ChristianMatch
 


Forum

Het woord kenbaar maken.
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 15:36
 
Ooit was ik,luisteraar,in bepaalde gemeentes,om een Dominee te Beroepen.
Als diaken dus,de ouderlingen,deden het woord,in beslissing.

Ooit had ik een werkgever,Gereformeerd,in mijn aardappeltijd trucker.
Hij zij,Wil je echt ongelovig worden,is het wel de beroepscommissie.
Ten lande op Zondag,heel wat afgereisd,met die Commissie,en meegeeten,in Dominees gezinnen.
Tja die Roeping,in dat westbrabant,was toch Gods raad vragen,en vele bedankten dus.
Volle zalen,was het begeerte,en loon naar arbeid,want van een korst brood,is het armoede.
Onze gemeente lijd honger,naar Geestelijk Brood,was toch onze bezoeken,in die Missie.
Ach ik ben een redenaar voor Volle Kerken,als antwoord.
Trots dus om geeerd te worden.
Artiesten dus,voor aplaus,van de kanselpredeking.
Vandaar dat ik Dochma,wantrouw.
Het loon geef Mijn Vader Zij Jezus,in de Hemelse Zalen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 16:02
 
ALFAROMEO918 schreef:
Hij zij,Wil je echt ongelovig worden,is het wel de beroepscommissie.

Eerlijk gezegd word ik een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen.
Dit is een enorm pessimisme wat volgens mij ook niet eens overeenstemt met de werkelijkheid waarin we ons bevinden.
Als mensen alleen maar de zwarte, negatieve kant van het leven kunnen zien, dan zij het zo. Maar ik heb méér vertrouwen in de mens(heid) en in de werking van de Heilige Geest!

Het is klinkklare onzin dat mensen ongelovig worden door deelname aan een beroepingscommissie. Als het waar was dat ze van het luisteren naar diverse predikanten ongelovig werden, dan had ik daar allang in de kerkelijke nieuwsberichten over gelezen.
Natuurlijk zijn er ook predikanten die genieten van de aandacht die ze krijgen en van de leuke opmerkingen die zij (of anderen) maken.
Maar neem maar van mij aan dat de meeste predikanten (en misschien wel allemaal, op een enkele uitzondering na) zich wel degelijk betrokken voelen bij de inhoud van het Woord.
Alleen God zelf kan precies beoordelen wat er gaande is in het hart van de predikanten. Het past ons mensen dus niet om zomaar een oordeel te vellen zonder dat er genoeg harde bewijzen liggen.
Achter een façade van humor of uiterlijk vertoon kán het zijn dat er wel degelijk een stuk inhoud en levend geloof schuilt in de prediking...........

Een beetje meer vertrouwen in predikanten, beroepingscommissies en kerkgangers in het algemeen, vind ik zeer zeker op zijn plaats. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom die negatieve kijk op kerk en samenleving nodig is. En verder............ben ik die negatieve kijk op de mens(heid) gewoon zat.........


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 28 maart 2010, 16:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1