ChristianMatch
 


Forum

Het RD
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:27
 
Die afkorting,is het Terdege.
De krant en Magazinne,is voor de gezinte,kerkelijk.
Het Rd lees ik elke dag,op internet,maar niet alles.
Mijn gezintheid ligt wat iets breder dan ,om in een bepaalde gezinte te behoren.
Ooit gaf ik te kennen,op een chr site,om maar kluizenaar te worden.
Weg van Landelijke politiek,en Kerkelijke Politiek.
Een twijg worden in Gods Tuin dus,aangeplant.
Mijn gezintheid is een ander vlak,en niet Refo,of Evangelie.
Want God Herkennen,is geen dwaasheid,wat kerken beweren.
Bewust leef ik in afzonderlijkheid,en relatie niet echt aanvaart.
De Actros truck nu nieuw,in plaats van die Scania,is mijn boodwinning,maar geen behoefte voor mij.
Dat echt God Toebehoren,is mijn groots verlangen,nog steeds.
Dat Dienstbaar wezen dus.
Alles is mislukt,echt waar.
Aan het RD voldoe ik beslist niet.


Laatst aangepast door
ALFAROMEO918
op zondag 21 maart 2010, 18:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 08:45
 
Het RD?

Leest allen het RD!

Lees die krant!

Je kunt er nooit slechter van worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 08:57
 
IMRE695 schreef:
Het RD?

Leest allen het RD!

Lees die krant!

Je kunt er nooit slechter van worden.


Alleen jammer dat je die op zondag niet online kan lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 09:05
 
MARISKA601 schreef:
Alleen jammer dat je die op zondag niet online kan lezen.

Zes dagen zult gij lezen en al uw werk doen Knipoog smiley

Ik vind het juist een heel bijzondere daad dat RD ervoor kiest om ook op die manier iets te laten merken van het bijzondere dat de zondag betekent. Het hoeft voor mij persoonlijk niet, maar ik vind het wel iets moois!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 13:07
 
HENK710 schreef:
Zes dagen zult gij lezen en al uw werk doen Knipoog smiley

Ik vind het juist een heel bijzondere daad dat RD ervoor kiest om ook op die manier iets te laten merken van het bijzondere dat de zondag betekent. Het hoeft voor mij persoonlijk niet, maar ik vind het wel iets moois!

Het feit dat ik er niet voor kan kiezen om het RD op zondag te kunnen lezen,maakt mij wrevelig. Juist in de rust die de zondag kan kenmerken, vind ik het heerlijk om uitgebreid de kranten te lezen. Het komt op mij over dat het een verkeerde houding is, om op zondag te comuter aan te hebben, juist op die dag kun je ook naar verdieping zoeken op internet , maar blijkbaar heerst er een mening dat je mensen daarvoor moet beschermen. Waardoor ik de voorzichtige mening heb dat een computer in zo'n geval als negatief wordt ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 21:34
 
GRACE015 schreef:
Het feit dat ik er niet voor kan kiezen om het RD op zondag te kunnen lezen,maakt mij wrevelig. Juist in de rust die de zondag kan kenmerken, vind ik het heerlijk om uitgebreid de kranten te lezen. Het komt op mij over dat het een verkeerde houding is, om op zondag te comuter aan te hebben, juist op die dag kun je ook naar verdieping zoeken op internet , maar blijkbaar heerst er een mening dat je mensen daarvoor moet beschermen. Waardoor ik de voorzichtige mening heb dat een computer in zo'n geval als negatief wordt ervaren.

Inderdaad. Je praat mensen bijna een schuldgevoel aan als ze op zondag gaan zitten internetten. Juist op zondag zou zo'n krant online moeten zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 21:41
 
Huh? Je praat anderen een schuldgevoel aan als je voor jouw overtuiging uitkomt? Er zijn genoeg andere kranten te lezen, ook christelijke, op zondag. Waarom die ene krant die ervoor kiest om niet op zondag beschikbaar te zijn dan meteen betichten van het aanpraten van een schuldgevoel?

Let wel, zoals al aangegeven, mag die krant van mij wel online beschikbaar zijn. Maar als zij dat uit overtuiging niet doen, wie ben ik dan om dat te gaan bekritiseren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 21:54
 
HENK710 schreef:
Huh? Je praat anderen een schuldgevoel aan als je voor jouw overtuiging uitkomt? Er zijn genoeg andere kranten te lezen, ook christelijke, op zondag. Waarom die ene krant die ervoor kiest om niet op zondag beschikbaar te zijn dan meteen betichten van het aanpraten van een schuldgevoel?

Let wel, zoals al aangegeven, mag die krant van mij wel online beschikbaar zijn. Maar als zij dat uit overtuiging niet doen, wie ben ik dan om dat te gaan bekritiseren?

Het is gewoon heel dubbel. Als papieren krant kun je 'm wel gewoon op zondag lezen. Maar ja, een computer is een schermpje... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:55
 
HENK710 schreef:
Huh? Je praat anderen een schuldgevoel aan als je voor jouw overtuiging uitkomt? Er zijn genoeg andere kranten te lezen, ook christelijke, op zondag. Waarom die ene krant die ervoor kiest om niet op zondag beschikbaar te zijn dan meteen betichten van het aanpraten van een schuldgevoel?

Let wel, zoals al aangegeven, mag die krant van mij wel online beschikbaar zijn. Maar als zij dat uit overtuiging niet doen, wie ben ik dan om dat te gaan bekritiseren?

Rustig aan he Henk.
Bekritiseren is weer een heel groot woord, misschien wel iets te groot.
Ik gebruik toch liever wrevelig, en oke, ik ken de richting, dus weet waar ze voor staan. Zelf denk ik er iets anders over.
Maar laten we het niet zwaarder maken dan het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:56
 
HENK710 schreef:
Huh? Je praat anderen een schuldgevoel aan als je voor jouw overtuiging uitkomt? Er zijn genoeg andere kranten te lezen, ook christelijke, op zondag. Waarom die ene krant die ervoor kiest om niet op zondag beschikbaar te zijn dan meteen betichten van het aanpraten van een schuldgevoel?

Let wel, zoals al aangegeven, mag die krant van mij wel online beschikbaar zijn. Maar als zij dat uit overtuiging niet doen, wie ben ik dan om dat te gaan bekritiseren?

Rustig aan he Henk.
Bekritiseren is weer een heel groot woord, misschien wel iets te groot.
Ik gebruik toch liever wrevelig, en oke, ik ken de richting, dus weet waar ze voor staan. Zelf denk ik er iets anders over.
Maar laten we het niet zwaarder maken dan het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:01
 
GRACE015 schreef:
Rustig aan he Henk.
Bekritiseren is weer een heel groot woord, misschien wel iets te groot.
Ik gebruik toch liever wrevelig, en oke, ik ken de richting, dus weet waar ze voor staan. Zelf denk ik er iets anders over.
Maar laten we het niet zwaarder maken dan het is.

Grace, ik geef enkel aan dat ik het aanpraten van een schuldgevoel te zwaar vind als reactie op het niet kunnen lezen van de onlineversie van het RD als het zondag is. Jij hebt inderdaad enkel de term wrevelig gebruikt, waar ik me prima in kan vinden. Dus wel bijzonder dat je je aangesproken voelt door mijn reactie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 23:38
 
Als je zo graag het RD leest op zondag, dan neem je toch gewoon een abonnement op die krant,dan kan je zondag gewoon de papieren versie lezen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1