ChristianMatch
 


Forum

Filmpjes/ studies op You tube
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOY000





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zondag 15 november 2020, 16:50
 
Hoe vinden jullie de filmpjes van Behold Israel? Van Amir tsarfati? Wat kijken jullie ? Voor verdieping van je geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES133





Berichten: 72

BerichtGeplaatst: zondag 15 november 2020, 18:34
 
JOY000 schreef:
Hoe vinden jullie de filmpjes van Behold Israel? Van Amir tsarfati? Wat kijken jullie ? Voor verdieping van je geloof.

Om eerlijk te zijn ken ik Amir Tsarfati niet en de fimpjes van Behold Israƫl ook niet. Zal eens gaan kijken.
Ik kijk of lees dagelijks wel iets van Joyce Meijer en daar heb ik heel veel steun aan. Ze verteld ook lekker met wat humor en beeldend wat ik erg fijn vind. Zo onthoud je de boodschap wat langer en komt deze vaak weer in mijn gedachten als het nodig is. Corrie ten Boom kon ook zo heerlijk beeldend vertellen, ze is een groot voorbeeld voor mij en mijn gezin al vele jaren.

Verder vind ik de serie van Wilkin van der Kamp "de zeven wonderen van het kruis" een geweldige serie waar ik super veel van heb geleerd. Alleen is het meer een serie om in de veertigdagentijd te kijken en niet nu vlak voor advent. Maar goed als je hem nog niet kent, een echte aanrader. En de beloftes en offers van Jezus voor ons zijn van alle tijden en kan je eigenlijk ook heel goed nu kijken.

Verder kijk ik op dit moment een beetje te weinig studies moet ik toegeven. Dus ben ik blij met deze topic, wellicht komen er nog mooie studies voorbij waardoor ik weer meer studies ga bekijken.

Bedankt Joy


Laatst aangepast door
LOES133
op zondag 15 november 2020, 18:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REINT402





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: zondag 15 november 2020, 20:10
 
Ik kijk soms naar "De Bijbel voor jou" op YouTube. Dat is dan ook vanuit waar ik vandaan kom en dat heet Vergadering van gelovigen. Voor degene die een beetje goed Duits kan is Seelenretter een aanrader op YouTube en Roger Liebi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES133





Berichten: 72

BerichtGeplaatst: maandag 16 november 2020, 20:43
 
Hallo allemaal,

Vandaag vond ik op you tube een filmpje van 7 minuten waar ik heel erg blij mee was en die ik dol graag met jullie wil delen.

Het gaat over: Drie blokkades waardoor je de stem van de Heilige Geest niet verstaat. Henk van Zon legt hier zeer helder en kort maar krachtig uit wat in de weg kan staan om de stem van de Heilige Geest te kunnen verstaan. Heel herkenbaar.

Waarom ik hier zo happy mee ben?
Sinds een aantal jaren heb ik een (dagelijkse) hele goede band en goede gesprekken door de dag heen met de Heilige Geest. Die gesprekken hebben mijn leven zo enorm positief veranderd, onvoorstelbaar.
Maar mensen om mij heen in de kerk maar ook vrienden begrepen die goede gesprekken met de Heilige Geest niet en werden boos op mij en op God. Jaloezie. Zo ben ik meerdere mensen kwijt geraakt.
In de jaren erna heb ik heel veel moeite gedaan om mensen uit te leggen hoe die gesprekken met de Heilige Geest ontstaan waren, in de hoop dat zij dit ook mochten gaan ervaren. Zo rijk!
Maar het lukte mij niet erg om dat goed over te brengen helaas. Daarom ben ik nu blij met deze simpele korte en duidelijke uitleg en deel die dus graag met jullie.

Tevens ontdekte ik dat dit filmpje een deel van een dagelijkse reeks is. Elke dag 7 minuten. Ook daar ben ik blij mee en ga dat zeker volgen. Wie weet deel ik binnenkort nog wel een super goed fimpje uit die serie.


Groetjes,

Loes.


OH wat dom ik vergat in mijn enthousiasme de link te delen ;).

https://www.youtube.com/watch?v=-7FIHhrC-l0

Het lijkt of het niet goed lukt de link zo te plaatsen zodat ie ook geopend kan dus zal ik nog wat info geven om bij het filmpje te komen:

You tube. H7MTV6 NR 0046 Drie blokkades waardoor je de stem van de Heilige Geest niet verstaat.


Laatst aangepast door
LOES133
op maandag 16 november 2020, 21:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 16 november 2020, 21:46
 
Topic verplaatst naar ander subforum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOY000





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 18 november 2020, 21:06
 
LOES133 schreef:
Hallo allemaal,

Vandaag vond ik op you tube een filmpje van 7 minuten waar ik heel erg blij mee was en die ik dol graag met jullie wil delen.

Het gaat over: Drie blokkades waardoor je de stem van de Heilige Geest niet verstaat. Henk van Zon legt hier zeer helder en kort maar krachtig uit wat in de weg kan staan om de stem van de Heilige Geest te kunnen verstaan. Heel herkenbaar.

Waarom ik hier zo happy mee ben?
Sinds een aantal jaren heb ik een (dagelijkse) hele goede band en goede gesprekken door de dag heen met de Heilige Geest. Die gesprekken hebben mijn leven zo enorm positief veranderd, onvoorstelbaar.
Maar mensen om mij heen in de kerk maar ook vrienden begrepen die goede gesprekken met de Heilige Geest niet en werden boos op mij en op God. Jaloezie. Zo ben ik meerdere mensen kwijt geraakt.
In de jaren erna heb ik heel veel moeite gedaan om mensen uit te leggen hoe die gesprekken met de Heilige Geest ontstaan waren, in de hoop dat zij dit ook mochten gaan ervaren. Zo rijk!
Maar het lukte mij niet erg om dat goed over te brengen helaas. Daarom ben ik nu blij met deze simpele korte en duidelijke uitleg en deel die dus graag met jullie.

Tevens ontdekte ik dat dit filmpje een deel van een dagelijkse reeks is. Elke dag 7 minuten. Ook daar ben ik blij mee en ga dat zeker volgen. Wie weet deel ik binnenkort nog wel een super goed fimpje uit die serie.


Groetjes,

Loes.


OH wat dom ik vergat in mijn enthousiasme de link te delen ;).

https://www.youtube.com/watch?v=-7FIHhrC-l0

Het lijkt of het niet goed lukt de link zo te plaatsen zodat ie ook geopend kan dus zal ik nog wat info geven om bij het filmpje te komen:

You tube. H7MTV6 NR 0046 Drie blokkades waardoor je de stem van de Heilige Geest niet verstaat.


Fijn Loes. Ik ga kijken, bedankt !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SCHIPPER929





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2020, 18:04
 
gewist

Laatst aangepast door
SCHIPPER929
op zaterdag 12 december 2020, 18:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SCHIPPER929





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2020, 18:15
 
Als men een url wil plaatsen,kopieer de url en dan in de reactie rechts bovenaan eerst op url klikken en dan de url plaatsen, daarna gelijk weer op url rechtsboven aan klikken en dan kan men hem door aan te klikken de clip openen.

https://www.youtube.com/watch?v=Ua_iyk5qVe4


Laatst aangepast door
SCHIPPER929
op zaterdag 12 december 2020, 18:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1