoeft qua uiterlijk niet eens aantrekkelijk te zijn. Een foute man straalt uit dat hij zeker is. Mannen die zeker overkomen zijn altijd aantrekkelijker dan mannen die onzeker zijn. Een foute man straalt kracht uit. Daarnaast weet hij precies wat hij moet zeggen om je in te palmen en is zijn lichaamshouding net zo dat, dat voor jou aantrekkelijk is. Als je doof bent voor alle alarmbellen die meteen al bij je beginnen te rinkelen zodra je in contact komt met zo'n man, zul je als een baksteen voor hem vallen en verdrinken in je eigen goedgelovigheid en naïeviteit.







Maar hoe komt het nou dat jij nu net diegene bent die steeds van dat soort mannen tegenkomt? Het soort man die je bespeelt, je bedriegt, die er stiekum meerdere relaties op na houdt. Het soort man die zijn handen niet thuis kan houden, een man die je kleineert en geestelijk mishandelt. Een man die je niet serieus neemt, je voor lief neemt en geen moeite voor je doet. Hoe komt het nu dat, dat jou nu steeds maar weer "overkomt"?



Wel ...... Om te beginnen moet je stoppen met de overtuiging te hebben dat dit je steeds maar weer overkomt. Het overkomt je niet. Jij bent zelf diegene die het je laat overkomen. Jij bent diegene die onbewust iets uitstraalt waardoor jij een makkelijke prooi wordt voor zo'n man. En begrijp me niet verkeerd, die man pikt jou waarschijnlijk niet eens bewust uit. Het gaat om de energie die je uitstraalt. Je lichaamstaal, de manier waarop je kijkt, hoe jij zo'n man benadert, hoe jij op zijn avances reageert, wat je zegt.



Waarschijnlijk ben jij iemand die mensen graag gelooft, die het goede gelooft en ziet in een mens. Ben je begripvol, heb je een groot inlevingsvermogen, ben je makkelijk benaderbaar en ben je altijd aardig voor iedereen, wil je graag aardig gevonden worden. De bovenstaande eigenschappen zijn op zich best goede eigenschappen, maar ze moeten niet je eigen valkuil gaan worden.

Vaak is het al snel duidelijk wat voor man het is. Waarschijnlijk heb je al lang alle alarmbellen horen rinkelen, maar heb je er niet naar geluisterd. Kwam je steeds maar niet verder dan: Ja maar.. en begon je excuses voor hem te verzinnen. Wilde je hem zo graag geloven.



Waar komt het vandaan?
Hoogstwaarschijnlijk heb jij in je jeugd een slechte band gehad met je vader of zijn er dingen in je vroege jeugd gebeurd waardoor jij je zelfvertrouwen bent verloren. Zijn je ouders bijvoorbeeld gescheiden en heeft je vader niet veel aandacht aan je besteed? Het is belangrijk bij jezelf na te gaan hoe je jeugd is verlopen en hoe de band met je ouders is. Wanneer je band met je vader niet goed is en jij het gevoel hebt gekregen dat je niet goed genoeg bent is dit waarschijnlijk de oorzaak van het feit dat jij nu steeds maar weer in aanraking komt met foute mannen. Onbewust zoek je naar bevestiging. Je gaat onbewust op zoek naar datgene wat je kent. Daarnaast is het zo, dat wanneer je jezelf niet goed genoeg vindt en weinig zelfvertrouwen hebt, je dit onbewust uitstraalt. Wat je uitstraalt trek je ook aan. Op energetisch gebied gebeuren veel dingen waar veel mensen geen weet van hebben. Er gebeurt heel veel wat je niet kunt zien. Dus wanneer jij jezelf niet goed genoeg vind en geen zelfvertrouwen hebt, waarom zou iemand jou dan wel goed genoeg vinden en je met respect behandelen? Anderen gaan met je om zoals jij ook met jezelf om gaat. Het klinkt nu misschien alsof het allemaal je eigen schuld is, maar zo simpel ligt het niet. Het is alleen erg belangrijk jezelf bepaalde vragen te stellen. Neem je verleden onder de loep en probeer dingen te herkennen. Probeer de rode lijn te zien in alles wat steeds maar weer gebeurt........... Als je heel eerlijk en oprecht hier naar kijkt zul je waarschijnlijk gaan ontdekken dat jij diegene bent die steeds maar weer hetzelfde deed, hetzelfde zei en op dezelfde manier handelde. Stel jij je afhankelijk op? Loop jij als een hondje achter iemand aan? Ben jij altijd diegene die belt? Vertel jij meteen vanaf het begin over je zwakheden, je verdriet, je mislukte relaties? Ben je overenthousiast wanneer een man je belt en ben je dus veel te toegankelijk? Laat jij je al heel snel in je kaarten kijken? Misschien zijn de gebeurtenissen in een ander pakketje verpakt, maar de inhoud is hetzelfde. Je zult merken dat wanneer je de beslissing neemt om uit de slachtofferrol te stappen en je, je eigen verantwoordelijkheid neemt in jouw stukje, alles een stuk duidelijker wordt. Dat is het grote begin naar verandering.



Waarom blijven sommige vrouwen nou zo lang in destructieve relaties hangen?
Hier kan ik een heel lang antwoord op geven. Kan er bijna een boek over schrijven. Maar het belangrijkste punt is dat de meeste redenen gebaseerd zijn op angst, goedgelovigheid, onzekerheid, naïeviteit en de hoop dat iemand niet zo is zoals jij denkt dat hij is en de hoop dat iemand verandert. Wellicht heb je kinderen en weet je niet hoe je het alleen moet redden. Zie je alle dingen voor je die je zou moeten gaan regelen en breekt het zweet je al uit als je er aan denkt. Wellicht denk je: maar ik hou van hem! Hallo schat, hoe kun je van iemand houden die zo met jou omgaat?!!! Dat zegt meer over jezelf dan over hem. Het is geen liefde, het is afhankelijkheid en liefde voor het beeld dat je van hem in je hoofd hebt gecreëerd. Het is een liefde voor iets wat je graag willen wat het was, maar wat het niet is.



Weet je wat het is: Jij staat niet in het middelpunt van je eigen leven, jij neemt niet die verantwoordelijkheid die je jezelf en je kinderen verschuldigd bent. Je verzint excuses: ja maar hij heeft ook zijn goede kanten. Tuurlijk heeft hij ook zijn goede kanten.. die hebben we allemaal. Maar dat geeft iemand nog geen recht om jou als stront te behandelen!! Ja maar misschien als ik dit doe dat hij dan wel verandert. Nou lieve schat, iemand die doet wat hij doet verandert niet. Het kan alleen nog maar erger worden, niet beter. Anders had hij je nu al niet zo behandeld. Ja maar hij kan er niks aan doen, hij heeft een slechte jeugd gehad. Dat hebben wij ook toch? Gaan wij zo met mensen om? Nee toch? En als hij zo'n slechte jeugd heeft gehad dan moet hij hulp zoeken en het niet botvieren op jou. En wanneer iets heel diep geworteld zit gaat dat echt niet binnen een jaar over.. Ben jij bereid daarop te gaan zitten wachten? Dat zou je niet eens moeten willen!



Het wordt tijd dat jij het middelpunt van je eigen leven gaat zijn. Dat je voor jezelf op komt door voor jezelf te kiezen. En alles waar je bang voor bent: Je gaat er heus niet dood aan. Het kan soms moeilijk zijn om alleen opnieuw te beginnen. De angst voor eenzaamheid. Misschien zit het financieel niet allemaal lekker. Maar ondanks dat ben je zonder zo'n man beter af dan met. In sommige gevallen: kan het blijven bij zo'n man wel je dood worden. Zoals mijn vriendin in 2010 is "overkomen". Zij is uiteindelijk vermoord door haar echtgenoot, omdat ze bij hem weg wilde gaan en te lang gewacht heeft vanwege al die dingen waarom wij ook te lang bij iemand blijven. Zeker wanneer je in een relatie zit waarin geestelijke en/of lichamelijk mishandeling plaatsvindt, maak vandaag nog een keuze! Geef je zwakheid maar toe. Maar vertel het mensen, zoveel mogelijk! En wil je weg, maar zie je zo 1,2,3 geen uitweg? Schakel dan hulp in! Je familie, je huisarts, politie , maakt niet uit wat! Als je maar weg gaat.



Ik kan maar 1 dingen zeggen: lieve schat, sta op en vecht voor wat je waard bent! Want iedereen is het waard het leven te leven waarin je gelukkig bent. Iedereen maakt fouten. Zoveel vrouwen zitten in een zelfde situatie. Kijk maar eens naar hoeveel blijf-van-mijn-lijf-huizen er in nederland wel niet zijn. Schaam je niet!






Maar hoe herken je ze dan? Zo'n foute man?
Ik durf bijna te zweren dat jij hier eigenlijk zelf al het antwoord op hebt. Is het niet zo dat je vanaf het begin af aan zo'n klein stemmetje in je achterhoofd hoorde die je vertelde dat er iets niet klopte? Dat onderbuik gevoel? Maar toen begon je te denken van: Nee, dat zal toch niet, misschien is het wel iets anders. Misschien is het wel MIJN angst en achterdochtigheid. Nou ,,, alles wat je in je onderbuik voelt klopt. Neem dat maar van mij aan. Zoiets noemen ze intuïtie. Maar voor het geval dat je het echt niet weet heb ik hier een paar tips waar je op kunt letten:



Mannen die al een relatie hebben of er meerdere vriendinnetjes op na houden:
neemt hij regelmatig zijn telefoon niet op of heeft hij hem uit staan?
reageert hij vaak pas uren later?
zegt hij regelmatig wanneer jij hem belt, ik bel je zo terug, en duurt het vervolgens uren voordat hij een keer terug belt?
heeft hij meerdere telefoons, waarvan jij niet alle nummers hebt?
belt hij jou vanaf het begin met een onderdrukt/onbekend nummer?
neemt hij vaak zijn telefoon niet op als hij bij jou is, of zet hij hem dan uit? Of kun je dat niet zien omdat hij altijd zijn telefoon in zijn jas laat zitten?
als je al zo ver bent dat hij blijft slapen, moet hij dan regelmatig vroeg weg? Of kan hij sowieso niet blijven slapen?
douchet hij bij jou, maar gebruikt hij geen zeep?
heeft hij geen slaapspullen bij als hij blijft slapen? Schone onderbroek, tandenborstel bijvoorbeeld?
mag je geen olie gebruiken met een geurtje als je hem masseert? (en dit niet omdat hij allergisch is)
heeft hij vaak geen tijd voor je en verzint hij smoesjes die voor jouw gevoel niet kloppen?
heeft hij je na een week of 2 nog niet thuis uitgenodigd en heb je het gevoel dat de reden waarom niet klopt?
heeft hij op social networksites geen foto op zijn profiel? Gebruikt hij niet zijn echte naam? Zijn zijn krabbels of reacties afgeschermd of wist hij altijd alles meteen?
komt hij regelmatig zijn afspraken niet na?
is hij altijd diegene die de chatsessie al snel beëindigt, omdat hij moet eten, douchen, wat dan ook, steeds maar weer hetzelfde, terwijl jij het gevoel hebt dat hij uit zijn nek kletst?
noemt hij je normaal gesproken altijd schatje als je hem belt of met hem chat, maar op bepaalde momenten ineens niet? En voel jij dat hij op die momenten anders reageert?
belt hij je altijd op hetzelfde tijdstip en is hij dan toevallig nooit thuis? Tijdens werk bijvoorbeeld, maar savonds nooit? Of is hij dan altijd toevallig net buiten?
doet hij anders als jullie naar je favouriete club gaan? Gaan jullie wel samen weg? Behandelt hij je wel echt als zijn vriendin of raakt hij je dan nooit aan? (dit voornamelijk als jullie in dezelfde stad wonen) Kijkt hij nogal veel om zich heen als jullie samen ergens zijn?
komen zijn daden niet overeen met zijn woorden?
wil hij nooit mee naar jouw familie, feestjes van jouw vrienden, moet zogenaamd overwerken of wat dan ook op jouw verjaardag, zijn verjaardag, kerstmis, oud en nieuw?
Als een aantal van deze bovenstaande dingen regelmatig voorkomen dan is de kans heel groot dat hij al een relatie heeft of er sowieso meerdere relaties op na houdt. Deze dingen heb ik tal van keren zelf meegemaakt en iedere keer weer bleek dat de persoon in kwestie al een vriendin had. Je zou me dus een ervaringsdeskundige kunnen noemen.



Voor het geval dat je een relatie hebt met een man die eerlijk is over het feit dat hij al een relatie heeft en jou van alles belooft: In 90% van de gevallen gaat zo'n man nooit weg bij zijn partner. Jij bent niks anders dan het kersje op de taart die hij al thuis heeft zitten. Mannen kunnen liefde en sex prima gescheiden houden. Thuis heeft hij zijn liefde en al wat hij thuis mist zoekt hij bij jou. Dat kan vriendschap zijn, sex, ontspanning, een luisterend oor. Dus duurt het al een tijd en wijzigt hij steeds zijn plan? Dan ben ik bang dat hij 1 van die 90% is.



Mannen die alleen uit zijn op sex of wat dan ook om je vervolgens na een tijdje weer te dumpen:
maakt hij bij jullie eerste ontmoeting sexueel getinte opmerkingen?
gebruikt hij meteen woorden zoals: je bent lekker?
probeert hij je op de eerste avond al het bed in te krijgen? En blijft hij doorzeuren nadat jij nee hebt gezegd?
let op hoe hij je benadert, doet hij het respectvol of is hij erg op je lichaam gefixeerd?
als hij complimentjes maakt gaat dat dan over je karakter of meer over hoe je eruit ziet?
heeft hij jouw nummer gevraagd of heb jij in eerste instantie alleen die van hem gekregen?
als jullie gaan stappen, zijn jullie dan echt samen of is hij meer met zijn vrienden bezig?
als jullie gaan stappen, kust hij je dan? Raakt hij je liefkozend aan?
doen jullie wel echt dingen samen? betrekt hij je bij zijn vrienden, familie? of zien jullie elkaar alleen thuis?
zien jullie elkaar vaak alleen wanneer het hem uit komt?
reageert hij vaak niet meteen als je een sms gestuurd hebt? Of belt hij je uren later pas een keer terug?
zien jullie elkaar alleen 1 a 2 keer door de week of juist alleen in het weekend? Omdat hij zogenaamd geen tijd heeft?
check zijn social networksites, zie je daar voornamelijk vrouwen in zijn vriendenlijst ?
probeer hem eens te googelen of kijk eens op wieiswie, op wat voor sites zit hij allemaal?
komt hij regelmatig zijn afspraken niet na?
komen zijn daden niet overeen met zijn woorden?


Alle overige kenmerken van een foute man:
je wordt vaak genegeerd door je partner
hij kraakt alles af wat van jou is of wat met jou te maken heeft
hij is te jaloers of te bezitterig
hij controleert je constant
hij verbied je dingen te doen die jij leuk vindt
hij probeert te vermijden dat je je vriendinnen te vaak ziet
hij wordt boos op jou wanneer je hem aanspreekt over iets waarvan jij denkt dat hij daar over liegt en begin alles om te draaien
tijdens een ruzie wordt hij wel eens hardhandig (meestal begint het met een duw of een por)
hij wordt boos als jij je relatie bespreekt met je vriendin of familieleden
hij probeert je te isoleren
hij is regelmatig neerbuigend tegen je (kan ook op sexueel gebied)
hij doet nooit echt moeite voor je
hij kan als een blad aan een boom omslaan zonder reden
hij wordt vervelend als hij gedronken heeft en hij drinkt regelmatig
hij gebruikt vaak drugs of heeft een gokprobleem waar hij vaak over liegt
hij laat je of probeert je dingen te laten doen wat jij niet wil en duld geen nee
hij manipuleert je


Als een aantal van deze dingen regelmatig voorkomen dan moet je, je achter je oren gaan krabben. Wellicht is het dan toch echt tijd dat je bij hem weggaat.

En dames: vertrouw op je gevoel, als er iets niet klopt, klopt het ook gewoon niet. Wacht niet tot je die ene bevestiging krijgt, zodat je achteraf kunt zeggen: zie je nu wel, ik wist het! Je hebt die bevestiging niet nodig! Ik ben zelf een tal van dit soort mannen tegengekomen en over het algemeen hebben ze allemaal dezelfde trucjes. Hou eerst een beetje afstand en observeer de persoon voordat je toegeeft. En het allerbelangrijkste: luister naar je gevoel! Als je door hebt hoe het werkt, kom je vanzelf de juiste man tegen. Mij is het ook gelukt.

effe gegoogeld, stuk over foute mannen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 06:47
 
Alle overige kenmerken van een foute man:
je wordt vaak genegeerd door je partner
hij kraakt alles af wat van jou is of wat met jou te maken heeft
hij is te jaloers of te bezitterig
hij controleert je constant
hij verbied je dingen te doen die jij leuk vindt
hij probeert te vermijden dat je je vriendinnen te vaak ziet
hij wordt boos op jou wanneer je hem aanspreekt over iets waarvan jij denkt dat hij daar over liegt en begin alles om te draaien
tijdens een ruzie wordt hij wel eens hardhandig (meestal begint het met een duw of een por)
hij wordt boos als jij je relatie bespreekt met je vriendin of familieleden
hij probeert je te isoleren
hij is regelmatig neerbuigend tegen je (kan ook op sexueel gebied)
hij doet nooit echt moeite voor je
hij kan als een blad aan een boom omslaan zonder reden
hij wordt vervelend als hij gedronken heeft en hij drinkt regelmatig
hij gebruikt vaak drugs of heeft een gokprobleem waar hij vaak over liegt
hij laat je of probeert je dingen te laten doen wat jij niet wil en duld geen nee
hij manipuleert je


Ja, en dat heeft de mijne weer allemaal niet...

Hij had sommige dingen wel wat meer mogen hebben hoor, dat wel, heb soms het idee, van 'ik pik alles van je dan blijf je iig'.

Maaaaar, aan de andere kant, ik heb het nu eenmaal wat moeilijk nu en dan, en dan is het wel fijn als iemand je gewoon ff laat.... Knipoog smiley

Toch is het ook werken hoor, een relatie... Smiley met dichtgeplakte mond

Das bij mij altijd zo, eerste maanden, ok, daarna wordt het normaal, ja, jij en hij horen bij mekaar. en, ja, dan gaan serieuzere zaken spelen. Nee, ik blijf wel bij 'm, dat wel.

Maar niet meer hele weken, pffffffffffft......nee, ik pak mijn flierfluitleventje op, en weekenden, des noods even met de donderdag, of vrijdag erbij.

S. Helemaal klaar met heen en weer met de trein.....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 5 februari 2014, 11:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 08:33
 
Pfff Petra, wat een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap! tekst maar ik kwam er doorheen. Lachende smiley

Goed stuk! Waar vond je dit?


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 5 februari 2014, 08:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 08:34
 
De Stalker
Zij is geobsedeerd en wil voortdurend achterhalen waar je bent, met wie je bent, wat je doet en wat je denkt. Deze vrouw zal altijd met je willen praten. Dus zal ze je in beginsel vooral telefonisch lastigvallen. Wordt haar niet aflatende behoefte aan jou niet bevredigd dan gaat ze steeds een stapje verder. Ze zal je spullen doorzoeken op zoek naar… En ze kan je achtervolgen of bespieden zonder dat je het door hebt. Heb je eenmaal gebroken met haar dan is het hek van de dam en wordt het stalken van kwaad tot erger. Haar gedrag is geworteld in een extreem laag zelfbeeld en het verlangen om nodig of geliefd te zijn. Je hebt verschillende gradaties, maar op het moment dat een vrouw je echt lastig gaat vallen of je bedreigt dan moet je ingrijpen, want dit gedrag kan buitenproportionele vormen aannemen en een zeer grote impact op jouw privéleven hebben. Mocht je onbedoeld een stalker aan de haak hebben geslagen dan is de enige manier om van haar af te komen, negeren ten koste van alles.

De Baas
Voor de mannen die het nog niet weten. Bijna alle vrouwen willen ‘de baas’ te zijn. Sommigen willen de baas zijn in bed, anderen willen de baas zijn met de kinderen en weer anderen willen simpelweg de dienst uitmaken en bepalen of iets wel of niet gebeurt. De uitdaging bij deze vrouw is haar te laten denken dat ze de baas is, terwijl ze in feite wel weet wie de echte baas is. Dat is de sleutel tot een succesvolle relatie met deze vrouw. Zij heeft de behoefte om te denken dat ze de touwtjes in handen heeft in de relatie. Er zijn mannen die het nodig hebben om rond gecommandeerd te worden, maar dat zijn uitzonderingen. Voor elke man geldt: laat een vrouw nooit de baas zijn. Het is zielig, het is vernederend en het ondermijnd je gevoel van eigenwaarde. Mocht je toch bezwijken voor het bazige type dan is het van belang te weten dat deze vrouw graag de controle heeft en als ze die niet heeft, ze zeer geïrriteerd kan raken. Wil deze relatie een kans van slagen hebben dan zul je je deels moeten onderwerpen, anders is het einde oefening.

De Feeks
Bijna alle vrouwen zijn jaloers tot op zekere hoogte – sommigen meer dan anderen. Sommige vrouwen zijn zo jaloers dat het hun persoonlijkheid en hun gedrag sterk beïnvloed. Vrouwen kunnen jaloers zijn op andere vrouwen, maar ze kunnen ook jaloers zijn op alles dat je aandacht wegneemt van hun. Zoals je vrienden, je familie, je werk of je hobby’s. Omgaan met jaloezie is vaak pijnlijk. Je kunt deze feeks – vaak onbewust – stimuleren en haar jaloerse gevoelens versterken. De angst zit geworteld in gevoelens van onveiligheid, die zich ook kan uiten in grote onzekerheid over haar eigen uiterlijk, hoe mooi ze ook is. Hou dat in gedachten. Soms zijn vrouwen zijn jaloers vanwege het feit dat ze een keer zijn bedrogen. Dan is het zaak om zo’n vrouw zich bij jou veilig en vertrouwd te laten voelen. Maar er zijn jaloerse feeksen die tot alles in staat zijn. Ze is gepassioneerd, met haar heb je glorieuze seks hebt, totdat…haar jaloezie de kop opsteekt, dan is ze boos of heeft ze alsmaar kritiek. Deze vrouw is nooit tevreden. Niet over haarzelf en niet over de aandacht die je haar geeft. Het is gewoon simpelweg nooit genoeg. Probeer niet om jaloezie te genezen, daar zijn jaren van therapie voor nodig. De vraag is of jij in staat bent en het waard vindt om samen te leven met een vrouw die een continue mentale pijn en angst met zich meedraagt.

Het Feestbeest
Ze is zo’n vrolijke losbol die altijd in is voor een feestje. Dit hoeft geen ramp te zijn, zolang het binnen te perken blijft, maar is dat niet het geval, wees dan gewaarschuwd. Een echt feestbeest heeft veelal of een overmatig drankgebruik of een extreme behoefte aan seks. In eerste instantie hoef je dat als man helemaal niet als vervelend te ervaren en heb je vooral in het begin een geweldige tijd samen… Na verloop van tijd merk je dat ze toch wel iets te drinkt en daar vrij consequent in is. De vraag is hoelang je dat dan nog volhoudt als je merkt dat ook na een aantal goede gesprekken haar drinkgebruik onveranderd blijft. Een ander type is de vrouw waar je als een blok voor viel en gebiologeerd naar bleef kijken als zij op de dansvloer staat. Heet vervelende van dit woest aantrekkelijke feestbeest is dat ze onvermoeibaar is en niet van de dansvloer af te slaan is. Als jijzelf geen danser bent en liever aan de bar zit, dan moet je je afvragen of je daar wel zin in hebt, of je nu wel of niet jaloers bent aangelegd.

De Nymfomane
Een nymfomane is een vrouw die zo veel mogelijk en zo vaak mogelijk seks wil hebben. Als zij alleen in jou geïnteresseerd is, dan lijkt dat ideaal. Zeker als je seksleven voorheen niet zoveel voorstelde en je behoeftes nu eindelijk eens echt bevredigd worden. Tel je zegeningen als man en geniet, want deze vrouwen liggen niet voor het oprapen. Ze wil altijd, zegt nooit nee, heeft het liefst minstens twee keer per dag seks, waar en wanneer jij maar wilt. De ideale sekspartner. Helaas kleven er ook een aantal problemen aan dit ‘neem-me’ type. Want zij heeft vaak iets te verbergen. Deze vrouw heeft namelijk een extreme behoefte aan aandacht, met als gevolg regelmatige stemmingswisselingen. Lukt het haar niet je aandacht te vangen en je te verleiden dan kan ze zeer humeurig rondlopen. Je doet er verstandig aan haar behoeftes te bevredigen. Het gevolg is vaak dat deze nymfomane de aandacht nodig heeft van meer dan één persoon. Zodra jij niet meer in staat bent haar seksuele behoeftes te bevredigen, zoekt zij haar vertier buiten de deur. Fantaseer je over zo’n seksbeest in bed, wees dan bereid om je verlies te nemen, omdat een relatie met een nymfomane vaak geen lang leven beschoren is.

De Golddigger
Ben je een man met een goed gevulde portemonnee pas dan op voor het type golddigger. Zij is tot alles in staat om te krijgen wat haar hartje begeert, namelijk een rijk en luxe leventje inclusief creditcards. De golddigger beantwoord allang niet meer aan het stereotype ‘dom’ blondje, dat valt voor de minstens twintig jaar oudere man. De golddigger is een vrouw die alles doet voor het geld en dat hoeft zo slecht nog niet te zijn. Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat vrouwen vaker een man kiezen voor hun rijkdom en status en mannen op hun beurt vallen voor een mooie, aantrekkelijke vrouw. Een man wil zich nog steeds voortplanten en zoekt daarvoor simpelweg de beste genen voor uit. Gelukkig zijn er steeds meer vrouwen, die zich daar gaarne voor lenen. Zij komen er openlijk voor uit dat zij bereid zijn om te trouwen met een man voor zijn geld. Van echte liefde is dan misschien geen sprake, maar met haar kom je wel goed voor de dag. Bedenk wel dat de slaagkans van een huwelijk met een golddigger laag is. Slechts dertig procent weet zijn jonge vrouw langer dan een paar jaar te bekoren en te behouden, waarmee het spreekwoord ‘geld maakt niet gelukkig’ weer eens bewezen lijkt.

De Suffe
Deze vrouw is gewoon ronduit saai en oninteressant. Het zijn de grijze muizen, de muurbloempjes die meestal een kleurrijke persoonlijkheid missen. Wat niet wegneemt dat ze best heel mooi kunnen zijn of er redelijk goed uitzien. Deze vrouwen hebben vaak te kampen met een laag zelfbeeld, maar bovenal lopen ze niet snel warm voor iets. Jij zult het initiatief moeten nemen en zeker in het begin het gesprek op gang moeten houden. Als je voor dit type vrouw kiest dan is het belangrijk dat je je realiseert dat jij voor alle opwinding moet zorgen en je haar zult moeten entertainen. Het zijn volgers en geen leiders. Zij hebben weinig eigen interesses, zitten het liefst voor de tv en stellen zich het liefst afwachtend op. Van belang is dat mocht je je aangetrokken voelen tot deze – vaak letterlijk – nietszeggende vrouw, dat jeop z’n minst een aantal interesses met elkaar deelt. Als je absoluut geen gemeenschappelijke belangen hebt, behalve goede seks, dan wordt het op het relationele vlak ook absoluut niets.

De Huismus
Kom jij na je werk graag thuis in een goede sfeer waarbij de tafel al gedekt is voor het eten en het huis keurig aan kant is? Dan is de huismus misschien wel jouw ideale vrouw. Op deze vrouw is niet veel aan te merken, behalve dan dat ze eigenlijk altijd thuis is. Haar huis is haar domein en dat eigent ze zichzelf dan ook helemaal toe. Je moet van goeie huize komen, wil je haar zover krijgen dat ze ’s avonds met samen bij vrienden een hapje te eten. Het liefst zit ze thuis voor de buis. Deze huismussen brengen een aanzienlijk deel van hun tijd door in huis. Ze slapen, kijken tv, doen allerlei klusjes in en om het huis of zitten uren een boek te lezen op de bank. Ze houden het huis tip top aan kant, draaien het liefst elke dag een wasje en vinden het heerlijk als er ‘even’ vriendin over de vloer komt voor een kopje koffie. Op zich is er niet zoveel mis met deze vrouw, behalve dan dat ze met geen stok de deur uit te krijgen is. Ben jij meer ‘out-going’ dan is dit waarschijnlijk niet het type dat bij jou past.


nog ene stuk gevonden, voor de mannen: de foute vrouw.....


Laatst aangepast door
PETRA373
op woensdag 5 februari 2014, 08:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 08:38
 
JOL252 schreef:
Pfff Petra, wat een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap! tekst maar ik kwam er doorheen. Lachende smiley

Goed stuk! Waar vond je dit?

weet het effe niet meer, zat te googelen bij foute mannen

ineens zie ik stuk fout die ik wel es heb, na hele foute ex te hebben gehad, vind ik iedere man die beetje lief doet al lief... ook al gaat hij beetje over me grenzen heen, belt bijna nooit etc.... Twijfelende smiley dus kan ik rustig een tijd met een man gaan, die niet echt voor me gaat... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 08:39
 
en shanita, jij hebt volgens mij een hele lieve man, das gewoon effe wennen nadat je met monster ooit relatie hebt gehad Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 08:43
 
PETRA373 schreef:
en shanita, jij hebt volgens mij een hele lieve man, das gewoon effe wennen nadat je met monster ooit relatie hebt gehad Knipoog smiley

Nou, echt nare mannen: Nee....

Ik heb wel, normale, voor mij dan eisen, en ja als degene voldoet, etc.

S. Gaat zo heerlijk ingepakt, sjaal, vest, 2 broeken etc. naar de trein lopen, of de bus, naar de trein, kan ook, alles kan.

Mzzl, fijne dag! Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 18:57
 
Petra:
Paulus voelde zich zelf prima alleen, waarom? omdat hij een geweldigge relatie had met god en zich daardoor compleet voelde?


Paulus was lichamelijk gehandicapt, er wordt over gebochelde gesproken. Ondanks zijn verdere grootheid, had hij verder niet veel op met intieme omgang, zoals we allemaal kunnen lezen. Het moet haast zo zijn dat hij hiervan weinig heeft meegekregen, zeker weten doen we dat niet. Ik vind de gedachte dat, als je alleen bent, je beter aan God kunt wijden ook hoogst twijfelachtig. Al denkt met daar bijvoorbeeld in de RK Kerk traditioneel wat anders over. Een voorganger die gehuwd is, zal zich als mens eerder completer voelen en pastoraal beter zijn in relatieproblemen. We streven het allemaal niet voor niets na, tenslotte.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 februari 2014, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 19:03
 
THOMAS968 schreef:
Petra:
Paulus voelde zich zelf prima alleen, waarom? omdat hij een geweldigge relatie had met god en zich daardoor compleet voelde?


Paulus was lichamelijk gehandicapt, er wordt over gebochelde gesproken. Ondanks zijn verdere grootheid, had hij verder niet veel op met intieme omgang, zoals we allemaal kunnen lezen. Het moet haast zo zijn dat hij hievan weinig heeft meegekregen, zeler weten doen we dat niet. Ik vind de gedachte dat als je alleen bent je beter aan God kunt wijden ook hoogst twijfelachtig. Al denkt met daar bijvoorbeeld in de RK Kerk traditioneel wat anders over. Een voorganger die gehuwd is zal zich als mens eerder completer voelen en pastoraal beter zijn in relatieproblemen. We streven het allemaal niet voor niets na, tenslotte.

Thomas.

Was Paulus gehandicapt en gebocheld Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Stelde ik me altijd een krachtigge sterke knappe man voor... die eerst hele stoere vent was Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

En inderdaad ja, een voorganger ofzo die gehuwd is, zal zich inderdaad completer voelen en beter in relatie problemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 20:49
 
THOMAS968 schreef:
Petra:
Paulus voelde zich zelf prima alleen, waarom? omdat hij een geweldigge relatie had met god en zich daardoor compleet voelde?


Paulus was lichamelijk gehandicapt, er wordt over gebochelde gesproken. Ondanks zijn verdere grootheid, had hij verder niet veel op met intieme omgang, zoals we allemaal kunnen lezen. Het moet haast zo zijn dat hij hievan weinig heeft meegekregen, zeler weten doen we dat niet. Ik vind de gedachte dat als je alleen bent je beter aan God kunt wijden ook hoogst twijfelachtig. Al denkt met daar bijvoorbeeld in de RK Kerk traditioneel wat anders over. Een voorganger die gehuwd is zal zich als mens eerder completer voelen en pastoraal beter zijn in relatieproblemen. We streven het allemaal niet voor niets na, tenslotte.

Thomas.

Thomas, ik heb dat nooit kunnen vinden in de bijbel over Paulus, alleen over die doorn in het vlees.
Kan je zeggen waar dat staat in de bijbel? dat hij gehandicapt zou zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 20:58
 
ROELANDE345 schreef:
Ik heb inderdaad redelijk vaak gedate. Ik probeerde zo 1 keer per maand.
Gewoon ontspannen kennismaken. heb het altijd heel leuk gevonden.
En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat Lachende smiley
Toch heb ik "de ware" alsnog per ongeluk gevonden via een andere site waar ik slechts voor 1 week op was op uitnodiging van een oud CM lid.
Mijn vriend heeft daar zelfs maar 2 dagen op gezeten. Dus je ziet het kan raar gaan.
Wel denk ik dat je door regelmatig te daten er goed achterkomt wat je nu eigenlijk zoekt. Bij mij was dat tenminste zo
Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik heel erg op zoek was naar foute mannen. Toen ik dat door had heb ik alleen nog maar hele saaie mannen gedate. Haha maar die waren soms zo saai dat ik er bijna bij in slaap viel Slapende smiley
En nu heb ik de perfecte mix de perfecte man Verliefde smiley Verliefde smiley

Zeg als je nu even die hele saaien en foute mannen aan ons doorgeeft, hoeven wij die ervaring niet te onder gaan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 21:00
 
JANE410 schreef:
Thomas, ik heb dat nooit kunnen vinden in de bijbel over Paulus, alleen over die doorn in het vlees.
Kan je zeggen waar dat staat in de bijbel? dat hij gehandicapt zou zijn.


Ik heb het uit een preek maar zal de concordantie er even op na slaan. Zijn uitspraken blijven echter staan op dit punt en daar is discussie over.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 februari 2014, 21:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4