ChristianMatch
 


Forum

Kun je ook alleen luisteren.
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2016, 21:27
 
Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij adviezen begint te geven, heb je niet gedaan wat ik vroeg.

Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij vertelt waarom ik me niet zo moet voelen, vertrap je mijn gevoelens.

Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij het gevoel hebt dat je iets moet doen om mijn probleem op te lossen, heb je mij laten zitten hoe vreemd dat ook mag lijken.

Luister! alles wat ik je vraag is dat je luistert, niet dat je praat of iets doet, maar dat je luistert. Advies is goedkoop.

Als je iets voor mij doet wat ik zelf kan en moet doen, vergroot je alleen mijn angst en mijn gevoel van onbekwaamheid.

Maar als je simpelweg accepteert dat ik voel wat ik voel hoe irrationeel het ook is, kan ik ophouden te proberen jou te overtuigen en kun je de situatie gaan begrijpen.

Irrationele gevoelens hebben een betekenis als we begrijpen wat erachter zit.
Als dat duidelijk wordt, zijn de antwoorden logisch en heb ik geen advies meer nodig.

Misschien is daarom het gebed voor mensen zo belangrijk.
God luistert naar ons en blijft bij ons, maar hij geeft ons niet de hele tijd adviezen en probeert geen dingen op te lossen.

God luistert en geeft kracht om dingen zelf te verwerken, al heb ik ook nodig dat jij bij mij blijft.
Dus, alsjeblieft, luister alleen. Als jij wilt praten, wacht dan een paar minuten tot je aan de beurt bent dan zal ik naar jou luisteren.

Ralph Roughton.

Gr.Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Pagina 1 van 1