ChristianMatch
 


Forum

afwijzing
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:52
 
afwijzing

wat doet het met je
hoe ga je er mee om
en hoe ga je verder nadat je afwijzing hebt gehad, zonder erdoor definitief beschadigd te zijn gebleven, dat je weer opnieuw mensen durft te vertrouwen????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 11:25
 
PETRA373 schreef:
afwijzing

wat doet het met je
hoe ga je er mee om
en hoe ga je verder nadat je afwijzing hebt gehad, zonder erdoor definitief beschadigd te zijn gebleven, dat je weer opnieuw mensen durft te vertrouwen????????

Hai Petra,

Afwijzing kent velen vormen.

Oa:
Iemand kan door (een van de) ouders worden afgewezen...
Of door een relatie..

Ja, hoe ga je dáár mee om?....

Mensen vertrouwen is een groot begrip. Ik dacht dan altijd, sommigen mensen vertrouw ik niet meer of alleen tot een bepaalde hoogte., ja, ik ga er dan wel mee om, maar ja, privé dus niet.
Ik ken hele leuke personen, waar ik heel erg mee kan lachen en ook praten, al jaren ook, en toch, zal ik, buiten de deur, dus in het openbaar, wél met hun blijven omgaan, maar ik trek wel een duidelijke grens: privé niet.


En met sommigen anderen kan ik, rustig, privé afspreken.

Dat komt omdat mijn intuïtie is ontwikkeld, juist door negatieve ervaringen..
Ik kan zo bijvoorbeeld heel gezellig met een man praten maar ja, daten of een relatie beginnen zal ik nooit. Niet omdat de man op zich niet deugd, maar omdat ik dan of dingen herken die ik eerst ook had, en dan denk van daar begin ik dus niet aan.
Of, simpel, omdat ik geleerd heb van mijn ervaringen.

Ja, helaas, wij leven in een gebroken wereld, waar dingen vaak niet meer zo zijn hoe God het heeft bedoeld, dus ja, bij mij was het idd door schade en schande wijs worden. Met andere woorden, leren van ervaringen, hoe vervelend ze ook waren, helaas.

En ja, ben je als kind al beschadigd, ja, dan is het enige wat iemand kan doen, ervan leren, de waarheid onder ogen mogen zien, en het stof van je afslaan en verder gaan.

En: hulp vragen daar waar mogelijk is.

Doen wat er in je macht ligt wat redelijkerwijs mogelijk is, meer kan je niet.
Wat mij ook weleens hielp, is uitleggen aan desbetreffende persoon, die ik dus wel vertrouw, waarom dít en dát mij triggerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 14:08
 
PETRA373 schreef:
afwijzing

wat doet het met je
hoe ga je er mee om
en hoe ga je verder nadat je afwijzing hebt gehad, zonder erdoor definitief beschadigd te zijn gebleven, dat je weer opnieuw mensen durft te vertrouwen????????

Tjaaa je stelt je open voor iets nieuws en kwetsbaar op en dat kost vertrouwen en dan komt de klap en sta je met beide benen op de grond. Eerst denk je het ligt aan mij en waarom en relativeer je het. En dan vind je toch weer de kracht om door tegaan want uiteindelijk komt de ware vanzelf. Het maakt je sterker en daadkrachtiger. Je houdt van jezelf en dat straal je zelfverzekerd uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1