ChristianMatch
 


Forum

Gedachten over vervolging
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: woensdag 13 mei 2015, 21:57
 
Je zou denken wij hier die aan d e goede kant van de wereld leven, zijn gezegend
Inderdaad, maar is dat ook echt zo?
Ik lees over getuigenissen van mensen uit landen waar je niet zomaar in vrijheid in Jezus mag geloven
en het zet me tot denken

ze vechten tegen de tegenstander... die is heftig... en in eerste instantie denk, je gelukkig ik daar niet leef.
maar vechten wij niet tegen de zelfde tegenstander? Alleen gebruikt hij in de vrije landen andere tactieken....
Wij zin hier meer blind, gevangen in hebzucht , allerlei verleidingen, vele cristenen, zijn niet heet en niet koud... of gaan na de kerk als een soort traditie....
Cristenen in vervolgde landen, velen kun je aan het boek handelingen toevoegen.

meeste indruk die op me gemaakt heeft na er een boek weer es over te hebben gelezen is deze tekst, gegeven van een man die in een besloten land woont, om `jezus naam veel heeft moeten lijden, groot geloof heeft:

laat het nooit gebeuren, dat je in vrijheid prijsgeeft, wat wij tijdens vervolgingen nooit prijsgegeven zouden hebben!
Dat is ons getuigenis van d e opstandingskracht van Jezus Christus!


Het zet me wel tot denken....

Ik denk dat wij mensen in de vrije landen nog veel kunnen leren van d e mensen die in besloten landen van het evangelie leven.


Enfin wat gedachten van mij, wat zijn jullie gedachten hier over???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 14 mei 2015, 08:27
 
Ik denk dat je in een bepaald opzicht wel gelijk hebt.

Hier hobbelen we vaak uit gewoonte richting de kerk / gemeente

Hoewel het hier ook moeilijker wordt. Christelijke normen & waarden worden steeds meer belachelijk gevonden. Dus ook in Nederland heb je als christen soms al niet meer recht op vrije meningsuiting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: donderdag 14 mei 2015, 18:51
 
ANNA415 schreef:
Ik denk dat je in een bepaald opzicht wel gelijk hebt.

Hier hobbelen we vaak uit gewoonte richting de kerk / gemeente

Hoewel het hier ook moeilijker wordt. Christelijke normen & waarden worden steeds meer belachelijk gevonden. Dus ook in Nederland heb je als christen soms al niet meer recht op vrije meningsuiting.

Wij zijn bang om te worden uitgelachen of genegeerd, dat we er niet bij horen misschien, maar is gelukkig niet zo erg als in sommige andere landen,
Maar je hebt wel gelijk, dorp waar ik als kind woonde, het hele dorp bijna ging vroeger na de kerk, vandaag alleen nog maar een handje vol oude mensen
Ook hier veranderen langzaam aan dingen als gelovige.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 10:56
 
Nog steeds gaan me gedachten over dit onderwerp,
het begon met 50 vlaggen uitzoeken voor de meest gesloten landen... zoveel verhalen
Ik ga na een gemeente die zich veel inzet voor de gesloten landen,
vervolgens ging ik tig boeken prijzen en zei tegen God, want ik mocht een boek voor me zelf uitkiezen, God welk boek moet ik nu uitkiezen??
Het waren er zoveel, zoveel getuigenissen, tot God zei: dit boek:

Boek van Nik Ripken: het dwaze van God

zeer indrukwekkend, eigenlijk zou iedere cristen die meoten lezen

Hij gaat als jonge cristen na Somaliee, in begin jaren 90, zoiets als hel op aarde, geloof is daar niet toegestaan en hij komt dus bijna niet uit voor zijn geloof. Alleen al doordat er wat mensen voor hem werken, worden die vermoord. Hij komt ontmoedigd terug met een hoop heftigge vragen?
vervolgens besteeds hij echt jaren tijd aan reizen na allerlei gesloten landen, om mensen daar te ontmoeten om te interviewen,
Het boek staat vol met getuigenissen , die je zo bij handelingen zou kunnen toevoegen.
`Zijn eindconclusie is , het is het waard om voor jezus te sterven en God is nog dezelfde als uit de bijbel.

Hij preekt ook veel in westerse kerken, soms word gevraagd of hijd nekt dat bv amerika ook met vervolging te maken krijgt. Zijn antwoord erop:

In alle oprechtheid. waarom zou satan ons wakker willen maken, als hij ons al monddood heeft gemaakt?
we helpen ons al, hij kan ons beter laten slapen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 11:00
 
Toch denk ik, ook hier hebben we met vervolging te maken, op een ander e manier... en niet zo heftig

verblijd u wanneer men liegende allerlei kwaad over u spreekt.. etc... want alzo hebben ze de profeten voor u ...
heb het zelf meegemaakt dat ik dacht???? eh waarom, tot God me deze tekst op me weg stuurde.
Ook al kon ik er een tijdje niet blij om zijn, bijna ontmoedigd en dacht ik wat gebeurt er, ineens mensen leugens over me gingen vertellen, waarom?

Ooit kwam er een prediker die zei: mensen vragen vaak is het moeilijk om voorganger te zijn in een land met vervolging, en hij zei, nou in Nederland vind ik het moeilijker, want cristelijke broeders klagen je zelf aan.


enfin benieuwd wat jullie over deze dingen denken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 12:57
 
Alle maagden vielen in slaap!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 14:27
 
HEIDE062 schreef:
Alle maagden vielen in slaap!

Jep. De helft was alleen goed voorbereid, en de andere helft niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 16:28
 
Je zou denken....
Ik heb even stil gestaan,bij het onderwerp wat je hebt gekozen.
En begrijpelijk dat ook jou deze vragen je bezig houden.
Alleen blijft het zo,dat God Zijn wereld ondanks alle vragen aan mijn kant,
blijft regeren en sturen.
Een mens die om des geloofs wille veel moet lijden..zal dicht bij Hem een plek in de Hemel krijgen.
Want: hun bloed,hun tranen en hun lijden Zijn dierbaar in Zijn ogen.

Wanneer ik beleef dat ik die weg niet hoeft te gaan,die velen wel moeten gaan.
Dan mag ik God wel meer leren danken..want waarom die en die..en ik niet.
Al is het zo dat ik niet hier te maken hebt met vervolging en anders...
Een christen weet ten alle tijden van strijd.
Nee..die strijd word niet altijd gezien..maar God weet ervan.

Het is zo...in vele landen om ons heen,gaat de strijd hevig door.
Waar zal ik staan,wanneer hier in Nederland het geheel anders gaat worden,op het gebied van openlijk mijn geloof te willen belijden?
Dan blijft het waar..door een leven met Hem persoonlijk te kennen door Genade...zal Hij voor mij blijven instaan.

Nee,ik zeg niet dat ik niet door het zwaard zou kunnen vallen.
Want God bespaard ook Zijn kinderen niet alles.
Ik trek de lijn iets door:Er staat..zo wanneer u,jij en ik al deze dingen ziet(eindtijd),zo heft u hoofden opwaarts.
Nee,ik ben niet beter of minder dan ieder anders mens op deze wereld.
Maar,waar ik ben door Hem,daar is God zelf.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op vrijdag 15 mei 2015, 19:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 19:23
 
Tja, aan de andere kant..
We hoeven ook geen martelaar te zijn om een goed christen te zijn

Ik denk dat God veel verdriet heeft om al die onderdrukking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 mei 2015, 08:23
 
HEIDE062 schreef:
Je zou denken....
Ik heb even stil gestaan,bij het onderwerp wat je hebt gekozen.
En begrijpelijk dat ook jou deze vragen je bezig houden.
Alleen blijft het zo,dat God Zijn wereld ondanks alle vragen aan mijn kant,
blijft regeren en sturen.
Een mens die om des geloofs wille veel moet lijden..zal dicht bij Hem een plek in de Hemel krijgen.
Want: hun bloed,hun tranen en hun lijden Zijn dierbaar in Zijn ogen.

Wanneer ik beleef dat ik die weg niet hoeft te gaan,die velen wel moeten gaan.
Dan mag ik God wel meer leren danken..want waarom die en die..en ik niet.
Al is het zo dat ik niet hier te maken hebt met vervolging en anders...
Een christen weet ten alle tijden van strijd.
Nee..die strijd word niet altijd gezien..maar God weet ervan.

Het is zo...in vele landen om ons heen,gaat de strijd hevig door.
Waar zal ik staan,wanneer hier in Nederland het geheel anders gaat worden,op het gebied van openlijk mijn geloof te willen belijden?
Dan blijft het waar..door een leven met Hem persoonlijk te kennen door Genade...zal Hij voor mij blijven instaan.

Nee,ik zeg niet dat ik niet door het zwaard zou kunnen vallen.
Want God bespaard ook Zijn kinderen niet alles.
Ik trek de lijn iets door:Er staat..zo wanneer u,jij en ik al deze dingen ziet(eindtijd),zo heft u hoofden opwaarts.
Nee,ik ben niet beter of minder dan ieder anders mens op deze wereld.
Maar,waar ik ben door Hem,daar is God zelf.

mooi gezegd Heide Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 mei 2015, 08:39
 
ANNA415 schreef:
Tja, aan de andere kant..
We hoeven ook geen martelaar te zijn om een goed christen te zijn

Ik denk dat God veel verdriet heeft om al die onderdrukking.

helemaal mee eens, alleen wat mij opvalt is dat vervolgde mensen een erg groot geloof hebben, een veel diepere relatie met God, hem beter kennen
dan ik ....


je zou denken dat dat komt doordat een mens in nood zich meer open zet voor God.
Soms wandel ik dicht bij God, soms dwaal ik wat af, ben ik meer met andere dingen bezig dan met God. In nood situatie,s blijf je natuurlijk wel dicht bij God wandelen... leer je hem beter kennen daar door. denk ik....

En eigenlijk, ja nee vervolging etc. wil ik niet... maar een nog betere diepere relatie met God

Klein vb tje. vijf mannen uit een vervolgd land. komen ieder apart tot geloof, vluchten na een iets minder gesloten land, ontmoeten toevallig daar elkaar tussen al die moslims (geloof eerder dat God dat liet toevallen, niet toevallig)
Daar bidden ze samen tot God om hulp van God hoe moeten we als cristenen overeind blijven staan in dit land.
En god zegt hun: ga na het vliegveld, de eerste witte man die je ziet, spreek je aan...
toevallig was de eerste witte man die uit het vliegtuig stapte die schrijver van het boek wat ik eerder noemde. En die kon hun heel wat vertellen natuurlijk over hoe andere cristenen in vervolgde landen leven.

Ik heb niet zo,n relatie met God dat ik zo duidelijk Gods stem kan verstaan, soms....
eerlijk gezegd altijd in nood, richt ik me dichter op God..
De brand in me huis, ik had het niet willen overslaan, alleen doordat het me dichter bij God weer bracht. Doordat alles heen was dat een geweldigge ervaring daardoor.

En voor je het weet, ben je weer verder van God... te druk soms om veel tijd aan God te besteden, of je geeft je aandacht meer aan andere dingen en denk je, God ik mis u, en gaat weer dichter bij God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 mei 2015, 08:48
 
En wat doen wij met onze vrijheid??
Ik ik bid veelste weinig voor vervolgde cristenen...

Laatste getuigenis die ik hoorde, was mensen die zaten t e bidden voor iemand die al negen jaar gevangen zat omdat hij het evangelie van Lucas in huis had.
Het waren mensen hier in Nederland, die zelfde avond kwam er een mailtje, hij ineens was vrijgelaten....

Hoe vaak heb ik niet gebeden met ergens stuk ongeloof in me hart, van eh God dat land is wel heel heftig.....

Bidden we niet te weinig??? De grote opwekking des tijds in engeland begon met het gebed van twee ouwe vrouwtjes

Er staat ook in de bijbel dat allen zullen vervolgd worden, wie in de voetsporen van jezus gaat, zal ook vervolging krijgen, in het westen denk ik op andere manieren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 mei 2015, 13:06
 
Het medeleven is te voelen.
Soms worden wij als mensen persoonlijk bij dingen bepaald.
Wanneer ik reacties lees..dan haal je het ook voor mij wat dichterbij.

Wat is nood..in het licht hoe jij dit bedoelt?
Ik lees..van mensen die hun geloof niet kunnen beoefenen ,belijden...mensen door deze dingen een sterker geloof krijgen..dan ik die hier deze noden niet kent of meemaakt.

Ik denk aan de liefde tot God vanuit die mens die door God is wedergeboren tot een levende hoop.
De nood of noden..het gezond zijn..of geluk..zal mij niet leren dichter of verder van God af te leven of dichtbij.
Nee..de liefde voor God,door Hem zelf in het hart gelegd,dat drijft mij uit om mij steeds tot God te willen keren.

En die liefde overwint!

Geen strijd te kennen zoals velen om der geloofs wille worden vervolgd.
Brengt mij ook bij God.
Met andere woorden...is God dichterbij wanneer mij wel alles voor de wind gaat?..
Maar deze gedachte lees ik ook door de regels heen die je hebt geschreven.

Het zou zo moeten zijn,
Dat ik een leven zal moeten hebben..die het al meer mag gaan geloven..
dat Hij het goede en het kwade geeft om het geloof te beoefenen.

Geen een mens kan zich beroemen in de strijd die hij of zij wel niet kent.
Geen eens mens behoeft zich te gaan beroemen in het geluk wat Hij en zij wel niet kent..

Want Hij gaat zijn weg met de mens..
En voor Zijn kinderen staat het vast..Het is uiteindelijk wanneer ik dit al meer leert zien..UIT LIEFDE!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 mei 2015, 16:49
 
Titel topic gewijzigd in overleg met Petra.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 mei 2015, 20:52
 
Vervolgingen..

Om Uwentwil worden wij den ganse dag vervolgd/gedood


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 17 mei 2015, 11:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 17 mei 2015, 00:51
 
1Thessalonicenzen 5 vers 17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 17 mei 2015, 12:14
 
De gedachten over vervolging brengt mij enigszins een heel eind terug.
Kain en Abel.
Goed,of Kain zijn bloedeigen broer nu vervolgde,hij sloeg uiteindelijk zijn broer dood.
Christenen die in voetstappen gaan van Jezus de gekruisigde,zullen als Hem vervolgd worden.
Dit is wat de bijbel mij leert.
En,hoewel de Kop van satan is vermorzeld..hij zal tot de jongste dag proberen Gods kudde uit te roeien.
Waar ook ter wereld is hij bezig...omdat hij weet dat zijn tijd kort is.
Ja als een briesende leeuw gaat hij,zoekende wie hij zal kunnen verslinden.

Onmogelijk!

Maar onmogelijk is het wanneer ik in de handpalmen van God staat gegraveerd daaruit gerukt te worden.

Wanneer ik mij zelf af vraagt..en ik..Voel ik iets van een vervolging?..
Zonder het bloed van Jezus in mijn leven,ben ik vanuit het paradijs op de vlucht voor God.
Mij in het bloed geborgen te weten..zo zal ik heerlijk kunnen rusten in de wereld.
Nee dat staat er niet.
In de wereld zult u verdrukking hebben,maar hebt goede moed.
In de wereld zult u en jij en ik om Zijn naams wil bespot worden..
Maar ik zal mijn engelen gebien/gebieden..u bij te staan.
In de wereld zullen ze u uit de kerk werpen,in die ure zal ik u geven dat wat u spreken moet.
Want Ik ben met u tot aan de voleinding der wereld.

Ja,Ik ben de Alfa en de Omega


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 17 mei 2015, 12:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zondag 17 mei 2015, 15:50
 
mooie reactie heide Lachende smiley

ach vervolgde cristenen, hoe doen ze het??? hoe diep is hun relatie, rust bij God dat ze het kunnen????? Om in zijn liefde en geboden te blijven wandelen???

Vandaag, laat iemand me een artikel uit d e krant zien, over iets onrechtvaardigs.....
I know... ik weet er alles van, heb er als vrijwilligster een tijd gewerkt, en ben ontmoedigd, teleurgesteld weggegaan, bid er zelfs niet meer voor Boze smiley
jezus weet van me worsteling..
ik weet hoe God en jezus er over denken...
maar ik Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Vandaag dacht ik yeahhh eindelijk stuk onrechtvaardigheid aan het licht gebracht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
al me boosheid erover laaide weer op en dacht let the world know Woedende smiley
hoe onrechtvaardig daar met mensen word omgegaan.
Dus kopieer het stuk uit de krant en gooi het op me Facebook....

eeeghhh nog erger, toen kwamen me kinderen, mama, waar ben je mee bezig, kijk na jezus etc..... Gefrustreerde smiley schaam weet ze gelijk hebben....
wat deed jezus
wat doen vervolgde cristenen, wanneer ze nog veel meer onrecht tegen komen???
ze blijven in zijn liefde
ze blijven in zijn wijsheid
weten ook het een geestelijke strijd is, ze eigenlijk niet tegen mensen vechten. ook al word het door mensen onder invloed van.. gedaan.
ze blijven in zijn liefde, bidden voor die mensen... vergeven ze....

hoe kunnen ze dat???
hoe dicht zijn ze bij jezus, dat ze zo in zijn liefde kunnen blijven???

hoe veel moet god nog aan mij werken, wil ik een beetje op jezus lijken, Smiley die vol vragen zit

Twijfelende smiley

Enfin heb het maar weer verwijderd, en we blijven ons best doen om een goed cristen te zijn en ergens kan ik het uit schreeuwen tot God: god help me, van me zelf heb ik niet zo,n liefde in me hart....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 17 mei 2015, 21:01
 
Ik heb er toch wat moeite mee dat vervolgde christenen, betere christenen zouden zijn.

Jezus heeft ons inderdaad niet allemaal rozengeur en maneschijn voorspelt, maar Hij heeft ook niet gezegd dat het alleen maar door martelaarschap kan.

Jezus volgen heeft in elk land / cultuur zijn moeilijkheden.
In sommige landen kun je inderdaad je leven verliezen, maar is het juist hier zo "gemakkelijk" dat je je ziel kunt verliezen. Wat is dan erger?

En daarmee zullen de christenen die vervolgd worden ook wel eens hun twijfels hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zondag 17 mei 2015, 22:22
 
ANNA415 schreef:
Ik heb er toch wat moeite mee dat vervolgde christenen, betere christenen zouden zijn.

Jezus heeft ons inderdaad niet allemaal rozengeur en maneschijn voorspelt, maar Hij heeft ook niet gezegd dat het alleen maar door martelaarschap kan.

Jezus volgen heeft in elk land / cultuur zijn moeilijkheden.
In sommige landen kun je inderdaad je leven verliezen, maar is het juist hier zo "gemakkelijk" dat je je ziel kunt verliezen. Wat is dan erger?

En daarmee zullen de christenen die vervolgd worden ook wel eens hun twijfels hebben.

Goed gezegd Anna, inderdaad kun je hier heel makkelijk je ziel verliezen.
En natuurlijk kijk ik na de verhalen van vervolgde cristenen die juiste keuzes hebben gemaakt....
Alleen wauw wat hebben ze een groot geloof en vertrouwen in Jezus.
Wie weet wat die vervolgde cristenen over ons zouden denken als ze onze levens goed kenden... wie weet zeggen ze inderdaad wel, moeilijk voor jullie daar leven... je kan inderdaad heel makkelijk je ziel hier verliezen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: maandag 18 mei 2015, 00:03
 
Jezus lief te hebben is een ander woord voor paradijs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: maandag 6 juli 2015, 18:31
 
ANNA415 schreef:
Ik heb er toch wat moeite mee dat vervolgde christenen, betere christenen zouden zijn.

Jezus heeft ons inderdaad niet allemaal rozengeur en maneschijn voorspelt, maar Hij heeft ook niet gezegd dat het alleen maar door martelaarschap kan.

Jezus volgen heeft in elk land / cultuur zijn moeilijkheden.
In sommige landen kun je inderdaad je leven verliezen, maar is het juist hier zo "gemakkelijk" dat je je ziel kunt verliezen. Wat is dan erger?

En daarmee zullen de christenen die vervolgd worden ook wel eens hun twijfels hebben.


Mooi ANNA!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 12:08
 
Dat ligt eraan wat men onder vervolging verstaat inderdaad. Iedereen op deze aarde die in Jezus Christus geloofd word op zijn eigen manier vervolgd. Hetzij door geweld, hetzij door mindcontrol middels muziek / televisie.

John 14 en 15 vind ik daarover een mooi voorbeeld met als highlight John 15 vers 19.

Weet niet of mensen de aftermovie van Sensation White hebben gezien welke, ik meen, afgelopen weekend heeft plaatsgevonden. Waar een vrouw gekruisigd als Jezus eerst dood hangt en verder in het filmpje viool speelt.

Geeft bij mij gemengde gevoelens.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 12:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 11:32
 
PETRA824 schreef:
Je zou denken wij hier die aan d e goede kant van de wereld leven, zijn gezegend
Inderdaad, maar is dat ook echt zo?
Ik lees over getuigenissen van mensen uit landen waar je niet zomaar in vrijheid in Jezus mag geloven
en het zet me tot denken

ze vechten tegen de tegenstander... die is heftig... en in eerste instantie denk, je gelukkig ik daar niet leef.
maar vechten wij niet tegen de zelfde tegenstander? Alleen gebruikt hij in de vrije landen andere tactieken....
Wij zin hier meer blind, gevangen in hebzucht , allerlei verleidingen, vele cristenen, zijn niet heet en niet koud... of gaan na de kerk als een soort traditie....
Cristenen in vervolgde landen, velen kun je aan het boek handelingen toevoegen.

meeste indruk die op me gemaakt heeft na er een boek weer es over te hebben gelezen is deze tekst, gegeven van een man die in een besloten land woont, om `jezus naam veel heeft moeten lijden, groot geloof heeft:

laat het nooit gebeuren, dat je in vrijheid prijsgeeft, wat wij tijdens vervolgingen nooit prijsgegeven zouden hebben!
Dat is ons getuigenis van d e opstandingskracht van Jezus Christus!


Het zet me wel tot denken....

Ik denk dat wij mensen in de vrije landen nog veel kunnen leren van d e mensen die in besloten landen van het evangelie leven.


Enfin wat gedachten van mij, wat zijn jullie gedachten hier over???

En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?

Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 11:50
 
LAUWIES855 schreef:
En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?

Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt.




Mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:30
 
Het eerste stuk herkenbaar; het tweede stuk:

Matthew 7:1
"Do not judge, or you too will be judged.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:55
 
En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?

Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt.

Helaas, inderdaad

Alleen inderdaad het laatse stuk: Wat doe je met zulke cristenen? ga je die aan klagen??? belachelijk maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 18:48
 
Lauwie staat mijn in ziens in de volle praktijk van alle dag.
Kan daarom heel ver met hem meekomen.
Het is een jongen die kijkt en voelt,opmerkt en meedenkt.


Ik geef hier even een voorbeeld waar ik heel lang moeite mee hebt gehad;
Mensen geven graag met meeweten van een ander genoeg geld aan dit en aan dat...ja ook de aan de arme gekleurde mensen.
Maar komt er iemand naast hun wonen...dan ist nog maar de vraag welke buren zij over houden in de straat,als zij ook meeleven,in de deze praktijk?
En dan heb ik het maar niet over Nederland in z'n algemeen.

Natuurlijk weet ik dat er ook veel christenen zijn die er anders in staan.
Deze mensen zullen zich hier denk ik ook niet aangesproken voelen.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op donderdag 9 juli 2015, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 18:54
 
HEIDE062 schreef:
Lauwie staat mijn in ziens in de volle praktijk van alle dag.
Kan daarom heel ver met hem meekomen.
Het is een jongen die kijkt en voelt,opmerkt en meedenkt.

Ik geef hier even een voorbeeld waar ik heel lang moeite mee hebt gehad;
Mensen geven graag met meeweten van een ander genoeg geld aan dit en aan dat...ja ook de aan de arme gekleurde mensen.
Maar komt er iemand naast hun wonen...dan ist nog maar de vraag welke buren zij over houden in de straat,als zij ook meeleven in de deze praktijk.
En dan heb ik het maar niet over Nederland in z'n algemeen.

Natuurlijk weet ik dat er ook veel christenen zijn die er anders in staan.
Deze mensen zullen zich hier denk ik ook niet aangesproken voelen.

Er is een verschil in aangesproken voelen en discussie voeren op een forum. En dat laatste was ik mee bezig en in dat opzicht voelde ik mij ook aangesproken. Als discussiepartner in een topic geplaatst in een forum.

Blijf toch echt bij mijn eerdere antwoord (Mathew 7 - 1). Meer heb ik er niet over te zeggen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 19:01
 
GERARD072 schreef:
Er is een verschil in aangesproken voelen en discussie voeren op een forum. En dat laatste was ik mee bezig en in dat opzicht voelde ik mij ook aangesproken. Als discussiepartner in een topic geplaatst in een forum.

Blijf toch echt bij mijn eerdere antwoord (Mathew 7 - 1). Meer heb ik er niet over te zeggen Lachende smiley


Gelijk,ik zal er geen discussie van maken:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2