ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LAUWIES855
ChristianMatch forum index » Berichten van LAUWIES855
Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: woensdag 5 augustus 2015, 20:01
BerichtOnderwerp: Uiterlijk man
 
GERW961 schreef:
Hoi allemaal
Hoe kijken jullie (vrouwen ) naar uiterlijk van de man ?
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van een kale man, of kalende man wat ik zelf ook ben zouden jullie daar geen relatie mee beginnen ? Was ik wel benieuwd naar dit geld natuurlijk voor veel mannen die in de 30 zijn die ook kalend zijn

Okay, ik ben een man van in de 30 en gelukkig (nog)niet kalend. Een beetje dunner haar dan tien jaar geleden dat wel, maar toch nog voldoende dekkend. Dus ik weet niet of vrouwen afknappen op een kale kop of juist niet.

Persoonlijk denk ik dat het vooral ligt aan de manier waarop je jezelf presenteert. Een kale knikker zou vrouwen niet per se hoeven afschrikken mits je er zelf ook geen probleem van maakt. Als jij lekker in je vel zit dan straal je dat ook uit en reageren mensen ook positief op je.
Het omgekeerde is ook waar; wanneer jij je onzeker voelt over je kalende kruin dan straal je dat ook uit. Je wordt dan vanzelf minder aantrekkelijk.

Het gaat dus om je houding. Als je daarnaast ook een goede persoonlijke hygiëne hebt en aandacht besteed aan de rest van je voorkomen, dan lijkt me er niets aan de hand. Work with what you've got,is het devies. En als een vrouw dan toch moeilijk doet over je gebrek aan 'hoofd-vacht', dan is ze je niet waard en wijs je haar gewoon het gat van de deur. Bye!!


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op woensdag 5 augustus 2015, 20:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juli 2015, 18:03
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
MARIANNE338 schreef:
Dat is nou juist het gevaarlijke denken.....wat is hier mis mee???
Het is idd wel handig, maar...
Probeer openbaring 13 maar eens te lezen, het wordt duidelijk als het beest omschreven...
Wij moeten als christenen hier niet aan mee willen doen, het zal zwaar worden , die eindtijd...maar we zullen beloond worden, hoe dat moet??
Petra, ik denk aan jou kind??....geen idee, maar het komt goed..openb 20

laten we maar veel bidden, dat we niet in verzoeking komen.....
en Gods geboden volgen.

Ja, ik ken het boek openbaringen. Maar ik lees daar toch echt nergens iets over een chip in je lichaam. Mensen interpreteren deze tekst zoals ze zelf willen en laten er hun fantasie op los. Heel openbaringen staat bol van de symboliek en je kunt het gewoonweg niet letterlijk nemen. Eigenlijk is het een vrij waardeloos boek waar je praktisch niet veel mee kunt. Het boek zorgde in de eerste eeuwen na christus dan ook voor veel discussie onder kerkvaders en theologen, juist vanwege de obscure symboliek. Zo verwierp Ireaneus van Lyon het boek volledig omdat het volgens hem niet authentiek zou zijn en daarom geen plek in de canon zou moeten krijgen. Dat Ireaneus dat deed vind ik best veelzeggend; aangezien hij een leerling was van Polycarpus van Smyrna die op zijn beurt weer een leerling was van de Apostel Johannes ( Nota bene de vermeende schrijver van Openbaringen!).
Pas ergens in de 4de eeuw is het boek langzaam maar zeker in de canon van het Nieuwe Testament opgenomen. Maar het werd nog lange tijd als controversieel beschouwd. Zo wilde Maarten Luther bijvoorbeeld het boek uit de canon van de Bijbel verwijderen omdat het volgens hem niet paste binnen zijn theologische opvattingen..


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op dinsdag 21 juli 2015, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 14:47
BerichtOnderwerp: Wel of geen foto?
 
EDY877 schreef:
Ben net nieuw hier en heb nog lang niet alles ingevuld. En dan de foto nog ... (heb me nog niet erin verdiept hoe dat moet).
Alhoewel ik van dames nooit klachten over mijn uiterlijk gehad heb, ben ik ook geen fotomodel. Maar heb korte tijd bij een andere christelijke date gezeten en ik kreeg daar toch al heel erg snel het gevoel dat je op je uiterlijk beoordeeld wordt en dat vind ik toch wel erg jammer, vandaar mijn twijfel. Hoe staan jullie daarin?

Persoonlijk bekijk ik geen profielen van mensen zonder foto. Daar verspil ik mijn tijd niet aan. Ik wil weten met wie ik praat en wie er achter een profiel zit. Karakter is heel leuk en aardig maar het oog wil ook wat.
Natuurlijk is een foto ook niet altijd een goede graadmeter voor hoe iemand er daadwerkelijk uit ziet, maar het is tenminste een indicatie en het is veeeel beter dan helemaal niets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 14:41
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
GERARD072 schreef:
Ik heb geen idee, ik zit hier op een forum waar kennis gedeeld wordt. Dit zijn de bijbelstukken die ik ken aangaande dit stuk en ik sta open voor feedback. Ik weet gelukkig ook niet alles.

Ik ben overigens benieuwd op welke manier ik iemand met mijn schrijven leed heb berokkent.

Dus als je dat uit kan leggen graag!

Voel je niet aangesproken. Ik heb nooit beweerd dat jij iemand leed hebt aangedaan met je schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 22:06
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
PETRA824 schreef:
Vandaag liep ik in de jumbo, overal om me heen hoorde ik piepjes
piepjes van mensen die boodschappen scannen, waarmee ze na de scan kassa kunnen gaan
Harstikke handig, hartstikke leuk, maar ineens werd ik me akelig bewust
in de eindtijd???
Lopen me kleinkinderen soms met een chip in hun hand met het nummer van het beest en gaan ze daarmee boodschappen halen? ( effe scannen , tadaa van je bankrekening af?)
de techniek is zo dichtbij.....
Bijzonder eigenlijk de openbaringen, geschreven in een tijd, waarin de mensen eigenlijk niet konden bedenken die techniek en mogelijkheden.

gelukkig is er ook geschreven in d bijbel over Gods volk die het manna in de woestijn kreeg. God die zo zijn volk voedde
Ik denk dat dat ook in d eindtijd weer gaat gebeuren, wanneer de mensen alleen kunnen kopen met het nr. van het beest....

Heftig als je je het voorstelt, heb je het nr, niet kun je niks kopen.... puur vertrouwen op God voor de cristenen dan, dat God zal verzien via andere wegen

Wat is er mis met een chip in je arm? Ik zou het wel handig vinden, geen gedoe meer met pasjes en lange wachtrijen voor de kassa. En wie zegt dat dit het 'teken van het beest' is? Ik maak me er niet druk om. De techniek verandert en als mens moet je maar mee veranderen of achterop raken. Dat is je eigen keuze. Maar te pas en on te pas roepen dat de duivel achter alles zit vind ik gewoon middeleeuwse bankmakerij. Angst voor technologische vooruitgang is gewoon nergens voor nodig.
Wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd zal je zeker weten van wie dat afkomstig is. Dan bestaat daar geen twijfel meer over..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 18:15
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
GERARD072 schreef:
Nu greep een van Jezus’ metgezellen naar zijn zwaard. Hij trok het, haalde uit en sloeg de dienaar van de hogepriester een oor af. Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Steek je zwaard terug op zijn plaats. Want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen (Matteüs 26:51-52)

Grappig dat het woord van God in de Bijbel ook vaak wordt vergeleken met een zwaard.

Zou de door jou aangehaalde Bijbelvers wellicht ook een waarschuwing kunnen zijn aan het adres van christenen, om vooral niet te scheutig te zijn met het gebruiken van Bijbelteksten? Dat je als gelovige een beetje moet oppassen dat je in al je enthousiasme en vroomheid niet te overijverig wordt en iemand leed aan doet. Of zoals Petrus deed; een (geestelijk) oor afhakt...


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op vrijdag 10 juli 2015, 18:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 17:57
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
PETRA824 schreef:
En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?

Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt.

Helaas, inderdaad

Alleen inderdaad het laatse stuk: Wat doe je met zulke cristenen? ga je die aan klagen??? belachelijk maken?

Persoonlijk zal ik die christenen niet gaan aanklagen noch belachelijk maken (Ik negeer ze gewoon).

Ik kan me echter wel voorstellen dat anderen dit wel proberen te doen. Misschien is dat niet altijd even netjes of subtiel, maar sommige mensen vragen er door hun gedrag ook om. Dus dat in de media het christendom vaak als een karikatuur wordt neergezet of belachelijk gemaakt, is grotendeels te danken aan die mensen die hun geloof op een ongepaste of arrogante wijze verkondigen.

Ik heb daarnaast ook nog nooit gehoord dat Jezus iemand afwees omdat zijn/haar levenswijze niet overeenkwam met de zijne. Tuurlijk, hij had een 'goed gesprek' met die mensen en probeerde hen hun fouten in te laten zien. Maar wanneer iemand zijn leer afwees dan bleef Jezus niet aandringen maar liet hij die persoon in zijn waarde. En belangrijker: hij bleef ze liefhebben!

Wat mij ook opvalt aan het evangelie is dat Jezus vrijwel alleen mensen hielp die uit eigen beweging naar hem toekwamen, hetzij voor vragen of voor hulp. Nooit drong hij zichzelf of zijn leer aan iemand op. Alle 'publiciteit' die hij kreeg werd hem gegeven door mond-tot-mondreclame van de mensen die hij op verzoek had geholpen. Sterker nog: het hele evangelie werd in de eerste eeuw na Christus mondeling verspreid, voordat het uiteindelijk op schrift werd gezet.

Wat ik wil zeggen is dat het christenen siert als ze zich bescheiden opstellen in hun relatie met anders gelovigen. Men zou zich beter kunnen richten op de eigen zonden en het op orde brengen van de eigen kerk, i.p.v. niet-gelovige op hun zonden te wijzen. Als de kerk (alle gelovigen dus) zelf schoon en heilig wordt in haar levenswijze, dan trekt dit als vanzelf mensen die graag willen weten wat haar 'geheim' is. Of mensen daardoor dan ook daadwerkelijk willen bekeren is een ander verhaal...maar ze hebben dan geen enkel excuus meer om christenen te beschimpen. De rollen zijn dan omgedraaid, en dan zetten de smalers zichzelf voorschut.


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op vrijdag 10 juli 2015, 18:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 11:32
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
PETRA824 schreef:
Je zou denken wij hier die aan d e goede kant van de wereld leven, zijn gezegend
Inderdaad, maar is dat ook echt zo?
Ik lees over getuigenissen van mensen uit landen waar je niet zomaar in vrijheid in Jezus mag geloven
en het zet me tot denken

ze vechten tegen de tegenstander... die is heftig... en in eerste instantie denk, je gelukkig ik daar niet leef.
maar vechten wij niet tegen de zelfde tegenstander? Alleen gebruikt hij in de vrije landen andere tactieken....
Wij zin hier meer blind, gevangen in hebzucht , allerlei verleidingen, vele cristenen, zijn niet heet en niet koud... of gaan na de kerk als een soort traditie....
Cristenen in vervolgde landen, velen kun je aan het boek handelingen toevoegen.

meeste indruk die op me gemaakt heeft na er een boek weer es over te hebben gelezen is deze tekst, gegeven van een man die in een besloten land woont, om `jezus naam veel heeft moeten lijden, groot geloof heeft:

laat het nooit gebeuren, dat je in vrijheid prijsgeeft, wat wij tijdens vervolgingen nooit prijsgegeven zouden hebben!
Dat is ons getuigenis van d e opstandingskracht van Jezus Christus!


Het zet me wel tot denken....

Ik denk dat wij mensen in de vrije landen nog veel kunnen leren van d e mensen die in besloten landen van het evangelie leven.


Enfin wat gedachten van mij, wat zijn jullie gedachten hier over???

En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?

Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 11:20
BerichtOnderwerp: je gaat op date en...
 
STEENTJE178 schreef:
Maar bij een date is het, volgens mij, belangrijk om het zo ongedwongen mogelijk te laten zijn. En plan vooraf niet teveel in, idd. Gewoon een kopje koffie doen, en dan zie je ter plekke wel of het nog een vervolg gaat krijgen met een wandelingetje, een etentje o.i.d.

Oh ja, wanneer je een activiteit wilt gaan doen samen, laat het dan wel eentje zijn waarbij je niet van het begin tot einde aan elkaar overgeleverd bent. Zeilen op een zeilboot met iemand die meent te kunnen zeilen, maar stuurboord en bakboord niet uit elkaar kan houden is niet heel erg sfeerbevorderend..... En uitstappen halverwege niet zo simpel....

En mannen........ neem je portemonnee mee! Boze smiley

Waarom moeten mannen altijd alles betalen bij een date? Bij een eerste date met een kopje koffie of lunch wil ik dat nog wel doen. Maar daarna mag je zelf als een grote meid je eigen rekeningen betalen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 5 juli 2015, 21:08
BerichtOnderwerp: Het weer
 
NATASCHA498 schreef:
Wat dacht je van alles dichtdoen met zonwerende gordijnen en ventilatoren neerzetten Knipoog smiley

Die dingen heb ik gedaan. Maar dat helpt weinig wanneer de zon vol op je ramen staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 11:31
BerichtOnderwerp: Te snel verliefd?.......
 
HEIDE062 schreef:
Ja,ik denk dat ik als ik met iemand een relatie ben begonnen..dat ik dan nu al weet dat ik ieder moment smoor verliefd ben,en dit in alles laat blijken..

Maar heel diep in me..weet ik dat ik het beter wat rustiger aan kan doen.
Hoe kan mijn vriend of vriendin mij dan daar het beste bij helpen?

En is dit aan te leren?

Hoor graag jullie meningen,
Natuurlijk wil ik ook dingen over mij zelf gaande weg los laten.

Groet Heide

Simpel. Geen verwachtingen hebben, dan heb je ook geen teleurstellingen...

Nee serieus, je liefde laten blijken is toch niet verkeerd? Als jij dat wil dan moet je dat gewoon doen. Jezelf blijven. Zolang je de ander maar niet overstelpt met aandacht, dat kan namelijk verstikkend werken en is niet aantrekkelijk voor de meeste mensen.

Om je behoefte naar liefde toch uit te drukken geef je die ander gewoon ff een paar lekkere knuffels. Samen op de bank, of in bed, lekker tegen elkaar aan en liefkozen (mooi woord is dat). Erg simpel en effectief, en er is niemand die NIET van knuffelen houdt. Mocht je zo iemand wel tegen het lijf lopen, dan laat ze maar lekker gaan...

Maar dat is mijn mening...


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op vrijdag 3 juli 2015, 11:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 11:10
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
GERARD072 schreef:
Gij zult niet oordelen?

Hoe is dit een oordeel dan? Ik zou eerder zeggen dat het een mening is.
So speak for yourself.


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op vrijdag 3 juli 2015, 11:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 13:05
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
GERARD072 schreef:
Als we nagaan dat God de hemel en de aarde gemaakt heeft, dan is eerder de chemische pil occult. Niet de bloemetjes en de plantjes die God zelf voor ons gemaakt heeft ;)

Precies. En daarom lekker aan de weed en hasj. Het perfecte medicijn tegen pijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 12:54
BerichtOnderwerp: Da Vinci Code
 
MARTIN976 schreef:
Laatst was de davinci code op tv.....heb er een stuk van gezien. Ik weet dat toen de film uitkwam, er geadviseerd werd om niet te gaan kijken: blasfemie, godslastering van het ergste soort.
Wat bij mij op kwam was vooral: het kan gewoon weg niet, Jezus kent als geen nader de mens en al zijn/ haar lasten/ lusten/ verdrietjes/ pijn en geluk......maar.....wat als.....stel dat......
Er zijn altijd zoektochten geweest naar het heilige kruis waaraan Jezus hing, de beker waar Hij uit gedronken heeft, de mantel die hij droeg die neit gedeeld werd.....
Het kan gewoon niet dat er afstammelingen zijn maar stel nou van wel.....hoe erg zou dat zijn voor onze gedachtenis, onze overtuiging??

Ik wil niemand ermee kwetsen of anderszins pijn doen.....gewoon gedachte wisselen....

De zoektocht naar het heilige kruis is volgens mij geslaagd. Verschillende kerken over de wereld heen hebben een stukje van het 'ware kruis' in hun reliekenverzameling. De heilige graal is meen ik nog niet gevonden, alhoewel sommige christenen en kerken claimen van wel.

Volgens de overlevering zou de Romeinse soldaat Longinus (de soldaat die Jezus met een speer in zijn zijde stak) het bloed dat uit Christus' wond stroomde hebben opgevangen in de kelk die Jezus tijdens het laatste avondmaal heeft gebruikt (de heilige graal). Het bloed zou over de eeuwen heen als reliek zijn bewaard. Druppels van het echte bloed van Christus zijn daarom als reliek te vinden in verschillende kerken. De bekendste kerk is wellicht de heilige bloedkapel in Brugge.

Als Brugge echt het bloed van de Christus heeft en er zou een afstammeling van de heer bestaan, dan zou een simpel DNA testje kunnen uitwijzen of dit verhaal inderdaad klopt. Helaas zou de kerk het nooit toestaan dat een van hun heiligste relieken wordt onderworpen aan een wetenschappelijke test.


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op donderdag 2 juli 2015, 13:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855 (40)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 12:37
BerichtOnderwerp: Het weer
 
JOLAN931 schreef:
Het weerbericht voor vandaag voorspelde weinig goeds, Maar schelden op het weer, is schelden op de Heer.

Hoe is het daar?
Hier: Regio Dordrecht- Onweer en een spatje regen

33 Graden is het hier bij mij thuis in Haarlem. En dat is ook nog in het centrum. Helaas heb ik geen tuin of balkon, dus dat is lekker soppen hier binnen. Het mag van mij wel een beetje minder...Dus lieve heer doe er wat aan.
Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LAUWIES855
Pagina 1 van 1