ChristianMatch
 


Forum

Berichten van VLINDER656
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van VLINDER656
Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juli 2016, 23:19
BerichtOnderwerp: Daten weduwe/weduwnaar
 
ELLYS095 schreef:
(Veel) praten lijkt me inderdaad een goede tip, de eerdere partner(s) ook een plek geven in je relatie. Ik merk wel dat het verliezen van je partner aan de dood een extra klik geeft als je dat beiden hebt meegemaakt...

Ja Elly Ik denk dat het zeker een klik geeft wanneer je beiden weet wat het is om je partner te verliezen. Het is echter niet zo denk ik dat het een basis geeft om samen een toekomst te hebben, daar is meer voor nodig. Ik denk alleen dat je elkaar meer de ruimte kan geven om "te missen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2016, 23:48
BerichtOnderwerp: Daten weduwe/weduwnaar
 
ELLYS095 schreef:
Stel dat je iemand leert kennen die nog niet zo lang geleden zijn/haar partner is verloren. Hoe kun je daar het beste mee omgaan?

Zo dat is best een lastige vraag... Wat versta je onder hoelang? Mijn man is ruim 4 1/2 jaar geleden overleden. Veel mensen zeggen: o das nog niet zo lang geleden. Voor mij echter is het een eeuwigheid.... En daarnaast denk ik ook dat het voor ieder die zijn of haar partner verloren heeft verschillend is. Er is helaas geen draaiboek voor. Misschien als je wat specifieker kan zijn dat ik je meer duidelijkheid kan geven

Groetjes Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 6 september 2015, 22:52
BerichtOnderwerp: Tot inkeer komen
 
Ik ben het voor een groot deel eens met Roady. Ik denk dat wanneer je belijd dat Jezus voor je zonden is gestorven dat het MOETEN veranderd in WILLEN. Dan wil je leven zoals God dat graag ziet en dat wil niet zeggen dat dit makkelijk is maar dan word je idd misschien iets vriendelijker naar andere mensen toe en vind je het iets minder belangrijk wat mensen van je vinden omdat je je in God geborgen weer en een parel bent in Zijn hand. En dan ga je Gods liefde die jij gekregen hebt ook uitdelen naar de mensen om je heen. Maar denk niet in grote stappen maar denk klein maar ook het kleine is dan tot Gods eer. En ja ik denk dat je leefstijl veranderd alleen niet van de 1 op de andere dag maar in klein stapjes.

Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 5 augustus 2015, 00:04
BerichtOnderwerp: Vrij Zijn Zomerweek
 
Hallo,
Ik post niet zoveel hier op deze site dus ik hoop dat het op de goede plek staat.

Ik ben deze week op de vrij zijn zomerweek conferentie in Stadskanaal. Ik ben even benieuwd of er hier op deze site nog meer leden zijn die daar ook zijn. En zo ja wat vinden jullie ervan?

groetjes,

Een nieuwsgierige vlinder Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:35
BerichtOnderwerp: Te lang alleen?.....
 
tja wat is "te lang alleen" ? Iemand van mijn leeftijd die altijd vrijgezel geweest is heeft inderdaad een heel eigen leven (niet dat anderen dat niet hebben) in de zin van het jaren lang "gewent"zijn om je eigen gang te gaan en je eigen ding te doen zonder al te veel rekening te hoeven houden met anderen om zich heen. Wanneer je dan een relatie aangaat dan kost dat van beide kanten veel tijd en inzet.
In mijn situatie; Ik heb een gelukkig huwelijk van bijna 20 jaar achter de rug. Na ziekte is mijn man overleden. Ik heb kids en een "aardige"rugzak. Ik denk dat hoe dan ook wanneer ik weer een andere relatie zou krijgen we elk ons rugzak hebben en elk ons eigen leven. Het kost tijd en energie om daar samen een weg in te zoeken om dat tot elkaar te brengen. Is de klik ( en Gods zegen) er dan gaat dat lukken. Is de klik niet optimaal dan gaat het niet lukken omdat je dan toch sneller voor je eigen leven kiest.

En dan nog even over dat daten voort komt uit gemis. Tuurlijk is dat zo. Uiteindelijk heeft God man en vrouw aan elkaar gegeven. Dus ondanks dat je als alleenstaande wel jezelf kan zijn kan er toch een gemis zijn. En ik spreek voor mezelf hoor. Ik denk dat dit in de mens zit omdat God dat zo bedoelt heeft. Ook al geeft God me elke dag wat ik nodig heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 15 juni 2014, 22:51
BerichtOnderwerp: Op welke persoon uit de Bijbel lijk jij?
 
Eh ik heb de test laatst via fb gedaan en daar kwam sara uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 11:30
BerichtOnderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?
 
SHANITA130 schreef:
Zegen: ik voel me goed. doe alleen wat echt nodig is meer niet. En dat is dan nog, voor mijn doen best erg veel.....God is met mij, dat voel ik, en weet ik.

Vervelend: eigenlijk niets, ben gewoon lui... alle (weer) begin is moeilijk, zo ook nu voelt het moeilijk aan; het Huishouden, want vanmiddag komen hier mensen en ga ik ook weg, dus het moet wel. Ik haat het woordje MOET.


Zegen: Je moet niets. Probeer ipv van ik moet, ik wil zeggen. Dat maakt het voor je gevoel anders.

Vervelend: dit helpt niet altijd. Sommige dingen moeten gewoon zoals opruimen e.d. :(
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 januari 2014, 17:18
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
STEENTJE178 schreef:
Mogen we je een kleine tip geven, Tuteletuut?

Gewoon gezellig blijven joh!!! Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley Knipoog smiley

Te laat steentje, maar het had vast wel gemogen
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 december 2013, 18:13
BerichtOnderwerp: Fijne feestdagen, gelukkig nieuwjaar!
 
Als ik het kon liken dan zou je een like krijgen.

Ook ik wens iedereen eeen fijne jaarwisseling en een goed 2014.

Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 18:42
BerichtOnderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?
 
Vervelend: ik heb vandaag een moeilijk en confronterend gesprek op school gehad over 1 van mijn kids.

zegen: de hulp die school aanbied om haar proberen te helpen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 17:21
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd ivm met overspannenheid' .
 
ROADY558 schreef:

Weet je wat zo mooi en gaaf is?
Misschien voel je je nutteloos, waardeloos, futloos. Voor God blijf je net zo waardevol als dat je altijd was. Zou een Vader een ziek kind afwijzen? NOOIT! Gebruik je tijd van ziek-zijn dan om je deze wetenschap nog meer eigen te maken, ik bedoel de wetenschap dat God van je houdt om wie je bent.

Wat mijzelf in een periode van overspannenheid heeft geholpen:
http://www.youtube.com/watch?v=DpslMkzFCuM

http://www.youtube.com/watch?v=dwdi3pnQ4aQ

mooi gezegd Roady, ik denk dat we ons dat veel te weinig realiseren steeds dst God van ons houd hoe we ook zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 22:50
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd ivm met overspannenheid' .
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat wéét ik dan idd wel, God houdt je vast, idd.

En ja, dat is dan idd in die gevallen ook me enige lichtpuntje, ja mensen, vrienden, enzo, ja, kunnen dan ook weinig doen.

In die zin, als dingen rechtstreeks het gevolg zijn, van dingen waar je doorgaans 'levenslang mee hebt'.

En ja, dan kom ik er weer uit, en ja, dan krabbel ik weer omhoog, en ja weer wat wijzer, en ja, dan gaat het leven verder. Even een dieptepunt gehad, ja, helaas heb ik wel meer, en ja, dan ook nog vaak onverwacht.

En ja, achteraf en tijdens, ja, dan is het erg belangrijk om voor mezelf te denken, ja, zo en zo kwam het en toen nog dit en dat, zo kan ik het zeg maar een soort van reconstrueren, wat me teveel was, wat triggers waren, en waar ik over grenzen ging.

Ach, en dan kan ik, juist omdat ik gelovig ben, weer verder.

Ja, de prijs die ik moet betalen voor wat een ander deed in mijn kindertijd, en ja, ik ben lang niet de enige.

Iig erg bedankt voor het bidden, ja deze reacties deden me erg goed!!!

Gewoon het idee, ja, christenen die voor me bidden!

En nu gewoon verder.....en wéér dingen geleerd.

ik vind het wel erg dapper van je shanita dat je hier zo open durft te spreken. Respect. En ik zal voor je blijven bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 15:12
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd ivm met overspannenheid' .
 
SHANITA130 schreef:
Is ook zo! Bedankt!

Ik wou alsnog, weer gebed vragen, voel me ingestort, bedankt vast!!!

doe ik hoor. Weet dat God je vast houd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 07:12
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
 
SIMSIM368 schreef:
Als ik zie dat de meeste vrouwen niet verder komen dan 50% van de mail te beantwoorden, dan zou het een stuk spannender kunnen worden.

tja simsim als de helft van mijn mailbox bestaat uit de tips van de redactie is dat ook niet zo verwonderlijk toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 9 december 2013, 21:12
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
 
JANE410 schreef:
Ja daar zou je van opknappen vlinder Knipoog smiley , al is het antwoord dan niet positief, beter een eerlijk antwoord dan helemaal niks terug mailen Gefrustreerde smiley

precies Jane jij snapt het Lachende smiley.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 9 december 2013, 19:59
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
 
Eh als mannen es reageren op een mailtje? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 9 december 2013, 18:56
BerichtOnderwerp: vergeven........
 
ANTA961 schreef:
Wat ik gedaan heb is: bidden dat God mij helpt om hem los te laten (omdat ik zeker weet dat dat voor mij het allerbeste is...) maar tegelijkertijd bid ik dat God hem niet loslaat.... Daarmee leg ik het bij God neer.


En dat is ook het enige wat je kan doen. Het bij God neerleggen en het daar laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 9 december 2013, 18:54
BerichtOnderwerp: vergeven........
 
JANE410 schreef:
Vlinder je kan iemand vergeven (echt gemeend) maar toch willen breken met die persoon. Gewoon omdat het te pijnlijk kan zijn om nog contact te hebben, dus uit bescherming voor jezelf.

Dan hoef je niet verbitterd te zijn. En loslaten is heel moeilijk maar ook dan is bidden voor diegene erg goed om te doen.

En ja God heeft alles in zijn handen, maar de pijn daar zullen we zelf mee verder moeten. Vaak denk ik: nu is het weg, maar dan opeens kan het weer zo aanwezig zijn, vooral in deze maand.

ook onze pijn kunnen we bij hem neerleggen toch? Dat neemt de pijn niet weg maar het maakt het wel een beetje dragelijker. Ik denk dat de pijn nooit helemaal weggaat Jane. We kunnen er een beetje mee omgaan misschien maar inderdaad dan zijn daar die momenten dat het allemaal weer snoeihard binnenkomt. Juist dan is het goed om naar Hem te gaan terwijl we dan juist misschien de neiging hebben om Hem van ons af te stoten. (Ik dan. Laat ik maar even voor mezelf spreken)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 9 december 2013, 14:57
BerichtOnderwerp: vergeven........
 
JOL252 schreef:
Ik laat die persoon los, breek letterlijk en figuurlijk de vergiftigende banden en ik zegen hem. Waarom? Om niet toe te staan dat mijn hart verhard en bitter wordt. Nog niet eens voor de persoon in kwestie. Bidden dat God iets bij die persoon doet stelt nog steeds dat ik aan die persoon vast zou zitten omdat ik iets wil/wens/verwacht wat uiteindelijk alleen maar frustreert omdat het niet gebeurt. Loslaten is uit handen geven, is ver-geven.

ik denk dat wanneer je met iemand helemaal breekt omdat je anders bang bent om bitter te worden je die persoon niet vergeven hebt. Je juist nog emotioneel vast zit.
Wanneer je bid of God die persoon wil doen en het frustreert je dat het niet gebeurt dan verwacht je dat God doet wat jij wilt en dat dit frustrerend is als God wat anders voor ogen heeft snap ik. Loslaten is volgens mij ook bidden voor die persoon maar met Uw wil geschiede er achteraan. Erop vertrouwen dat God ook dat in Zijn handen heeft. Erom vragen of Hij je dat vertrouwen ook wil geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 4 december 2013, 14:58
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
Shanita ik vind dat je een goed en duidelikk verhaal hebt. Ik mis er echter nog 1(klein Smiley die vol vragen zit )
Puntje. Vergeet niet tijdens het groeien op allerlei gebied ook samen te groeien naar God. Samen bijbel lezen, bidden en praten daarover is de basis waarin je samen verder kunt groeien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 december 2013, 16:19
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd ivm met overspannenheid' .
 
SHANITA130 schreef:
Dank iedereen die heeft gereageerd, via forum en via mail!

Voel me(echt dus :)al een stuk beter, eigenlijk zelfs gewoon weer goed!

En, dit is niet de 1ste keer dat ik gebed vroeg en me daarna goed voelde, en ook dingen oploste en goed werden, waarmee ik wil zeggen gebed helpt, men wordt niet altijd beter maar/en men kan leren omgaan met dingen.

Ben zowaar gelukkig, het 'God laat alles ten goede meewerken voor degene die Hem liefhebben', ja, dat ervaar ik :)

En ja, het idee dat medechristenen aan me denken, ook al reageren ze niet.

Me Topic heb ik voor de helft pas gelezen, ja ik lees namelijk heel nauwkeurig ;), en ook ff snel een keer.
De reacties waren zo waardevol, bedankt!

En ja, ik wil alleen reageren weloverdacht en niet even zomaar daar zijn de reacties te waardevol voor.

Dus dat doe ik later, als ik meer tijd heb, ja, werk slokt ook tijd op, merk ik.

Zegens en Zoo Bedankt!

Fijn dat je je gedragen weet door alle gebeden. Het doet altijd goed te weten dat mensen voor je bidden is mijn ervaring ook. Ik hoop voor je dat je dit vast kunt houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 20:32
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
PETRA373 schreef:
Christian Style

duh kopieren lukt niet Boze smiley , maar is echt lachen, na you tube, cristian style in toetsen en ha ha lachen

Maar gekopieerd of niet hij is wel erg leuk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 19:09
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd ivm met overspannenheid' .
 
SHANITA130 schreef:
Dank je wel lieve mensen, ik ben ontroerd....

!!!

En voel me gesterkt, ondanks het Verdriet.....
Wat nu minder aan het worden is!

Ja, ik kwam onbegrip tegen ook al had ik het uitgelegt, me relatie wou me overal mee naartoe nemen, en ik wil juist niet, hij mag wel alleen maar/en wou juist met mij en ja, dan kan ik vaak en juist niet met deze dagen.

Zegens! en Bedankt!

Lieve shanita wanneer jou relatie echt om je geeft dan zal hij je de ruimte geven. Ook al zal dat voor hem niet altijd even mee vallen.
Ik zal voor jou bidden dat God je kracht en rust mag geven. Ik zal ook bidden voor je vriend dat hij wijsheid van God mag krijgen om zodat hij je kan geven wat je nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 13:55
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
ROELANDE345 schreef:
Ja het is goed ook voor kerken om je af te vragen wat is nu precies een Bijbels huwelijk En ben ik met je eens een geregistreerd samenlevingscontract is niet alleen voor de wet maar ook in mijn ogen hetzelfde als een huwelijk. Zag trouwens dat je dat hier bij de PKN ook kunt laten inzegenen. Bij de evangelie gemeente waar ik heen ga kan zoiets nog lang niet. Overigens kun je niet meer dan inzegenen want trouwen in de kerk mag pas van de wet als je eerst bij de burgelijke stand geweest bent. Dus toch niet helemaal hetzelfde

Roelande@die toch wil gaan voor het ouderwetse huwelijk

Nee voor de kerken niet. De vraag is of dat voor God dan ook zo is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 10:47
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
Misschien ben ik gewoon blond hoor of speel ik even de advocaat van de duivel want:

Het burgelijk huwelijk is door de overheid ingesteld en wij moeten de overheid gehoorzamen zolang dit niet tegen de bijbel in is. Door de loop van de tijd is daar het geregistreert samenlevingscontract bijgekomen. Ook ingesteld door de overheid.
Nu komt het,
Waar staat in de bijbel dat het burgelijk huwelijk zoals wij die kennen de enige manier is zoals God dat bedoelt heeft. In mijn beleving staat er nergens dat we naar het gemeentehuis moeten voor het zogenaamde boterbriefje. Ik heb buiten het feit om dat het zowel in het oude als in het nieuwe testament een langdurig feest is (niet iets van 14 dagen of zo? Ik ben blij dat we dat niet persee hoeven Knipoog smiley ) bij mijn weten niet iets gelezen over hoe het burgelijk huwelijk eruit moet zien. Het enige wat belangrijk is is je een belofte doet naar God en naar elkaar die geld tot de dood het ontbind. Dat zou dus inhouden dat een samenlevings contract samen met diezelfde belofte net zo rechtsgeldig zou kunnen zijn als het burgelijk huwelijk in combi met diezelfde belofte.

Begrijp me goed ik ben niet direct eenn voor stander van samenwonen, maar soms denk ik wel eens dat we onze burgelijke regels en niet in de laatste plaats onze tradities als bijbels beschouwen terwijl dat helemaal niet persee zo hoeft te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 november 2013, 19:00
BerichtOnderwerp: chatgroet :)
 
REGINA565 schreef:
Mogelijk zijn het nieuwe mensen die even een kijkje komen nemen. Ik heb dit in het begin ook gedaan. Iemand groette mij en ik heb niet gereageerd omdat ik niet zo goed wist wat de bedoeling van de chatroom was ... omdat het gesprek dat daar plaatsvond in mijn beleving nogal nietszeggend was, ben ik weer weg gegaan. Ja, ik had kunnen groeten en het is inderdaad onbeleefd om dit niet te doen. Misschien een idee om elkaar niet meer te groeten maar gewoon af te wachten of iemand aan wil haken bij het gesprek dat op dat moment plaatsvind? Het groeten schrok mij namelijk af omdat ik eerst even rustig wilde kijken ...

Ik heb daar ook wel aan zitten denken dat het mensen waren die voor het eerst kwamen. Maar 8 achter elkaar dat denk ik niet. Het kan zijn dat je wanneer je voor het eerst daar bent dat je afschrikt door een groet. Wel jammer dat je dat zo ervaren hebt. Mijn ervaring als chat moderator (op een heel andere soort site) leert mij dat juist door te groeten mensen zich welkom voelden op de chat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 20:22
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
JOL252 schreef:

Ivm het onderwerp haal ik het hier nog even aan wat ik bedoel:

Als je het lichamelijke aspect/ de intimiteit (met de grens die je hierin samen vaststelt en ook gericht op hoe je het woord van God hierin betrekt en verstaat) buiten de voorhuwelijkse relatie laat, kun je voor (onaangename) verrassingen komen te staan wanneer je je alleen hebt bezig gehouden op ziels- en geestelijk niveau. Zoals mijn voorbeeld (het is maar één voorbeeld, er zijn meerdere dingen te benoemen) die veel impact heeft op seksueel gebied en dús ook op ziels- en geestelijk level. Hiervoor moet je een eerlijke keuze kunnen krijgen als partner, hoe zakelijk dit misschien ook klinkt. Die eerlijke keuze heb je niet wanneer je opeens voor voldongen feit staat in dé huwelijksnacht waarin opeens alles zou moeten kunnen/mogen.

Ik denk dat wanneer er sexuele remmingen zijn ( ik realiseer me dat er ook andere remmingen kunnen zijn maar voor het topic laat ik het even bij de sexuele) iemand dat echt wel weet binnen in zichzelf. Je hoeft echt niet pas met elkaar naar bed te gaan om daar achter te komen. De vraag is alleen of iemand het kan opbrengen om er met de ander over te durven spreken. Kan je die moed opbrengen kan dat zeker de relatie op alle fronten
Beinvloeden. En geloof ik weet uit ervaring dat dit niet makkelijk is. Het kan zelfs het einde van je relatie betekenen maar je kan er ook samen goed doorheen komen en dan hoeft het in je huwelijk niet niet zo schokkend te zijn. Wanneer je niet voor je huwelijk er kan over spreken dan is er aan de basis al iets fout en moet je dus niet raar opkijken als het in het huwelijk een probleem word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 20:03
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
JOL252 schreef:
Ja misschien heb je gelijk.

Aan de andere kant zijn er vast wel mensen die zich niet als gescheiden neer zetten omdat anderen dat ongeoorloofd vinden ... of het te confronterend vinden voor zichzelf. Je weet het maar nooit.


Dat klopt daar heb je wel gelijk in. Dat zou best kunnen. Maar dan nog hoort een discussie over al of niet (on) geoorloofd scheiden niet hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:36
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
JOL252 schreef:
Ik begrijp het off topic niet zo?? Het gaat hier toch over het neerzetten van je status als single, getrouwd of niet of gescheiden en waarom en hoe je dat in je status neerzet? Het zet aan tot gedachten en reacties en volgens mij is dat toch wel in de context.

Dénk ik dan hé...

Jawel Jol maar een discussie over wanneer geoorloofd scheiden is dan toch wel een beetje off topic lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:09
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
ANNETTE632 schreef:
In de bijbel staan 2 redenen wanneer het geoorloofd is te scheiden.

1. overspel, Als de ander overspel pleegt dan ben je eigenlijk al van diegene ontbonden
2. Als je met een ongelovige getrouwd ben en hij/zij bij je weg wil omdat je christen geworden bent.


Als je man/vrouw met een ander er vandoor gaat ben je dus vrij om met iemand anders te trouwen.

In dit geval kan je niet van keuze spreken de ander heeft dan die keuze gemaakt.

Nou ga ik misschien wel even advocaat van de duivel spelen maar eh hoe zit het dan met de belofte die je aan elkaar gedaan hebt voor God? Is dat dan niet ook een belofte de je aan God doet? Het feit dat de ander die belofte niet gehouden heeft wil dat dan zeggen dat jijzelf de belofte die je aan God gedaan hebt niet meer geld? Op bovenstaande gronden is het geoorloofd te scheiden maar ben je dan ook vrij om een andere relatie aan te gaan of is de belofte naar God nog steeds geldig tot de dood echt die belofte doet verbreken.

Het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten of te kwetsen maar ik vraag het me wel eens af.

En voor de rest zijn we volgens mij vet off topic bezig Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van VLINDER656
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2