ChristianMatch
 


Forum

Besef dat in de vriendengroep de ware niet zit
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARNIX326





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 15 december 2014, 21:00
 
Kennen jullie het gevoel dat je een leuke vriendengroep hebt, maar dat je na een paar jaar beseft dat de ware vrouw (of man) er voor jou niet bij zit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENISE632





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 december 2014, 17:09
 
MARNIX326 schreef:
Kennen jullie het gevoel dat je een leuke vriendengroep hebt, maar dat je na een paar jaar beseft dat de ware vrouw (of man) er voor jou niet bij zit?
Dag Marnix,


Om jou vraag te beantwoorden..., nee, dat ken ik niet.

Wellicht heeft dit ook te maken met de achterliggende motivatie waarop vriendschappen gesloten worden. Je geeft aan dat er binnen een vriendengroep geen ware partner rondloopt. Vanuit dit standpunt of constatering van een feit, vraag ik mij dan ook af wat dan het doel van de vriendschap was op het moment dat je deze afsloot?

Groeten,

Denise
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 december 2014, 18:41
 
DENISE632 schreef:
Dag Marnix,


Om jou vraag te beantwoorden..., nee, dat ken ik niet.

Wellicht heeft dit ook te maken met de achterliggende motivatie waarop vriendschappen gesloten worden. Je geeft aan dat er binnen een vriendengroep geen ware partner rondloopt. Vanuit dit standpunt of constatering van een feit, vraag ik mij dan ook af wat dan het doel van de vriendschap was op het moment dat je deze afsloot?

Groeten,

Denise
Knipoog smiley

Idd Denise, ik sluit me aan bij jouw vraagstelling. Een vriendin of vriend die je verworven hebt door omstandigheden hoeft niet een levenspartner te worden.

Zo heb ik ook 2 vriendinnen die echt vriendinnen zijn. EĆ©ntje heb ik hier leren kennen en de andere door een heel pijnlijk voorval. Toch wist ik van de ene al jaren geleden dat we nooit een steltje zouden worden maar dat hoefde niet. Ik ben heel blij met haar en moet onze vriendschap.

Anderzijds heb ik hier ook een hele mooie vriendschap gekregen dat veel meer werd. We hadden plannen die tot in de puntjes waren uitgewerkt maar uiteindelijk is dat ontaard in een hele vijandelijkheid, van haar kant dan, en om onbegrijpelijke redenen.

Je moet kunnen filteren: wil ik een pure vriendschap of wil ik meer dat ontstaat vanuit een vriendschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARNIX326





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 december 2014, 18:55
 
Hoi Denise,

Daar heb je echt een heel goed punt! Leuk dat je me op een andere manier er naar laat kijken. Misschien heb ik niet de gave om vroegtijdig in te zien dat ik met de bepaalde persoon vrienden kan worden, maar nooit meer dan dat.

Tot nog toe heb ik (vrijwel) altijd ge-date met meisjes en vrouwen die ik al een tijdje kende.

Hoe ervaren anderen het concept van een dating-site waar je eigenlijk altijd met een compleet onbekend persoon gaat kletsen?

Als ik zo vrij mag zijn als nieuweling: aan dit forum moet ik ook wel even wennen. Ik zit op een ander forum waar een discussie als deze veel spontaner verloopt. Binnen 24 uur zeker 30 reacties, en is het onderwerp waarschijnlijk al veranderd naar iets vreemds als het belastingstelsel in Finland of tips over het witten van een schoorsteenLachende smiley

Hier is het veel behoedzamer, terwijl een forum toch een leuke manier is om mensen te leren kennen. Of vinden jullie van niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 december 2014, 19:35
 
Over het forum: misschien helpt het als je hier begint over het belastingstelsel in Finland... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANTA961
op dinsdag 16 december 2014, 19:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARNIX326





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 december 2014, 19:37
 
Haha die is leukLachende smiley

Inmiddels, na een beetje verder lezen, ben ik ook leuke topics tegen gekomen. Gaat wel goed komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 december 2014, 21:34
 
MARNIX326 schreef:
Haha die is leukLachende smiley

Inmiddels, na een beetje verder lezen, ben ik ook leuke topics tegen gekomen. Gaat wel goed komen.

Gelukkig maar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 december 2014, 23:57
 
DENISE632 schreef:
Dag Marnix,


Om jou vraag te beantwoorden..., nee, dat ken ik niet.

Wellicht heeft dit ook te maken met de achterliggende motivatie waarop vriendschappen gesloten worden. Je geeft aan dat er binnen een vriendengroep geen ware partner rondloopt. Vanuit dit standpunt of constatering van een feit, vraag ik mij dan ook af wat dan het doel van de vriendschap was op het moment dat je deze afsloot?

Groeten,

Denise
Knipoog smiley

Ja, en inderdaad, je(Marnix dus) begeeft je dan ook al gauw in een nauw straatje.
Ik bedoel, wat als je vrienden van vrienden of zelfs familie van vrienden leert kennen? en daar weer vrienden van?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENISE632





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:41
 
Beste Marnix,

Allereerst wil ik je danken dat je er openlijk voor uitkomt dat mijn vraagstelling en zo te lezen meerderen met mij, steekhoudend is.

Graag wil ik wel eventjes gebruik maken om jou te citeren:
"Als ik zo vrij mag zijn als nieuweling: aan dit forum moet ik ook wel even wennen. Ik zit op een ander forum waar een discussie als deze veel spontaner verloopt. Binnen 24 uur zeker 30 reacties, en is het onderwerp waarschijnlijk al veranderd naar iets vreemds als het belastingstelsel in Finland of tips over het witten van een schoorsteenLachende smiley?"

De reden van mijn bovenstaande quote van jou afkomstig is, dat ik hierin een overeenkomst zie tussen jou eerste conclusie en deze...
Mijn inziens voor zover ik je kan beoordelen, heb je de neiging op het moment dat je iets "neerzet' een reactie verwacht. Op basis van ervaringen op een ander forum verwacht je dat er hier ook binnen 24 uur tientallen reacties komen, terwijl dit niet het geval is. Toen ik jou vraag las, had ik besloten daar echt eens eventjes goed voor te gaan zitten om te voorkomen dat ik uit pure impulsiviteit zou gaan reageren. En, wellicht kan het zo zijn dat anderen deze gedachten met mij delen en op basis hiervan hebben gewacht. Voor jou is het een constatering van een feit dat hier minder reacties zijn, echter hebben deze reacties wel betrekking op jouw vraag. Wanneer iemand hier verteld dat zijn of haar wasmachine op 1400 toeren centrifugeert, dat is dit irrelevant. Aan jou nu de vraag: Hoeveel relevante antwoorden heb je gehad op het andere forum? En, daarnaast is het ook mogelijk dat jij je vraagstelling het andere forum in op vrijdagavond hebt gesteld, een moment dat mensen eerder geneigd zijn om eventjes lekker achter de pc te zitten... Dit is slecht een hypothese, maar niet uit te sluiten.

Weet je..., zo eventjes onder ons.. (alhoewel een ieder dit kan lezen), ik weet dat hoop een mens doet leven. Misschien is het een idee om je verwachtingen iets bij te stellen, want dat kan een teleurstelling voorkomen. Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop.
In wanhoop kan een mens nu eenmaal niet helder nadenken en maakt men soms rare bokkensprongen.

Ontspan en geniet van de vriendschappen die je hebt, onvoorwaardelijk,
en zonder te veel verwachtingen. Althans is dit zoals ik dat zie.

Hopende je hiermee iets op weg te hebben geholpen.

Groeten,

Denise
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:52
 
DENISE632 schreef:
Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop.

In wanhoop kan een mens nu eenmaal niet helder nadenken en maakt men soms rare bokkensprongen.

Ontspan en geniet van de vriendschappen die je hebt, onvoorwaardelijk,
en zonder te veel verwachtingen. Althans is dit zoals ik dat zie.


Denise

"Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop."

Mooi gezegd Denise!

Mijn kreet van de week Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENISE632





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: donderdag 18 december 2014, 16:42
 
FREEDOM687 schreef:
"Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop."

Mooi gezegd Denise!

Mijn kreet van de week Knipoog smiley



Lachende smiley mijn dank voor het compliment dat je dit mooi gezegd vind.

Ciao ciao
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARNIX326





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 18 december 2014, 23:51
 
DENISE632 schreef:
Ontspan en geniet van de vriendschappen die je hebt, onvoorwaardelijk, en zonder te veel verwachtingen. Althans is dit zoals ik dat zie.

Dank je voor dit advies, daar kan ik wat mee.

DENISE632 schreef:
Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop. In wanhoop kan een mens nu eenmaal niet helder nadenken en maakt men soms rare bokkensprongen.

Maak je geen zorgen, zo wanhopig ben ik niet. Heb m'n leven op de rails maatschappelijk gezien. En heb in de liefde m'n 'kansen' ook wel gehad hoor. Maar ik heb oprecht willen blijven en daardoor bepaalde keuzes moeten maken.

Wellicht heb ik over de openingspost niet lang genoeg nagedacht en heeft die jou (en anderen) op bepaalde ideeen gebracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1