ChristianMatch
 


Forum

Daten weduwe/weduwnaar
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ELLYS095





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2016, 18:45
 
Stel dat je iemand leert kennen die nog niet zo lang geleden zijn/haar partner is verloren. Hoe kun je daar het beste mee omgaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2016, 23:48
 
ELLYS095 schreef:
Stel dat je iemand leert kennen die nog niet zo lang geleden zijn/haar partner is verloren. Hoe kun je daar het beste mee omgaan?

Zo dat is best een lastige vraag... Wat versta je onder hoelang? Mijn man is ruim 4 1/2 jaar geleden overleden. Veel mensen zeggen: o das nog niet zo lang geleden. Voor mij echter is het een eeuwigheid.... En daarnaast denk ik ook dat het voor ieder die zijn of haar partner verloren heeft verschillend is. Er is helaas geen draaiboek voor. Misschien als je wat specifieker kan zijn dat ik je meer duidelijkheid kan geven

Groetjes Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELLYS095





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2016, 08:41
 
Minder dan een half jaar geleden bijvoorbeeld, dus nog in de rouwperiode. Gemiddeld is die 3 maanden tot een jaar, las ik ergens. Maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon...

Laatst aangepast door
ELLYS095
op zaterdag 2 juli 2016, 11:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YVONNE611





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2016, 11:59
 
mijn man is nu 3 jaar overleden, en soms voelt het als gister en soms voelt het als jaren. Het is denk ik voor een ieder persoonlijk hoelang men rouwt, er is geen tijd aan verbonden. ook al rouw ik niet meer zo heftig kan er nog best een moment zijn van oeps ( geboorte kleinkind ).

maar ik denk dat je vooral veel moet praten samen, en het over de partner kan hebben, want hoe dan ook die zal altijd een plekje in het hart blijven hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELLYS095





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2016, 07:51
 
(Veel) praten lijkt me inderdaad een goede tip, de eerdere partner(s) ook een plek geven in je relatie. Ik merk wel dat het verliezen van je partner aan de dood een extra klik geeft als je dat beiden hebt meegemaakt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juli 2016, 23:19
 
ELLYS095 schreef:
(Veel) praten lijkt me inderdaad een goede tip, de eerdere partner(s) ook een plek geven in je relatie. Ik merk wel dat het verliezen van je partner aan de dood een extra klik geeft als je dat beiden hebt meegemaakt...

Ja Elly Ik denk dat het zeker een klik geeft wanneer je beiden weet wat het is om je partner te verliezen. Het is echter niet zo denk ik dat het een basis geeft om samen een toekomst te hebben, daar is meer voor nodig. Ik denk alleen dat je elkaar meer de ruimte kan geven om "te missen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1