ChristianMatch
 


Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 december 2014, 08:42
 
Het geeft te denken dat huwelijk alleen rijmt op "gruwelijk" en "afschuwelijk".

Adriaan Roland Holst

Voor zover er op aarde een hemel kan zijn, is die te vinden in een gelukkig huwelijk.

Marie von Ebner-Eschenbach

Een huwelijk is als een huis: als het niet wordt onderhouden en bewoond, komt er al gauw verval, hoe mooi het ook werd opgebouwd.

Piet Nijs

Een huwelijk dat geen huwelijk meer is, zou ontbonden moeten kunnen worden, juist omwille van de heiligheid van het huwelijk.

Gerard Reve


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 december 2014, 08:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 december 2014, 16:37
 
Als het mogelijk zou zijn om het menselijk hart te peilen, dan zouden wij daar tot onze verrassing ontdekken dat het hart in stilte wacht op iemand die zal komen.

(Frère Roger van Talzé)

Gr Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 17 december 2014, 17:53
 


Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 17 december 2014, 18:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:32
 
SHANITA130 schreef:
Het geeft te denken dat huwelijk alleen rijmt op "gruwelijk" en "afschuwelijk".

Adriaan Roland Holst

Iets kan ook gruwelijk lekker zijn hè? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 december 2014, 07:01
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 21 december 2014, 22:22
 
Op weg naar de wijsheid is de eerste stap stilte; de tweede luisteren; de derde onthouden; de vierde oefenen; de vijfde onderwijzen aan anderen.

Dichter en filosoof,
Solomon Ibn Gabirol.


Gr Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 december 2014, 20:46
 
De Kreet van de Week is vandaag:

It is not happy people who are thankful,

It is thankful people who are happy.


(vertaling: Het zijn niet de gelukkige mensen die dankbaar zijn,

Het zijn de dankbare mensen die gelukkig zijn.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 1 januari 2015, 03:04
 
Galaten 5:1 “Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen”


Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 1 januari 2015, 03:09
 
Er is geen vrijheid zonder de waarheid.

Of zoals Jezus zelf zegt in Johannes 8: De waarheid maakt vrij.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 1 januari 2015, 12:14
 
SHANITA130 schreef:
Er is geen vrijheid zonder de waarheid.

Of zoals Jezus zelf zegt in Johannes 8: De waarheid maakt vrij.

Lachende smiley

Yes, zo is het, de waarheid maakt vrij!!!!!!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 1 januari 2015, 16:55
 
Write it on your heart that every day is the best day in the year.

Ralph Waldo Emerson

(Vertaling: Schrijf het in je hart dat elke dag de beste dag van het jaar is.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 13:19
 
Als God je een kruis
te dragen geeft,
meet Hij eerst je schouders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 17:57
 
MARIANNE338 schreef:
Als God je een kruis
te dragen geeft,
meet Hij eerst je schouders.

Ik schrik toch elke keer weer als ik deze kreet lees. Een God die ons een kruis oplegt, maar eerst zo vriendelijk is om even precies onze schouders te meten, zodat hij weet hoe zwaar Hij het kruis kan maken. Die het dan precies zo zwaar maakt, dat we het net kunnen dragen en net niet bezwijken. Een afschuwelijke gedachte.
God legt mensen geen kruis op. Het kwaad komt niet bij God vandaan. Er is lijden, pijn en verdriet in deze wereld, dat kunnen we zien als kruisdragen. Maar laten we dat niet aan God toeschrijven. God is er bij als wij lijden, God lijdt aan het lijden van zijn wereld. God trekt met ons op en heeft belooft dat hij bij ons zal zijn. Ik ben......

En wat nu als het kruis te zwaar is en we niet de moed en kracht meer hebben om verder te kunnen of willen leven, heeft God zich dan vergist en een meetfoutje gemaakt? Want dat is dan wel de consequentie als je deze kreet serieus neemt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 21:09
 
JANS221 schreef:
Ik schrik toch elke keer weer als ik deze kreet lees. Een God die ons een kruis oplegt, maar eerst zo vriendelijk is om even precies onze schouders te meten, zodat hij weet hoe zwaar Hij het kruis kan maken. Die het dan precies zo zwaar maakt, dat we het net kunnen dragen en net niet bezwijken. Een afschuwelijke gedachte.
God legt mensen geen kruis op. Het kwaad komt niet bij God vandaan. Er is lijden, pijn en verdriet in deze wereld, dat kunnen we zien als kruisdragen. Maar laten we dat niet aan God toeschrijven. God is er bij als wij lijden, God lijdt aan het lijden van zijn wereld. God trekt met ons op en heeft belooft dat hij bij ons zal zijn. Ik ben......

En wat nu als het kruis te zwaar is en we niet de moed en kracht meer hebben om verder te kunnen of willen leven, heeft God zich dan vergist en een meetfoutje gemaakt? Want dat is dan wel de consequentie als je deze kreet serieus neemt.


Geen woord teveel en geen woord te weinig. Dankjewel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 21:34
 
En hoe moet ik bv marc 8 34 en luc 9 23 dan zien Knipoog smiley Smiley die vol vragen zit

marc 8 34:
34. En tot Zich geroepen hebbende de schare met Zijn discipelen, zeide Hij tot hen: Zo wie achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij.


35. Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven zal verliezen, om Mijnentwil, en om des Evangelies wil, die zal hetzelve behouden.

????

Ja, ik weet ook wel dat idd sommige groeperingen er een handje van hebben deze tekst uit zijn context te halen, en te misbruiken....helaas...
Zie ook deze tekst luc 9 23:
22. Zeggende: De Zoon des mensen moet veel lijden, en verworpen worden van de ouderlingen, en overpriesters, en Schriftgeleerden, en gedood en ten derden dage opgewekt worden.


23. En Hij zeide tot allen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis dagelijks op, en volge Mij.

ps; ja, nu ik er zo over nadenk, er staat idd geschreven: neme zijn kruis opzich, dwz, dat je dat zelf doet, en idd niet anderen eventjes fijn bepalen wat dat kruis dan wel niet zou moeten zijn, bijvoorbeeld het 'meteen ven harte moeten vergeven, zonder dat de dader berouw heeft en zelfs de misdaden ontkend', waardoor je zelf dus psychisch kapot kan gaan als je dat zou doen, denk ik... want dan kan en mag je de Waarheid niet zien, en de Waarheid maakt vrij, dát staat er ookKnipoog smiley, en andere zaken zoals veel geld geven aan een ev. stichting, en als je ze dan zelf eens nodig heb zijn ze er niet...als je ze zelf eens nodig hebt voor het eea.... Smiley met dichtgeplakte mond etc. etc. etc.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 januari 2015, 21:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 21:56
 
SHANITA130 schreef:
En hoe moet ik bv marc 8 34 en luc 9 23 dan zien Knipoog smiley Smiley die vol vragen zit

marc 8 34:
34. En tot Zich geroepen hebbende de schare met Zijn discipelen, zeide Hij tot hen: Zo wie achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij.


35. Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven zal verliezen, om Mijnentwil, en om des Evangelies wil, die zal hetzelve behouden.

????

Ja, ik weet ook wel dat idd sommige groeperingen er een handje van hebben deze tekst uit zijn context te halen, en te misbruiken....helaas...
Zie ook deze tekst luc 9 23:
22. Zeggende: De Zoon des mensen moet veel lijden, en verworpen worden van de ouderlingen, en overpriesters, en Schriftgeleerden, en gedood en ten derden dage opgewekt worden.


23. En Hij zeide tot allen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis dagelijks op, en volge Mij.

ps; ja, nu ik er zo over nadenk, er staat idd geschreven: neme zijn kruis opzich, dwz, dat je dat zelf doet, en idd niet anderen eventjes fijn bepalen wat dat kruis dan wel niet zou moeten zijn, bijvoorbeeld het 'meteen ven harte moeten vergeven, zonder dat de dader berouw heeft', waardoor je zelf dus psychisch kapot gaat want dan kan en mag je de Waarheid niet zien, en de Waarheid maakt vrij, dát staat er ookKnipoog smiley, en andere zaken zoals veel geld geven, en als je ze dan zelf eens nodig heb zijn ze er niet...als je ze zelf eens nodig hebt voor het eea.... Smiley met dichtgeplakte mond



Maar waar lees jij dan dat God van tevoren even opmeet tot hoever je draagkracht reikt om er vervolgens een lading aan zorg en lijden op te leggen? Griezelige gedachte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 22:54
 
JOL252 schreef:
Maar waar lees jij dan dat God van tevoren even opmeet tot hoever je draagkracht reikt om er vervolgens een lading aan zorg en lijden op te leggen? Griezelige gedachte.

Hai Knipoog smiley

Ja, dat zeg ik Knipoog smiley

Er staat dat je zélf een kruis op moet nemen, ik denk dat daarmee bedoeld wordt dat je in deze gebroken wereld als christen moet leven(elke dag thuiszitten is ook niets zeg maar Knipoog smiley .....

Als je gaat zeggen idd, dat dat kruis wordt opgelegd, dan krijg je idd, in velen groeperingen dat leiders van zo'n groepering eventjes gaan bepalen wat dat kruis is, en vervolgens gaan zeggen dat God wil dat je dat op je neemt, bijvoorbeeld verplicht als 'nare' slachtoffer de 'arme' dader vergeven, ook al heeft degene geen berouw en zelfs alles ontkent en je voor leugenaar uitmaakt(en dat moet je dan vervolgens ook weer vergeven....) terwijl ik in mijn bijbel lees dat bij vergeving berouw hoort...

En dan bedoel ik geen óvertredingen zoals je vaak leest in de bijbel, ja hehe die kan ik wel vergeven ik spreek hier over misdaden...en daarover lees ik in mijn bijbel dat daar berouw van de dader voor nodig is..

Ik kan nog steeds erg verontwaardigt worden als ik bedenkt dat slachtoffers van erge misdaden géén aangifte mochten doen, want zo werd gezegd dat is tegen Gods wil, je moet vergeven en God komt de wraakt toe zo zei men in ev. kringen(nou klopt dat laatste wel, dat snap ik, maar ja weer verkeerd gebruikt mi), dus je mag niet het heft in eigen handen nemen door aangifte te doen werd gezegd...

Hoeveel slachtoffers van ernstige kindermishandeling deden dus geen aangifte....ja, dan geef je mi een verkeerd signaal af...
Vroeger, waren straffen voor seks. kindermisbruik heel hoog, maar ja, als men in ev. kringen preekt dat je geen aangifte behoort te doen geef je mi een heel verkeerd signaal af...

Maar ja men doet maar, als ik nu weer naar zo'n club zou gaan zou ik dat voor eventuele contacten doen, maar ja, me zelf wel weerbaar opstellen...

Ps: Soms werd gezegd dat men er zelf bij was en zelf ook na had kunnen denken, wb wel of niet vergeven wel of geen aanklacht, en daar wou ik even het volgende over zeggen. als iemand echt helemaal niets over kerk, bijbel, evangelie, christelijke wereld weet, men weet zelfs niet wat kerst betekend en men vraagt zichzelf dat elke jaar weer verbaasd af. Ja, als een groepering dan verteld over het evangelie en men gelooft dat, ja, dan kunnen ze als ze je dat kunnen laten geloven, zo iets groots (wat zo Is) ook verder van alles wijsmaken, ja, dan denkt iemand van ja zij kunnen het weten. Dit itt iemand die wel in een christelijke wereld is opgegroeid, en die men niet zo snel iets kan wijsmaken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 januari 2015, 23:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 januari 2015, 09:17
 
Om maar weer on topic te gaan hier een kreet van deze week: 'om gelukkig te kunnen zijn is het noodzakelijk dat je je eigen boosheid en pijn mag voelen'. 'Als je je boosheid en pijn niet mág voelen, dan blokkeer je, en komen geluksgevoelens er ook niet doorheen'.

Het leven als christen in deze gebroken wereld zeg maar is niet een hele lange streng van alleen maar grote gelukzaligheid, omdat je(zoals mij werd voorgehouden, ik die die totaal niets van het geloof en christelijke wereld afwist) altijd je verdriet en pijn bij Jezus kan brengen en hupakee, je bent meteen bevrijd van al je pijn en verdriet(boos/kwaadheid kan sowieso niet want da's zonde...boosheid is uit den boze zeg maar...).
En dan met gemaakte vrolijkheid liedjes zingen met eindeloze refreinen van 'ben zo blij Jezus houdt van mij', etc. Minstens drie kwartier lang alleen maar dit soort vrolijke liedjes zingen...

En als je een probleem hebt, of iets wat moeilijk is, je kan er nooit over praten, het is meteen van 'heb je het al bij Jezus gebracht?'. Alsof dat dan een toverformule is.

Wat is het heerlijk als je gewoon, als het ter sprake komt, kan vertellen wat je gelukkig maakt en wat je moeilijk vindt, zonder steeds meteen te voelen dat je het eigenlijk niet moeilijk kan hebben, dat is iets voor ongelovigen , 'maar wij ja, wij hebben Jezus en dus geen problemen meer.'
Wat een leugen is dat...

Wat een ontkenning van de waarheid, en hoe lang leef je dan niet als een robot....

Natuurlijk heeft het geloof een grote meerwaarde, ik kan me een leven zonder geloof niet voorstelen. Maar ik kan me wel voorstellen dan anderen die niet geloven wel heel gelukkig kunnen zijn.

Laat staan dat ik nog steeds geloof en ook blijf zeggen dat ongelovigen naar de hel gaan(wat ik zovaak hoorde in de groepen die onder de ev. vallen) enkel en alleen omdat ze niet geloven. Dan zou deze tekst niet in mijn bijbel staan:
13. Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden;


14. Want wanneer de heidenen, die de wet niet hebben, van nature de dingen doen, die der wet zijn, deze, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet;


15. Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende.

Dit lijkt mij overduidelijk. geef mij maar gewoon mijn kinderlijke geloof die ik van mijn moeder heb, goede mensen gaan naar de hemel, slechte naar de hel...duidelijker en rechtvaardiger kan het niet.

Ja, er staan ook teksten dat je alleen gerechtvaardigd bent door Jezus, maar deze tekst hierboven staat er dus ook. waarom voorbij gaan aan de tegenstrijdigheden in de bijbel, dat het niet én, én kan zijn.
Ik heb zovaak van ev. christenen gehoord dat bovenstaande tekst zo niet bedoeld kan zijn....Dan denk ik van ja hoe is het dan bedoeld, het staat er duidelijk in Nederlands en niet in het Spaans....
Ik ben er klaar mee, om steeds te denken in kaders van gelovig, niet gelovig...en mijn lieve, maar ongelovige buurvrouw die aan yoga doet, dat is mij altijd verteld in deze groepen, zou dus regelrecht naar de hel gaan, nee, ik geloof dat niet meer....waar zijn dan Gods liefde en rechtvaardigheid als dat zo zou zijn.



Het geloof is geen formule waardoor je het je verdere leven helemaal niet moeilijk meer zal hebben, zoals mij werd geleerd in ev. kringen zeg maar.
En waardoor verdriet, of een moeilijke tijd eigenlijk een taboe op ligt.
Want ja, als je ergens verdriet over hebt, heb je het blijkbaar nog niet bij Jezus gebracht want anders zou je dat verdriet niet hebben....

Dus nee, God meet eerst niet je schouders. Hoevelen hebben een periode in hun leven gekend, wat leek en voelde(en misschien ook wel zo is en was), dat het verdriet, de narigheid en ellende echt veel groter waren dan dat je zelf voelde dat je aan zou kunnen?
Dat je het theoretisch helemaal niet zou kúnnen overleven en dat je er toch uit bent gekomen gewoon het resultaat is van je hersenen die je van God hebt gekregen om creatief met situaties en het leven en dingen om te gaan.

Gisteren weer een mooi programma gezien van de eo: http://www.eo.nl/geloven/programma/dekist/, en 'ik kom bij je slapen is ook zeer zeker de moeite waard om naar te kijken'.

Na een tijd van echt helemaal niets meer te maken willen hebben met alles wat maar evangelisch is, heb ik, bij toeval, de eo ontdekt. Mooie, rustgevende, leuke en prachtige en met humor ook programma's.

En dan snap ik niet wat ik vaak lees en ook hoor om me heen dat de eo van het padje af zou zijn Smiley die vol vragen zit Juist niet, denk ik dan...

Sorry voor de lengte, en ik moet me nu langzaam gaan haasten, naar mijn werk, een fijne dag! Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 januari 2015, 09:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: maandag 12 januari 2015, 21:44
 
JANS221 schreef:
Ik schrik toch elke keer weer als ik deze kreet lees. Een God die ons een kruis oplegt, maar eerst zo vriendelijk is om even precies onze schouders te meten, zodat hij weet hoe zwaar Hij het kruis kan maken. Die het dan precies zo zwaar maakt, dat we het net kunnen dragen en net niet bezwijken. Een afschuwelijke gedachte.
God legt mensen geen kruis op. Het kwaad komt niet bij God vandaan. Er is lijden, pijn en verdriet in deze wereld, dat kunnen we zien als kruisdragen. Maar laten we dat niet aan God toeschrijven. God is er bij als wij lijden, God lijdt aan het lijden van zijn wereld. God trekt met ons op en heeft belooft dat hij bij ons zal zijn. Ik ben......

En wat nu als het kruis te zwaar is en we niet de moed en kracht meer hebben om verder te kunnen of willen leven, heeft God zich dan vergist en een meetfoutje gemaakt? Want dat is dan wel de consequentie als je deze kreet serieus neemt.

Dat kun jij zo ervaren Jans.
Ik helaas niet....
Ik zeg ook niet dat God mij al dat kwaad aan doet, maar het kan je in je leven ook flink tegenzitten!....
verdriet op verdriet, gemis op gemis..
de een krijgt een kruis te dragen zo dik als een lucifer...en een ander kruis zo dik als een biels.
Maar ondanks alles weet ik me wel gedragen door Hem....Hij kent me beter dan ik mezelf.
maar dat kruis voel ik wel....dagelijks helaas.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 12 januari 2015, 21:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 00:22
 
God geeft de moeden kracht, en vermenigvuldigt de sterkte voor hen die op Hem vertrouwen, marianne!! Hij wil je als op adelaars vleugelen dragen!


Het kan soms inderdaad effe veel te veel lijken om te dragen! probeer naar Hem te kijken, dat heft je hoofd omhoog.
Als je alleen naar de zorgen kijkt, zakt je hoofd, en zie je de Heere Jezus niet meer.

sterkte met waar je dan ook tegen aan loopt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 januari 2015, 15:33
 
Een kreet van deze week: EFEZIEËRS 5:12 WANT HET IS ZELFS SCHANDELIJK OM TE NOEMEN WAT HEIMELIJK DOOR HEN WORDT VERRICHT; MAAR ALS DAT ALLES DOOR HET LICHT ONTMASKERD WORDT, KOMT HET AAN DE DAG....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 januari 2015, 07:51
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 januari 2015, 11:52
 
JOL252 schreef:

Dat is helaas maar al te waar, Jol....

Ik heb er nog een: If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Vertaling: als het op een eend lijkt, het zwemt als een eend, het kwaakt als een eend, dan is het hoogstwaarschijnlijk ook een eend....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 januari 2015, 12:54
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 januari 2015, 16:45
 
Tranen hebben iets heiligs.
Ze zijn geen teken van zwakte maar van kracht.
Ze zijn boodschappers van groot verdriet
en van onuitsprekelijke liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNIE265





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 januari 2015, 13:34
 
RELLOK036 schreef:
Heb je een credo of wat dan ook zet het er maar neer.

Wat Jan over Piet denk zegt meer over Jan dan over piet. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 januari 2015, 14:53
 
Varium et mutabile semper femina...

Ja, soms klopt het wel eens...hoe plots wat kan omslagen van iets moois naar, ja, naar wat? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 februari 2015, 20:48
 
Vreugde leeft van de stilte en de onbegrijpelijkheid.

Dietrich Bonhoeffer

Gr Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op donderdag 19 februari 2015, 23:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DONJAMES684





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: donderdag 12 februari 2015, 19:27
 
Wie zich bewust is van de waarheid, lacht om de leugens van het gerucht.

-- Latijns gezegde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 februari 2015, 22:47
 
Rust in je werkzaamheden- leren van Benedictus:

Obedientia: doe elke taak met aandacht en neem de tijd om naar elkaar te luisteren.
Stabilitas: werk met aandacht en volharding aan een taak.
Weet wanneer je moet beginnen en ophouden.
Conversio: verander de dagelijkse gewoonten die voor gehaastheid zorgen.
Begin met kleine, haalbare dingen en maak van deze kleine verbeteringen een gewoonte.
Sommige hedendaagse benedictijnen vertalen deze regel ook wel als conversatio morum:
Spreek met en over elkaar op een goede manier.

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 Volgende
Pagina 82 van 85