ChristianMatch
 


Forum

Alpha cursus
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LEOIRENE370





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 29 juni 2015, 20:07
 
In mijn 'zoektocht' ben ik gestart met het lezen van de bijbel, aan de hand van een boek wat de bijbel aan je uitlegt. Zowel geografisch alsmede beweegredenen, overeenkomsten en overdenkingen over de wetenschap etc.

Maar ik mis interactie. Ik ben getrouwd met een man die niet in God geloofd en voel me niet altijd begrepen als ik me openlijk dingen af vraag, hoe goed hij alles ook respecteert en geïnteresseerd luistert. Om die reden ben ik gaan zoeken naar een kerk (nu nog de moed om er heen te gaan) en ze starten daar in September weer met een Alpha Cursus.

De Alpha cursus trekt me enorm, maar tegelijk die vraag: levert het me op wat ik zoek / graag wil...?

Wat zijn jullie ervaringen met een Alpha cursus, wat waren de voors / tegens ..? Hoor het graag van jullie!

Leonie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 11:37
 
Ik ben zelf opgegroeid met het geloof, maar heb wel de Alpha cursus gedaan. Het maakte voor mij weer duidelijk: waar geloof ik ook alweer in en waarom? Ik vond het een prettige, veilige plek om je vragen neer te leggen.
Ik kan me voorstellen dat de drempel om alleen naar de kerk te gaan eerst best hoog is. Als je niemand kent met wie je mee kunt gaan is dat via de Alpha cursus ook vast gemakkelijker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:30
 
Ik ben zelf protestants Christelijk opgevoegd. Na een aantal jaar van het Aardse leven genoten te hebben ben ik door een aantal ervaringen tot de conclusie gekomen dat ik niet zonder God kon en wilde leven. Dit heb ik in nood ook op mijn knieën voor gebeden.

Sindsdien merk ik dat mijn leven veranderd is. Heb de Alpha cursus gedaan en kan dat iedereen aanraden. Vond het erg leerzaam.

Ben wel van mening dat het belangrijk is om een gemeenschap te zoeken waar het goed voelt. Heb meerdere kerken bezocht en ben nu eindelijk op een plek waarvan ik het gevoel heb dat die in het leven staan zoals Jezus Christus dat ook zou doen. Er zijn meerdere culturen te vinden, er wordt gezongen in alle talen van desbetreffende culturen om God te eren, iedereen heeft de mogelijkheid om de gemeente toe te spreken of zingen of,.. wat dan ook als hij of zij hier behoefte aan heeft. De oudere mens wordt net zo actief betrokken als de jongere. Daklozen worden gesteund. En nog wel wat dingen.

Ja, dat voelt voor mij goed.

Wat betreft de cursus, leerzaam; zeker als je met veel vragen zit.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 30 juni 2015, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEOIRENE370





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 20:19
 
Bedankt voor jullie reacties..

Ik heb zometeen lekker vakantie en dan kan ik bepaalde dingen nog eens rustig overdenken en een goede keus maken :) al denk ik dat het wel een ja wordt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 21:46
 
Fijne vakantie! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEOIRENE370





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 21:53
 
Thanks!

Moet nog wel een paar dagen hoor ;) bijna was beter geweest ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 07:37
 
oh hahaha, met dit weer nu in Nederland kan ik mij zo voorstellen dat het niet erg is om nog even te moeten wachten met op vakantie gaan.

Ik ben in maart naar Valencia geweest en heb van 11 dagen 8 dagen bewolkt en regenachtig met soms flinke stortbuien gehad. (Voor de regio was het wel fijn, er was in 8 maanden geen regen gevallen).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1