ChristianMatch
 


Forum

Waarom een kruisje dragen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 15:19
 
MOMO697 schreef:
Hoe geef je de leiding over? Door Zijn geboden te onderhouden?
Of is er meer?

Momo, onze ik (ego) leiding is actief vanuit ons hoofd, controle mechanismes.

Zolang we geloof belijden vanuit ons hoofd geven we ons niet over aan de leiding van de heilige geest.

Intuitie volgen, impulsen volgen is meer afstemming maken met de heilige geest.

Denk zeker ook dat God is vaak boodschappen geeft, als we daarin leren afstemmen, luisteren komen we steeds weer opnieuw verbinding.

Vanuit de heilige geest heeft God ons een aantal geestelijke gaven gegeven.

Het zijn gereedschappen, manifestaties van de heilige geest.

Enkele zijn: gave van Profetie, Gave van onderscheiding van geesten, Tongen taal.

God geeft ons deze geestelijke gaven totdat christus komt

Momo, kijk uit naar zijn komst

Lachende smiley


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op donderdag 12 januari 2012, 15:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 15:45
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Momo, onze ik (ego) leiding is actief vanuit ons hoofd, controle mechanismes.

Zolang we geloof belijden vanuit ons hoofd geven we ons niet over aan de leiding van de heilige geest.

Intuitie volgen, impulsen volgen is meer afstemming maken met de heilige geest.

Denk zeker ook dat God is vaak boodschappen geeft, als we daarin leren afstemmen, luisteren komen we steeds weer opnieuw verbinding.

Vanuit de heilige geest heeft God ons een aantal geestelijke gaven gegeven.

Het zijn gereedschappen, manifestaties van de heilige geest.

Enkele zijn: gave van Profetie, Gave van onderscheiding van geesten, Tongen taal.

God geeft ons deze geestelijke gaven totdat christus komt

Momo, kijk uit naar zijn komst

Lachende smiley

Nooit van gehoord dat we belijden vanuit ons hoofd (verstand).
Daar kan ik nergens vinden in de Bijbel, maar de tekst uit Romeinen 10 zegt dat heel duidelijk namelijk

8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.

9 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid.

11 Want de Schrift zegt: Een iegelijk, die in Hem gelooft, die zal niet beschaamd worden.

12 Want er is geen onderscheid, noch van Jood noch van Griek; want éénzelfde is Heere van allen, rijk zijnde over allen, die Hem aanroepen.

13 Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden.

Weet je LJ, van nature hebben we onze verduisterde verstand maar ook geestelijk blind en moge we door de werking van de Heilige Geest onder de prediking of door middel van lezen van Gods Woord ons verstand verlicht worden en ook moge aanschouwen dat Christus als Zon der Gerechtigheid.

Luk 24,34
Welke zeiden: De Heere is waarlijk opgestaan, en is van Simon gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 16:01
 
HERMAN388 schreef:
Nooit van gehoord dat we belijden vanuit ons hoofd (verstand).Daar kan ik nergens vinden in de Bijbel, maar de tekst uit Romeinen 10 zegt dat heel duidelijk namelijk

8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.

9 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid.

11 Want de Schrift zegt: Een iegelijk, die in Hem gelooft, die zal niet beschaamd worden.

12 Want er is geen onderscheid, noch van Jood noch van Griek; want éénzelfde is Heere van allen, rijk zijnde over allen, die Hem aanroepen.

13 Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden.

Weet je LJ, van nature hebben we onze verduisterde verstand maar ook geestelijk blind en moge we door de werking van de Heilige Geest onder de prediking of door middel van lezen van Gods Woord ons verstand verlicht worden en ook moge aanschouwen dat Christus als Zon der Gerechtigheid.

Luk 24,34
Welke zeiden: De Heere is waarlijk opgestaan, en is van Simon gezien.

Dat is het griekse denken Herman.
Dat enorme invloed heeft op de manier waarop wij hier in europa het geloof beleven.
Dat staat idd niet in de bijbel maar de bijbel is wel beinvloed door dit griekse denken.

Als jij en ik het over geloven hebben, als zijnde een werkwoord, dus niet het christelijk geloof op zich, dan betekend geloven dat het wel eens zo zou kunnen zijn. Je bent er wel van overtuigd maar je weet het niet zeker. Pas als er bewijs is, dan weet je het zeker. Dus is geloven niet hetzelfde als zeker weten. Dat is het griekse denken.

Het Hebreeuwse werkwoord geloven betekend dat je het wel zeker weet. Volledig overtuigd zijn dat het zo is ook al is er geen bewijs. Dat is het enorme verschil.

Snap ie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 16:04
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Momo, onze ik (ego) leiding is actief vanuit ons hoofd, controle mechanismes.

Zolang we geloof belijden vanuit ons hoofd geven we ons niet over aan de leiding van de heilige geest.

Intuitie volgen, impulsen volgen is meer afstemming maken met de heilige geest.

Denk zeker ook dat God is vaak boodschappen geeft, als we daarin leren afstemmen, luisteren komen we steeds weer opnieuw verbinding.

Vanuit de heilige geest heeft God ons een aantal geestelijke gaven gegeven.

Het zijn gereedschappen, manifestaties van de heilige geest.

Enkele zijn: gave van Profetie, Gave van onderscheiding van geesten, Tongen taal.

God geeft ons deze geestelijke gaven totdat christus komt

Momo, kijk uit naar zijn komst

Lachende smiley

Laten we ons denken dan vernieuwen naar de Geest. Luisteren met ons hart. Planten in onze ziel zodat ook ons denken vernieuwd word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 16:25
 
Snap ie?[/quote]


Is de Bijbel niet vertrouwbaar dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 16:53
 
HERMAN388 schreef:
Snap ie?



Is de Bijbel niet vertrouwbaar dan?[/quote]


Jazeker wel. Absoluut. Geen twijfel mogelijk. Maar de bijbel kan je op verschillende manieren lezen. Is mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGIT826





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 17:48
 
MOMO697 schreef:
Is de Bijbel niet vertrouwbaar dan?
Jazeker wel. Absoluut. Geen twijfel mogelijk. Maar de bijbel kan je op verschillende manieren lezen. Is mijn mening.[/quote]


Ik ben met je mee eens Momo
OT komt oorspronkelijk uit het Hebreeuws
Maar NT komt uit het Grieks, dan is de Bijbel compleet.
Dat is toch niet fout? Zo zegt Herman dat, omdat ik zo leergierig ben.


Laatst aangepast door
BRIGIT826
op donderdag 12 januari 2012, 17:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JACI886





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 20:11
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Momo, onze ik (ego) leiding is actief vanuit ons hoofd, controle mechanismes.

Zolang we geloof belijden vanuit ons hoofd geven we ons niet over aan de leiding van de heilige geest.

Intuitie volgen, impulsen volgen is meer afstemming maken met de heilige geest.

Denk zeker ook dat God is vaak boodschappen geeft, als we daarin leren afstemmen, luisteren komen we steeds weer opnieuw verbinding.

Vanuit de heilige geest heeft God ons een aantal geestelijke gaven gegeven.

Het zijn gereedschappen, manifestaties van de heilige geest.

Enkele zijn: gave van Profetie, Gave van onderscheiding van geesten, Tongen taal.

God geeft ons deze geestelijke gaven totdat christus komt

Momo, kijk uit naar zijn komst

Lachende smiley

Maar Jezus zegt toch "U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand" (Mat. 22:37). Dus met je hart én je verstand (hoofd)...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 20:28
 
JACI886 schreef:
Maar Jezus zegt toch "U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand" (Mat. 22:37). Dus met je hart én je verstand (hoofd)...


moet het wel aanwezig zijn he.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 22:11
 
JACI886 schreef:
Maar Jezus zegt toch "U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand" (Mat. 22:37). Dus met je hart én je verstand (hoofd)...

Ik denk dat LJ dat ook bedoeld.
Maar veel mensen beredeneren het geloof ipv hun hart te geven aan Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 23:19
 
JACI886 schreef:
Maar Jezus zegt toch "U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand" (Mat. 22:37). Dus met je hart én je verstand (hoofd)...

Jaci,

Als we ons verstand niet vernieuwen met zijn woorden dan blijven we verstandelijk afgescheiden van hem

Als we ons verstand alleen gebruiken om deze wereld te dienen zijn we niet dicht bij hem.

Het is mooi als hart, ziel en verstand met elkaar in afstemming met hem zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JACI886





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 14:50
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Jaci,

Als we ons verstand niet vernieuwen met zijn woorden dan blijven we verstandelijk afgescheiden van hem

Als we ons verstand alleen gebruiken om deze wereld te dienen zijn we niet dicht bij hem.

Het is mooi als hart, ziel en verstand met elkaar in afstemming met hem zijn.

Daar ben ik het helemaal mee eens, net zoals we niet dicht bij God zullen zijn als we ons hart niet vernieuwen. Mijn opmerking kwam voort uit het feit dat ik dacht dat jij bedoelde dat je geloven met je hart moet doen en niet met je verstand (door je opmerkingen dat we ons niet overgeven aan de Heilige Geest als we belijden vanuit ons hoofd en dat we beter intuïtie (= hart) kunnen volgen), maar dan had ik je misschien verkeerd begrepen :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:10
 
JACI886 schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens, net zoals we niet dicht bij God zullen zijn als we ons hart niet vernieuwen. Mijn opmerking kwam voort uit het feit dat ik dacht dat jij bedoelde dat je geloven met je hart moet doen en niet met je verstand (door je opmerkingen dat we ons niet overgeven aan de Heilige Geest als we belijden vanuit ons hoofd en dat we beter intuïtie (= hart) kunnen volgen), maar dan had ik je misschien verkeerd begrepen :)

Er wordt te vaak naar de letter gelezen. In de bijbel maar ook in onze schrijfsels op cm.
En dan gaat het mis he?
Daarom ziet God ook het hart aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5