ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HANNAH090
ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH090
Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 01:01
BerichtOnderwerp: het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
 
ROELANDE345 schreef:
Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik op CM "zit". De redactie was zo aardig om mij een paar dagen uitstel te geven om mn verhaal te doen.
Afgelopen maandag ben ik getrouwd, met de liefde van mijn leven. We wilden allebei wel dat we elkaar 37 jaar eerder hadden ontmoet. Het is zo goed tussen ons en onze kids en fam.
Dus ik wil iedereen zeggen die denkt mij lukt het nooit; houdt moed het kan echt. Een poosje geleden kreeg je van CM het boekje Weet hoe je date bij een actie. Heb het gelezen en opgevolgd voor een gedeelte althans. Het advies is ga veel mensen ontmoeten Ik heb dan ook best veel gedate. Altijd in 1e instantie heel vrijblijvend.Was een leuke tijd. Veel leuke mannen en vrouwen ontmoet. Met sommige ben ik nog bevriend 1 was er zelfs te gast op mn bruiloft. Door zoveel te daten leer je in eerste instantie vooral veel over jezelf. Wat wil je niet, wat wel. Ben dingen over mezelf te weten gekomen, sommigen vond ik absoluut niet leuk, waar ik mee aan de slag kon. Het is echt leuk daten en absoluut een goede manier om een partner te vinden. De mijne kwam toch nog als een verassing (uit de hemel)vallen toen ik heel even te gast was op een andere site op uitnodiging overigens van een ex Cmer.
Waar mee ik jullie echt wil bemoedigen is dit: ik ben moeder van 8 kids, vanwege dit aantal haakten sommigen af, kan ik snappen. maar nooit is er eentje afgehaakt om mijn figuur, ben wat te dik en heb duidelijk een kangeroebuikje enz. Altijd hoorde ik ja logisch je hebt toch 8 kids< maar je ag er nog best zijn. Ik las en lees nu ook weer mensen die zeggen voor mij komt het niet meer ik ben te dik te dun te oud te wat dan ook maar. Het is gewoon niet waar. Ergens is er vast iemand die net zoals mijn man zegt; juist al die dingen die jij niet meer mooi vind aan jezelf vind ik zo lief aan je. En laat ik eerlijk zijn ook hij 55 en is niet meer helemaal perfect(nou ja bijna wel Knipoog smiley )
Die iemand voor jou is er ook denk ik. Maar je moet er wel zelf op uit gaan en de stoute schoenen aan trekken. En geloof me als je het in 1e instantie puur op gewone vriendschap houdt en ergens afspreekt waar andere mensen zijn en jezelf eventueel zo weer weg kan, is het gewoon heel erg leuk.
Hoop gewoon dat deze tekst waar voor je wordt:
Verlustig je in de Here en Hij zal je geven de wensen van je hart ps 37;4

ik kan je ervaringen alleen maar beamen, roelande!!
veel geluk gewenst met je man en (wederzijdse?) kinderen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 00:53
BerichtOnderwerp: het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
 
JANS221 schreef:
Ik zie het probleem niet in het aangeven van criteria waarop je een ander selecteert. Dit zegt niets over de ander die niet aan jouw criteria voldoet, maar over de keuzes die jij zelf maakt. Waarom zou je wel mogen selecteren op afstand en niet op opleidingsniveau? Waarom zou je wel mogen selecteren of je iemand zoekt die niet rookt en waarom niet op het postuur van de ander? Waarom wel selecteren op lengte en niet op arbeids(on)geschiktheid?
Die vrijheid heb je toch en kun je gebruiken. Het innerlijk is inderdaad belangrijk, maar ik loop toch echt niet met mijn ogen dicht, de ander moet wel iets hebben, ook in het uiterlijk, wat mij aantrekt. En dat is een subjectief begrip, gelukkig maar zou ik zeggen.
Waarom zou de ander niet mogen zeggen dat hij naar iemand op zoek is die dichtbij woont, niet arbeidsongeschikt is, een slank postuur heeft, van een bepaalde kerkelijke richting is etc. etc. Ik zie het probleem niet, het is de vrije keuze van de ander!


En om even on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..



ach, als ik naar mijzelf kijk; ik heb mijn echt genootje hier ontmoet, maar zo anders als te verwachten was!! Hij had niets wat er op mijn verlanglijstje stond, maar via vriendschappelijk contact is er toch een blijvende liefde ontstaan. (eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat hij daarvoor wel ruim 3 jaar geduld heeft moeten opbrengen... Geschokte, onthutste smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 00:46
BerichtOnderwerp: Ik ben met u
 
MARIANNE338 schreef:
Als weer voor ons een jaar begint.
ligt alles nog voor ons verborgen
Is 't jaar ons vriendelijk gezind.
of komen er misschien ook zorgen?

Wat ligt er voor ons in "t verschiet?
zo rijzen in het hart de vragen.
wij weten immers nu nog niet
wat wij aan moeiten moeten dragen.

Maar hoe gelukkig is het hart
dat al de dingen van dit leven:
de vreugden, maar ook al de smart,
in de hand van God mag geven.

Dat, hoe de weg ook wordt geleid
in voor-en ook in tegenspoeden.
gelooft in Gods voorzienigheid
en weet: Hij zal mij trouw behoeden.

Heer", leer ons zo vertrouwend gaan
U daag"lijks volgend zonder vragen.
En doe ons steeds Uw Woord verstaan:
"Zie, Ik ben met u al de dagen".

ik ben er "heilig" van overtuigd, dat je bij dat VERTROUWEND gaan, ook mag vragen; Heere WAAROM, WAAROM, WAAROM!!

Hoewel de Heere Jezus vanuit zijn Godheid alle dingen wist, vroeg hij als perfect mens ook; WAAROM hebt U me verlaten?


Laatst aangepast door
HANNAH090
op dinsdag 13 januari 2015, 00:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 00:43
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met verschillende geloofsbelevingen?
 
ik denk dat het alleen maar positief is wanneer je grotendeels dezelfde normen, waarden en (geloofs-)overtuigingen hebt, omdat je basiswaarden toch grotendeels bepalen hoe je je keuzes maakt in het dagelijks leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 00:38
BerichtOnderwerp: Wel of geen kinderen
 
ROELOF140 schreef:
ik heb ooit eens een keer geroepen dat ik geen kinderen wilde/wenste, voornamelijk wegens mijn leeftijd.

de wereld was te klein voor sommigen...terwijl het mijn zienswijze was op de vraag of ik wel of geen kinderen wilde.

en hoe kijk je er op dit moment tegen aan, roelof??
wil je zelf misschien toch wel kinderen, als de omstandigheden dat toelaten, of kun je wel haar kinderen (als ze die zou hebben) helpen verzorgen?
je kunt op zich wel gezellig met kinderen overweg, weet ik.
Lachende smiley


Laatst aangepast door
HANNAH090
op dinsdag 13 januari 2015, 00:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 00:22
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
God geeft de moeden kracht, en vermenigvuldigt de sterkte voor hen die op Hem vertrouwen, marianne!! Hij wil je als op adelaars vleugelen dragen!


Het kan soms inderdaad effe veel te veel lijken om te dragen! probeer naar Hem te kijken, dat heft je hoofd omhoog.
Als je alleen naar de zorgen kijkt, zakt je hoofd, en zie je de Heere Jezus niet meer.

sterkte met waar je dan ook tegen aan loopt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 januari 2015, 01:43
BerichtOnderwerp: Waar is de gezelligheid gebleven ??
 
ROTTERDAM955 schreef:
Het is echt triest dat de chatbox zo weinig mensen of stille en lege lobby, ik zat in 2009 tot 2012 bij CM, het was vrij veel volle room en oergezellig en veel gelachen.

Velen zijn inmiddels getrouwd of andere reden zijn vertrokken.

We moeten iets verzinnen om weer aan de praat te komen.

wat hebben we een lol gehad, ja, rotterdam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 22:39
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
FREEDOM687 schreef:
Nee dat is FTT toch? Clown smiley
Boze smiley = FFT Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley


ja freedom; ik klaag nu zingend dat je me wel erg confronteert met slordigheidjes
Clown smiley


Laatst aangepast door
HANNAH090
op zondag 4 januari 2015, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 20:30
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
ANNA415 schreef:
klaag maar lekker door, ik ben hier toch maar een paar dagen, anders regent het weer klachten dat ik loop te klagen Boze smiley Boze smiley Boze smiley


ik houd niet van een regen van klachten.... Boze smiley
dus als jij nu stopt met klagen dan hoef ik geen klacht in te dienen en om een paraplu te vragen..... Clown smiley


afz. miss klaag- Gefrustreerde smiley

(die bedoelde ik, freedom!! Boze smiley )


Laatst aangepast door
HANNAH090
op maandag 5 januari 2015, 00:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 15:33
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
ANNA415 schreef:
Niks gezellig Boze smiley Is een klaagmuur hier hoor! Boze smiley
Engeltje smiley

nou zal ik dan eens klagen? Clown smiley
ik vind dat je vurschrikkulluk ongezellig loopt te doen met je gedram over klaagmuren enzo.
ik hoop dat je rap ophoud, anders zal ik een hele klaagSTADSmuur om je heen bouwen; dan KUN je klagen......!!

(beter? Clown smiley Clown smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 01:02
BerichtOnderwerp: Op welke persoon uit de Bijbel lijk jij?
 
OASE302 schreef:
Op de site van de EO vond ik een leuke persoonlijkheidstest, zie:
http://www.eo.nl/geloven/programma/the-bible/test-op-welke-persoon-uit-de-bijbel-lijk-jij om te ontdekken op welke Bijbelse persoonlijkheid jij lijkt. Het is op grond van 14 vragen, dus neem het niet al te serieus, maar het is wel even leuk om te doen. Bij mij kwam eruit dat ik op Maria lijk en de beschrijving klopt redelijk; ik voel me zeer vereerd.

de eerste naam die bij mijzelf opkwam was Hannah; de test geeft Jozua aan......... bloos!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 januari 2015, 02:24
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Tja... voor sommige mensen is het toch wel aantrekkelijk om daar gebruik van te maken blijkbaar...

Overigens is dit maar een tijdelijke actie. Om zoveel mogelijk gezellige mensen te lokken naar het forum Clown smiley

dat is hier gelukt; twee "gezellige" (tijdelijke) leden.....
kn ik gezellig bijkletsen met je FTT Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 januari 2015, 02:23
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Tja... voor sommige mensen is het toch wel aantrekkelijk om daar gebruik van te maken blijkbaar...

Overigens is dit maar een tijdelijke actie. Om zoveel mogelijk gezellige mensen te lokken naar het forum Clown smiley

dat is hier gelukt; twee "gezellige" (tijdelijke) leden.....
kn ik gezellig bijkletsen met je FTT Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 januari 2015, 17:16
BerichtOnderwerp: Weet hoe je date-oproep
 
JOL252 schreef:
Daar noem je wat: gezamenlijk Knipoog smiley. Ik vind het niet erg om iemand te treffen met een rugzak, zonder is denk ik een unicum. Het gaat mij er vooral om dat het een belemmering is voor "samen" en uiteindelijk iemand terugroept/terugtrekt.

Ik denk ook niet dat iedereen het doorzettingsvermogen heeft om twee bossen tegelijk te kappen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 januari 2015, 16:17
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
ha hippe New,

een forum mag dan antiek zijn, en CM verouderd, maar ik heb na meerdere sites te hebben "verkend" toch jaren erg veel plezier beleefd op deze site en zeker ook dit antieke forum!!

Knipoog smiley van klassieke antieke Hannah

(bouwjaar 1972........ pfff, vroeger, toen IK nog JONG was, was toch alles beter.... Engeltje smiley behalve mijn perzikhuidje dan.....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 januari 2015, 16:14
BerichtOnderwerp: Waar is de gezelligheid gebleven ??
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Snap ik. Dat is ook jammer. Misschien moeten we eerst maar zorgen dat het op het forum gezellig is en blijft. En wellicht bloeit de chatbox dan ook weer wat op. Maar misschien ook niet. Hoe jammer het ook is, het verleden is geweest en dat komt niet meer terug. Je kunt de leuke en hilarische momenten koesteren. En de andere momenten zo snel mogelijk vergeten.

We gaan begin volgend jaar een nieuw idee uitproberen op het forum. En wellicht werkt dat ook door in de chatbox. We proberen er met elkaar gewoon wat van te maken.

ha, Christianmatch,

Ik ben een jaar of vijf lid geweest van CM (2008-2013) en ik denk dat een paar gangmakers op een chat heel veel goed doen. Dat er negatievelingen inloggen, is een gegeven waarmee je niets kunt als moderator, verwacht ik.
Ook zijn veel single's toch beschadigd in het verleden, waardoor overgevoeligheden kunnen ontstaan. (of zoals ik het noem; dat zij allergisch reageren)

gewoon relaxed en gezellig chatten zou een mooi doel zijn; of het haalbaar is om het allen naar het zin te maken blijft de uitdaging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 januari 2015, 16:07
BerichtOnderwerp: Weet hoe je date-oproep
 
JOL252 schreef:
Weet hoe je date:

- Ruim je troep op (rond je vorige relatie goed en correct af) want een ander breekt zijn benen erover.
- Wees duidelijk (communiceer en praat).
- Geen ouwe koeien problematiseren (over de keuzes die een ander in zijn of haar leven heeft gemaakt mag je vragen stellen maar geen oordeel uitspreken).
- Angst is een killer (reken af met spoken die niet bestaan).
- Geef jezelf en de ander een eerlijke kans.
en misschien ook een hele belangrijke:
- GROW UP Kussende smiley


Veel dank.

Liefs,
Jol

Ha Jol,
Ik vraag me wel af of het in alle gevallen mogelijk is om alle troep op te ruimen. Het komt ook voor dat iemand door alle bomentroep het troep-bos niet meer zien kan!

Wij hebben er voor gekozen om niet onze benen te breken, maar gezamenlijk twee bossen aan te pakken en boom voor boom om te kappen.

Nadeel is wel dat wil je je benen niet breken, het tempo van vooruitgang vrijwel nihil lijkt te zijn, terwijl je je in het zweet werkt.

Het lijkt me dus wel een zinvolle tip om je eigen troep op te ruimen voor je een nieuwe start maakt, maar het is ook mogelijk dat je je gezamenlijk inzet. Balans en een heel goede communicatie zijn dan wel onmisbaar!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090 (51)





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 januari 2015, 15:46
BerichtOnderwerp: Wel of geen kinderen
 
BARBARA086 schreef:
Vind het zo moeilijk, heb al een aantal leuke profielen gezien maar niet op gereageerd of ik heb ze afgewezen omdat de desbetreffende persoon kinderen heeft.

Ik vind kinderen wel leuk en had ze ook graag gehad willen hebben maar heb er totaal geen ervaring mee, heb geen broers of zussen en zie de kinderen die er zijn binnen mijn familie omdat ze ver weg wonen maar heel zelden.

Wat verwachten mensen met kinderen eigenlijk van iemand met wie ze een nieuwe relatie willen beginnen? Op een afstandje blijven of volledig meedraaien met de opvoeding? Ik ben gewoon bang dat ik afgewezen ga worden omdat iemands kinderen mij niet aardig vinden, of dat als het volwassen kinderen zijn ze zich te veel met de relatie bemoeien.

Dit klinkt misschien allemaal erg overdreven maar ik ben nou eenmaal heel onzeker.

Ben benieuwd hoe anderen dit zouden aanpakken, er gewoon voor gaan en kijken waar het schip strandt of bij je standpunt blijven en net zolang blijven zoeken?

Ik ben inmiddels vorig jaar getrouwd met een man die 5 kinderen heeft in de leeftijd van 5 tot 21 jaar.
Mijn ervaring is dat ook al loopt het contact in eerste instantie geweldig gezellig, je toch altijd te maken hebt met onderliggende emoties van de kinderen en de families om de kinderen heen.
De kinderen leven in twee werelden; de leefwereld van vader en de leefwereld van moeder. Je hebt dus niet alleen te maken met het acceptatie-proces van de kinderen; zij worden ook vanuit hun familie beïnvloed, wat grote impact kan hebben op hoe zij tegen de nieuwe keuzes van één van de ouders aankijken.

In mijn geval betekent dat dat de oudere kinderen van mijn man me op zich niet onaardig vinden, maar geen/weinig behoefte hebben om contact met mij zoeken.

Ik denk dat wanneer je onzeker bent over je rol binnen een relatie waarbij kinderen zijn betrokken, het zaak is dat je er met je (eventuele aanstaande) partner heel duidelijke afspraken over maakt, en zeker ook wederzijdse verwachtingen uitspreekt.

Ik zeg altijd; wie het hart van het kind heeft, heeft het kind.
Hoeveel contact er dan is, is slechts een moment opname.
mijn advies aan Barbara zou zijn; ga eerst eens op verkenning of je van desbetreffende man denkt te kunnen houden, en kijk pas in tweede instantie of de kinderen extra zorg vragen (al dan niet in het vrijlaten in de hoeveelheid contact die zij met je willen onderhouden)

Bovendien is een gangbare omgangsregeling dat de man de kinderen slechts om het andere weekend verzorgt, en blijven er dus minimaal 24 "kinderloze" dagen over per maand.

wat je ook vaak ziet gebeuren is dat wanneer de situatie stabiliseert, de kinderen het contact wel weer aantrekken.


Laatst aangepast door
HANNAH090
op dinsdag 13 januari 2015, 00:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH090
Pagina 1 van 1