ChristianMatch
 


Forum

Ahmadinejad is een 12-er
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 14:33
 
Ahmadinejad gelooft in een zogenaamde Mahdi, de twaalfde imam

http://www.youtube.com/watch?v=cBjSTthhRT4&NR=1

En dit zegt hij over een eventuele aanval van Israel

http://www.youtube.com/watch?v=rdrtWstCASU&NR=1

En ook deze is leerzaam

http://www.youtube.com/watch?v=j2dde95hxT8


Laatst aangepast door
RIK120
op dinsdag 18 mei 2010, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 01:16
 
Ahmadinejads Basiji achtergrond en de komst van imam Al-Mahdi
In de aanhef van zijn speech voor de Algemene Vergadering van de VN sprak Ahmadinejad de hoop uit dat de komst van Imam al-Mahdi bespoedigd zou worden en dat hij zal overwinnen. Wat er moet gebeuren om die komst te bespoedigen zei hij er niet bij, maar in het licht van Ahmadinejads militante Basiji achtergrond versterkt dit de twijfels over de vreedzame bedoelingen van Iran’s nucleaire programma.
De twaalfde imam, al-Mahdi, wordt door Sjiieten gezien als een messias van de Islam. Deze imam viel als klein jongetje in de negende eeuw in het Iraanse stadje Jamkaran in een waterput, maar volgens de overlevering zal hij als een volwassen man samen met Jezus terugkeren om de wereldorde te herstellen en te zorgen voor goedheid en verbetering. Ahmadinejad gelooft dat de imam pas terug komt als de weg is vrijgemaakt van vijanden en hij is er van overtuigd dat hij hiervoor moet zorgen. Zo zei hij in een speech op een theologische conferentie in 2005: “De belangrijkste taak van onze revolutie is om de weg te bereiden voor de terugkeer van de Twaalfde Imam.”
De gedachte dat de weg vrijgemaakt moet worden van vijanden, is in de wereld geholpen door de Ayatollah Khomeini. Deze geestelijke heeft het oorspronkelijke messiasverhaal uitgebreid met de bewering dat Moslims hun wapens op moeten pakken om de komst van de Mahdi te bespoedigen. Oorspronkelijk was het doel van deze toevoeging op het imamverhaal de jonge Basiji’s te motiveren.
De Basiji-e Mostazafan (‘de mobilisering van de onderdrukte’), is een paramilitaire organisatie die het martelaarschap als het hoogste goed ziet en die met name veel kinderen indoctrineerde met het verlangen om te sterven voor Allah. Deze organisatie is in het leven geroepen door Khomeiny in 1979. Tijdens de Iran-Irakoorlog stuurde hij tienduizenden jonge Basiji’s slecht bewapend als martelaren naar de frontlinie van het slagveld of een mijnenveld in. Het was hun plicht om door te blijven lopen ook al werd er op hun geschoten of liepen ze door het mijnenveld. Op deze manier vormden zij een schild voor de ervaren militairen.
Om deze kinderen aan te moedigen om op deze manier de dood in te lopen, zette het regime een show op. Er verscheen meerdere malen plotseling een mysterieuze man aan de frontlinie. Deze man, die de twaalfde imam moest voorstellen, reed op een paard en droeg een middeleeuws kostuum. Zijn gezicht was niet zichtbaar. Wanneer de kinderen de schijnbare imam zagen, reageerden zij in eerste instantie emotioneel. Ze renden naar de imam toe en begonnen te bidden of te huilen. Na deze emoties veranderde hun angst en vermoeidheid in motivatie om verder te lopen. Tijdens het lopen zongen de kinderen ook liederen over de Slag van Karbala, waarin imam Hoessein, kleinzoon van de profeet Mohammed, werd gemarteld en gedood.
Hoessein wordt geëerd als een martelaar die een opstand tegen de ‘tirannie’ van Khalief Yazid leidde. Nadat deze opstand was verraden, werd Hoessein vermoord met 33 lanssteken en 34 zwaardsneden, waarna hij werd onthoofd en zijn lichaam vertrapt door paarden. Hij is het grote voorbeeld van de jonge Basiji’s. Zij droegen tijdens hun tochten plastic sleutels (‘made in taiwan’) om de nek, die de toegangspoorten van het paradijs moesten openen.
Ahmadinejad was destijds een van de Basiji-instructeurs die de kinderen klaarstoomde voor hun martelaarsdood. Dit verklaart de Duitse schrijver en politiek wetenschapper Matthias Kuntzel in zijn essay ‘Ahmidinejads wereld’. De verkiezingszege uit 2005 heeft de president te danken aan de Basiji en hij laat zich nog vaak zien in Basiji-uniform tijdens publieke aangelegenheden. De organisatie zelf dient tegenwoordig als beschermer van het Moellah-regime. Na de laatste verkiezingen werden de Basiji’s bijvoorbeeld ingezet om de “orde te handhaven” tijdens de recente protesten.

En dit vond ik op die site van Matthias Kúntzel:
Today, however, Ahmadinejad appears in public in his Basiji uniform. During the war, he served as one of the Basiji instructors who turned children into martyrs. The generation that fought in the Iran-Iraq War has come to power along with Ahmadinejad.
http://www.matthiaskuentzel.de/contents/ahmadinejads-world

En hier had ik eerst staan hoe of dat ik Ahmadinejad iets kwaads wenste, maar dat was CM onwaardig, vond ik zelf. (Dat verklaart de reacties hieronder van Jonathan en Imre) Toen heb ik alles gewist en verzocht ik Imre en Jonathan dat ook te doen. Nu heb ik het toch weer terug gezet.


Laatst aangepast door
RIK120
op woensdag 19 mei 2010, 12:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 09:01
 
(op verzoek verwijderd)


Nou, daar zijn we dan mooi klaar mee! De eindtijd volgens Ahmadinejad.
Gelukkig hebben wij Geert Wilders nog, die als een modern kruisvaarder hem zal weerstreven.


Laatst aangepast door
IMRE695
op zondag 16 mei 2010, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 11:44
 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Laatst aangepast door
RIK120
op zondag 16 mei 2010, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 13:07
 
volgens mij moeten we gaan met het Woord van God in ons hart
en bidden voor die man. Bidden voor de mensen in Iran die onderdrukt worden, voor de christenen die wel durven te getuigen in Iran. die daarmee een groot risico lopen, voor hen en voor hun familie.

Alle mensen op aarde zijn door God geschapen met de bedoeling dat wij Hem zullen aanvaarden als Koning en Heer van ons leven.

Dat geldt net zo voor Ahmadinejad, als voor die moslim die morgen naast je staat op straat, als voor de buurman die vandaag zijn radio op knetterhard zet, vloekt en tiert.


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 16 mei 2010, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 13:08
 
God is Koning!

Laatst aangepast door
IMRE695
op zondag 16 mei 2010, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 12:49
 
IMRE695 schreef:
(op verzoek verwijderd)


Nou, daar zijn we dan mooi klaar mee! De eindtijd volgens Ahmadinejad.
Gelukkig hebben wij Geert Wilders nog, die als een modern kruisvaarder hem zal weerstreven.
Di 18-5-2010 Rik zegt: Femke Halsema wordt de nieuwe minister van buitenlandse zaken.
Ik stem niet op Wilders. Als hij de islamisering van Nederland op de politieke agenda wil zetten, laat hij dan of zeggen:
1 "Mohammed was nooit een profeet", maar is dat iets om het in de politiek over te hebben? En hoe doe je dat dan? Nationale discussie van maken? De staat en Godsdienst zijn nu eenmaal gescheiden zodat iedereen mag geloven wat hij wil, ook al is dat in onzin.
2 (een veel beter optie is) "Jezus was geen moslimprofeet, jullie moslims hebben een heel verkeerd beeld van hem. Daar wil ik een nationale discussie van maken."
Nu zit hij te zeuren over hoofddoekjes, en dat doet hij nog op een provocerende manier ook. Daar ben ik zelf ook niet vies van, maar niet als ik een volksvertegenwoordiger was. Want ik moet Peter R. de Vries gelijk geven toen hij zei dat die opmerking over kopvoddentax, het absolute dieptepunt was in de naoorlogse parlementaire geschiedenis van Nederland. Wilders is geen kerel, want kerels kunnen sorry zeggen. Ik stem niet op een jongetje met havo.(zei een jongetje met mavo)
Maar onze vriend Rouvoet heeft opmerking 2 ook niet opgepakt toen hij in de regering zat. Die zegt ook alleen maar: 'Godsdienst en Staat moeten van elkaar gescheiden blijven.' Gemiste kans. Waar is die C nou voor ?

Maar Ahmadinejad zegt zelf niet te geloven in een apocalyps. Maar waar baseert die Matthias Kuntzel die bewering op dat Ahmadinejad instructeur was om kinderen, dmv indoctrinatie, tot zelfmoordterreur aan te zetten? Als dat waar is dan mogen we als Nederland zelfs niet met hem omgaan. (Trouwens afgelopen zondag zag ik weer een demonstratie tegen de executies in Iran, in Amsterdam)


Laatst aangepast door
RIK120
op dinsdag 18 mei 2010, 13:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:17
 
RIK120 schreef:
Di 18-5-2010 Rik zegt: Femke Halsema wordt de nieuwe minister van buitenlandse zaken.
Ik stem niet op Wilders. Als hij de islamisering van Nederland op de politieke agenda wil zetten, laat hij dan of zeggen:
1 "Mohammed was nooit een profeet", maar is dat iets om het in de politiek over te hebben? En hoe doe je dat dan? Nationale discussie van maken? De staat en Godsdienst zijn nu eenmaal gescheiden zodat iedereen mag geloven wat hij wil, ook al is dat in onzin.
2 (een veel beter optie is) "Jezus was geen moslimprofeet, jullie moslims hebben een heel verkeerd beeld van hem. Daar wil ik een nationale discussie van maken."
Nu zit hij te zeuren over hoofddoekjes, en dat doet hij nog op een provocerende manier ook. Daar ben ik zelf ook niet vies van, maar niet als ik een volksvertegenwoordiger was. Want ik moet Peter R. de Vries gelijk geven toen hij zei dat die opmerking over kopvoddentax, het absolute dieptepunt was in de naoorlogse parlementaire geschiedenis van Nederland. Wilders is geen kerel, want kerels kunnen sorry zeggen. Ik stem niet op een jongetje met havo.(zei een jongetje met mavo)
Maar onze vriend Rouvoet heeft opmerking 2 ook niet opgepakt toen hij in de regering zat. Die zegt ook alleen maar: 'Godsdienst en Staat moeten van elkaar gescheiden blijven.' Gemiste kans. Waar is die C nou voor ?

Maar Ahmadinejad zegt zelf niet te geloven in een apocalyps. Maar waar baseert die Matthias Kuntzel die bewering op dat Ahmadinejad instructeur was om kinderen, dmv indoctrinatie, tot zelfmoordterreur aan te zetten? Als dat waar is dan mogen we als Nederland zelfs niet met hem omgaan. (Trouwens afgelopen zondag zag ik weer een demonstratie tegen de executies in Iran, in Amsterdam)

Het is een boeiend onderwerp. Maar Teheran is wel erg ver weg. Zolang ze Turkije maar buiten de Europese Unie laten. Want anders hebben we een buitengrens met Iran. Boze smiley

En Geert Wilders; die doet het in z'n broek, als hij oog in oog komt te staan met één van die jongetjes die hem graag naar een andere wereld zouden willen helpen m.b.v. een pakket explosieven. Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:47
 
IMRE695 schreef:
Het is een boeiend onderwerp. Maar Teheran is wel erg ver weg. Zolang ze Turkije maar buiten de Europese Unie laten. Want anders hebben we een buitengrens met Iran. Boze smiley

En Geert Wilders; die doet het in z'n broek, als hij oog in oog komt te staan met één van die jongetjes die hem graag naar een andere wereld zouden willen helpen m.b.v. een pakket explosieven. Duiveltje smiley
Turkije kan die 1200kg laag verrijkt uranium die zij gisteren in die deal met Iran hebben gekocht (in ruil voor 120kg hoog verrijkt), zo met een vrachtwagen terug rijden naar Iran. Beetje beton of lood erom heen klaar.

Ja aan DIE jongetjes met bommetjes dacht ik één momentje niet, toen ik op schreef dat hij geen kerel is. Wilders is wel een kerel dat hij man en paard durft de noemen.
Zoals ik al zei, ik hou ook wel van provocatie, dus ik vond die film fitna wel grappig. Maar hij heeft zijn net aan de verkeerde kant van de boeg gegooid, want hoe krijg je die gekte uit het hoofd en hart van die jongetjes met explosieven???


Laatst aangepast door
RIK120
op dinsdag 18 mei 2010, 14:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 17:31
 
RIK120 schreef:
Turkije kan die 1200kg laag verrijkt uranium die zij gisteren in die deal met Iran hebben gekocht (in ruil voor 120kg hoog verrijkt), zo met een vrachtwagen terug rijden naar Iran. Beetje beton of lood erom heen klaar.

Ja aan DIE jongetjes met bommetjes dacht ik één momentje niet, toen ik op schreef dat hij geen kerel is. Wilders is wel een kerel dat hij man en paard durft de noemen.
Zoals ik al zei, ik hou ook wel van provocatie, dus ik vond die film fitna wel grappig. Maar hij heeft zijn net aan de verkeerde kant van de boeg gegooid, want hoe krijg je die gekte uit het hoofd en hart van die jongetjes met explosieven???

Niet dus. Dit is een welhaast middeleeuws geloof. Als je denkt dat je een martelaar kunt worden met alle secundaire arbeidsvoorwaarden die daarbij horen, m.a.w. in 1 klap een heilige en een held, dan ga je door. Dan ben je door geen 1000 Wilders te stoppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 18:57
 
IMRE695 schreef:
Niet dus. Dit is een welhaast middeleeuws geloof. Als je denkt dat je een martelaar kunt worden met alle secundaire arbeidsvoorwaarden die daarbij horen, m.a.w. in 1 klap een heilige en een held, dan ga je door. Dan ben je door geen 1000 Wilders te stoppen.
Maar dit kan ze wel stoppen:
Wanneer ze nu bij de opstanding opstaan, van wie van hen zal zij dan de vrouw zijn? Want alle zeven hebben ze haar als vrouw gehad.’ [24] Jezus zei tegen hen: ‘Zit u niet op een dwaalspoor, doordat u de Schriften niet kent en evenmin de macht van God? [25] Want wanneer ze uit de doden opstaan, trouwen ze niet en worden ze niet uitgehuwelijkt, maar zijn ze als engelen in de hemel.

In de hemel wordt niet gehuwd want wij zullen zijn als de engelen. Dus moet Wilders niet provoceren, maar evangeliseren. Want moslims moeten horen dat Jezus dit gezegd heeft. En dat zij al in hem geloven omdat zij alle profeten erkennen, is dan een ENORME GROTE OPEN DEUR om dat met hun te communiceren, MAKKIE voor iedere Christen.

Maar punt is: Als Rouvoet het zegt voor de camera, is dat veel effectiever dan honderdduizend evangelisatiefoldertjes. (en alle moeite die daarvoor gedaan moet worden)

Maar nu gaat Wilders de discussie uit de weg, want als hij het imago van de bedreigde kan hooghouden, levert hem dat stemmen op. Daarom wil hij niet toegeven dat zijn provocatieve houding averechts werkt.
Maar die bedreiging van terrorisme is ook reeel, juist omdat zij zo gek zijn in dat geloof dat je beloond wordt in de hemel als je jihadist bent. Wilders heeft ook bescherming nodig; niet alleen fysiek, maar ook door onze opinie, en dat hij eindelijk eens in discussie gaat. Want die discussie zal hem beschermen, juist omdat Ahmed met de pet zo kwaad nog niet is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 19:14
 
RIK120 schreef:
Maar dit kan ze wel stoppen:
Wanneer ze nu bij de opstanding opstaan, van wie van hen zal zij dan de vrouw zijn? Want alle zeven hebben ze haar als vrouw gehad.’ [24] Jezus zei tegen hen: ‘Zit u niet op een dwaalspoor, doordat u de Schriften niet kent en evenmin de macht van God? [25] Want wanneer ze uit de doden opstaan, trouwen ze niet en worden ze niet uitgehuwelijkt, maar zijn ze als engelen in de hemel.

In de hemel wordt niet gehuwd want wij zullen zijn als de engelen. Dus moet Wilders niet provoceren, maar evangeliseren. Want moslims moeten horen dat Jezus dit gezegd heeft. En dat zij al in hem geloven omdat zij alle profeten erkennen, is dan een ENORME GROTE OPEN DEUR om dat met hun te communiceren, MAKKIE voor iedere Christen.

Maar punt is: Als Rouvoet het zegt voor de camera, is dat veel effectiever dan honderdduizend evangelisatiefoldertjes. (en alle moeite die daarvoor gedaan moet worden)

Maar nu gaat Wilders de discussie uit de weg, want als hij het imago van de bedreigde kan hooghouden, levert hem dat stemmen op. Daarom wil hij niet toegeven dat zijn provocatieve houding averechts werkt.
Maar die bedreiging van terrorisme is ook reeel, juist omdat zij zo gek zijn in dat geloof dat je beloond wordt in de hemel als je jihadist bent. Wilders heeft ook bescherming nodig; niet alleen fysiek, maar ook door onze opinie, en dat hij eindelijk eens in discussie gaat. Want die discussie zal hem beschermen, juist omdat Ahmed met de pet zo kwaad nog niet is.

Kweenie hoor, waar de loyaliteit ligt van de gemiddelde moslim bij een conflict tussen het Westen en de islamitische wereld.


Laatst aangepast door
IMRE695
op dinsdag 18 mei 2010, 19:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 19:33
 
Ik ben in een boek begonnen dat heet ‘son of hamas’ door mosab hassan yousef
Deze gozer is pas radikaal.

eerst 15sec. reclame dan komt die video
http://www.jerusalemonline.com/4israel7.asp

http://www.youtube.com/watch?v=zKAHEVx6a8k

En op youtube staan nog meer interviews. Dat interview met CNN was erg interessant.


Laatst aangepast door
RIK120
op dinsdag 18 mei 2010, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1