ChristianMatch
 


Forum

Berichten van IRIZXX484
ChristianMatch forum index » Berichten van IRIZXX484
Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 21:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Ben Harper - I'll Rise
https://www.youtube.com/watch?v=xFFpwhTMr6A

William Bell & Judy Clay - Private Number
https://www.youtube.com/watch?v=eeuVS6vnN7w

Jedi Mind Tricks - Scars of the Crucifix
https://www.youtube.com/watch?v=aTT1OEwOk_k
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 23:38
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Momenteel lees ik A Clockwork Orange van Anthony Burgess, echt een tof boek!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 23:36
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
INGRID978 schreef:
Lieve allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een gebedspunt plaatst hier. Zouden jullie willen bidden voor mijn angsten. Elke week als ik de kerk binnen kom, komt er angst en dat gaat niet eerder weg dan na de zangdienst. Ik ben al wel in therapie en we zijn er ook wel mee bezig maar het is er gewoon elke week. Ik ben nu al gespannen voor zondag. Ben bijna zover dat ik niet ga zondag. Nou dank voor jullie gebeden.

Liefs

Ik zal voor je bidden!

Ik vroeg me wel af, en als je niet wilt antwoorden dan is dat natuurlijk prima, wat nou dan precies de angst veroorzaakt? Is het een soort sociale angststoornis, dus dat je bang bent voor de sociale omgeving, of heeft het echt specifiek met de kerk te maken?

Sterkte ermee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 14:24
BerichtOnderwerp: gaan we weer picknicken? O:)
 
FFT360 schreef:
Is dit een grapje? Een voorkeur of discriminatie??? Begrijp je nu ook waarom zo weinig mannen zich durven opgeven voor een door CM-uitje?

Het is zo in de maatschappij geregeld dat vrouwen meestal het 'slachtoffer' zijn. Maar er zijn mannen die ook van gezelligheid houden zonder 'meer' te willen. Maar als men op een manier reageert zoals jij nu doet gaan vele mannen zich terughouden. Dit ervaar ik al jaren en op meerdere sites. Het is echt een matriachale wereld.

Het is natuurlijk een beetje gechargeerd, maar ik denk dat ik niets geks zeg wanneer ik het leuk zou vinden als er een man met een beetje een lekker strak lijf rondloopt. Het hoeft geen supermodel te zijn of iets dergelijks, maar sommige mannen gooien er ook wel echt met de pet naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 11:08
BerichtOnderwerp: Uitje in het Noorden van het Land
 
Reactie volledig verwijderd

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 30 mei 2014, 14:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 09:51
BerichtOnderwerp: gaan we weer picknicken? O:)
 
Het ligt er maar aan of ik kom. Komen er ook een beetje leuke mannen? Het liefst onder de 30 met een beetje een strak lichaam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:21
BerichtOnderwerp: Gaan er nog mensen naar de singledag in Leersum?
 
Ik ga met de auto, dus als er mensen mee willen rijden vanuit Utrecht dan kan dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:27
BerichtOnderwerp: Gaan er nog mensen naar de singledag in Leersum?
 
MIR753 schreef:
Hallo allemaal,

Was benieuwd of er nog mensen naar de singledag in Leersum gaan?

Groeten Mir

Ik was wel van plan om te gaan, maar ik moet nog even kijken of een auto kan lenen. Even mijn vader lief aankijken
Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 12:57
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
@Petra,

Ik ben het in grote lijnen met je eens wat deze kwestie betreft, maar zou je alsjeblieft een klein beetje meer aandacht willen besteden aan je interpunctie? De tekst is heel lastig leesbaar, terwijl de inhoud erg goed is! Dus excuses als je het persoonlijk opvat, maar ik vind dat je jezelf tekort doet wanneer je niet let op je interpunctie, omdat een deel van de inhoud hierdoor verloren gaat.

@Iedereen

Ik wil graag nog even kwijt dat ik denk dat de essentiële kwestie in dit topic niet zozeer 'vrouwen in het (kerkelijke) ambt' is, maar meer de onderliggende (dogmatische) fundamenten die de plaats van de vrouw in de maatschappij en lokale gemeenschappen bepaalt, maar ook zeker haar positie in de kerkelijke omgeving.

Ik ben er zelf van overtuigd dat Gods wegen zich niet laten vatten in een simpel dogma, en zij ook zeker niet in woord en geschrift te omschrijven zijn, omdat het persoon dat het woord noteert en verspreidt in de eerste plaats mens is. De kracht van de Heer ligt in de diepste krochten van je innerlijke bewustzijn verborgen, doch is deze vindbaar. Ik ben er zelf van overtuigd dat mensen, zelfs op het eerste oog ongelovigen, ergens wel de Heer in zich ervaren, zij het op de meest uiteenlopende wijzen. De manier waarop hen voorgeschreven wordt hiermee om te springen is sterk afhankelijk van bijvoorbeeld geografische en culturele variabelen. De geschiedenis heeft aangetoond dat religieus dogma temporair is; het is veranderlijk en van voorbijgaande aard en bovendien aan menselijke interpretaties en machtsspellen onderhevig. Wanneer een vrouw in zichzelf de kracht voelt om het geloof in de mensen aan te wakkeren en te sterken, dan moet zij dat doen. Zij moet zich niet laten beklemmen door sociaal stigma en begrenzingen in de vorm van de starre kaders die opgelegd zijn door hen die menen voor God te moeten spelen. Wij kunnen onze dochters niet opleggen om zich in een minderwaardige rol te schikken terwijl zij ook kwaliteiten bezitten die de maatschappij kunnen sterken, en dan heb ik het niet strikt over kookkunsten of zorgzaamheid. Ik heb christelijke kennissen waarbij de vrouw de kostwinner in het gezin is. De man werkt parttime en zorgt voor de kinderen. Wie zegt dat deze man daar niet toe in staat is, of dat de vrouw haar verantwoordelijkheden nalaat of haar kwaliteiten niet optimaal benut? Mijns inziens neemt deze vrouw juist haar absolute verantwoordelijkheid doordat zij zich op hoog niveau ontplooid heeft en nu haar gezin van alles wat zij nodig hebben kan voorzien. Mensen die aan de hand van Bijbelteksten mensen willen sturen moeten zich eens in de mensen verdiepen, en zonder te oordelen kijken naar het hart wat de mensen drijft. Temeer omdat Bijbelteksten aan menselijke interpretatie onderhevig zijn, terwijl het gevoel van verbondenheid met de Heer en de daaruit voortvloeiende liefde die de mensen sterkt om goed te doen niet te vatten is in een tekst, hoe eloquent of accuraat ook geschreven.

Ik zou iedere vrouw willen stimuleren om het juk af te werpen en zich te ontplooien naar eigen gevoel van Goddelijke verbondenheid. Zoek deze verbondenheid met de Heer, blijf deze zoeken en aanwakkeren, en put de kracht uit het hart wat zich hierdoor sterkt, en blijf altijd streven naar wat volgens jou je eigen persoon en je omgeving toekomt.


Laatst aangepast door
IRIZXX484
op woensdag 28 mei 2014, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 00:18
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
STEENTJE178 schreef:
Tsja, een veelbesproken onderwerp, de laatste tijd!
Vrouwen in het ambt, en alle voors en tegens. Een onderwerp wat ook veel emotie, gevoelens etc. teweeg brengt.

Die gevoelens respecteer ik, maar wil ik eigenlijk niet de boventoon laten voeren. Wat ik vind, wat deze tijd vind, de gevolgen van emancipatie etc. zijn voor mij niet heiligmakend. Belangrijker vind ik wat de Bijbel ervan zegt. En bijzonder genoeg heeft de Bijbel niet een uitgesproken mening erover, zoals dat op een aantal andere zaken wel het geval is.
Natuurlijk zijn er die veelbesproken zwijgteksten etc. Superduidelijk of onterechte dooddoeners?

Omdat de Bijbel er niet heel uitgesproken over is, in teksten welke je zo kunt toepassen in deze tijd, wil ik er zelf graag voorzichtig mee zijn.
En van daaruit kom ik simpelweg er niet uit.
Zaken als emancipatie, vrouwenrechten, leven in 2014, etc. etc. overtuigen niet. En ook mijn eigen gevoel niet: voel ik mij, als vrouw, benadeeld wanneer ik geen predikant of ouderling kan worden? Ehm....... nee! Elk gemeentelid heeft tenslotte een eigen ambt, of dat nu op het podium is of niet. En hoe belangrijk is dat eigen gevoel eigenlijk, wanneer ik wil leven naar Gods Woord?
Hij heeft wel vaker voorschriften welke tegen mijn gevoelens indruisen.....

Het gaat erom dat de masculiene machthebbers het woord van God misbruiken om de vrouw te onderdrukken. Zit ik er bijvoorbeeld mee als vrouwen worden geweigerd bij een korfbalclub? Nee, want ik houd meer van vechtsport. Maar toch vind ik het wel belangrijk dat andere vrouwen het gewoon moeten kunnen doen als zij daar zin in hebben! Stand up for your rights! Move on up!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 23:18
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
ERIKA732 schreef:
Hum.... Pittige vraag en discussie.
Zelf ben ik opgevoed in de Ned. Herv. kerk op ger. grondslag wat nu is PKN gereformeerde bond of zo......

Bij ons is het idd nog geen vrouwen in het ambt het zij predikant het zij ouderling/diaken. Zelf heb ik daar totaal geen moeite mee en moet ik er ontzettend aan wennen als ik en vrouw in het ambt zie of als ik een keer elders kerk een vrouw op ed kansel..... Denk een stuk met mijn opvoeding te maken stuk traditie geen idee maar ik vind het goed zo...Zal het bij ons ooit veranderen geen idee dat is het fijne van meerdere geloofsstromingen ieder kan zich aansluiten waar hij of zij zich thuis bij voelt

Wel zeker hebben wij veel vrouwen in het vrijwilligers werk.... Ben er zelf ook 1 van en vrouwen hebben gewoon stemrecht en alles denk dat je dat zeer zware alleen nog tegen komt bij de Herstelde kerk en de gereformeerde gezindte (ger.gem) Ben ik er op tegen??? Tja dat vraag ik mezelf ook wel eens af.... En nee ben er niet tegen zou een ieder die een ambt beoefend of gaat beoefenen God's zegen toewensen.... Dus ben ik voor of tegen???? Euh midden weg mag dat ook Knipoog smiley

Met alle respect hoor, Erika, maar ik denk dat je wat meer buiten de vaste kaders van je opvoeding en kerkelijke omgeving moet kijken. Misschien is dit een gevalletje generatiekloof, maar volgens mij leven wij in een tijd dat vrouwen carrière kunnen maken en niet meer altijd maar afhankelijk moeten zijn van een man. Het zou je verbazen wat er in de geschiedenis allemaal aan is gedaan om bepaalde groepen mensen te onderdrukken, zeker ook vanuit de kerk. De onderdrukking van de vrouw kent een lange geschiedenis, maar vergeet niet dat de vrouw niet altijd in onderdrukking heeft geleefd, en nu eindelijk bezig is los te breken van de kettingen die ons vrouwen al eeuwenlang hebben gekneveld door de masculiene overheersing in Europa. Ze hebben ons als minderwaardig bestempeld, beticht van hekserij, en machtige, dissidente vrouwen op de brandstapel gegooid. En nu is eindelijk de tijd aangebroken dat wij weer onze waardigheid terug kunnen krijgen. Vrouwen in het kerkelijke ambt...ik snap niet waarom dat een probleem moet zijn!

De onderdrukking die ons vrouwen heeft getroffen is dezelfde onderdrukking die onze zwarte broeders nog steeds moeten doorstaan. Hoeveel zwarte broeders hebben zich al afgewend van het christendom door misbruik van het geloof voor de kwade bedoelingen van onderdrukkers. Wist jij bijvoorbeeld dat Jezus eigenlijk zwart was? Dat de blanke machthebbers dit hebben willen ombuigen ten behoeve van het creëren en behouden van het blanke superioriteitsgevoel is echt schokkend.

Ik bewandel het pad van de Heer, maar ik laat me niet gekmaken door de praatjes van machthebbers die in het verleden en in het heden het geloof hebben misbruikt en misbruiken om het volk te misleiden. Educate Yourself! Stand up for your rights en het allerbelangrijkste: DON'T BELIEVE THE HYPE!


Laatst aangepast door
IRIZXX484
op dinsdag 27 mei 2014, 23:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:17
BerichtOnderwerp: Uitje in het Noorden van het Land
 
Wat leuk dat er zoveel initiatief wordt getoond op dit forum, echt super! Ik had al even gereageerd via het prikbord, maar tot dusver heb ik nog geen reactie mogen ontvangen, dus daarom stuur ik even wat via deze weg, dan kan iedereen ook even zijn zegje doen.

Het lijkt mij hartstikke leuk om ook te komen, maar als ik de lijst zo zie qua leeftijden dan zou ik het toch leuk vinden als ook wat meer jongeren zich aanmelden voor dit evenement. Hierom stel ik voor het uitje een klein beetje aan te passen. Het is misschien leuk om vooraf eerst even bij Thaare wat te gaan drinken, of in het geval dat dit niet mogelijk is bij iemand anders die in de buurt woont.

De restaurantkeuze vind ik ook niet geweldig, en het is misschien ook een reden waarom veel (jongere) mensen afhaken. Ik heb namelijk slechte ervaringen met wokrestaurants, en dan in het bijzonder het volk wat zich hier doorgaans begeeft (denk aan vloeken, schelden en vrouwonvriendelijke opmerkingen van restaurantgasten nadat het bier rijkelijk heeft gevloeid).

Een naar mijn mening betere optie zou restaurant 'De Koriander' te Drachten zijn. Ik heb hier een tijdje terug gegeten met mijn ouders en ik kan het echt iedereen aanraden! Het kost misschien een paar tientjes meer, maar het eten is dan ook echt heerlijk, en ze hebben een interessant wijnarrangement. Helaas zal ik me wat de wijn betreft een klein beetje moeten inhouden, daar het toch een flink eindje rijden is terug naar Utrecht. Maar misschien dat wanneer er ook wat jongere mensen zich aansluiten, dat ik via hen een slaapplekje kan regelen. Mocht dat mogelijk zijn dan is het misschien ook leuk om na het diner een gezellig feestcafé in Drachten te bezoeken.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Groetjes,

Iris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 10:35
BerichtOnderwerp: beproeft mij toch daarmee
 
PETRA373 schreef:
Ik vraag me af, als iedereen in de wereld die geld heeft, hun tiende deel weg zou geven, of er nog honger zou zijn in Afrika????

Hm, in principe niet. Maar denk je eens in, als dat geld is gegeven, wat dan? Er kan een tijd lang voedsel gekocht worden, maar worden de juiste investeringen gedaan of verdwijnt het geld als sneeuw voor de zon? De sleutel tot hulp ligt niet per se in het geven van geld, maar investeren in de juiste projecten. Ik ben ervan overtuigd dat 1000 euro directe investering in het bouwen van een school meer waard is dan 10000 euro voor één of andere malafide organisatie. Ik adviseer iedereen ook met klem niet klakkeloos geld te geven, maar je te verdiepen in projecten. Zo is de ontwikkelingshulp vanuit de overheid waardeloos. Giften zouden moeten plaatsvinden in de vorm van FDI(foreign direct investment). Bouw wegen, akkers, bouw scholen! Ik heb laatst gelezen over projecten die boeren helpen aan de hand van resistente gewassen tegen verschillende virussen die daar de oogst kunnen aantasten. Dit zijn waardevolle investeringen, omdat het ontwikkelingslanden in de toekomst kan helpen om op eigen benen te staan i.p.v. afhankelijk te zijn van ontwikkelingshulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 10:27
BerichtOnderwerp: waar bleef de blikseminslag????
 
PETRA373 schreef:
Hoe ga jij er mee om als andere cristenen fouten maken, of dingen verkeerd doen???


Waar bleef de bliksem inslag????
Voor degenen die hier ook wel eens mee worstelen, een stukje over me worsteling met God die ik heb gehad:
Ik begon te worstelen omdat ik er moeite mee had, dat soms mensen
in de kerk helemaal niet zo christelijk zijn zoals ik soms verwacht van christenen. En oké, de kerk is Gods werkterrein door mensen heen, met mensjes zoals ik ook erbij, waar God soms nog veel aan moet werken. Maar sommige mensen soms......
Irritatie overheerste bij mij...
Jezus nam de plaats van barabas in aan het kruis, met een onvoorwaardelijke liefde
En barabas werd bevrijd van de straf die hij eigenlijk verdiende. Dat we onze naam kunnen invullen inplaats van de naam van Barabas is iedereen wel duidelijk. Maar wat doen we als onze broeder of zuster zien in de kerk en weten dat die zonden heeft?
Voor mezelf ik raak geïrriteerd: heb een enorme worsteling ermee gehad met God.
Ja maar God? ik snap het niet? Zie die persoon nu? Die zondigt is niet eerlijk!!!!!!
En waarom werkt uw geest nog door die persoon???
Waarom laat u niet gewoon een bliksem inslag van uit de hemel komen op die persoon???????
Zie die persoon nu, biddend in de kerk en onderhand... waar blijft die bliksem inslag?????
En wat genade???? Ik weet dat die persoon nog steeds niet eerlijk is!!!!
En ja, oke, ik geef toe God, ik heb ook nog zonden, en u laat me niet vallen en u moet ook nog heel veel aan me werken, maar... heeft u die zonden van die persoon gezien????
Na een tijd worstelen eindigde ik weer bij het kruis, vol schaamte en op me knieën.
Jezus zei tegen me: weet je nog die ene persoon, waar je je ook ooit aan irriteerde? Heb je gezien hoe die is gegroeid? veranderd positief???
Ik Jezus, heb die persoon niet weggegooid, losgelaten. Ik blijf genadig, net zoals ik met jouw deed toen je voor de zoveelste keer weer eens afdwaalde.
En blijf dit doen als je weer eens afdwaalt. Ik blijf je zoeken als het schaapje wat dreigt te verdwalen van de kudde.
Ik verzorg je wonden en draag je terug na de stal. En blijf het schaapje leren, loop nu op die weg. En als het schaapje weer eens afdwaalt, haal ik het weer terug.
het is allemaal genade
genade van Jezus die gekomen is om zondaren te redden waar jij ook bij hoort. Dus wat probeer ik voortaan te doen als ik weer eens geïrriteerd over een persoon in de kerk zit? Bid voor die gene en wees genadig en jaaaa jaaaa deze worsteling van mij was ook een zonde... irritatie en veroordeel... schaam....
de blikseminslag bleef weg, wel kwam er een inslag in mij van Jezus die me eens effe aansprak en terug bracht bij het kruis.

Komaan zeg, waar maak jij je eigenlijk druk om?

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt;

want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden.

Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?

Een is wetgever en rechter, Hij, die de macht heeft om te behouden en te verderven. Maar wie zijt gij, dat gij uw naaste oordeelt?


Ik heb zelf een hoop zonde gezien in mijn eigen omgeving, maar ik probeer niet teveel te oordelen! Ik bid voor hen die zonden begaan, maar tegelijkertijd besef ik dat niemand zonder zonde is. Zo heb ik in mijn eigen studentenhuis nogal wat seksuele losbandigheid aanschouwd, ik denk dat deze dingen in het niet vallen bij wat jouw mede-kerkgangers op hun kerfstok hebben. Laat het rusten en bid voor hen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 20:58
BerichtOnderwerp: Niet-christelijke huisgenootjes
 
Beste Christianmatchers,

Ik zit een beetje met een vervelend probleem. Sinds een aantal maanden woon ik op kamers in Utrecht, waar ik studeer. Vanwege een gebrek aan studentenkamers is het in Utrecht erg lastig om aan een geschikte kamer te komen. Ik was dan ook erg blij toen ik na een hospiteeravond bij een erg mooi gelegen en gezellig huis te horen kreeg dat ze mij hadden gekozen. Omdat ik bang was dat ik de kamer niet zou krijgen had ik achterwege gelaten dat ik christelijk ben. Inmiddels weten mijn huisgenootjes wel dat ik christelijk ben, zij respecteren dat ook, maar ik denk dat het toch beter was geweest als ik van tevoren eerlijk was geweest over mijn levensvisie. Ik vind mijn huisgenootjes ontzettend lief en zorgzaam, des te moeilijker ik het vind om mij kritisch over hen uit te laten. Ik vind dat ik mensen vrij moet laten in hun levenskeuzes, maar ik kan niet zeggen dat ik alles wat er in mijn huis plaatsvindt goedkeur.

Ik stoor mij het meest aan het taalgebruik wat de meiden af en toe bezigen; zij vloeken en schelden veel. Een paar meisjes zijn lid bij UVSV, een vrouwelijke-studentenvereniging. Laatst liet één van de meiden weten dat zij zich seksueel had ingelaten met 5 jongens van het corps in senaatskamer. Dit vond ik zo schokkend dat ik er even misselijk van werd, en er ook slecht van heb geslapen. Ik heb het een plaatsje weten te geven nadat ik er met de meiden over gepraat heb. Zij vroegen mij om hun keuzes en vrije leefstijl te accepteren. Aangezien zij mijn leefstijl ook respecteren, leek het mij niet meer dan redelijk om op hun verzoek in te gaan.

Ik bid elke dag voor mijn huisgenootjes, maar ik vind het ook erg moeilijk om mij toch niet uit te laten over alles waar zij zich mee inlaten. Van de week werd mijn uithoudingsvermogen echt op de proef gesteld; in 1 week tijd betrapte ik een huisgenootje met een ander meisje op de bank in de gemeenschappelijke ruimte. Nog geen twee dagen later vond ik een envelopje met wit poeder, waarvan ik vermoed dat het een soort drugs was. Hiervan ben ik zo ontzettend geschrokken; ik heb ook niet gedurfd om erover te praten. Ik ben bang dat er iets ergs met hun gezondheid gebeurt, of dat ze worden opgepakt door de politie! Ik denk niet dat mijn ouders mijn keuze om op mijzelf te gaan wonen nog respecteren als ze zouden weten hoe mijn huisgenootjes leven. Hierom heb ik niet de stap gezet om het met mijn ouders te bespreken. Ik wil wel in Utrecht blijven wonen tot ik een christelijk studentenhuis heb gevonden. Komend jaar word ik lid van een christelijke studentenvereniging, dus ik denk dat dat wel gaat lukken. Tot ik een nieuw onderkomen heb moet ik het in dit huis wel volhouden. Hoe zouden jullie met deze situatie omgaan? Ik zou adviezen ontzettend waarderen, omdat ik niet zo goed weet hoe ik met deze situatie om moet gaan.

Groetjes,

Iris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:27
BerichtOnderwerp: wel of niet bidden
 
POONVIS958 schreef:
NAUURLIJK WEL !!! God wil juist dat we alles met HEM delen in gebed. Zonder HEM zijn we als mens/ schepsel , helemaal niets !!

Laat mij dan even advocaat van de duivel spelen. Is het niet zo dat God alwetend is? Is het dan ook niet zo dat alles wat wij met hem delen overbodig is?

Wil jij zeggen dat alle ongelovigen, dan wel mensen met een ander geloof zoals bijvoorbeeld de boeddhisten niets zijn? Zijn zij niet even mens als wij, en in het geval dat zij dat niet zijn, zijn zij dan minderwaardig? Ik vraag mij af of dat laatste dan wel een christelijke gedachte is.

Ik vind bidden niet per definitie onnodig, omdat het een zoektocht naar je innerlijke spiritualiteit kan zijn. Uit die verbondenheid met je meest innerlijke gedachten en gevoelens met de Heer kan een mens kracht putten. Maar ik denk dat eenieder op zijn eigen manier op zoek is naar verbondenheid met zijn eigen innerlijke gevoelens en verlangens en op die manier een verbondenheid voelt met God.

Dit gezegd hebbende moet ik wel zeggen dat ik meer en meer mijn twijfels heb bij het centraal stellen van de Bijbel als het woord Gods in ons geloof. Staat de bijbel niet vol met gruwelen, ellende en tegenstrijdigheden? Wij moeten op zoek naar God, en ik vraag mij meer en meer af of de Bijbel ons daar wel in moet leiden. Vergeef mij voor deze wellicht controversiële uitspraak, maar ik denk dat iedereen zijn twijfels heeft, en dat het praten over geloof, maar ook je levensvragen in het algemeen, je alleen verder helpt. Just my two cents!


Laatst aangepast door
IRIZXX484
op maandag 26 mei 2014, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484 (28)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:18
BerichtOnderwerp: beproeft mij toch daarmee
 
PETRA373 schreef:
Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige Lachende smiley

Ja hoor...dus de oplossing voor alle hongerige christenen in Afrika is om hun laatste geld weg te geven, dan staat er morgen iemand met een flinke tas boodschappen voor de deur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van IRIZXX484
Pagina 1 van 1