ChristianMatch
 


Forum

Niet-christelijke huisgenootjes
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
IRIZXX484





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 20:58
 
Beste Christianmatchers,

Ik zit een beetje met een vervelend probleem. Sinds een aantal maanden woon ik op kamers in Utrecht, waar ik studeer. Vanwege een gebrek aan studentenkamers is het in Utrecht erg lastig om aan een geschikte kamer te komen. Ik was dan ook erg blij toen ik na een hospiteeravond bij een erg mooi gelegen en gezellig huis te horen kreeg dat ze mij hadden gekozen. Omdat ik bang was dat ik de kamer niet zou krijgen had ik achterwege gelaten dat ik christelijk ben. Inmiddels weten mijn huisgenootjes wel dat ik christelijk ben, zij respecteren dat ook, maar ik denk dat het toch beter was geweest als ik van tevoren eerlijk was geweest over mijn levensvisie. Ik vind mijn huisgenootjes ontzettend lief en zorgzaam, des te moeilijker ik het vind om mij kritisch over hen uit te laten. Ik vind dat ik mensen vrij moet laten in hun levenskeuzes, maar ik kan niet zeggen dat ik alles wat er in mijn huis plaatsvindt goedkeur.

Ik stoor mij het meest aan het taalgebruik wat de meiden af en toe bezigen; zij vloeken en schelden veel. Een paar meisjes zijn lid bij UVSV, een vrouwelijke-studentenvereniging. Laatst liet één van de meiden weten dat zij zich seksueel had ingelaten met 5 jongens van het corps in senaatskamer. Dit vond ik zo schokkend dat ik er even misselijk van werd, en er ook slecht van heb geslapen. Ik heb het een plaatsje weten te geven nadat ik er met de meiden over gepraat heb. Zij vroegen mij om hun keuzes en vrije leefstijl te accepteren. Aangezien zij mijn leefstijl ook respecteren, leek het mij niet meer dan redelijk om op hun verzoek in te gaan.