ChristianMatch
 


Forum

14 dagen cadeau
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HOMEAGAIN970





Berichten: 37

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 22:40
 
Ben mijn lidmaatschap aan het afbouwen hier

Ben jij proeflid en wil jij van mij 14 gratis dagen reageer dan even.

Ga ervan uit dat cm dat technisch kan regelen.

Zie het maar als een cadeau voor jou van mijn vader.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOMEAGAIN970





Berichten: 37

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 22:54
 
Wil dit nog even meegeven hier

Spreken deze woorden jou aan:

Hoewel het grootste voorrecht van ieder kind van God is dat hij of zij Gods stem mag verstaan (hebr 8:11) blijkt het voor velen moeilijk om in alle dingen van het leven Gods wil te (leren) kennen. Toch is dit onderwerp van zulk een enorm belang !. Aan het einde van onze weg hier op aarde, eens als we voor Gods troon staan, zal zijn vraag niet zijn hoeveel we voor Hem gedaan hebben......niet wat we allemaal bereikt hebben - maar er zal slechts één vraag van belang zijn: hebben wij Zijn wil gedaan en alleen het werk volbracht wat Hij ons te doen heeft gegeven (in zijn wil) hier op aarde (vgl. joh 17:4) Dit boekje wil daarin een hulp zijn.

Stukje uit boekje van zac poonen over een afhankelijk leven in de heilige geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 22:56
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Wil dit nog even meegeven hier

Spreken deze woorden jou aan:

Hoewel het grootste voorrecht van ieder kind van God is dat hij of zij Gods stem mag verstaan (hebr 8:11) blijkt het voor velen moeilijk om in alle dingen van het leven Gods wil te (leren) kennen. Toch is dit onderwerp van zulk een enorm belang !. Aan het einde van onze weg hier op aarde, eens als we voor Gods troon staan, zal zijn vraag niet zijn hoeveel we voor Hem gedaan hebben......niet wat we allemaal bereikt hebben - maar er zal slechts één vraag van belang zijn: hebben wij Zijn wil gedaan en alleen het werk volbracht wat Hij ons te doen heeft gegeven (in zijn wil) hier op aarde (vgl. joh 17:4) Dit boekje wil daarin een hulp zijn.

Stukje uit boekje van zac poonen over een afhankelijk leven in de heilige geest.

Dit is niet zo, het enige wat telt is het feit of je een persoonlijke relatie met Jezus hebt. Of Hij je kent of niet kent.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 juni 2014, 22:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOMEAGAIN970





Berichten: 37

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 23:06
 
ANNETTE050 schreef:
Dit is niet zo, het enige wat telt is het feit of je een persoonlijke relatie met Jezus hebt. Of Hij je kent of niet kent.

Annette,

Jezus had een puur geestelijk leven met zijn vader.

Dus wat dat betreft is die relatie met jezus en mij prima geestelijk in orde.

De heilige geest werd over een ieder uitgestort na jezus zijn hemelvaart.

Het is dus nu de vraag als je werkelijk jezus wilt volgen, samen met jezus wilt zijn in het leven van nu een afhankelijk leven in de heilige geest een must is.

Dat is nu mijn vernieuwde leven in Jezus Heilige naam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 23:09
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Annette,

Jezus had een puur geestelijk leven met zijn vader.

Dus wat dat betreft is die relatie met jezus en mij prima geestelijk in orde.

De heilige geest werd over een ieder uitgestort na jezus zijn hemelvaart.

Het is dus nu de vraag als je werkelijk jezus wilt volgen, samen met jezus wilt zijn in het leven van nu een afhankelijk leven in de heilige geest een must is.

Dat is nu mijn vernieuwde leven in Jezus Heilige naam.

Dus hoef je jezelf en niemand onder druk te zetten, dat het doen van de Wil van God zaligmakend is, dat is alleen een persoonlijke relatie met Jezus. Dan ben je afhankelijk want alleen de Heilige Geest kan een persoonlijke relatie met Jezus uitwerken. En als je een persoonlijke relatie hebt met Hem, komt alles immers goed, ook hier op aarde.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 juni 2014, 23:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOMEAGAIN970





Berichten: 37

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 23:30
 
ANNETTE050 schreef:
Dus hoef je jezelf en niemand onder druk te zetten, dat het doen van de Wil van God zaligmakend is, dat is alleen een persoonlijke relatie met Jezus. Dan ben je afhankelijk want alleen de Heilige Geest kan een persoonlijke relatie met Jezus uitwerken. En als je een persoonlijke relatie hebt met Hem, komt alles immers goed, ook hier op aarde.

Annette,

Voor mij is een geestelijke relatie met jezus nu, een vrije relatie met jezus.

Helemaal geen druk voor mij, integendeel.

Voor mij is een persoonlijke relatie met iemand, iemand face to face ontmoeten op deze aarde.

Iemand in de ogen kijken, iemand een hand kunnen geven, gewoon tegenover elkaar kunnen zitten in een lichaam.

Aangezien ik jezus niet meer persoonlijk zal ontmoeten face to face is mijn relatie met jezus toch echt een geestelijke relatie.

Zo is het voor mij nu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 00:11
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Annette,

Voor mij is een geestelijke relatie met jezus nu, een vrije relatie met jezus.

Helemaal geen druk voor mij, integendeel.

Voor mij is een persoonlijke relatie met iemand, iemand face to face ontmoeten op deze aarde.

Iemand in de ogen kijken, iemand een hand kunnen geven, gewoon tegenover elkaar kunnen zitten in een lichaam.

Aangezien ik jezus niet meer persoonlijk zal ontmoeten face to face is mijn relatie met jezus toch echt een geestelijke relatie.

Zo is het voor mij nu

Er is een verschil van interpretatie over het begrip 'persoonlijke relatie'.
Je kunt persoonlijk ook weglaten en gewoon relatie lezen. Dan nog is het hebben van een relatie met Jezus het enige wat mijns inziens zaligmakend is, zoals Jezus Zelf aangeeft.
In onze gemeente wordt de term 'persoonlijke relatie 'vaak gebruikt. Ook de Heilige Geest is een persoon, zoals beschreven in de Drie Enige Godheid.
Mijn reactie was vooral gericht op je stelling die je beschreef, dat het doen van de Wil van God het enige is wat telt als we voor Gods rechterstoel staan.
Als je een relatie met Jezus hebt , ben je één met Hem en is er geen oordeel meer, dat heeft Jezus dan voor je gedragen. Dan val je onder de Genade. Als je onder de wet leeft, heb je een probleem. Ook het doen van de wil van God kan tot een wet worden. En dat is niet goed, denk ik.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 25 juni 2014, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 08:39
 
ANNETTE050 schreef:
Er is een verschil van interpretatie over het begrip 'persoonlijk relatie'.
Je kunt persoonlijk ook weglaten en gewoon relatie lezen. Dan nog is het hebben van een relatie met Jezus het enige wat mijns inziens zaligmakend is, zoals Jezus Zelf aangeeft.
Ik onze gemeente wordt de term 'persoonlijke relatie 'vaak gebruikt. Ook de Heilige Geest is een persoon, zoals beschreven in de Drie Enige Godheid.
Mijn reactie was vooral bedoeld op de stelling die je beschreef, dat het doen van de Wil van God het enige is wat telt als we voor Gods rechterstoel staan.
Als je een relatie met Jezus, ben je één met Hem en is er geen oordeel meer, dat heeft Jezus dan voor je gedragen. Dan val je onder de Genade. Als je onder de wet leeft, heb je een probleem. Ook het doen van de wil van God kan tot een wet worden. En dat is niet goed, denk ik.

Inderdaad, het gaat immers allemaal om de genade, hoe hard we ook werken voor God, het geeft ons geen kaartje voor de hemel.
We hebben het kaartje al van Jezus gekregen en alleen door Gods genade.
We kunnen het niet verdienen door werken.( het zou trouwens toch nooit genoeg zijn, voor het geen wat jezus voor ons gedaan heeft.)
En sommigge moeten uitkijken om geen cristenen te worden die zich zelf een zwaar juk opleggen en ons rot werken voor God met de hoop dat we dan een kaartje van de hemel krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOMEAGAIN970





Berichten: 37

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 08:59
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Ben mijn lidmaatschap aan het afbouwen hier

Ben jij proeflid en wil jij van mij 14 gratis dagen reageer dan even.

Ga ervan uit dat cm dat technisch kan regelen.

Zie het maar als een cadeau voor jou van mijn vader.

Lachende smiley

Dames, dank voor jullie reacties

Door alles heen kan ik het boekje aanraden.

Heeft nog niemand op de gratis 14 dagen gereageerd

Wacht het rustig af

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 09:11
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Dames, dank voor jullie reacties

Door alles heen kan ik het boekje aanraden.

Heeft nog niemand op de gratis 14 dagen gereageerd

Wacht het rustig af

Slapende smiley

Dank voor de Tip Home Again,
alleen ik geloof al een tijd en weet het al.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 09:32
 
Het gaat inderdaad om het kennen van Hem en je relatie met Hem. God verlangt naar passie, intimiteit.

Tekst van Jezus zélf: "Dit nu is het eeuwige leven dat zij U kennen Vader en Jezus Christus die Gij gezonden hebt."


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 25 juni 2014, 09:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 10:52
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Ben mijn lidmaatschap aan het afbouwen hier

Ben jij proeflid en wil jij van mij 14 gratis dagen reageer dan even.

Ga ervan uit dat cm dat technisch kan regelen.


Gratis dagen kunnen niet door leden weggegeven worden. Een lidmaatschap is persoonlijk. Als je geen lid meer wilt zijn, dan kun je je abonnement opzeggen.

Dit topic wordt gesloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1